P/L |
|
(24.1.2012 21:59:58) rada bych slysela vas nazor, placam se v tom...
vsechno zacalo, kdyz jsme ve 2 a 3/4 roku chteli dat maleho na hlidani do soukromeho hlidani, pani nam ho vratila po trech hodinach s vyrokem "autista", nemam na nej cas. Vyzkouseli jsme dalsi hlidani v obci a pani na nej opet nema cas kvuli "zvlastnim vzorcum chovani" a autistickym rysum.
Vyrazili jsme na triletou prohlidku, Dr. rekla, at ho rok nechame, ze ted nema smysl psychologicke vysetreni, a ze jedine doporucuje logopeda.
Tam jsme byli dnes a ta mi dala ukol, co trenovat a diagnoza je neurcita, nezjistitelna: od pouheho opozdeni pres autismus po DMO.
Muzete mi rict, co delaji vasi trileti kluci?
My umime a neumime: - samomstatne si hraje - masinky, auta, figurky - nade vse miluje otvirat a zavirat, zapinat a vypinat vse - dvere, krabice, spinace - miluje pohyb, beh, chuzi, udela kotrmelec, skace na tramposce, houpacky a spol., hodi mic, kopne, na odrazedle dela psi kusy - kouka do knizek, ale nesnese, abych mu to organizovala - ukazovala, cetla, ... - barvy si povidame, roztridi mi treba dekorace na parapetu podle barev, - nesnasi byt organizovan, takze takovy cviceni, vytvarka, hudebka - kurzy, to ne, odchazi (bere bundu a papa) - hodne a casto se tuli, hraje rad jednoduchy hry, hned se chechta, opici se v cinnostech - mame pleny..., ochotne dojde ukazat na zachod, kde se dela ci - ci, ale nic tam neudela, ted je ve fazi, kdy se radsi nevycura x hodin, kdyz ma slipy, takze jak ho vidim preslapovat, nohy krizem, dam mu radsi plenu - je mlsnej, ale svoje oblibeny jidla sni - nesoustredi se (nevim, je li triletak schopnej), ale zaujme li ho nejaka cinnost, je schopnej ji delat hodinu, - dost se rozciluje, kdyz neni po jeho nebo kdyz neco nejde (jeci, lehne, mlati hlavou) - deti mu nevadi, pokud je v kolektivu, nastanou sarvatky o hracku, v chumlu si nehraje, - ma zasobu tak 20-30 slov, vety neutvori ani omylem, skoro denne rekne nejake nove slovo, ovsem jednou a smytec, obcas ma snahu neco zopakovat - na pokyn nekdy reaguje, na muj pokyn malokdy, na babicky (=obcasne hlidani) vzdycky (teda podle babicky).
Jsou mu cerstve tri, je jedinacek, je proste s nama a prarodicema, obcas nejaka navsteva, detsky centrum, do skolky se nedostal.
Ja doufam, ze je jenom opozdenej. Z logopedie mame ukoly, tak je budeme plnit. Jsou vasi triletaci o hodne napred? Diky.
|
sun 15 |
|
(24.1.2012 22:07:35) Hele to těžko takhle soudit po počítači . Mám chlapečka 2,5 roku tak jen pro porovnání: barvy neumí ani náhodou , nechce se je učit, všechny jsou žluté , miluje knížky a chce v nich číst , na výtvarce hudebka, kreslení zásadně nespolupracuje a nebaví ho to, pleny mám na noc i na den , nechce chodit na nočník, hraje si zásadně se zvířátky auta ho nezajímají ani náhodou, u toho co ho baví vydrží sedět maximálně 20 minut a konec , krásně mluví spojuje slova a i věty tak si vyber co je normál a co není ...
|
..maya.. |
|
(24.1.2012 22:08:32) ve třech letech děti opravdu nevydrží dlouho se soustředit....
|
|
|
..maya.. |
|
(24.1.2012 22:07:46) ve třech letech klidně klinického psychologa navštivte, logoped není ten který by měl dg autismu a nebo dmo určovat-dost šílený rozptyl při těchto dvou dg..
ono ani nejde o to co dělá ale jak to dělá..
