Ráchel, 3 děti |
|
(6.1.2012 15:27:04) Koupila jsem si v krámě na spodní a noční prádlo 4 věci. U jedné z nich jsem doma zjistila, že mi není. Tak jsem dnes šla do obchodu s tím, že ji vyměním, ne nutně za větší velikost (chápu, že už ji mít třeba nebudou), ale za cokoliv jiného. Na pokladně cedule jako hrom "Zlevněné zboží nevyměňujeme". Tak jsem se ptala, jak to je a prodavačky mi to potvrdily a trvaly na svém. Když jsem se ptala na důvod tohoto nařízení, tak jen opakovaly jako gramofon, že "je na tom 50% sleva". Na účtence mám také, že vyměňují nepoškozené atd... a nezlevněné zboží. Argumentovaly tím, že jsem si toho měla holt všimnout. Můžu si říct, že to je moje blbost, ale ze strany jejich vedení (ty prodavačky dělají jen, co se jim nařídí), je to podle mě šlápnutí vedle. Nikde jinde se mi toto nestalo, naopak teď po svátcích jsem vyměňovala několik věcí. Dámy mi pořád opakovaly, že s tím nic nenadělají, tak jsem jim říkala, ať jsou alespoň tak laskavé a šéfům sdělí, že zákaznice byla velmi nespokojená a příště si rozmyslí, zda raději nezavítat do krámu naproti, kde mají obdobný sortiment. A teď dotaz - chápete někdo tuto obchodní politiku? A není nějaká šance se domoci výměny? Prosím, nepište mi, že jsem si to měla zkusit nebo všimnout si cedule, to vím taky
|
Ágnes | •
|
(6.1.2012 15:31:11) Šance domoci se není, už i výměna je pouze na jejich vůli.
|
Ágnes | •
|
(6.1.2012 15:32:31) Protože v kamenné obchodě prostě žádný nárok na vrácení či výměnu ze zákona není. Potvrzeno ČOI.
|
|
|
Želvička78 |
|
(6.1.2012 15:31:41) Myslím, že povinnost vzít zpět nepoškozené zboží mají jen eshopy, kamenných obchodů je to leda dobrá vůle. Vem si, že to zlevněný zboží třeba prodávají i za míň než nákupní cenu, co by z toho měli poskytnout k tomu ještě nějaký nadstandardní služby
|
|
neznámá |
|
(6.1.2012 15:33:22) Já mám pocit, že výměna nebo vrácení "nevadného" zboží, zakoupeného v kamenném obchodě je dobrá vůle obchodníka, neexistují na to zákony a příkazy.
|
|
Inka | •
|
(6.1.2012 15:33:49) Jejich povinnost není měnit ani nezlevněný, jen dobrá vůle.
|
|
ocicko | •
|
(6.1.2012 15:45:02) neni sance - je to na nich... nikde to neni ze musi.... proto pri koupi se hned ptam - a pokud mozno si to nechat potvrdit na uctenku - to vite jedna povoli a druha ne.....
jinak nechapu u nas v praci zlevnene zbozi vymenujem do 10 dnu i vraceni penez - musi mit ale vysacky, obal, uctenku
|
|
kreditka |
|
(6.1.2012 16:04:18) No já se spíš divím že by někde vyměňovaly spodní prádlo...třeb takové spoďáry to musí být lahůdka
|
kuli |
|
(6.1.2012 16:07:01) Divit se můžeš jak chceš, taky, přesto je to naprosto běžná praxe. Ve větších obchodech i spodní prádlo berou běžně zpět (Globus, Tesco apod.), takže si ho pak klidně můžeš i koupit. V Tchibu jsem bez problémů vracela podprsenky, nikdo nezvracel ani se ničemu nedivil.
|
kreditka |
|
(6.1.2012 16:26:34) Tak ještě že tam spodní prádlo nekupuju
|
|
|
Želvička78 |
|
(6.1.2012 16:08:18) To jako jo, ale zas na MMB můžeš nakoupit takovejch jetech spoďárů
Třeba zakladatelka chtěla vyměnit pyžamo, ne kalhotky
|
kreditka |
|
(6.1.2012 16:27:49) To leda to pyžamo beru, ale při představě že někdo na MMB kupuje tangáče co byly zařízlé v cizí zadnici
|
Ráchel, 3 děti |
|
(6.1.2012 16:34:16) kreditko, byla to noční košile já nechápu hlavně ten princip, že nezlevněné vyměňují a zlevněné ne
|
Ráchel, 3 děti |
|
(6.1.2012 17:52:11) jo, to bych chápala. ale kupecký počty mi taky říkají, že pokud uspokojím zákazníka, zase u mě příště nakoupí a i za víc. právě proto v řadě obchodů žádný drahoty s výměnou (i zlevněného zboží) nedělají - protože se to v důsledku přináší víc peněz
|
|
|
|
|
|
|