| Hanka | •
 |
(26.9.2012 13:27:58) Postup je to pitomý, ale zamyslela bych se, jak byste i vy mohli dítě motivovat. Aby to nebylo tak "celý týden kašlu na školu, však co mi máma udělá, v pátek jedu k tátovi a stejně půjdeme spolu do kina, na pohár a koupí mi tu počítačovou hru" (tím nechci říct, že to dítě rozmazlujete, ale že ta máma může potřebovat třeba určitou pomoc s motivací dítěte). Ale rušení návštěv je mimo. Pokud se matka nebude ochotná domluvit, pak je na místě sdělit, že si požádáte o určení styku s otcem soud.
|
| adelaine |
 |
(26.9.2012 13:35:53) Asi ano. Je mi z toho smutno, protože se opravdu snažíme domluvit se s ní, jak řešit jeho "kázeňské prohřešky". Přítel chtěl za matkou i zajet, aby si o tom osobně popovídali a pokusili se najít jiné řešení. Bohužel ona nechce o ničem slyšet. No snad třeba časem vychladne a bude to lepší, ale bojím se, aby se z tohoto nestalo pravidlo. Jak jinak se může otec podílet na výchově (a tedy i třeba sám promluvit do duše dítěte a dohnat s ním učení) než, že bude moct být s ním?
|
| adelaine |
 |
(26.9.2012 13:40:29) No navíc si také myslím, že když je děcko v 2. třídě, tak je potřeba se mu věnovat, když píše úkoly a učit se s ním aktivně(když má matka odpolední, tak je sám doma až do večera...). Sama ještě nemám děti, ale přijde mi na to ještě malý, aby si sám udělal vše potřebné do školy a naučil se, když není nikdo doma. Nevím...
|
| Hanka | •
 |
(26.9.2012 13:45:41) adelaine,
to je kus od kusu, některé děti se samy připravují v první (moje), některé ještě ne ani v páté (sousedčiny), přitom jsou to děti srovnatelně chytré se stejným (na tom prvním stupni) vysvědčením, rozdíl je v laxnosti rodičů a povaze dětí.
|
|
| Lída + 4 |
 |
(26.9.2012 13:45:55) "No navíc si také myslím, že když je děcko v 2. třídě, tak je potřeba se mu věnovat, když píše úkoly a učit se s ním aktivně(když má matka odpolední, tak je sám doma až do večera...). Sama ještě nemám děti, ale přijde mi na to ještě malý, aby si sám udělal vše potřebné do školy a naučil se, když není nikdo doma. Nevím..."
Ano, skutečně NEVÍŠ. Nevidím důvod, proč se s dítětem, co školu zvládá standardním způsobem, doma AKTIVNĚ učit. Řekla bych, že většina druháků by tohle už mohla víceméně zvládat. Se svejma dětma jsem takový nesmysly rozhodně neprovozovala.
|
| Gertruda | 
 |
(26.9.2012 14:16:20) No ale diskutované dítko je v trablech, právě proto, že školu dle matky standardním způsobem nezvládá. Evidentně je něco špatně a matka má zareagovat tak, že si s ním sedne k učení, ne, že mu něco zakáže. Nabídla bych matce, že to s ním přesně uděláte o víkendu (prodiskutujete téma, ze kterého dostal špatné známky).
|
| Kreaty | 
 |
(26.9.2012 14:26:22) tak určitě by šlo exce zvýšit výživné na dítě, aby nemusela pracovat na směny a mohla s dítětem učit i po odpoledních, ale to by se vám asi nelíbilo
|
| adelaine |
 |
(26.9.2012 14:56:01) Nezlobte se na mě, ale házet takové nápady, když nevíte, kolik otec platí.... Platí 3 000 měsíčně + všechny kroužky a tábory. Přijde Vám to málo? Není žádný podnikatel, má průměrnou mzdu a navíc čekáme přírustek do rodiny. To už je ale trochu mimo téma, jen jsem měla potřebu reagovat na Váš názor.
|
| Kreaty | 
 |
(26.9.2012 15:25:57) tak to si měl tatínek rozmyslet pořizovat si další dítko, když má problém dát na výživu svého prvního tolik, aby matka od druháka mohla chodit do práce pouze na jednu směnu, aby se mohla starat o sedmileté dítě
|
| Kreaty | 
 |
(26.9.2012 15:28:14) když si představím, že sedmileté dítě je doma samo od příchodu ze školy do deseti do večera, tak se ani nedivím, že na všechno kašle,
|
| Hanka | •
 |
(26.9.2012 15:32:26) mail, a je to dítě samo do deseti do večera? Nebo třeba do sedmi? Ve spoustě obchodů např. je odpolední do 18 - 18:30.