třeba hraní, zda si hraje normálně, nechá se vést nebo musí být vše podle jeho pravidel, nedovolí dávat hračky jinak, staví řady které musí být neměnné atd
rozumí tomu co mu říkáte? pochopí když mu dáš nějaký příkaz, dones, přines, odnes atd
jak reaguje na změny v režimu, třeba v tu dobu kdy by měl jít spát, hrát, jíst atd a vy zrovna nejdete, máte něco jiného, přejde to v pohodě bez vzteku nebo nechápe že ted to nejde?
oční kontakt udrží, má x nemá
tříleták by plenku mít neměl
|
|
Žžena |
|
(24.1.2012 22:08:21) Tak mně nepřijde ani nějak zásadně opožděnej. Náš mlaďas je na tom podobně, akorát umí víc slov. Číst knihy ho prostě nebaví, kvůli tomu se v jeho třech letech nebudu věšet. Poslouchání a neposlouchání je tak subjektivní pojem, že tam bych si netroufla vůbec hodnotit. Stejně tak chování v kolektivu je u tříletých dětí velmi různé. U jedináčků/prvních dětí, zvlášť kluků, to takto je celkem často. Jak je to druhý dítě, táhne ho dopředu sourozenec a všechno umí mnohem rychleji. Muž byl to samý co teď syn a žádný DMO nemá a autista taky není.
|
P/L |
|
(24.1.2012 22:21:21) prikaz dej, podej, udelej, jdeme, zastav se: to splni
hra: dela si to po svym, rad to nema - nic nestavi do rady, proste si strka figurky sem tam, jezdi s masinkou, otevre dvere depa, proste hra
ujizdi na stereotypech typu: do obchodu jdeme stejnou cestou, mijime Hornbach, kam casto jezdime a ted tam nejedeme - rve, jedeme kolem dedy a jedeme dal - rve, jdeme do nakupniho centra, kde je detsky koutek - rve, chce tam, na druhou stranu jsou ty aktivity omezeny, porad se opakujou, obzvlast v zime, tak z toho asi ma v hlave gulas
ocni kontakt: uprimne, jsem na to alergicka, ale mozna si to spatne vykladam. S nama ho ma, s lidma, co zna, ho ma. Vy se divate vzdycky neznamym lidem do oci? Z prirozena nebo proto, ze se to ma? Ja teda, ze to ukaze "silu", z prirozena bych to asi neudelala pokazdy, stejne tak jako dbam na pevny stisk ruky, ale taky cilene...
takze nevim..., uvidime co do jara, a pak to kdyztak rozjedeme
spolupracovat dneska samozrejme nechtel, napred Dr. chtela, at ukaze okynko v knizce na domecku..., potom zmercil bednu s figurkama a jal se prehrabovat, pak mel kreslit na tabuli..., pak mel opakovat, co delaji zviratka, tak prohlasil koko a brum brum, Dr. mu ovsem hrabala do krabicek s figurkama, coz nesnasi, tak se rozcilil a pak se v ustrani prehraboval dal, tudiz byl oznacen za nespolupracujiciho
mne fakt klepne
|
P/L |
|
(24.1.2012 22:27:10) jo a nejaky denni rezim "nevyzaduje", dela si - jsme li doma - v podstate co chce, pokud je nejaka zajimava cinnost, treba tatka neco kuti, tak "pomaha", jinak si hraje, kouka na pohadky, tuli se, pobiha, blbne,
velice ochotne a moc rad kamkoli chodi a jezdi - autem, vlakem, busem na navstevu nebo na vylet, takze vlastne zmenu vylozene uvita
|
..maya.. |
|
(24.1.2012 22:32:03) no vidíš, když to shrnu tak režim nevyžaduje, rozumí, změny mu nevadí, oční kontakt má, do hry tě pustí, rád se tulí, zapojuje se...bud v klidu...
|
|
|
..maya.. |
|
(24.1.2012 22:29:43) autista by se díval do nikam...on si najde jeden bod a tam kouká a povídá, málokdy se mi syn podívá do očí a málokdy se mi povede ho vyfotit tak aby se díval do fotáku..
