ali 1 |
|
(12.1.2012 18:51:43) Včera jsem byla na Dni otevřených dveří na gymnáziu,kde jsme zapsali dceru do přípravných kursů.Není pro mě novinkou,že se dělaly v minulých letech SCIO testy,ani to,že to od letoška dostala jiná agentura,ale testy budou obdobné.Jen jsem se o ty testy v minulých letech nijak blíže nezajímala,až tedˇ,když se nás to týká se nad nima zamýšlím.Připadá mi to takový divný způsob zkoušení.Třeba v matice se bazíruje ve škole na zápisu,postupu a odpovědi a najednou při testech se toto všechno vynechá,k výsledku dojdeme zkratkou a zakřížkujeme.Zrovna tak v Jč mám pocit,že se nezkoušejí znalosti úplně objektivně.Jak to vidíte vy?
|
Dalalmánek |
|
(12.1.2012 18:53:34) Na gymplu, kde učí ségra, používali scio testy spolu s jinými svými testy. Netestují ty scio testy více inteligenci než školou nabyté znalosti?
|
perdita |
|
(12.1.2012 18:55:06) Cimbur, to jsou óspéčka - obecné studijní předpoklady. Jinak je tam matika a čeština. Syn je na gymplu, kde dělají ma a čj od scio plus m a čj svoje. je to hodně náročné, protože je ta zkouška vlastně zdvojená.
|
štěpánkaa |
|
(12.1.2012 18:57:44) i ty testy z ČJ a MAT ukáží více logický úsudek než pečlivost, preciznost a formu zápisů, apod..... na druhou stran, na každé ZŠ se tyto věci učí jinak, tudíž testy typu SCIO jsou vlastně objektivnější. mají svoje 1 i -
|
|
|
ali 1 |
|
(12.1.2012 18:55:51) Od letoška se naopak ruší test studijních předpokladů,bude test jen z Jč a Ma.
|
ali 1 |
|
(12.1.2012 18:58:13) Zkoušíme Štěpánko,proto jsme dceru zapsali do těch přípravných kursů,tam se vlastně budou dělat zkušební testy a doporučovat strategie řešení úkolů.
|
ali 1 |
|
(12.1.2012 19:00:52) Abych dala konkrétní příklad jasné neobjektivity.Dneska jsme dělali jeden test doma společně,Jč-zadání bylo vybrat větu ve které je gramatická chyba,dcera vybrala dobře,ale protože jsem seděla vedle,tak jsem se ptala jak by to napsala správně a ukázalo se,že ona se domnívá,že je chyba v něčem úplně jiném,než doopravdy byla. Ale odpovědˇby měla dobře.
|
|
|
perdita |
|
(12.1.2012 18:58:35) to jsem netušila, že se osp ruší. Vím, že třeba v Brně na BiGy měli právě jen OSP a zkoušku z náboženství (teda pokud to nepletu, protože nám se tam nelíbilo).
|
Federika |
|
(12.1.2012 20:47:09) u nás na gymplu se určitě testy OSP neruší,naopak, je za ně nejvíc bodů.. A objektivita-těžko říct, zcela objektivní nejsou žádný testy...Třeba vědomostní testy mi přijdou dalako míň objektivní...
|
|
|
Dalalmánek |
|
(12.1.2012 18:58:58) Hm, to neporadím. Útěchou Ti může být, že na tom budou všechna děcka stejně.
|
|
|
|
štěpánkaa |
|
(12.1.2012 18:55:47) souhlasím s tebou. u nás na škole jsou scio testy východiskem z laviny stížnost rodičů, která následovala po každých zkouškách, které chystali kolegové. Takto si rodiče mohou stěžovat akorát tak u SCIA a škola je "z obliga". Bohužel testování skutečně není ideální, ale doporučuji ti (resp. tvému dítěti), abyste ty testíky pořádně vyzkoušeli
|
perdita |
|
(12.1.2012 18:56:59) Náš gympl tvrdí, že letos - díky zdvojeným testům - nabrali mnohem kvalitnější "materiál". Na scio se děcka měla možnost připravit, na jejich vlastní zkoušku nikoli.
|
|
|
Rea,Samuelek,Damianek (9/2011) |
|
(12.1.2012 18:58:08) Vždycky bude něco, co nebude úplně objektivní.
