Ina | •
|
(27.6.2011 21:19:40) Speciálně u tohoto odkazu je legrace, že Klaus má v odpovědích nasekáno spoustu gramatických chyb,i pokud to za něj někdo psal,což asi jo, když odpovídal online, tak to vyznívá srandovně, když je řeč o školství a pak článek s takovými chybami.
Nevím jak jde dětem obecně dnes gramatika, nicméně když píšou esemesky sekají tam dost často chybu za chybou.
|
Federika |
|
(27.6.2011 21:32:47) Ino, sms ani nevim, ale češtinu jsem studovala a když vidím, co mají v gramatických testech primáni u syna, tak musím říct, že jsme některý věci brali až na vejšce. A klasifikovaní jsou hodně přísně.
|
Ben2 |
|
(27.6.2011 21:50:24) Mne by docela zajímalo, jak bylo to pořadí sestavováno. Nějak se přepočítávala těžší a lehčí varianta, ale jak je zohledněné to, že některá škola má více typů studia ? Jak lze srovnat 22 studentů 8letého studia (PORG) a jiný gympl, kde mají třeba 5 maturitních tříd zahrnujících všechny typy gymplu - myslím 8, 6 i 4leté. Už jen srovnání 8 a 4letých gymplů by bylo zajímavé. Určitě bude také jiné složení dětí, kde si vyberou u přijímaček 22 dětí a kde berou 60 (tam může být 22 dětí lepších než v PORGu, ale na druhé straně ta horší část maturantů může ten průměr zhoršovat). Na tohle úroveň výuky nemůže mít vliv a o kvalitě školy to zase tolik nevypovídá. nebo je i tohle nějak přepočítávané ?
|
Federika |
|
(27.6.2011 21:58:41) Ben, to těžko.mě zajímal třeba výsledek u českošpanělských maturantů, asi víš, že mám na ten šestiletej zálusk Že ten osmiletej dopadl dobře,to jsem věděla. A u šestiletýho mi řekli výsledek,kterej by se rovnal nejlepším výsledkům z tabulky v žebříčku. Pak to ale moc nechápu-a asi je to fuk, mojly to ale uveřejnit všechny školy. Já třeba u tý naší školy jen nevím, jestli toho memorování a šlapání na paty není až dost, jestli by třeba nebylo lepší trochu víc praxe a míň toho biflování...Ale uvidím,jak to bude dál...
|
Ben2 |
|
(27.6.2011 23:08:42) Federiko, to je přesně ono, 8letej dopadl na úrovni nejlepších, ale je známé, že 4letej je na moc špatné úrovni, takže si myslím, že sráží výsledky celé školy. To je ale potom těžké posuzovat školy podle celkového srovnání. To potom mohou vycházet ze srovnání lépe školy, které mají jen 8leté studium, protože vesměs jsou 4leté gymply horší. Abych se vyhnula kamenování, asi existujou výjimky. A co se týče toho našeho 6tiletého španělského, vím, že máš na něj zálusk, ale já na něj nezměnila názor,zvláště po letošku, kdy se tuším 3 studenti z něj nedostali na náš 4letej. Nezvládali, tak jim byl doporučen přestup po přijímacím řízní a to nazvládli.
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(27.6.2011 23:44:40) To je hodně zvlášní, myslela jsem si, že na šestileté gymply včetně vašeho španělského, je značný převis, takže se tam úplně špatní žáci dostat nemůžou. Co je to za děti, co nezvládají? Dostali se tam běžným způsobem po přijímačkách? Výjimky taky ještě nemusí znamenat špatnou úroveň školy. V tomhle věku je puberta na nejvyšším bodě, důvodů špatného prospěchu může být víc.
|
Federika |
|
(28.6.2011 7:58:31) Jedůfko, převis je a velkej..Ale přece jen, na šestiletý gymply se už většinou hlásí probraný děti nebo jak to mám označit. většina už odchází na osmiletý...