s tím že něco míjíte a on tam chce chápu že se vzteká, to nevadí, ono to patří k věku a opozičnictví, ty chceš tam a on jinam
podle mě tě jen autismem vystrašili, nech ho v klidu žít, chodte na logopedii, kluci jsou v řeči pomalješí, mám tři tak to vím i když nejstraší a batole mluví krásně, stanovte mu jasné hranice tohle se smí a tohle ne a všichni i babičky na tom trvejte, pokud se ti něco nebude zdát tak si to třeba piš, pak budeš případně u psycholožky mít jasno...protože dg autismu se fakt nedává z vlaku jak si každý myslí a neznamená to že tyto tři body co jsem vyjmenovala by v opačném případě pas znamenaly..to bych psala do rána...
tak se nestresuj, syn je ještě malý a jakmile na něm začneš hledat chyby tak je uvidíš
|
Cirilinka |
|
(25.1.2012 9:17:06) Lendul náš autík má oční kontakt, do foťáku se dívá a mazlí se taky rád
|
..maya.. |
|
(25.1.2012 12:53:34) tak náš je mazel největší...
|
|
|
|
Tessis |
|
(24.1.2012 22:30:48) ve třech letech je ale porozumění řeči někde jinde,než ve stylu "podej,přines atd,"Měl by chápat otázky typu: z čeho se pije,čím se jezdí,za co si koupíš v obchodě bonbóny,čím se stříhá atd."U nemluvícich děti se to dělá přes obrázky,ty se ptas,dítě ukazuje odpovědi.Pokud tohle nezvládne,problém má,protože nerozumí k věku...z toho plynou další problémy....
|
..maya.. |
|
(24.1.2012 22:34:34) Tessis, můj 20měsíční syn rozumí větám přines mi autíčko a naopak můj sedmiletý autista kdybych mu řekla přines mi tamto a odnes tamto neudělá nic...autismus je mmj porucha komunikace, tento malý prcek viditelně problém nemá, tento "příběh" sleduju od začátku..
|
..maya.. |
|
(24.1.2012 22:36:21) mmt neřešíme logopedii ale tady se ptá na autismus...tak opět neodváděj řeč někam jinam..
|
Tessis |
|
(24.1.2012 22:40:07) Len,zakladatelka se ptala na víc možnosti...vzhledem k tomu,že dva na sobě nezávislí lidé řekli,že dítě se chová zvláštneji...začla bych řešit...toť vše...dobrou...
|
..maya.. |
|
(24.1.2012 22:42:12) nj, od logopedky bych možná brala že něco není v pořádku ale logoped který dává tyto dg po pár minutách..no nevím, a ten druhý člověk pokud si pamatuju byla učitelka v soukromé školce...jak daleko ta mohla syna hodnotit si odpovězte sami..
|
Tessis |
|
(24.1.2012 22:48:35) Len,jasný...třeba má jen silný vzdor...cokoliv...jen tenhle domácí "test"porozumění je celkem objektivní...dá se to dělat nenápadně,aby dítě nemělo pocit,že je zkoušeny...jen prostě spousta lidi si myslí,že když tříleták reaguje na podej a přines,že to stačí a že rozumí...ale tohle je standart tak pro 15-18m dítě...tříletáci,i když třeba nemluví,tak rozumí uplne na jiný úrovni...
|
..maya.. |
|
(24.1.2012 22:49:30) tak zakladatelka může doma vyzkoušet...
|
Tessis |
|
(24.1.2012 22:56:35) Některá děcka jsou teda silně nespolupracujíci,takže to chce hodne improvizovat...třeba když budou sedět u stolu a budou tam hrnky,tak se ho může zeptat:z čeho se pije...běžný dítě ukáže na ten hrnek nebo ho mamince podá atd.Aby prostě nezkoušela stylem,že před něj vysazi kartičky a začne ho zkoušet.To některý děti pak fakt odmítají... Tu otázku s hrnkem by měl zvládnout uz 2,5leták...
|
Černá kronika |
|
(24.1.2012 23:06:50) Mě to připomíná syna, který byl sice už starší, asi 5 let, chodil na logopedii a odmítal cokoliv z postupů logopedožky. Učil se C a ona mu říkala, aby opakoval, že zvonek cinká. Odmítal a odpovídal jí, že zvon dělá bim bam. Nebo s ní byl schopný diskutovat o tom, že na obrázku je koza a ne kozel, než aby provedl, co po něm chce. Nejlepší byla jeho otázka, z ničeho nic se jí do jejího snažení zeptal, jestli je vdaná.... prostě vůbe nespolupracoval, to samý říkali i ve školce. Muselo se na něj jít "děsně nenápadně", stálo to opravdu hodně úsili.
