| Káťa+2 Škubánci | 
 |
(18.3.2011 8:28:16) Ráda bych se zeptala, jak hodnotí vaše paní učitelky diktáty? Strhne známku i za chybějící čárku nad samohláskou? Smějí si děti diktát po sobě přečíst?
|
| Červená řepa | 
 |
(18.3.2011 8:42:10) za chybějící čárku by určitě známku nestrhla. Samozřejmě si po sobě diktát přečtou.
|
| Káťa+2 Škubánci | 
 |
(18.3.2011 8:50:24) U nás právě jo. Jsem dnes ráno viděla (mimořádně, normálně ten sešit zůstává ve škole) sešit diktátů a za každou čárku má zhoršenou známku, takže nosí trojky. Bohužel si diktát po sobě nestihne přečíst, je docela dlouhý a dcera je dyslektik. Ale prý i mnoho jiných dětí to nestíhá :-( Docela mě to mrzí, protože je snaživá, píše velice úhledně a hrubou chybu tam neměla ani v jednom diktátu..
|
| remus | 
 |
(18.3.2011 10:08:07) Tak chybějící čárka je pravopisná chyba, za to se známka strhávat má, ael že si to po sobě nemůže dítě přečíst, tak to tedy nechápu, kor když je dys
|
|
|
|
| Martina a holky 02,08 | 
 |
(18.3.2011 8:47:51) Dcera 2.třída v diktátu neudělala 2x tečku nad písmenem "j" a zapomněla udělat čárku nad "a" a dostala 2-
|
| Káťa+2 Škubánci | 
 |
(18.3.2011 8:52:06) Tak to máte stejně přísnou paní učitelku. Jen ta naše neuznává mínusy, takže by to bylo za 3. Má smysl to nějak řešit? Nerada bych, aby dětem školu úplně znechutila (docela se jí to daří, jde na to systematicky).
|
| Bledulík | 
 |
(18.3.2011 9:00:51) Pokud je dítě dyslektik, tak to má smysl řešit. Máte potvrzení z PPP? Pokud ano, tak by byste měli být s pí. uč. domluvené na způsobu práce i hodnocení. Dyslektik by třeba mohl mít delší čas na kontrolu.. (Učím větší děti, ale dyslektici třeba doplňovali, měli kratší texty, víc času, místo diktátu pracovní listy..)
|
| Káťa+2 Škubánci | 
 |
(18.3.2011 9:04:51) Já si právě myslím, že kdyby měla o minutu víc času, že si ty chyby opraví. Ale nevím.. Z PPP má potvrzení, že má lehkou až střední formu dyslexie, delší slova ještě slabikuje, občas si slova domýšlí, plete se jí občas "b" a "d" a "a" a "e" zlepšuje se, sama si na to našla metodu a pomůcku, jak písmenka rozpoznat. Paní učitelka na to bere zřetel zejména při hodnocení čtení. Ale u těch diktátů ne. Tedy s ní promluvím. Děkuji.
|
| Bledulík | 
 |
(18.3.2011 9:13:31) Nevím, jestli ještě i teď, ale před pár lety (teď jsem na MD), tak se dětem, co měly papíry z PPP, dělaly individuální plány. Zas záleží, jaké má problémy. V těch plánech by mělo být konkrétně napsáno co může a nemusí, na co se bude brát ohled.. Individuální plán musí být podepsán rodičem, tak zkus zapátrat, co je v něm. I během roku ho lze měnit a přizpůsobovat.
|
|
| ivaxx | 
 |
(18.3.2011 9:31:45) Káťo, syn je také dyslektik (2.třída), navíc má poruchu pozornosti (není ale hyperaktivní). Paní učitelka je také přísná - až do ledna bylo - chybí čárka, tečka - 2. Teď, jak přibyla nová látka, tak mi připadá, že zmírnila - za 2 chyby bývá také 2. Mínusy uznává. Syn si také stěžuje, že si to sám nestihne přečíst. Kontrolují tak, že čte 2x paní učitelka, ale při tom se on nezvládne soustředit. Žádné "úlevy" oproti ostatním dětem nemá. Řešila jsem to s paní učitelkou už 2x. Až do minulého týdne více-či méně bez valného úspěchu (alespoň syn říkal, že času na kontrolu má stále málo). Tento týden přišel naprosto rozzářený, že má jedničku z diktátu - paní učitelka udělala to, že když diktát dopsali před koncem hodiny nechala je to kontrolovat, jak dlouho kdo potřebuje i po zvonění. Pak ho pochválila, jak ty chyby vychytal. V každém případě, rozhodně zajdi za paní učitelkou a pokus se s ní nějak domluvit.