|
|
|
Federika |
|
(28.6.2011 7:57:35) Ben, fakt? Já tam volala a ta vedoucí sekce mi řekla,že můžu přijít,že dopadli velmi dobře, snad byly jen dvě dvojky.A na čtyřlet brali všechny, dokonce mají ještě volná místa...
|
|
Federika |
|
(28.6.2011 8:05:42) Ben, a taky je možný, že ti tři prostě byli celkově slabí, pokud jim byl doporučen přestup, tak na tom šestiletým museli výrazně nestíhat. Oni mají první dva roky 4 hodiny španělštiny denně a fakt jedou, aby pak mohla bejt velká část vyučování ve španělštině. Prý se výjimečně stává, že někdo svý síly přecenil a ten jazyk mu natolik nejde.Pak by to ale o úrovni toho dalšího studia moc nevypovídalo, vždyť jsou před nima pak ještě další 4 roky studia. Tím se nijak tý sekce nezastávám, moc o tom ještě nevím, teprve budu zjišťovat a jsem určitě ráda za jakékoli postřehy.Já mám trochu s Davidem plány, zajímají ho auta, je spíš technicky zaměřenej, umí německy a k tomu ta španělština by byla ideální, studium ve Španělsku taky. Německo španělskej trh v oblasti automobilovýho průmyslu je docela rozjetej, je tam velký rozsah uplatnění.. teda-mně je jasný, že to klidně může bejt najednou úplně jinak, je v primě, že jo...
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(28.6.2011 9:34:33) Jazyková gymnázia bych řekla, že jsou dost specifická. Syn chodí na německé gymnázium do sekundy a dvě děti od něj ze třídy taky odešly, protože nestíhaly. To ale opravdu nevypovídá o nízké úrovni školy, právě si myslím, že naopak. Ty jazyky v takovém rozsahu jsou náročné, každé dítě to prostě nezvládne.
Ono obecně je náročné i to víceleté gymnázium, že se tam dítě, byť přes větší či menší síto, dostane, ještě neznamená, že studium zvládne. Na Keplerovi například znám děti, co začaly se čtyřkami. Na základce se po nich nechtělo nic oproti nárokům tady.
Naše dítě taky šlo hodně se známkami dolu, pořád má pocit, že když se neučil na ZŠ, tady se taky nemusí. Jenže zatímco na ZŠ mu neučení stačilo na samé jedničky, tady má na vysvědčení nějakou tu trojku. Co se týče toho španělského (předpokládám, že máte na mysli Ústavní), já mám dobré reference.
|
Federika |
|
(28.6.2011 9:40:43) nene, Jedůfko, česko-španělské gymnázium na Gybu:
http://www.gybu.cz/oskole/dvajaz.asp
Syn je tam na osmiletým,je spokojenej, ale tohle mě láká víc a už jsem ho trošku přece jen navnadila A jak t vypadá, přestup z osmiletýho zvažuje i pár dalších dětí od něj ze třídy...
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(28.6.2011 9:54:21) Aha, tak to jsem to zmotala, Ústavní je italské gymnázium. O španělském teda nic nevím, ani jsem o něm dosud neslyšela. Obecně jsem ale pro jazyková gymnázia, pokud samozřejmě dítě na to má, všeobecné gymn. mi připadá tak nějak "málo", pokud dítě skončí maturitou a dál nebude chtít studovat (což rozhodně nejde plánovat teď), pak má k dobru aspoň ten jazyk, i kdyby byl jen průměrný student, něco se na něj "nalepí". Jen mě mrzí, že je špatně dostupná kvalitní angličtina, mladší dítě k jinému jazyku netíhne.