|
|
|
|
|
|
|
|
Tessis |
|
(24.1.2012 22:37:55) Já taky v žádném případě netvrdím,že je autík...jen upřesňuji to,že když tříletý dítě rozumí "podej,přines "že rozumí tak,jak má.Nemusí to být Pas,ale třeba porucha porozumění mluvené řeči,ty děti mají pak silný vzdor a zvláště se chovají...
|
..maya.. |
|
(24.1.2012 22:40:20) může být...
ted jsem ještě jednou pročítala logo a zakladatelce: není logopedka na něj trošku hrr?
|
|
|
erika,2 děti |
|
(25.1.2012 8:22:56) no já taky mám doma autistku, už pěkných pár let (a to ve třech letech taky reagovala na slovní výzvy - jednoduché, taky s nám hrála hry - bafali jsme na ni za rohem, chechtala se, tulila se - s tím nikdy neměla problém.) ve spoustě věcí je podobná chlapečkovi zakladatelky - myslím, že její dítě problémy mít bude. Nebudu ji tady uklidňovat a něco jí nalhávat.
|
|
|
|
|
|
hokkaid |
|
(24.1.2012 22:08:47) První byl totéž v bleděmodrém, teď je mu skoro sedm a je sice osobitý;-), ale normální Buď v klidu - a s logopedií držím palce (když se mu nelíbí organizovaná činnost, jsem na vás fakt zvědavá, nám ji doktorka doporučila až ve čtyřech letech - a i tak dával logopedce pěknej kouř: třeba už to, že jí zásadně tykal: "Jak co je za den? Ty to nevíš??? Nooo, to se musíš naučit..."
|
|
štěpánkaa |
|
(24.1.2012 22:10:34) až na body nesnáší organizované sportování a rád se tulí bych řekla, že pro moje tříleťáky platilo kdysi totéž. V kolektivu byli naprosto neschopní, byli zvyklí jen na sebe, bez sebe byli nemožní (dvojčata). Diagnóza: opožděný vvoj řeči, dislalie a ADHD, tenkrát tedy LMD. Do školy šli v 6,5 letech a vše v zásadě OK, teď v 15 vymyzela i většina projevů ADHD. Na tvém místě bych se asi neznepokojovala předem, ale pokusila bych se vyhledat možá vyšetření - logoped určitě (šli jsme na moji velmi důraznou žádost ve 3 a čtvrt roce), psycholog, neurolog.
|
|
Tizi |
|
(24.1.2012 22:35:47) Kamarádka měla syna, který ve třech letech skoro nemluvil, chodil po čtyřech a nosil plínky. Strašně se strachovala, že je zaostalý. Syn nakonec vystudoval francouzské gymnázium, závodně plaval a nyní studuje na prestižní univerzitě v New Yorku. Holt ten vývoj může být strašně nerovnoměrný.
|
|
ivaxx |
|
(24.1.2012 22:35:49) Paní, která vyřkla výše uvedené diagnozy je klinický psycholog?
Po pravdě, moc bych se neznepokojovala - to, co píšeš mi přijde dost v pohodě. Snad jen, že by mohl více mluvit, ale to bych nekonzultovala s paní na hlídání, ale s praktickou doktorkou (slyší dobře?) a poté logopedem.
U syna jsem si občas vyslechla podobné diagnozy od laiků (také později mluvil, nerad se zapojoval do dění, odmítal malovat, oční kontakt navazoval jen, když se mu vysloveně chtělo, motoricky na tom nebyl zrovna nejlépe - to, co umí váš syn absolutně nezvládal). Je mu 9 a kromě toho, že je dyslektik a má poruchu pozornosti (ADD) je zcela v pořádku. Navíc, u druhé diagnozy (ADD) si nejsem jista, zda to jen není kombinace genů po mě a manželovi . Roztržití jsme dost oba.
