Evís+3 ks |
|
(12.10.2010 10:00:28) Už dlouho uvažuji o domácí škole. Teď i trochu intenzivněji, vzhledem k tomu, že synovi ve školce ubližuje jeden chlapeček a školka (potažmo škola, je to dohromady) se moc netváří, že by to chtěla řešit. Mám další dvě děti - 3,5 a 1 rok. Mohla bych domácí školu zvládnout zkloubit? Jak řešíte absenci kolektivu při domácí škole? A konečně - co je všechno třeba pro zařízení domácí školy? Syn je předškolák, takže asi nejvyšší čas to řešit, pokud se pro ni rozhodnu. Děkuji všem za odpovědi.
|
magrata1 |
|
(12.10.2010 10:24:27) Já jsem o tom dost uvažovala, ale pak jsem tu myšlenku zavrhla. myslím, že kolektiv dítě potřebuje a mě konkurence vždycky táhla do předu, tak i proto.
|
|
magrata1 |
|
(12.10.2010 10:27:05) Vyměnila bych školu, radši dojíždět, než trpící dítko. Dcera dojíždí od 1.tř (tady škola není) a od 5. ji chci dát jinam, nelíbí se mi úroveň pedagogického sboru. Učitel, co ho mají teď, je dobrý, ale na vyšším stupni
|
|
susu | •
|
(12.10.2010 10:27:40) Mně stačí dělat s dcerou úkoly a domácí učení, když je nemocná. Domácí školu fakt ne.
|
Pawlla |
|
(12.10.2010 10:31:09) Za mě taky ne,já bojuju od synovy první třídy,aby mohl být v kolektivu běžné školy,takže nechápu,že někdo z toho vyloučí dítě dobrovolně.
|
susu | •
|
(12.10.2010 10:38:54) No, já taky moc ne.
|
|
|
Šárka+2 |
|
(12.10.2010 10:42:35) Bydlíme střídavě Čechy - Francie. V ČR jsme prosinec,leden,květen,srpen,září - to chodí Tom do školy - má úžasný kolektiv a hlavně pani učitelku. Když jsme ve Francii, učim se s dětma sama - jak podle českých osnov, tak podle francouzských. Už to máme zaběhnuté, nemáme žádný problém a vyhovuje nám to. Učíme se většinou 2-3 hodiny dopoledne. V kolektivu dětí v ČR nemají problém, když jsme ve FR, tak si s dětmi ze třídy nebo s kamarády dopisují... Ve FR si hrají s partou dětí z okolí, když ony přijdou ze škol...
Jak je dítěti 6 let, musí k zápisu do nějaké školy - i kdyby měl dostat odklad a nebo mít domácí výuku. Tam se poptej a domluv s ředitelkou.
Kdybys měla nějaké otázky, klidně se ptej. Napíšu o přestávce)
|
Evís+3 ks |
|
(12.10.2010 10:52:57) Shari, no zajímalo by mě, jak to přesně probíhá ta výuka? A jestli to praktikuješ stejně jako ve škole - ty hodiny, přestávky a tak
|
Šárka+2 |
|
(12.10.2010 11:13:44) Ne, nepraktikuju přesné hodiny jako ve škole. Toma učím podle osnov 2.tř.ZŠ co mi dala jeho pani učitelka v ČR, má stejné učebnice co jeho děti ze třídy. Jůli je něco přes 5 let, normálně má na školu času dost, ovšem ve FR se děti učí už psát ve školce, takže nám nezbývá, než se učit psát.
Až se nasnídáme, tak si chvíli hrajou a já si udělám podrobnější přípravu na dnešní den, ale přípravu na celý rok mám od září a přípravu na každý týden si zhruba dělám průběžně.