|
Federika |
|
(28.6.2011 10:06:33) Jedůfko, já mám mladšího na česko-anglický škole, malá tam te´d nastupuje do školky. Proto jsem něco chtěla i pro nejstaršího, ale angličtinu by tak rychle už nedohnal,na těch dvojjazyčných nebo mezinárodních jsou už mnohem dál. Navíc-asi byhc to neutáhla finančně. A dokonce si dovedu představit,že ho bude španělština bavit víc. A přesně, beru to sice ze svýho pohledu, ale já sama bych si v jeho věku zvolila dvojjazyčný gymnázium, protože to klasický mi přijde nudný, jen nalejvárna, memorování, tak trochu bez praktickýho využití. Třebaže mít vysokej všeobecnej přehled není tak úplně k ničemu. jenže te´d, když se mě otráveně ptá, k čemu musí znát dopodrobna rozmnožovací ústrojí chrostíka, max. pokrčím rameny, je mi jasný,že k ničemu a že to hned zapomene,tak aspoň řeknu:" aby sis pocvičil paměť"... Pokud by to dělal španělsky,tak bych mohla minimálně říct:" aby sis pocvičil paměť a zároveň ses naučil španělsky Třeba když si vzpomenu na svůj gympl, co blbostí jsem se tam učila, bože,12 hodn chemie týdně jsem měla a neumím vůbec nic!! Jak by mi pomohlo, kdybych místo toho měla třeba angličtinu nebo francouzštinu...
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(28.6.2011 10:59:11) Právě, ty česko-anglický školy jsou šíleně drahý, na to nemáme. Kluci jsou sice taky na soukromých gymnáziích, ale školné je nesrovnatelně nižší. A co se týče jazyků, přesně tak to je. Syna i matika, kterou opravdu nemá rád, daleko víc baví v němčině a má v ní v němčině i znatelně lepší výsledky, přestože v ní berou stejnou látku jako v české. Další předměty v němčině přibudou až teď od tercie, nejdřív se museli trochu naučit tu němčinu, ale on je přesně ten typ, že biologii se radši bude učit v němčině, protože v češtině je to děsná nuda.
|
|
|
|
|
|
|
Muska | •
|
(28.6.2011 13:22:51) To je hodně zvláštní,od dcery z 6-ti letého španělského z důvodu nezvládání odcházeli někteří na čtyřletý a když se ted před koncem roku sešli,říkala dcera,že jsou na čtyřletém bez trojek,zatímco u nich propadali...Stejně tak ti,kteří odešli na jiné gymply(hned po prváku).
|
Federika |
|
(28.6.2011 13:51:10) Musko, ty teda máš osobní zkušenost s česko-španělským gymplem?Nemáš v nicku mejl, nemohla bys mi na ten můj-v nicku-o něm něco napsat? Byla bych ti moc vděčná...
|
Ben2 |
|
(28.6.2011 15:08:53) Federiko, na 4letý se opravdu 3 z 6letýho nedostali, teda napoprvé, samozřejmě po odevzdání zápisových lístků to asi vyšlo, ale podle přijímaček ne. podívej na net na přijímačky-výsledky podle ZŠ. A to je to co mi vadí, samá španělština a úroveň ostatních předmětů je v háji. A víš, že já jsem ta konzerva, co dá na všeobecné vzdělání ve všech směrech . A co se týče výsledků maturit, asi není možné srovnávat letošní maturanty s tím, co se hlásí na gymply teď. Obecně šla úroveň dolů tím, že berou i na 8leté nesrovnatelně víc dětí než před lety.
|
Federika |
|
(28.6.2011 15:32:22) Ben, ale proč mi teda vedoucí španělský sekce tvrdila, že výsledky státních maturit na španělským byly výborný? Snad jen dvě dvojky...A je taky možný, že prostě ty děti byly tak slabý, že holt neměly vůbec na gymplu co dělat, to ještě fakt nic nevypovídá o úrovni školy. A na rozvrh jsem koukala, mají navíc tu španělštinu,ale jinak ničeho míň nemaj, dokonce pak semináře navíc, kvůli český terminologii.A na češtinu stejnou učitelku, jaká má osmiletej gympl, přičemž tý jsem se ptala a podle ní jsou požadavky na češtinu na španělským gymplu srovnatelný s požadavkama na osmiletým, neliší se. Já fakt nevím, kde sehnat odpovídající informace, ani Den otevřených dveří mi moc nepoví. Znám dvě absolventky a ty byly obě nadšený, obě studujou ve Španělsku a na gympl vzpomínají rády...