|
|
Černá kronika |
|
(24.1.2012 22:38:48) Těžko říct. Hodně v tom vidím svého syna, když byl v tom věku okolo tří let. Taky jsem byla znepokojená, že to není v pořádku, taky mě napadal autismus a stejně jako tobě mi syna něchtěli hlídat - tehdy jsem ho dala do dětskýho koutku v Olympii a po 10 minutách mi volali, ať se pro něj dostavím, že ho nezvládají. Jak říkám, hodně v tvém popisu vidím svýho syna. Teď je mu 10 a je v pořádku. Hodně se srovnal nástupem do školky. Měli jsme štěstí, učitelky jeho chování nijak předem nehodnotily, prostě byl přijatý a tam mezi ostatními začal vše dohánět. Rozmluvil se, už jako předškolák znal hodiny a automaticky sčítal a odčítal do 20. Protože chováním jaksi pořád dost vybočoval, byl mu navrhnutý odklad školní docházky a to mu moc prospělo. Od první třídy zaťukávám, že nemá žádný zásadní problémy ani s učením, ani s chováním.
|
Černá kronika |
|
(24.1.2012 22:45:19) Zapomněla jsem napsat, že ve 3 letech taky mluvil jen minimálně, pár slov. On měl vůbec od narození dost opožděný vývoj, seděl až v roce, chodil v roce a půl a dlouho měl i pleny, zbavil se jich až kolem tří let. Jako miminko byl moc hodný, hodně spal, málo brečel. Později byl naopak hodně živý, vybíral si, na koho bude reagovat a koho bude totálně ignorovat, byl schopný sebou fláknout na ulici na chodník nebo v obchodě na zem a předvést záchvat vzteku až do bezvědomí, prostě byl svůj, užila jsem si s ním svoje.....
|
|
Hanka | •
|
(25.1.2012 3:28:14) Tohle na autismus nevypadá,mám syna autistu a choval se úplně jinak a to nejen on ale i dost jiných co znám.Neber to osobně zakladatelko ale mě přijde že dnes jak se dítě chová jinak tak hned se mluví o autismu popř.adhd.:-(Ale proč???Vždyt plno dětí začne mluvit později,neni tabulkové atd.A že u níčeho nevydrží a nikdo ho nechce hlídat tak proto hned nemusí být adhd!!!
|
|
|
Rekka |
|
(24.1.2012 23:14:21) Mam cerstveho triletaka, ma tedy jeste o 2 roky starsiho bratra. S diagnozou nepomohu, aloe tady je co umime a neumime my:
My umime a neumime: - samomstatne si hraje - masinky, auta, figurky - ANO - nade vse miluje otvirat a zavirat, zapinat a vypinat vse - dvere, krabice, spinace - ANO - miluje pohyb, beh, chuzi, udela kotrmelec, skace na tramposce, houpacky a spol., hodi mic, kopne, na odrazedle dela psi kusy - ANO - kouka do knizek, ale nesnese, abych mu to organizovala - ukazovala, cetla, ... MY NEMAME PROBLEM S TIM, KDYZ MU TO ORGANIZUJI - barvy si povidame, roztridi mi treba dekorace na parapetu podle barev, - BARVY NEZVLADAME, NEBO SPIS MAM POCIT, ZE KDYZ SE ZADARI, JE TO DILO NAHODY. - nesnasi byt organizovan, takze takovy cviceni, vytvarka, hudebka - kurzy, to ne, odchazi (bere bundu a papa)- S TIM PROBLEM NEMAME, CHODIME PLAVAT, DO CVICENI, CESTUJEME, - hodne a casto se tuli, hraje rad jednoduchy hry, hned se chechta, opici se v cinnostech - ANO - mame pleny..., ochotne dojde ukazat na zachod, kde se dela ci - ci, ale nic tam neudela, ted je ve fazi, kdy se radsi nevycura x hodin, kdyz ma slipy, takze jak ho vidim preslapovat, nohy krizem, dam mu radsi plenu - PLENY NEMAME PRES DEN OD 27 mesicu a PRES NOC ASI 2 MESICE - je mlsnej, ale svoje oblibeny jidla sni - U NAS SE JI VSE, PAC