Učíme se u velkého stolu v kuchyni a já u nich sedím. Většinou se jednomu věnuju a ten druhej má zatím samostatnou práci, např. Tom má vypočítat pár příkladů a s Juli zatím dělám uvolňovací cviky do písanky, pak třeba dělám slovní úlohy s Tomem, abych věděla, že tomu rozumí a Jůli si zatim vybarvuje obrázek k té písance. Novou látku s Tomem probírám a Jůli má třeba 10 minut přestávku - buď si u nás maluje nebo si vedle na koberci hraje nebo prohlíží knížku.... atd. atd. Tom má teď např. v prvouce téma "podzim", tak si o něm povídáme dohromady, vyšlu je třeba na zahradu posbírat barevné listy a ty pak malujeme, Tom si udělá jednoduchý zápis do sešitu prvouky co má ze školy.... Tak 3x týdně něco tvoříme, většinou po obědě a něco tématického. Tělocvik nevedeme - oba se přes den nalítají..., jezdí na kole, na koni a šplhají po skalách (a na zahradě po stromech A hudebku mále vprůběhu celého dne
|
Evís+3 ks |
|
(12.10.2010 11:15:54) No tak to zní hodně idylicky
|
|
|
|
|
|
remus |
|
(12.10.2010 10:33:43) O domácí škole jsem uvažovali, ale ja ksji sama napsala, ta absence kolektivu náss odradila, ve třídě si mezi sebou děti utvářejí vztahy, kamarádství, hiearchii, nepřišli jsme na nic, jak to doma nahradit.
|
|
ivaxx |
|
(12.10.2010 10:43:58) Evísku, také jsem to kvůli našemu klukovi zvažovala. Měl velmi podobné problémy ve školce jako Tvůj syn. Poté to pokračovalo i v přípravném ročníku ve škole. Nakonec jsme se rozhodli změnit školu, aby do 1. třídy šel s čistým štítem (t.j. bez "kamarádů"). Bohužel, rodiče jednoho z nich, tam syna dali také. Musím říci, že mě to štve dosud, protože je to jediné dítě ve třídě, se kterým má konflikty. Ale i tak je to o 100% lepší. Proto také radím, zkusit nejprve změnu kolektivu a dát mu šanci začít znovu - sám už bude poučený, čemu se vyhnout.
|
Evís+3 ks |
|
(12.10.2010 10:48:03) Ivaxx, ahoj a děkuju. No tam asi není ten hlavní problém v něm, ale v učitelkách, páč ho dávaly za vzor a tenhle chlapeček se asi rozhodl, že se mu pomstí.
Já o jiné škole taky uvažuju. Musela bych ho sice vozit autem, ale za to by mi to stálo. Jen by mě u té domácí školy zajímalo pro a proti.
|
Jana | •
|
(12.10.2010 10:58:32) Já jsem nezvolila domácí školu právě kvůli mladšímu sourozenci (20 měsíců měl v době nástupu dcery do první třídy). Nevím, jak bych mohla dceru vzdělávat s batoletem za zády. Nám stačí, když děláme úlohy. Již několikrát syn v nestřeženém okamžiku něco načmáral fixou dceři do sešitu apod. Kdyby syn byl starší, alespoň tak 2,5 roku, tak by to možná šlo.
|
|
|
|
Barbuschka |
|
(12.10.2010 11:04:57) Také o tom někde vzadu v hlavě uvažuji, u nás je ale ještě spousta času. Mám kamarádku, má tři děti (7, 4 a 2 roky) a nejstarší dceru učí doma. Nejdřív chtěli jen první třídu, teď se rozhodli i pro druhou. Ad. kolektiv - odpoledne chodí na kroužky, malý kolektiv mají doma (pro jedináčky domácí škola asi moc není ), žije ve čtvrti, kde je spousta dětí. Podle mě záleží hlavně na motivaci, proč chceš dítě doma učit. Jestli jen kvůli šikaně ve školce (pročítala jsem i Tvoje minulé téma), tak by možná bylo lepší nají jinou školu. Na začátku navíc píšeš, že loni byl syn ve školce spokojený. Ale asi máš i jiné důvody.
|
Evís+3 ks |
|
(12.10.2010 11:12:08) Barushko, ano mám i jiné důvody. Jak jsem psala uvažuju o tom dlouho. Mj. si myslím, že doma se naučí vzdělávat jiným, efektivnějším způsobem. On je trochu zvláštní v zálibách, už teď toho zná hodně nad rámec možností většiny dětí v tomto věku. Zas na druhou stranu má mezery jinde - např. výtvarka, pohyb. Takže se bojím právě toho, aby ve škole netrpěl i kvůli tomu.
|
Líza |
|
(12.10.2010 11:16:06) Evís, nemůžu odpovědět na tvoji otázku, protože moje děti chodí do školy. Ale jen takovou poznámku. Má-li být domácí škola prostředkem, jak se něčemu vyhnout (tomu, že obstojí mezi dětmi, tomu, že zvládne, když na výtvarce něco nakreslí ošklivě nebo na tělocviku neuběhne tolik, jako ostatní), pak je to špatná volba. Za dobrou volbu bych ji považovala v případě, že bys o ní uvažovala proto, abys mu nabídla něco navíc. Ale ty o ní uvažuješ jako o místě, kde svého syna uchráníš před zlým světem a to si myslím není dobré, schovat ho doma a udělat mu hráz. Vybírala bych velmi pečlivě školu, do které ho dám, chtěla bych znát reference na učitelku, která ho bude učit, ať z hlediska práce se třídou a s kolektivem, nebo z hlediska práce s dětmi, které jsou v něčem napřed.
