Ridwen2 |
|
(29.7.2012 21:25:01) Mám dítě s Aspergerovým syndromem, od září jde do primy gymnázia. V IVP má kvůli těžce dysgrafickému rukopisu doporučení využívat v hodinách na psaní poznámek netbook. Budeme ho s ním muset naučit pracovat - nemáte nějaké tipy, jak při dělání poznámek postupovat? Má si je psát ve wordu, nebo využívat nějaký specializovaný software? A bylo by dobré, aby si hodiny nahrával a mohl si tak i věci ověřit? Není moc zvyklý dělat si poznámky z výkladu, na prvním stupni to prakticky nedělali, takže se to bude muset naučit. Když jsme to zkoušeli doma, i při psaní poznámek z textu má sklon zapisovat celé věty, špatně hledá to důležité. Navíc má ADHD, takže se na výklad i hůř soustředí.Na počítači píše poměrně rychle, umí základy prstokladu na psaní všemi deseti, od třetí třídy odevzdával zápisy do čtenářského deníku a slohové práce psané na počítači. Uvítám jakýkoli tip.
|
štěpánkaa |
|
(29.7.2012 21:55:12) nevím, jestli to není kontraproduktivní. Mám bohužel zkušenost, že děti v tomto věku (ale i v jiném) neudrží pozornost a na počítači, který jim měl být pomocníkem hrají hry, místo aby si zapisovaly výklad. Ne všechny, třeba tvůj syn bude výjimka. Zvažte ještě i jiná řešení (např. kopírování od spolužáků, apod. Ale to zase může být problém kvůli AS. přeji vám, abyste pro syna našli nějakou dobrou cestu
|
Ridwen2 |
|
(29.7.2012 22:05:08) Štěpánko, přišla s tím specka, my jsme na to prostě kývli. Hry mu tam můžeme asi celkem snadno zatrhnout, navíc bude mít asistentku, která ho může kontrolovat. Já si jen nedokážu představit, že mu vrazím počítač a "piš si poznámky". Prostě se to bude muset naučit a nevím o nikom, kdo to takhle má a s kým bych se mohla poradit. Já jsem vizuální typ, takže poznámky jsem si psala vždycky, heslovitě, s kreativním využíváním barevných zvýrazňovačů, a nedokážu si představit, že bych se učila na počítači. Ale doba se změnila, a když to tak bude mít od začátku, třeba se naučí používat to funkčně. Je fakt, že rukou psané poznámky mu za a) trvají věčnost, za b) nepřečte je po sobě. Ale mám pocit, že hlavní problém je naučit ho dělat vůbec nějaké poznámky...
|
štěpánkaa |
|
(29.7.2012 22:17:57) v tom případě začněte s nácvikem - může si zkusit psát poznámky z psaného textu nebo mu ho předčítejte, ukaž mu, jak vytáhnout to podstatné. to je důležitá dovednost, kterou se děti na ZŠ nenaučí, ale obávám se, že ani na gymnáziu tomu nevěnují takovou pozornost, jaká je potřebná. s netbookem to odbíhání ke hrám asi není takový problém jako k klaickým nootebookem, který je připojený k internetu. navíc má asistentku, ta určitě pomůže problémem ale bude, že když si zvykne na ten netbook, tak asi pak bude pro něj problém písemný projev, při písemkách na gymplu docela důležitý. Určitě bych to probrala i na tom gymnáziu, případně s tou speckou, jak přesně by využití netbooku mělo vypadat. mám bohužel zkušenost, že specky něco navrhnou (napíšou), ale s konkrétním řešením moc neporadí
|
Jahala. |
|
(29.7.2012 22:48:17) Štěoánko, v čem bude vadit, když bude psát písemky na netbooku?aby nepodváděl na to dohlídne asistentka vypracovat PC formu může podle zadání učitele taky Ap
|
štěpánkaa |
|
(29.7.2012 22:58:48) záleží na tom jaké písemky. u mých (testy - doplňuje se, zaškrtává, apod) si to neumím představit a v matematice už vůbec ne, ale napsat to tak, abych tu já přečetla, bude muset. jinak je fakt, že souvislejší texty, sloh a některé další písemky s asistentkou zvládne napsat, pak vytisknout
|
Jahala. |
|
(29.7.2012 23:06:34) tak, psát určitě umí když zvládl přijímačky na gympl. takže zaškrtávat a dopsat větu slovo nebude problém když se mu třeba prodlouží čas. možná i bez toho, ale ty si nepřipravuješ písemky na PC?, dělala jsem AP autistovi páťákovi a písemku i z matiky mohl psát do PC učitelka to stejně v PC měla, promítala zadání na interaktivní tabuli,podle mě to bude velmi brzo běžné.