NIC JINEHO NENI , ALE TAKY MA OBLIBENA JIDLA A MENE OBLIBENA - nesoustredi se (nevim, je li triletak schopnej), ale zaujme li ho nejaka cinnost, je schopnej ji delat hodinu, NEVIM CO TO JE SOUSTRREDIT SE, ALE TREBA NA POHADKU SE VYDRZI KOUKAT TAK 10 MINUT, PAK ODBEHNE TREBA SI HRAT NEBO PRO NECO A TREBA SE K NI ZA PAR MINUT VRATI. VYDRZI SI PAR MINUT KRESLIT, CIST - TAK 10-20 - TO HO MOC NEBERE, HRAT SI S AUTAMA A MASINKAMA SAM VYDRZI I HODINU - TO HO BAVI - dost se rozciluje, kdyz neni po jeho nebo kdyz neco nejde (jeci, lehne, mlati hlavou) - MY SE VZTEKAME OBCAS, ALE NIC HROZNYHO - VYVZTEKA SE A ZA PAR SEKUND JE OK. - deti mu nevadi, pokud je v kolektivu, nastanou sarvatky o hracku, v chumlu si nehraje, - S DETMI SI HRAJE CELKEM V POHODE, ALE K SARVATCE O HRACKU TAKY OBCAS DOJDE - HLAVNE S BRATREM TO RESIM POAD (TEDA UZ JSEM SPIS REZIGNOVALA a RIKAM SI AT SE KLIDNE POZABIJEJI - ma zasobu tak 20-30 slov, vety neutvori ani omylem, skoro denne rekne nejake nove slovo, ovsem jednou a smytec, obcas ma snahu neco zopakovat - MY MLUVIME VE VETACH, ALE VYSLOVNOST SPATNA. MLUVIT ZACAL TAK PRED PUL ROKEM. - na pokyn nekdy reaguje, na muj pokyn malokdy, na babicky (=obcasne hlidani) vzdycky (teda podle babicky). U NAS JE TO OPACNE, NA MUJ POKYN REAGUJE VZDY, NA OSTATNI JAK SI KDO SJEDNA PORADEK
|
|
arsiela, |
|
(24.1.2012 23:47:52) jestli tě kapku uklidním,náš se ve třech letech choval mnohem zvláštněji,kromě vyžadování stejné cesty děti absolutně nesnesl,dospělé to samé,mluvit tak to ani náhodu.Už jsem se smiřovala s tím,že prostě je autista,v podstatě doktoři u něj stále mluvili o jasném autismu.Takže jsem s ním začala pracovat s VOksem atd.Nakonec specielní vyšetření ukázalo,že jestli autista(byly tam pochybnosti)tak vysocefunkční a máme jet ještě na dovyšetření.Malej se za ten rok a něco strašně změnil,je ochotnej pozdravit i cizího( i když se s ním jinak nebaví) papulu nezavře a z toho co kecká du do kolen,naprosto skvělé logické uvažování.Sice furt vyžaduje dost denní režim,nemá rád nějaké velké změny,takže vysoce funkční autista asi opravdu je. Počkala bych do těch 4 let,dost se to okolo čtvrtého roku láme,můžou to být opravdu jen vrtochy,snaží se vyznat v tom velkém světě. DMO mě z toho co popisuješ že zvládá motoricky nepřijde vůbec,ale nejsem doktor.Opožděnej nevím no,u dětí je dost široká škála projevů,že tohle určit je pěkně těžký. Za sebe nechala bych to zatím koňovy a nestresovala se.
|
|
Pawlla |
|
(25.1.2012 5:49:37) Mě příjde normální.Možná některé tříleté dítě umí malinko víc,ale neříkala bych ani opožděný,když tak pomalejší.Možná jsi něco podstatného nenapsala,ale jestli ano,tak nevím,kde se vzalo podezření na autismus nebo dokonce DMO.
|
Pawlla |
|
(25.1.2012 5:54:30) No a k paní na hlídání,tak té bych nesvěřila ani křečka,zřejmě požaduje jen děti,které sedí na jednom místě a neobtěžují ji,kdo tyto požadavky nesplňuje,je autista
|
jak |
|
(25.1.2012 6:20:12) zarazi me ta plina a jen 20 slov slovni zasoba, to je malo. mam taky triletaka a pusu nezavre...
|
Pawlla |
|
(25.1.2012 6:35:57) Některé děti mají plenu i do 4 let,pak se to řeší.Logopedický problém tam může být,to neříkám,ale autismus nebo DMO je trošku něco jiného.