|
|
Federika |
|
(28.6.2011 15:38:21) a ted jsem koukla, jo, dva ze tří se hned nedostali, ale seš si jistá, že se hlásili ze šestiletýho? Mohli se hlásit i z osmiletýho... Ale to je fuk, já jsem bohužel postižená i svou profesí a vztahem k jazykům, pro mě ty osmiletý celou dobu byla taková nuda Tak holt chtě nechtě svůj postoj přenáším i na svoje děti...
|
Ben2 |
|
(28.6.2011 16:29:35) Jo jsem si jistá, že se hlásili ze 6letýho, ono by to asi z 8letýho bylo postavené na hlavu. Ale dcera je v radě školy a tam to probírali. Jo a klidně mohli mít vynikající výsledky, nic to nemění na mém postoji. Ty maturity byli i dle vyjádření našich pedagogů hodně lehký, naše angličtinářka dokonce prý prohlásila, že je přece 8 let nebude dřít, aby po nich u maturity nic nechtěli. Už jsem ti to jednou psala, tím, že berou některé předměty v cizím jazyce, nejdou tak do hloubky, to vím od absolventů. Já tě fakt nechci přesvědčovat, jen vyjadřuji svůj názor. Dcera je šíleně ujetá na jazyky, to víš, ale sama tam jít taky nechtěla. Jazyky si dělá bokem a celkem obstojně a na dobré úrovni se to dá zvládnout delším pobytem v cizině. Takhle to má naše mladá nalajnovaný a celkem jí to chválím.
|
Ben2 |
|
(28.6.2011 16:35:55) Já jsem teda taky původně chtěla pro dceru ten španělský a následně studium ve Španělsku, ale pak jsme měli pár spoluprací se španělskými uneverzitami a rychle jsem to přehodnotila. Máme mnohem lepší VŠ, navzdory tomu, že jdou dolu, pořád jsou na mnohem lepší úrovni. Úroveň našich studentů je o poznání lepší.
|
Federika |
|
(28.6.2011 19:56:44) Ben, já vím,že nikoho nepřesvědčuješ, ráda si poslechnu i jiný názor Mně by třeba zase nevadilo, kdyby u těch předmětů vyučovaných ve španělštině nebrali ten předmět tak do hloubky, jde mi hlavně o ten cizí jazyk, češtinu-a ta se vyučuje stejně apak matematiku, která Davida baví a ta je prej i na španělským na vysoký úrovni... A s těma vejškama, bohužel už to taky není pravda.Jen se to traduje dál,ale naše vejšky už zdaleka nejsou,co bývaly.A mimo hranice už často dělají problémy s uznáním naší maturity a naší vejšky.Což je dost smutný..
|
|
|
Federika |
|
(28.6.2011 20:00:24) a taky, Ben, vycházíš z trošku jiný situace. Tvoje dcera je asi ctižádostivá a uvědomělá, já mám flákače, kterej by to prostě bokem nedělala a nalajnovaný nemá nic, všechno se snaží ošidit, jak jen to jde.S nastupující pubertou je to jen horší,ačkoli od příštího roku mi slíbil, že se bude snažit připravovat se pravidelně, tohle pololetí to pěkně flákal,nedělal vůbec nic.
|
Ben2 |
|
(28.6.2011 20:19:53) Federiko, jelikož na jedné dost dobré vejšce učím, tam jejich úroveň znám. Vím, že šla hodně dolů, ale věř mi, že na ty zahraniční fakt ještě máme a na španělský tuplém. Víš kolik Španělů u nás dělá i doktorát ? To že naše VŠ v zahraničí neuznávají je blbý, ale neplatí to taky obecně. Já bych přesto ráda, aby dcera studovala tady, ale víš to, pořád jí to táhne do toho Finska a tam je to školství dost dobré. Ale pořád je ještě dost času, uvidíme, co nakonec zvítězí. PS S tou cílovědomostí naší dámy jsi mě rozesmála. měla bys vidět to vysvědčení.Puberta dělá svý, ale začíná se to lepšit.