|
| Kreaty | 
 |
(26.9.2012 15:34:33) jasně nevím od kolika do kolika, na pásu je odpolední od 14 do 22, myslím, že i v nákupních centrech
|
| Kreaty | 
 |
(26.9.2012 15:36:00) nedávno zde byla diskuse, že v ostatních státech EVROPY je zákon na to, od kdy může být dítě samo doma
|
| x x |
 |
(26.9.2012 15:44:06) No to mi nepřijde jako dobrý nápad, protože každé dítě je jinak rozumově vyspělé v určitém věku. Já jsem schopná nechat samotného doma hoďku pětileťáka, ale některé jiné děti z okolí bych nenechala doma samotné ani ve 12 letech.
|
|
|
|
|
|
|
| louda | 
 |
(30.9.2012 21:39:52) V našem na hlavu postaveném soudním systému jsou možná 3 tisíce slušné výživné, to ale nic nemění na tom, že je to v reálu dost málo. To asi pochopis, až budeš mít dítko svoje. Jinak nejsem zastáncem toho, aby jeden rodič druhému omezoval styk s dítětem jen na základě své libovule.
|
|
|
|
| Vaitea | 
 |
(26.9.2012 14:30:32) No ale diskutované dítko je v trablech, právě proto, že školu dle matky standardním způsobem nezvládá
Já, teda nevím, asi špatně čtu. Ale zakladatelka píše, že dítě přineslo vedruhý třídě v září špatnou známku. Nevím, vždyť je začátek školního roku. Asi jsem byla flegma
|
| Gertruda | 
 |
(26.9.2012 14:33:11) No né, také si osobně myslím, že maminka to přehání. Ale když už ji to tedy žere, pak to má řešit a učit se s ním.
|
| Vaitea | 
 |
(26.9.2012 14:43:01) ...Ale když už ji to tedy žere, pak to má řešit a učit se s ním.... Přesně  Navíc je s ním denně, možná opravdu ona ví, že to není náhoda a kluk třeba problém mít může. To je fakt. Pak bych ho, ale ráda dala tátovi na víkend a buď per hubam nebo se seznamem, co Nakonec jsem rozvedená, vím o čem mluvím. U nás to bylo s jedním z hochů kolem šestý třídy. měl pocit, že je mistr světa a nedělal nic, včetně úkolů. Vždycky jsme se dohodli, kde to hořín (proč bych to měla dozorovat jen já, že jo) a jestli k tomu o víkendu poletěj třeba na Mars bylo zcela v jejich kompetenci.
|
|
|
|
|
|
| Vaitea | 
 |
(26.9.2012 13:54:52) S dítětem ve druhý třídy, pokud má předpokldy pro ZŠ není třeba doma aktivně cokoliv podnikat. Já, nevím je září. Např. moji hoši vždycky v září začali přehlídkou všech klasifikačních stupňů, než jim docvaklo, že už skončily prázdniny.
|
| Myšutka* |
 |
(26.9.2012 15:45:07) Asi na to má každý jiný názor, ale já jsem se svým bezproblémovým druhákem už musela trénovat abecedu (měli se ji za 3 dny naučit oddrmolit celou), tři básničky nazpaměť, každý den čteme nahlas... Ano, je to pár minut denně, ale když já sama učím do noci, tak ten jeden den "bez zájmu" se hned projeví. A to je dítko bezproblémové, dle učitelky patří mezi nejlepší ve třídě. Kdyby měl s učením potíže, tak bych se mu asi věnovala víc.
Maminka zmíněného dítka by se mu potřebovala věnovat pravidelně, což při směnách nejde.
|
| Vaitea | 
 |
(26.9.2012 15:48:19) nechci rozmělňovat diskuzi. Ale proboha, proč by se druhák za 3 dny nenaučil sám abecedu, básničku ? Snad umí číst, ne?
|
| x x |
 |
(26.9.2012 15:49:39) Heleď to ani tak není o čtení jako o momentální klackovitosti dítěte. Mám druhačku, která je mezi 3 nejlepšími ve třídě, zvládá se učit sama, ale přesto ji někdy musím k tomu učení přitáhnout, páč s ní mává malá puberta, fakt nekecám.
|
| Vaitea | 
 |
(26.9.2012 15:56:36) ...ale přesto ji někdy musím k tomu učení přitáhnout..