|
Ridwen2 |
|
(25.1.2012 7:04:53) Zakladatelko, já bych to tak úplně na lehkou váhu nebrala. Např. to odmítání toalety, trvání na stejných trasách a problém s řečí můžou (i když nemusejí) být projevy PAS nebo jiné poruchy vývoje. Možná by stálo za to objednat se na vyšetření k někomu, kdo je schopný PAS diagnostikovat i u takhle malých dětí, tam jsou stejně dlouhé čekací lhůty, takže až na to dojde, syn už bude zase starší. Případně, pokud žijete někde, kde působí APLA, objednat se na vyšetření a zároveň požádat o návštěvu poradkyně rané péče. Ty jezdí do rodiny na návštěvu i v případě pouhého podezření na PAS, mají dost zkušeností s tím, jak se děti s PAS chovají, a můžou ti poradit, jak se synem pracovat třeba na nácviku hygieny nebo na rozvoji řeči, ať už nějakou poruchu má, nebo nemá. Jo, a ještě mě napadlo - k tomu, že nevyžaduje režim dne - možná by mu pomohlo, kdyby ho měl, stačí obrázky na suchém zipu nebo na ledničce, kde na první pohled vidí, co se bude ten den dělat. Používá se to u autistů, ale zjistila jsem, že to celkem prospívá i zdravým dětem, obzvlášť v tomhle věku.
|
..maya.. |
|
(25.1.2012 8:20:59) nešlo o stejnou trasu ale o to že chtěl jít k dědovi...a to samo i tak autismus znamenat nemusí, podle toho co zakladatelka psala si myslím že kluk je normální akorát trošku svérázný...prostě tříleták
|
|
|
|
Hanka | •
|
(25.1.2012 7:53:04) To že má slovní zasobu jen 20slov neni až tak neobvyklé.Moje dcera začla pořádne mluvit v 3,5letech a autista není. Takových dětí je víc.S tou plenkou já nevím ale pokud vidím že dítě přešlapuje a chtělo by čurat tak ho dám na nočník(wc)ale určitě mu nedam plenu
|
|
|
|
|
Veverecka+Honzík09,Kubík12 |
|
(25.1.2012 8:47:47) Diskuzi jsem nečetla, jen ti chci říct, pokud máš jakékoliv pochybnosti, nedej na svou pediatričku a jdi se synem k dobrému klinickému psychologi, to že to nemá smysl je naprostá blbost na entou. Já jdu ke klinické psycholožce zítra a synovi jsou přesně 2roky a 4 měsíce..Z tvého popisu mi chlapeček zas nějak extra mimo nepřijde, snad jen to, že teda ta řeč je určitě opožděná, což ale může být jen OVŘ, případně v jeho věku už by snad mohlo být podezření na dysfázii. Logopedie je určitě dobrý základ, ale s tím psychologem bych absolutně nečekala!
|
|
Suza007 |
|
(25.1.2012 8:57:30) Já myslím, že to nic zvláštního znamenat nemusí, ale nějaký problém mít můžete. Takže je určitě lepší zjistit, co se děje, aby se to případně mohlo řešit. Např. my chodíme od tří let k logopedce a vidím ohromný pokrok (ve třech letech měla dcera slovní zásobu 60 slov). Ve třech letech můžete jít klidně na vyšetření k dětskému psychologovi, možná na neurologii a my byly i na foniatrii kvůli vyšetření sluchu.
|
|
anemon |
|
(25.1.2012 9:05:18) Zachvíli budou autismus diagnostikovat i pošťačky, když děti včas nepozdraví
Mám dvojčata, tři jim budou v únoru, holčina před 2 měsíci nemluvila, teď se rozjela, klučík - jak popisuješ to odplenkování - ještě tak před měsícem? "plenu dej, bobek!" A najednou zlom, celý den jsou bez plen oba, ze dne na den, holčina tvoří věty, slovosled tedy legrační, ale současně začala rovnou básničkou.
Ale máme rozumnou doktorku, uklidňovala mě, mám je teda komplet vyšetřený na neurologii, byly nedonošený.
|
|
wall123+Jiřík8/08 |
|
(25.1.2012 9:11:26) Tak mému byly 3 v srpnu. Napíšu, co zvládá z tebou uvedeného pro srovnání.