|
|
| ivaxx | 
 |
(18.3.2011 9:36:23) Syn má zřejmě naprosto stejné problémy - b x d, a x e, slabikování dlouhých slov (nebo se vrací na počátek slov), domýšlení koncovek. Hlavně mu ale při psaní vypadávají písmenka a spojuje slova dohromady (hrátsi, jakoby...). Občas mám pocit, že se to vůbec několik měsíců nelepší a pak je ale skoková změna k lepšímu. A pak zase návrat zpět .
|
| KAČORA |
 |
(6.2.2012 22:45:49) ZDRAVÍM.MÁM DOMA TAKÉ DRUHÁKA PESPEK.DRUHAČKU.DIKTÁTY SE U NÁS ZNÁMKUJÍ 1 CHYBA DVOJKA.A BERE SE I TEČKA NAD I.JINAK MÁME STEJNÝ PROBLÉM JAKO VY SPOJUJE NEUSTÁLE SLOVA JAKO TŘEBA ŠLYJSME ATD.A HLAVNĚ BOJUJEME S ČÁRKAMI NAD SLOVY,NĚKDY MY PŘÍJDE,ŽE JE SNAD ANI NESLYŠÍ!ALE ZVLÁŠTNÍ JE,ŽE TO NEDĚLÁ U VŠECH SLOV,JEN U NĚKTERÝCH.TRVÁ TO TŘEBA TÝDEN,PAK 14 DNÍ JE TO V POHODĚ BEZ CHYBY A NAJEDNOU TO ZASE TAK PÍŠE.A DYSLEKTIK NENÍ.NEVÍM PROČ TO TAK JE.UČITELKA TVRDÍ,ŽE JE TO TÍM,ŽE JE NEPOZORNÁ.NO NEVÍM,ALE TOHLE S POZORNOSTÍ NEMÁ PŘECI CO DĚLAT NE?TAK SE DRŽTE.
|
|
|
| Lída,3 kluci a holka | 
 |
(18.3.2011 9:45:03) Jako dyslektička by dostatečnej čas na vlastní následnou kontrolu měla rozhodně dostat. MMCH, nejstarší syn je taky lehčí dyslektik, čas na kontrolu diktátu nutně potřeboval i na konci gymplu. Pamatuju se, že jednou v oktávě to vyzkoušeli, že se diktáty vybíraly okamžitě po dopsání, a dopadl mu dost katastrofálně, chyb jak naseto. Ovšem následně to dokáže vždycky všechno opravit.
|
|
|
|
|
|
| Feliz |
 |
(18.3.2011 8:54:40) Ano, strhne.
|
|
| Magdina | 
 |
(18.3.2011 10:06:31) Já mám děti v 1.třídě a když diktát,učitelka ho známkuje jak uváděla Rin-tin-tina- bez chyby jedna podtržená, 1 chyba jednička, 2 chyby 1/2, 3 chyby dvojka.... Za chybu taky bere vše=chybějící tečka nad j,čárka nad písmenem,tečka za větou. Nemáme ale žádné problémy a děti nosí většinou jedničku podtženou,někdy jedničku. Teda zatím
|
| Ivatema | 
 |
(18.3.2011 10:23:10) U nás za každou chybu známka dolu-i za tečku za větou. Měli jsme si přečíst kritéria hodnocení(na stránkách školy)-a tam je psáno, že na jedničku je písemný projev bezchybný, na dvojku s mírnými chybami... Diktát si po sobě přečíst můžou-chviličku.
|
|
|
| Marťa11 |
 |
(1.4.2011 14:27:42) každá chyba (i ta čárka, tečka apod.) půl stupeň dolů (1, 1-, 2, 2- atd.) a přečíst si logicky po sobě mohou (musí).
|
|
| KAROLINA | •
 |
(31.5.2011 20:24:53) SEM UKRAINKA A CHCI NAUCIT SE CESKÝ,
|
|
| Hanka | •
 |
(7.11.2011 20:21:10) Ahoj,
české školství má známkovací stupnici 1-5. Nedovoluje dávat "mínusy"! Takže záleží na každé učitelce jak přísně bude hodnotit daný jev. Samozřejmě záleží na délce cvičení a náročnosti. Není chyba jako chyba. Když dítě např. ve čtvrté třídě napíše po R měkké I, zaslouží si kuli i za jednu chybu...ve druhém ročníku je tomu jinak.
To že děcka mají dobré známky, neznamená, že mají dobrou učitelku...a naopak. Na přijímačkách na střední školy nejsou známky nejdůležitější. Právě proto, že někde za stejnou věc mohou mít za jedna i za tři.
Závěrem...nebylo by lepší se dětem více věnovat a trénovat s nimi, než se zabývat známkováním?...o to přece ve škole nejde!!!
|
|
|