| bendis | 
 |
(24.10.2010 19:38:49) Mám doma třeťandu,myslím,že docela šikovnou.Ale teď zápasíme s vyjmen.slovy po B.Když je slovo jasně příbuzné s vyjm.slovy, nemáme problém.Ale jak jí mám vysvětlit,že slova např:abych,kdyby,nebývale,zbylý atd.jsou také příbuzné od slova BÝT.Dceři to ze začátku docela šlo,ale teď se v tom motá jako motovidlo.Prosím,jak s tímhle bojujete vy?Ivana
|
| ..maya.. | 
 |
(24.10.2010 19:47:10) bojovali jsme minulý rok ale oni to opakují pořád dokola, to se naučí, ted je syn ve čtvrté a zas je od začátku školního roku opakují...měli k tomu různé pomůcky, sešit přímo vyjmenovaná slova kde si vypisovali slova příbuzná, měli tam i křížovky, doplnovačky atd...
|
| bendis | 
 |
(24.10.2010 20:08:33) Tak doufám,že to tak zvládneme.Ale teď jsem z toho .My pořád trénujeme,mám pro ní taky různé pracovní sešity.Dcera tvrdí,že to umí ze třídy nejlíp a pořád jí nutím to opakovat.Jenže za chvíli budou brát vyjm,slova po L a pak už z toho bude mít úplný guláš.No asi jsem šílená matka Stejně mi příjde,že ve škole všechno probírají strašně rychle.I v matematice-děti neumějí pořádně násobilku pěti a už jedou násobilku šesti.A jak říkám,dceři to docela jde,ale až nastoupí za rok syn,tak to se z toho .No nesmí se ta škola asi tak prožívat. Díky za podporu
|
| ..maya.. | 
 |
(24.10.2010 20:26:37) jj berou to kosmickou rychlostí, proto další rok první čtvrtletí opakují co se naučili předešly rok...logika že...ale neboj, to zvládnete
|
|
|
|
| Dadulka,02/06,06/07 | 
 |
(24.10.2010 19:48:06) Opakovat, opakovat, opakovat NAučí se to poznávat, ale tady opravdu jiná metoda než trénink a svým způsobem dril mě nenapadá. Existují různé prac.listy, sešity na vyj.slova, aby to nebylo nudné, ale musí si to pořádně "zažít".
|
| Kubula K. |
 |
(24.10.2010 19:58:54) Syn to principielně chápe, ale když se má rychle rozhnodnout a napsat to, někdy mu to dojde a někdy ne. Do zblbnutí jsme dělali cvičení na http://diktaty.ewa.cz/diktold/, dost to pomohlo.
|
| Ivatema | 
 |
(24.10.2010 20:09:30) Ano, přesně tyhle diktáty jsme trénovali taky-jsou super-rychle si to děti procvičí a nemusí dlouze opisovat diktáty. Navíc ze stránek čerpala i paní učitelka.
|
| raadka | 
 |
(24.10.2010 20:28:13) Dcera je ve čtvrtý a furt opakujou a furt v tom děti plavou. Třeba pořád nechápe, proč ve slově PRIMA se píše měkké I a těch slov je víc, jako výraz -cizí slova, jdou mimo ní. Ale neboj, oni se naučí Hodně číst a pořád dokola opakovat. Když se k tomu přidala násobilka, tak jsme byla zralá na Chocholouška.
|
| sun 15 | 
 |
(24.10.2010 20:39:39) Bendis a oni mají teprve teď násobilku 6 ?? Dcera je taky ve třetí a už ve druhé museli umět násobilku do 9 . Jinak myslím, že jinak než každodenním opisováním a diktáty a tréninkem jim to do hlavy nenatlučeme . Mám super sešity na procvičování matiky a češtiny jestli chceš můžu poslat odkaz .