A nevím, možná by pro tvého syna třeba i ta domácí škola byla dobrá volba, nechci říkat, že ne - jen - ten důvod, ten není dobrý.
|
Evís+3 ks |
|
(12.10.2010 11:23:54) Lízo, možná jsem to špatně napsala. Já jsem to spíš myslela tak, že by byl problém kvůli tomu, že je v určitých směrech hodně nadaný. Jsem z toho celá rozrušená, tak píšu asi blbosti.
S výběrem škol to tady není nic moc. Bydlíme ve vesnici, kde chodí i do školky. Pak ho můžu vozit do nejbližšího města, ovšem ty školy asi nebudou taky nic moc. To ještě budu zjišťovat. Já jsem docela spoléhala na to, že tohle je vesnická škola s málo žáky ve třídě a bude to pro syna ideální. Teď už si tak jistá nejsem ...
|
Líza |
|
(12.10.2010 11:29:29) Já chápu, četla jsem, co jsi psala o školce.
|
|
MM, 2 kluci |
|
(12.10.2010 13:16:01) ... si ale můžeš něco zjistit, abyse věděla zda opravdu "nic moc". Třeba budeš překvapená, co pozitivního zjistíš ?
Každá škola má dnes webové stránky, tak tam bych se rozhodně koukla - jak se škola prezentuje, i to už trochu napoví (i když ne moc)... Budou tam každopádně kontakty, tak můžeš napsat mail a zeptat se pana ředitele/ředitelky na vše, co Tě zajímá. To už Ti napoví víc - to kdy a co odepíše, zda to bude promyšlené, fundované, kompetentní... jestli z toho budeš mít dojem vstřícnosti a snahy o komunikaci... atd.! Takhle bych napsala do pár škol a pak si udělala užší výběr těch, do kterých se chci jet podívat (pokud možno i se synem, koneckonců on tam bude chodit ) - Mně se tento způsob osvědčil.
Jinak ma k tomu napadly podobné úvahy jako Lízu.
|
Evís+3 ks |
|
(12.10.2010 13:21:48) Samozřejmě, že můžu a jak jsem psala níže, tak to i udělám.
ZJIŠŤUJI MOŽNOSTI. ZJIŠŤUJI MOŽNOSTI. ZJIŠŤUJI MOŽNOSTI.
|
|
|
|
|
Barbuschka |
|
(12.10.2010 11:22:58) Evis, tak to potom chápu. Zkusím přidat ještě pár info - kamarádi to zvažovali až do června. Ale podařilo se jim domluvit se v místní škole. Co vím, často se to dělá tak, že se dítě už v lednu zapíše do školy, která učení doma podporuje. (Jedna je myslím v Lysé nad Labem.) Jinak loni nejmladší dítko dopoledne spávalo, prostřední holčička si hrála sama, nebo ji občas zapojovali. Učili se jen dopoledne, stihli i cvičit na klavír a cvičení na záda. Kamarádka si to moc pochvalovala, že má na děti naopak více času než kdyby vodila a vyzvedávala dítě ze školy a odpoledne ještě psali úkoly. A byl to i jeden z důvodů proč do toho šli. Ale má to samozřejmě i negativa.
|
Barbuschka |
|
(12.10.2010 11:30:28) Souhlasím, že domácí kolektiv ten školní nenahradí. Ale i tak je to důležitý faktor v rozmýšlení, zda učit doma nebo ne. Mimochodem, není naopak velký kolektiv stejně starých lidí (dětí) trochu nepřirozený? Nedávno jsem tu na rodině četla príspěvek, kdy maminka psala, že učila první dítě doma do třetí třídy a pak kolektiv zvládl v pohodě. Proč se tu řeší, že ne každé tříleté dítě je na školku připraveno, ale každé šesti (sedmileté) musí být připraveno na školu?
|
susu | •
|
(12.10.2010 11:36:53) Ehm, proto se dávají odklady, ne?