|
Federika |
|
(28.6.2011 20:40:28) ale pokud věděla, co a proč dělat nechce, pokud to měla -jak jsi psala-nalajnovaný, tak určitě nějakou představu má, bude cílevědomější. Davida zajímá oslava narozenin, KFC, zítřejší výlet, nový sluchátka,kluci ve škole, jinak mám pocit, že jde všechno mimo něj.Má víc volnýho času než na základce, od září ho jen tak volně flákat nenechám. Ale jak jsem měla hroznej strach z velkých slohovek,jelikož mi přišlo, že je strašný kopyto a nesesmolí sám nic, tak překvapilPsali celohodinovej sloh, podle toho, co mi vyprávěl, jsem si říkala-bože, to byl asi výplod a najednou přinesl jedničku, jako jedinej ze třídy Od tý doby má zase rád češtinu, ačkoli ještě nedávno mi tvrdil,že by si přál školu kde by byla bez češtiny...
|
Ben2 |
|
(28.6.2011 23:14:18) Federiko, je to kluk a ti jsou trochu jiní, ale jak to neberou vážně ve škole, o to líp to potom zvládnou v práci. Ta nalajnovanost je podle mne i tak trochu svazující, i když někdy na škodu taky není. Asi to fakt závisí kus od kusu. U nás se odehrává každý konec školního roku stejná scéna. Dcera tvrdí, že příští rok se začne učit a já se dušuju, že na to dohlídnu. A vždycky to skončí stejně. Ani jedna z nás to nedodrží. Tak držím palce, aby to u vás vyšlo
|
Federika |
|
(29.6.2011 7:41:16) Ježíši Ben!!! Já myslela,že je to je u nás...David kajícně přiznal, že to fakt s tím slibem vyznamení v druhým poloetí myslel vážně, že mu " to jen trochu ujelo" a že od září to bude mnohem lepší!!! A vypadal u toho dokonce docela přesvědčivě A já bych klidně uvítala, kdyby měl denně tři hodiny angličtiny i tři hodiny španělštiny, kdyby měl přesto v plným rozsahu všechno další, kdyby byl pořádně vytíženej už ve škole, protože co nedělá ve škole, tak prostě nedělá a dělat nebude.Nemů v sobě tu vúli, to, co je povinný,si ještě jakžtakž odkroutí, celkem bez problémů, ale hejbnout prstem navíc, byť by i věděl, že to někdy bude potřebovat? To nikdy...Takovej FB na netu je přece mnohem zajímavější a stahování filmů taky víc baví,že jo...
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(29.6.2011 8:02:07) Koukám, že je to podobné jako u nás. Letos měl mladej slušně našlápnuto k vyznamenání, pohnojil to v závěru pololetníma písemkama. Několikrát se odehrál podobný rozhovor: "Mám čtyřku ze zeměpisu." "Z čeho přesně?" "Ze čtvrtletky." "Tys o ní nevěděl?" "Věděl" "a učil si se?" "neučil" Často mu to i bez učení vyjde uhrát na slušnou známku, ale poslední dobou je to učení opravdu těžší, takže občas to takhle ujede. Nevěřím tomu, že se to zlepší, není zvyklý se učit, není ctižádostivý, on by to vyznamenání teda chtěl, ne že ne, dostal by za něj navíc stipendium, ale evidentně mu to nestojí za trochu námahy.
|
Federika |
|
(29.6.2011 8:05:44) jeho spolužák a spolusedící je Vietnamec, hodně ctižádostivej a snaživej kluk. A David vždycky tvrdí u špatných známek z písemky. Všichni měli čtyřky,pětky,ale tenhle měl dvojku nebo jedničku-"no jo, mami,ale on má strašně moc času, sedí nad tím hodiny,on totiž nemá počítač!!"