Když jsem dělala přijímačky já, dělala se klasika - diktát z češtiny a test z matiky asi z deseti příkladů plus všeobecný přehled.
Bývala jsem velmi dobrá na ČJ, diktát jsem napsala bez chyby a napsala bych ho tehdy vždycky bez chyby, ale tenkrát nám přítomná učitelka nadiktovala, jak to má být všechno správně, takže nějakou chybu udělal jedině vyloženě blbeček (pardon).
Zato třeba v matice jsme polovinu příkladů ze zadání ve škole probíraly až po přijímačkách, takže jsem neměla šanci
|
|
sylvaina |
|
(12.1.2012 19:05:52) No nevím, já mám pocit, že postup a odpověď není zrovna v matematice to nejdůležitější. Ostatně mnoho příkladů se dá řešit různými postupy. Podle mě je důležitý prostě ten výsledek. Zdá se mi, že ty testy zkouší, zda dítě má jakés takés logické myšlení a ne jestli dodržuje zaběhlý postup. Nejsem ze SCIO testů nadšená, protože se v nich objevují věci, které děti v době přijímaček ještě vůbec nebudou mít probrané. Taky nás to letos čeká. Ale zas nevím, co by bylo lepší.
|
štěpánkaa |
|
(12.1.2012 19:07:20) mýlíš se, postup (jakýkoliv správný) - cesta - je důležitější než výsledek (v testech ovšem toto neplatí - bohužel).
|
ali 1 |
|
(12.1.2012 19:10:44) Tak nějak jsem to myslela,dítě postupuje třeba logicky dobře má defakto celý příklad dobře,ale udělá banální numerickou chybu a má to za nula bodů.Mi se to správné nezdá.Nepíšu to tady kvůli své dceři,ani proto,že bychom si mínili někde stěžovat...Jen tak nad tím přemýšlím.
|
štěpánkaa |
|
(12.1.2012 19:13:31) ali - stěžovat - to je marné. Stanovit kriteria i typ přijímací zkoušky je plně v kompetenci školy, do toho nikdo nemá co mluvit, ani zřizovatel. (tedy pokud to není v rozporu s běžnými normami). Testy SCIO a podobné jsou naprosto běžné, obávám se, že jediná možnost je dát dítě na školu, kde se dělá jiný typ zkoušek
|
ali 1 |
|
(12.1.2012 19:16:08) Ježiši ,já si nechci nikde stěžovat!Ani mě to nijak zvláštˇnestresuje.Chtěla jsem znát jen názory ostatních.Dcera zkoušky určitě udělá dobře.
|
štěpánkaa |
|
(12.1.2012 19:17:21) ali, promiň, četla jsem moc rychle tvůj příspěvek a pochopila ho přesně opačně, než jsi to napsala
|
ali 1 |
|
(12.1.2012 19:18:37) V pohodě Štěpánko
|
|
|
|
|
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(12.1.2012 19:24:34) Sylvaino, to je vidět, že opravdu nevíš. Výsledek má naprosto minimální důležitost. Ke "správnýmu" výsledku můžeš dospět i naprosto špatným postupem. Naopak je nejdůležitější správnej postup - nemusí to bejt ten, co učitelka předváděla v hodině, nebo ten, co je v učebnici. Prostě ten postup musí bejt matematicky správně, a případná numerická chyba by neměla rozhodovat.
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(12.1.2012 19:30:40) Qwerty, však my jsme na VŠ na některý písemky mohli mít i libovolnou literaturu, vlastní poznámky a libovolnou kalkulačku - kdo netušil, co má použít za vzorce a kde je hledat, stejně neměl šanci.
|
|
|
|
|