|
| bendis | 
 |
(24.10.2010 22:26:04) U nás končili druhou třídu násobilkou pěti a to opravdu jen letecky.Teď začali sedmi a předchozí násobilku vůbec neopakovali,takže děti v tom opravdu plavali.Každá škola to asi má jinak.Já si prostě myslím,že do hlavy jim toho hustí zbytečně moc děti pomalu neumí základní kupecké počty.Jinak kdybys mohla poslat odkaz na nějaké procvičování,budu moc vděčná. Díky
|
| Daniela+dvě slečny(6/02,5/08) | 
 |
(25.10.2010 19:26:52) Taky mame doma tretacku a ted delaji nasobilku 5. Na tr.schuzce nam pani uc. rikala, ze maji ucivo rozdelene do bloku, zadnou presne danou osnovu. 1. blok 1.-3.tr., 2. je 4.-6.tr. a 3. je 7.-9.tr., tusim - takze nejspis proto se lisi, co se ktere deti v ktere tride v dane skole uci....
|
|
|
|
|
|
| Kukatko | 
 |
(15.3.2012 21:05:50) Taky máme třeťačku a někdy tápu i já (a to si myslím, že mi čeština nedělá problém). Teď jsme řešily, jak zdůvodnit VYNIKAT - předpona VY- je jasná, ale co je kořen slova NIKAT?  Diktáty na www.ewa.cz používáme taky. Na webu jsou zajímavé úlohy taky na www.eduribbon.cz - jsou tam takové interaktivní úlohy z různých předmětů, i z vyjmenovaných slov. A pokud chcete procvičit něco konkrétního, můžete si vyrobit i vlastní úlohu.
|
| Kukatko | 
 |
(15.3.2012 21:08:32) ještě zkouším - úloha (z toho www.eduribbon.cz) se dá vložit na nějaké webové stránky - takže pokus s vyjmenovanými slovy....
|
| Kukatko | 
 |
(15.3.2012 21:15:52) Tak se mi to podařilo Děti můžou myškou přetáhnout oranžově zvýrazněná slova do správných políček. Pokud je umístí správně, slovo tam zůstane, pokud špatně, slovo se vrátí zpět do zásobníku dole. (Ještě jsem našla odkaz přímo na tu úlohu - http://www.eduribbon.cz/index.php#slide=4f5f8cb8c9b0b a je jich tam podobných víc)
|
|
|
| lipoo | 
 |
(30.3.2012 21:22:19) asi bych zdůvodnila,že místo "vy" tam může dát něco jinýho...vynikat,zanikat,pronikat,vnikat
|
|
|
|
|
| Mišyčka a Minimišyčka | 
 |
(24.10.2010 21:10:11) Nevím, jaký má malá cit pro jazyk Nápověda: Když si místo Y/I můžu říct U tak je tam tvrdé y nabudu jmění - nabyl. Nabiju pušku - nejde nabudu - tak tam je měkké Dobudu hrad - dobyl hrad, dobiju zvíře - dobil zvíře
|
| bendis | 
 |
(24.10.2010 22:37:51) Ivčo,myslím,že malá má docela cit pro jazyk.Nemáme problém ve slovech:bít-být,bidlo-bydlo...Ale jak jí mám vysvětlit příbuzenstvo ve slovech kdybys,abych,ledabyle,zbytek.Ona tady většinou napíše Y,ale teď už ho píše i ve slově zalíbil,políbil,způsobil.No já si vzpomínám na bratra,který napsal hřebýk,protože je to příbuzné ke slovu býk.
|
|
|
| hokkaid |
 |
(24.10.2010 21:36:30) A chápe vůbec, co jsou slova příbuzná? (My ještě ve třetí nejsme, tak nevím, jestli už se to bere.) Zkusila bych to obráceně: zadávat kořeny slov, v tomto případě být - a nechat ji vytvořit co nejvíc slov příbuzných, aby pochopila tu souvislost
|
| margotka78 alias shit-roller | 
 |
(25.10.2010 9:13:49) Kořeny slov se vzevrubně berou až v 5.třídě. My je máme teď a někdy i já jsem na vážkách. A to jsem byla vždy v gramatice dobrá. Můj syn má naštěstí takovou tu paměť, že co si přečte a vidí, to má v mozku. Takže se jednou podívá na abych, kdybych, zbytek a už to ví navždy. Hodně pomáhá číst knížky a fixace pravopisu slov procvičováním a opakováním. Opakování je matka moudrosti.
|
| hataika/97,02,08/ | 
 |
(26.10.2010 15:02:24) Také máme třeťáčka a kořen slova právě probírají.Obecně mi ale přijde,že jsme také probírali některé věci až ve vyšších třídách.
|
|
|
|
|