|
Líza |
|
(29.6.2011 8:21:57) Fed, ještě před měsícem mi slečna nadšeně tvrdila, že bude vyznamenání. Pak se ale záhadně ukázalo, že nějak zapomněla na dvě čtyřky z dějáku, který slízla proto, že nějak nechápe, že ty letopočty se prostě naučit musí. Její přístup poslední dobou... hrůza. A písemka z angliny - byla to pohoda, nemám víc než jednu chybu. Pak koukám do žákovský - a co jinýho - pro změnu za čtyři. Ale chyba není u mé dcery, kdepak, chyba je u profesorky, samozřejmě.
|
Federika |
|
(29.6.2011 8:31:37) tak to jste mě docela uklidnily, já už jsem si dokonce říkala, jestli jsem neudělala špatně,že jsem ho dala na gympl, jelikož on prostě nepochopí a nepochopí, že by se měl nějak učit a to dokonce pravidelně. Nárazově přijde, že něco píšou, ale někdy ani to ne, prootže ví, že bych ho hnala učit se, případně ho chtěla přezkoušet.A to vlastně je z toho dějáku a přírodovědy, protože z jiných předmětů se neučí vůbec, absolutně všechno dělá na poslední chvíli, včetně zápisů do čtenářských děníků a slohů a na všechno má argumenty:" no jo, ale ona mi dala...., čtyřky měli všichni...,já jsem si blbě přečet zadání, jinak byhc to věděl...,já jsem nevěděl, že....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(29.6.2011 0:13:43) Federiko, v tom máš naprostou pravdu. Dělat jazyk na takové úrovni, jako ho dělají na jazykovém gymnáziu, obnáší spoustu času navíc, který by syn taky odmítal dát. Takhle má němčinu každý den + další předměty v němčině + 3x týdně angličtinu. To podle mne nahradit kurzama není možné. Když vidím, co se učí v přírodopise a dějepise, jsem přesvědčená, že do hloubky jdou až až.
|
Federika |
|
(29.6.2011 7:43:45) Jedůfko, jo,zrovna přírodověda a dějepis jsou předměty, kde by z hloubky pro mě za mě mohli i "ubrat", bohužel mám pocit, že ještě celejch následujících sedm let ho budu muset u těhle předmětů nahánět k učení, jelikož ty se přece jen musí "vysedět", což náš mladej nechápe...
|
Federika |
|
(29.6.2011 8:59:23) jooo, hmyz a poznávačky A dík za povzbuzení, že to bude lepší. On totiž schytal vlastní blbostí hned na začátku druhýho pololetí čtyřku, byl nemocnej a vykašlala se na nějaký doučení. Pak psali velkou písemku, právě poznávačky plus ty řády a rozmnožování a musím říct,že jsem to s ním dělala, právě kvůli tý předchozí špatný známce. Bzučivky na hovnech a chrostíci a hovada mi běhali v hlavě, nutila jsem ho vysat si na kartičky všechny ty řády,čeledě, do toho měli i luční rostliny,mechy, traviny a co já vím co ještě. Podle mě to uměl a to jsem dost kritická. A dostal zase čtyřku....Nějakýho chrobáka při promítačce nepoznal,tudíž nemoh´ani popsat jeho rozmnožování. A přiznám se, že jsem ho sice donutila tu známku si opravit, nechat se vyvolat, o což si říkal asi tak 4 hodiny po sobě a pořád nic, ale chuť na chrobáky mě absolutně přešla a říkala jsem si, že je mi vlastně fuk,co dostane,hlavně ať mě už nikdo s tím hnusem neotravuje... Člověk bude v pohodě,to baví jeho a dokonce i mě...
|
Federika |
|
(29.6.2011 9:17:27) nevím, jestli si třeba nedělá zápisky nějak blbě, ale jsou úplně k ničemu, rozhodně nestačí ani na písemku ani na zkoušení. mají učebnici, plus hledá ty obrázky na internetu plus nějakej ten pracovní sešit či co. Já ho potřebuju dostat tam,aby byl schopnej sám se přiměřeně pravidelně na tuhle předměty podívat. A je mi fakt jedno (do trojky)co dostane na vysvědčení, nehodlám ale nad tím trávit já sama zbytečně víc času, to bych fakt mnohem mnohem radši pomáhala se španělštinou, tu umím,ta mě baví a tam smysl učení chápu Já jsem vlastně sobec, vybírám ty školy tak,aby hlavně bavily mě...