Jo, jasně. Ale tak matka nedělá full-time do deseti do večera, že jo. Taky je někdy odpol. doma. Já nevím, ale zakladatelka napsala, že kluk přinesl jednu špatnou známku v září na začátku školního roku a odmlouvá. máma mu zakáže vidět tátu. A tady se rozběhne diskuze o tom, že hoch nemá správnej dohled nad přípravou do školy. Pokud je to jak zakladatelka píše, tak předně má hoch problém v tom, že jeho maminka přemýšlí patologicky.
|
|
|
| Myšutka* |
 |
(26.9.2012 15:55:44) Třeba proto, že když to má říkat zpaměti, tak je pro něj přínosné, že ho někdo vyzkouší, opraví ho atp... Nevím jak komu, ale mně nedělá problém se 15 - 20 minut svému dítěti věnovat (projít angličtinu, přečíst stránku z knížky, zopáknout noty, písničku, básničku atp.). Nikdy u něj nesedím, když píše úkoly, přečíst si text, který má umět taky zvládá, ale ve chvíli, kdy už to "skoro" umí prostě přijde, abych mu pomohla to dopilovat. Dcera to dělávala podobně ještě teď v šesté třídě mi "pro jistotu" přijde text oddrmolit.
|
| Vaitea | 
 |
(26.9.2012 16:01:41) Myšutko, promiň, ale tady se neshodneme. .....mi "pro jistotu" přijde text oddrmolit... Tohle já fakt neznám. Každé dítě je, ale jiné. Já se vždycky věnovala na požádání. Moje děti teda nikdy nebyly (hoši)ti první, druhý, třetí ....nejlepší ve třídě, ale jeden studuje úspěšně VŠ a druhej je v kvintě. Nikdy neměli samý jedničky, ani 1-2 dvojky, ale jsou celkem samostatný. Já si prostě nemyslím, že matce, která se denně byť 20 minut neučí s druhákem, je to "zatěžko". Ale to je na jinou diskuzi. Zde diskutovaná matka, má se špatnou známkou problém, tak by se asi učit s dítkem měla. já brala nějakou tu trojku, nebo kouli v září jako průvodní projev začátku školního roku.
|
| Myšutka* |
 |
(26.9.2012 16:07:48) Přesně tak - mým dětem to tak vyhovuje, chodí za mnou dobrovolně, mně je to "volný". Ale bylo období, kdy měla dcera období "zapomínání" a pak musela nastoupit každodenní kontrola aktovky, hrozila jí kvůli tomu i dvojka z chování. Ve čtvrté třídě (!), do té doby jsem jí aktovku nikdy nekontrolovala (jo, ještě první týden první třídy...) a první tři roky nikdy nic nenechala doma.
Já jsem se na rodičáku třeba dozvěděla, že rodiče u synových spolužáků denně sedí, když píšou úkoly a aktovku jim chystají "radši sami".
Pokud má maminka pocit, že kluk ve škole polevil, tak je asi správná cesta začít se mu víc věnovat a né zakazovat cestu k tátovi... Prostě ne každé dítě je samostatné a nemusí to být výchovou, ale prostě povahou, vyspělostí...
|
| Hanka | •
 |
(26.9.2012 16:19:05) Byla bych opatrná v hodnocení toho, co ten školák/matka dělají a nedělají. Máme informace z třetí ruky. Např. moje mladší dítě mělo nejvíc problémů s tím, že si nezapisovalo poctivě všechno, co má za úkol/přinést a tak, takže zapomínala, kontrolovat bylo komplikované, protože notýsek nebyl prázdný, takže se nedalo odhadnout, že si "nic nenapsala". Absolvovat pravidelné podvečerní otravování matek spolužáků kvůli kontrole úkolů mi přišlo jako blbost, chtěla jsem, ať si dítě zvykne, že je to jeho odpovědnost. Takže následovalo zapomínací období.
Zakázat pobyt u táty považuju v principu za kardinální blbost, ale na to, co dotyčná dělá/nedělá se svým dítětem, jak ho zanedbává/nezanedbává, máme fakt sakra málo informací.
|
|
|
| Myšutka* |
 |
(26.9.2012 16:10:54) Možná je faktorem u syna i to, že špatně slyší a má poruchu, při které má problém mluvit mimo domov nahlas, takže chce mít "jistotu", že to půjde rychle a hladce... Dceru nekomentuju, je to perfekcionista od narození a já jenom němě zírám, kde jsem k tom uděcku přišla, Hermiona je proti ní flink.
|
| Ája | •
 |
(26.9.2012 18:23:58) Pokud se musí děti učit od druhé třídy angličtinu, tak se nedivím, že z toho blázní... Dítě, co si dobrovolně říká o zkoušení matkou je mi podezřelé. Mmch. proč musí tvůj syn denně číst nahlas?
|
| Myšutka* |
 |
(26.9.2012 18:43:05) Ájo, v naší spádové škole je povinná AJ od první třídy. Takže když do ní už chodí, tak se ji i učí. A proč čte? Protože není zázračné dítě a nenaučil se číst jen tak mimochodem. A protože ještě nečte úplně plynně, nezbývá, než číst, aby se to naučil. A protože čteme dobrodružnou knížku, tak je zvědavej, jak to dopadne. Takže přečte jednu stranu on a zbytek kapitoly pak já. Baví ho to a pokud jsem doma, tak opravdu každý večer sám přijde, že chce číst.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|