- samomstatne si hraje - masinky, auta, figurky NĚKDY, když jsem doma já, tak 20min, když je doma s tatínkem, tak klidně hodinu - nade vse miluje otvirat a zavirat, zapinat a vypinat vse - dvere, krabice, spinace ANO - miluje pohyb, beh, chuzi, udela kotrmelec, skace na tramposce, houpacky a spol., hodi mic, kopne, na odrazedle dela psi kusy ANO - kouka do knizek, ale nesnese, abych mu to organizovala - ukazovala, cetla ANO, číst tak 10min - barvy si povidame, roztridi mi treba dekorace na parapetu podle barev NE, ani teď ve 3,5 - nesnasi byt organizovan, takze takovy cviceni, vytvarka, hudebka - kurzy, to ne, odchazi (bere bundu a papa) PODLE NÁLADY - hodne a casto se tuli, hraje rad jednoduchy hry, hned se chechta, opici se v cinnostech ANO - mame pleny..., ochotne dojde ukazat na zachod, kde se dela ci - ci, ale nic tam neudela, ted je ve fazi, kdy se radsi nevycura x hodin, kdyz ma slipy, takze jak ho vidim preslapovat, nohy krizem, dam mu radsi plenu NE , Od 26 měsíců bez plen - je mlsnej, ale svoje oblibeny jidla sniANO, momentálně ve 3,5 je na jogurtech - nesoustredi se (nevim, je li triletak schopnej), ale zaujme li ho nejaka cinnost, je schopnej ji delat hodinu NE, hodinu se nevydrží soustředit nikdy, tak maximálně 30min - dost se rozciluje, kdyz neni po jeho nebo kdyz neco nejde (jeci, lehne, mlati hlavou)JE VZTEKLÝ, ale hlavou nemlátí - deti mu nevadi, pokud je v kolektivu, nastanou sarvatky o hracku, v chumlu si nehraje ANO, teď ve školce začíná i koletivní hry - ma zasobu tak 20-30 slov, vety neutvori ani omylem, skoro denne rekne nejake nove slovo, ovsem jednou a smytec, obcas ma snahu neco zopakovat ANO, nástupem do školky se rozkecal tak, že denně zírám - na pokyn nekdy reaguje, na muj pokyn malokdy, na babicky (=obcasne hlidani) vzdycky (teda podle babicky). Jasný, na babičky a na tatínkovo. To bude tím, že po něm nechtějí takové otravnosti jako čištění zubů, obléknout a podobné.
Myslím, že v některých věcech byl můj o dost pozadu. Školka hodně změnila. Podle učitelek není ani hyperaktivní, jen trochu zlobidlo.
|
Hanka | •
|
(25.1.2012 9:23:41) Nevím ale pokud má zakladatelka pochyby ať vyhledá odborníka.Tady jí těžko na dálku poradíme.Jen mě mrzí že v dnešní době je trend jakmile neni dítě tak akorát ho zaškatulkovat mezi adepty na autismus,adhd apod.Přitom každý autista je svuj a každý nemá typické autist.rysy.
|
|
Cirilinka |
|
(25.1.2012 9:28:32) to chce hledat dobrého diagnostika a ne se svěřit prvnímu žabaři, kterého potkáme
|
Cirilinka |
|
(25.1.2012 9:34:28) a po milintý, autismus-potíže ve 3 oblastech: komunikace, sociální vztahy, přizpůsobivost-představivost..atyp.autismus-jedna oblast chybí...
|
Cirilinka |
|
(25.1.2012 9:35:01) a doporučuju prostudovat tento portál: http://www.autismus.cz/
|
|
Hanka | •
|
(25.1.2012 9:41:17) Zakladatelko zajdi si do spc a oni ti poradí,nebo si od dr vyžádej vyš.v motole.Jsou tam na autismus specializovaní
|
|
..maya.. |
|
(25.1.2012 12:56:48) jj navíc termín autistické rysy neexistuje...dítě bud autista je nebo není
|
|
|
Cirilinka |
|
(25.1.2012 9:39:41) Tutenstein dysfázka?
|
Cirilinka |
|
(25.1.2012 9:47:43) ona vypadá často podobně jako autismus, tím jak dítě nerozumí, ta se vzteká...
|
Cirilinka |
|
(25.1.2012 9:57:45) a je lepší plašit a nakonec z toho nic třeba není, než prošvihnout včasnou intervenci, která u některejch poruch určuje hodně
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.1.2012 9:46:21) Tutenstein, kolik je mu teď?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.1.2012 10:07:32) a kam se posunul?
|
|
|
|