|
Federika |
|
(29.6.2011 9:24:29) buď ráda, že má o něco zájem. David se letos taky zúčastňoval čehosi,ale jak pravil :" aby se ulil školy"...
|
Federika |
|
(29.6.2011 10:15:16) plavat chodíme, jak víš... Ale teda klobouk dolů, D. nehne fakt prstem víc, než je nezbytně nutný....Co by se namáhal
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(29.6.2011 9:01:47) no a ty obrázky, ehm,já bych ani netušila,že to jsou mechy, takový nějaký kytičky... A mám pocit,že kdyby mě někdo osm let otravoval s naprosto podrobnou přírodovědou, když byhc předem věděla,že tohle nikdy dělat nebudu,asi bych rezignovala a snažila se to jen nějak přežít.. Jako jsem přežívala těch 12 hodin chemie tádně já na gymplu,já snad celý ty hodiny jen myla zkumavky...
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(29.6.2011 12:58:50) jak to, žes měla 12 hodin chemie týdně na gymplu? my měli 2 hodiny + nějaký laborky.
Mě nekterý věci přijdou teda dost ujetý, učit se takhle podrobně. A když si představím, že se to bude učit v němčině... Doufám, že v té němčině budou probírat něco smysluplnějšího, třeba člověka.
|
Federika |
|
(29.6.2011 13:15:45) joo, tak to se netěš, chrobákům a pavoukům asi těžko uteče.. A tenkrát si vymysleli, že každej gympl by měl mít na výběr v daným rozsahu nějaký odborný předměty, aby se měli na trhu šanci uplatnit i ti absolventi, kteří nešli na vejšku. A velký gymply toho měly na výběr víc, náš malej gympl měl jen ekonomii a administrativu, chemii a strojírenství.pro mě výběr na nic, odjakživa jsem se zajímala jen o jazyky, tak jsem se hlásila na administrativu, připadalo mi, že to tak ještě možná nejvíc užiju. Jenže na tu se hlásilo nejvíc lidí a brali přednostně ty, o kterých se vědělo, že fakt nejspíš půjdou rovnou do praxe. na mě zbyla chemie, kterou jsem nesnášela, z laborek mě blela hlava a byly to zabitý hodiny,k ničemu.. A já jsem třeba ráda, že D. pozná kdejakou havěť, umí rozeznat ptáky, dokonce i všechny ty malý šedivý,co vypadají podle mě úplně stejně, umí o nich vyprávět, ví, kde žijou,co žerou, jestli jsou chránění... Jenomže když si uvědomím,že jeho podle mě celkem rozsáhlý znalosti stačily letos sotva na trojku, tak si říkám, že to třeba malinko přehánějí,že by stačilo i míň.. Přírodověda ho navíc vůbec nezajímá..
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(29.6.2011 13:34:51) Syn má zase největší problém s dějepisem. Ale kdyby se aspoň trochu učil, tak to do těch dvojek má šanci zvládnout. Jako je pravda, že je lenoch a trochu lempl, ale vážně mám dojem, že ho to naučilo těch pět let na ZŠ, kde dělal doma maximálně úkoly a ve škole u výkladu měl ještě čas koukat z okna.
|
Federika |
|
(29.6.2011 13:45:56) Hmm, dějepis.D s ním bojoval v prvním pololetí,ve druhým začal mít jedničky, ale já jsem viděla,že si píše taháky na písemky,zjišťuje kdeco,je aby se nemusel učit všechno nazpaměť. A když pak byl rodičák, neudržela jsem se a do stěžování si dalších rodičů na neúměrnou zátěž v dějepise jsem prohlásila, že to vede hlavně k tomu,že ačínají odvádět a nacházet si jiný cestičky.