|
štěpánkaa |
|
(29.7.2012 23:10:22) psát matiku do PC je docela opruz a zabere to čas (značky a tak). Zadání tak připravené samozřejmě mám, ale u řešení je to docela piplačka, která zabere 2x tolik času, než to napsat ručně. pokud dělal sciotesty, psát čitelně umět nemusí, nicméně pro život je třeba to aspoň trochu natrénovat
|
Jahala. |
|
(29.7.2012 23:15:15) o furt je tu verze, že to bude diktovat AP, znám spoustu doktorů kteří to nenatrénovali, nechápu jak ty recepty lékárníci luštili zlaté PC
|
štěpánkaa |
|
(29.7.2012 23:21:40) jahalo, myslíš, že je možné mít asistenta až do maturity, případně i na VŠ? Bez ironie. Měli jsme na gymplu dyskalkulišku a v podstatě byl problém i dát jí statut "integrovaného studenta", že prý na gymplu se to nevede a když se tam dostala, tak asi zase takové problémy nemá. Tak nevím, jak je to s AP, asi podle diagnózy ale hlavně podle toho, co dítě zvládá a nezvládá samo?
|
Lída + 4 |
|
(29.7.2012 23:24:52) Štěpánko, náš nejstarší na gymplu MĚL status "integrovanýho" - jako dyslektik, stejně tak druhej jako dysgrafik...
|
štěpánkaa |
|
(29.7.2012 23:31:07) já vím, že to lze, ale u nás to tenkrát neprošlo s tímto (debilním) zdůvodněním. holka nakonec odešla na jinou školu zajímal mě ten asistent, zda je možné mít ho celou dobu studia?
|
štěpánkaa |
|
(29.7.2012 23:31:39) Lído a ještě - měl ten status až do maturity, nebo jen na nižším gymplu?
|
Lída + 4 |
|
(29.7.2012 23:32:56) Štěpánko, měli to normálně až do maturity.
|
|
Pawlla |
|
(30.7.2012 6:49:22) Samozřejmě,že až do maturity,to je normálně napadnutelné,nechápu,že si někdo může vykládat zákon jak chce.Štěpánko,bez urážky,ale podle toho co píšeš,bych ve vaši školu důvěru neměla
|
štěpánkaa |
|
(30.7.2012 23:35:38) Pawlo, ale status integrovaného žáka přeci schvaluje zřizovatel. Ten měl podklady od ředitele a od PPP, přesto to tenkrát neschválil. Nechápal to nikdo, ani ředitel, ani rodiče. Tohle fakt nebyla vina školy, bylo to zamítnuto "shora". My jsme té dívce vstříc vycházeli (dle mého nadstandartně), ředitel platil její učitelce matematiky veškerý čas, který strávila navíc s touto dívenkou, chtěl od zřizovatele peníze, aby mohl platit i dalším učitelům (fyzika, jazyky, zeměpis a další). Jenomže gympl byl nad její síly, nakonec odešla na jiný typ školy. Ona nebyla schopná zvládnout ani matematiku ZŠ. Já ji neučila, znám ji jen "z doslechu".
|
Pawlla |
|
(31.7.2012 4:10:00) Štěpánko,psala jsi,že podle vašeho vedení,už na gymnaziích není integrace možná a to je nepravdivá informace,pokud ji šíří učitelé a ředitelé škol,je to na pováženou.To,že se nějaká konkrétní integrace neschválí,neznamená,že to nejde nebo se dokonce nesmí obecně.
|
štěpánkaa |
|
(31.7.2012 17:13:19) pawllo, to jsi mě asi špatně pochopila, toto zdůvodnění bylo sděleno (ústně) našemu řediteli zřizovatelem zároveń s písemným zamítnutím integrace.
|
štěpánkaa |
|
(31.7.2012 17:23:56) a jak teď koukám, tak jsem ani nic takového nenapsala (že by to byl názor našeho vedení)
|
Jahala. |
|
(31.7.2012 21:25:49) Štěpánko, nenapsala, ale taky jsem to tak pochopila. U zřizovatele no museli by dát prachy vám a pak by neměli na odměny za úspory . Našemu řediteli taky jasně naznačili co se bude dít když zažádá o dalšího asistenta Jako by jsme mohli za to, že si o nás rodiče dětí s integrací řeknou, to je druhá strana dobrého jména.
|
štěpánkaa |
|
(31.7.2012 21:33:24) koukám, že je to všude stejný tak hlavně, že jsem to snad už srozumitelně vysvětlila.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jahala. |
|
(29.7.2012 23:32:06) rozhodně je možné mít AP až to maturity a i na VŠ tak záleží na potřebách žáka, Aspík má nejspíš problémy v sociální stránce, potřebuje pomoc v komunikaci se spolužáky než , že by nezvládal, tak když by neměl ruce tak taky buď bude diktovat nebo nějak ťukat do PC, dyskalulik, no když nebude chtít studovat matematický gympl, tak by to vadit nemuselo, delší čas na písem ky a smířit se s tím že matika bude třeba za 4 a je to i při povinné matuře z matiky by to nemuselo vadit, na písemku by měl delší čas jako dyslektik a bylo by. Integrace je možná na všech stupních škol
|
štěpánkaa |
|
(29.7.2012 23:36:30) Jahalo, Lído díky za odpovědi, zakladatelko promiň plevelení
|
|
|
|
štěpánkaa |
|
(30.7.2012 23:36:50) no právě DOPORUČENÍ k integraci, ale skutečně schválenou integraci (s navýšením rozpočtu pro školu) asi ne
|
|
|
Pawlla |
|
(30.7.2012 6:45:56) Štěpánko,to je blbost,škola si tak jen ulehčuje práci,samozřejmě,že i na gymplu může být integrovaný žák se všemi výhodami,které z toho vyplývají.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|