Den nato byl D. vyvolán k tabuli, jako jedinej a vzápětí poslán do lavice s kulí. Průměr mu vycházel na lepší dvojku,takže se dál o nic nezajímal,nicméně před pár dny byl zaskočen tím,že prej ta pětka má větší váhu než ty jedničky, takže nazdar,trojka. A co s tím nadělám. Je teda fakt, že příště budu radši držet hubu-ale s tím mám docela problém...
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(29.6.2011 13:54:09) Federiko, na druhou stranu, výrobou taháků se děcka tu látku většinou dost slušně naučej Přinejmenším si musejí utřídit, co je důležitý a co ne, a na ten tahák si to přepsat. Hele, můj ex si pečlivě vyráběl taháky i na VŠ - myslím, že je nikdy nepoužil, ale za prvé to zafungovalo uvedeným způsobem, a za druhé to trošku dodá jistotu.
|
Federika |
|
(29.6.2011 13:58:04) ále, já si je taky vyráběla...A taky jsem přemejšlela,jak co ošidit, i na vějšce... Jen mám pocit,že to začalo u něj dost brzy a nějak postupem času zjišťuju, že nemá moc smysl nějak ty známky moc prožívat ,ty dvě tři známky za pololetí toho beztak moc neodrážejí..
|
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(29.6.2011 14:38:34) No to jsi mu moc nepomohla . Já o tahákách nic nevím a radši ani nechci vědět, vím že děcka dost opisují a při písemkách si radí, ale ve všech předmětech to samozřejmě nejde.
Mají ale taky dost dobrý systém oprav známek, kdo opravdu má zájem, je vždy vyzkoušenej nebo píše opravnou písemku, v některých předmětech dobrovolný referát, musí se ale o to přihlásit sám. Samozřejmě, že ta první špatná známka se taky počítá, ale většinou se hned průměr zlepší a učitelé hodně přihlíží k tomu, kdo se jak snaží a zajímá. To je pak o něčem jiným, než když se něco nepovede z jakýhokoliv důvodu a učitel si ho pak několik měsíců nevšimne a na dobrovolné vyvolání nereaguje. To by naše děti zákonitě odradilo a nedělaly by už vůbec nic.
|
|
Federika |
|
(29.6.2011 14:52:33) s těma opravama-jde to, ale jak u koho. Někdo odmítá, máš dvě známky, trhni si...Asi si na to zvyknou,ale v tý primě to je docela nářez, není prostě skoro šance si to opravit..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Abcded |
|
(28.6.2011 16:38:10) No, jestli se dostali nebo nedostali z šestiletýho česko-španělskýho na čtyřletý se přít nebudu, o tom samozřejmě nic nevím, ale každopádně i kdyby ne, tak to nevypovídá nic o úrovni ostatních předmětů. Protože na čtyřletý se dělaly přijímačky pouze z OSP, které spíš vypovídají o všeobecné a řekla bych vrozené inteligenci dotyčného a ne o tom, co má kdo našrotíno. Taky je možný, že díky tomu, že ten čtyřletý je dost z ruky, tak třeba přijímačky udělali někde jinde blíž a sem to už pak ani nezkoušeli. Každopádně, letos se na česko-španělský šestiletý dostala moje dcera a pokud by bylo šrocení ostatních předmětů na úkor cizího jazyka, tak by mi to možná ani tak nevadilo, možná naopak, jazyky je asi to nejcennější a nejvyužívanější z toho, co jsem se na škole učila já. Jak už tu psala Federika, když už se bude učit nesmysly v chemii, tak aspoň se u toho naučí i španělsky
|
Ben2 |
|
(28.6.2011 19:01:49) Alíku, budiž, to je věc názoru. Ale přece jen chci od školy trochu víc než jen jazyky. Ony se i ty nesmysly mohou hodit a jazyky se prostě naučit dají, aniž chodíš na dvoujazyčný gympl. Dcera se slušně domluví anglicky i španělsky i bez dvoujazyčného gymplu. Ale proboha, já ho nikomu NEROZMLOUVÁM. Každý si přece myslíme, že děláme pro děti to nejlepší, takže ať se tam dceři líbí.
|
|
|
|
|