|
žanika |
|
(12.10.2010 11:48:51) Jen krátce. Domácí vzdělávání zvládáme skvěle, starší syn 7 let - druhý rok výuky, mladší 5 let se samozřejmě s námi učí taky. Je rozdíl škola doma a domácí vzdělávání. Domácí škola je přenesení školy domů, což hrozí ve většině případech pokud se přihlásí člověk pod školu, která nemá zkušenosti s dom. vzdeláváním. Takže pak člověk dostane přesné učebnice, předepsané plány, obvolává každý den stejně staré děti, zda nejsou pozadu, chodí s dítetem na komisionálky - často každý měsíc, konzultace, písemky, zkoušky atd... DOmácí vzdělávání je pokračování v tom, co jsme jako rodina začali s narozením nového dítěte. Maminka učí dítě chodit, mluvit a je u toho. Tak stejně i ho teď učí číst, psát, dělit, násobit, rýšovat a je u toho ona a ne cizí člověk. Dítě zná od malilinka - ještě dřív, než ho ti druzí viděli - takže ví, jak tomu svému boučkovi nejlépe poradit, kdy a jak a kde co naučit a z čeho čerpat atd. A nemá takových 25 ale pouze jen těch svých pár. A pak jít ukázat hodné paní učitelce jednou za půl roku, co jsme doma s mámou dělali. Domácí vzdělávání není domácí škola, kdy se děsíme, že nemáme kolektiv a šílíme, aby moje dítě nebylo okradeno o pozitivní neustálý tlak vrstevníků, se kterými má prožít většinu dne. Domácí vzdělávní je něco nádherného, co člověk pořádně začne chápat, až se do toho pustí A rozebírat jednotlivé případy a scénáře " co kdyby" jaksi nelze, protože každý jsme originál vyrůstající a žijící v rozličném prostředí s odlišnými možnostmi.
|
žanika |
|
(12.10.2010 11:49:07) VIdím, že jsem napsala úplnou slohovou práci
|
|
žanika |
|
(12.10.2010 11:53:41) A ještě chci dodat, že domácí škola opravdu nemůže být jakýmsi útěkem a schováním se.... To naprosto souhlasím.
|
|
susu | •
|
(12.10.2010 11:56:22) "Tak stejně i ho teď učí číst, psát, dělit, násobit, rýšovat a je u toho ona a ne cizí člověk." Jen k tomuto Žaniko-nedáš dítě ano do flétny, aby ho neučil cizí člověk? Nedáš dítě do gymnastiky, baletu, skautu,...vše ho naučíš sama? Je tak špatné, když dítě některé věci učí jiný člověk? Proč? A co zaměstnání později? Zařídíte rodinou firmu, nebo kdy podle tebe bude dítě dost velké, aby mohlo mezi ostatní lidi bez tebe?
|
Evís+3 ks |
|
(12.10.2010 12:02:11) Susu, prosím tě, proti čemu tu bojuješ? Prostě jsou lidi, co preferujou běžnou školu, jsou lidi, kteří preferujou domácí školu. Tečka. Neřeš to.
|
susu | •
|
(12.10.2010 12:05:04) Evís, ano, ale tato část příspěvku Žaniky mi přišlo dost mimo.
|
žanika |
|
(12.10.2010 12:14:02) Susu, to jsi špatně pochopila. To já chtěla to napsat stručně No holt nedá se tu diskutovat, protože nehodlám tady válčit Já jen odpověděla na tu základní otázku založeného tématu jak je to v našem případě, i když jsem možná totálně mimo, Susu
|
|
|
|
|
|
Evís+3 ks |
|
(12.10.2010 12:04:52) Žaniko, a nevíš, které školy toto umožňují?
|
žanika |
|
(12.10.2010 12:15:27) Evís, mrni do veřejného deníčku nahoře pod tématem a projdi starší příspěvky..... Vzpomněla jsem si na dětskou písničku: Sám proti produ plout, to chce kus kuráže mít, můžeš se rozhodnout.....
|
|
|
ronniev |
|
(12.10.2010 13:54:28) Žaniko, já tě obdivuju Vážně. Mluvíš o tom moc krásně a když někdo umí vzdělávat děti takhle, je to super. Ale kolik takových je? Já si myslím, že mám se svými třemi dětmi vztahy velmi dobré, až nadstandardně dobré, a to jdou kluci do puberty, ale učit bych je nemohla...ani jako prvňáky. Naprosto nejsem pedagogický typ, s dcerou se učím texty k písničkám, divadelní texty apod. (je hodně ujetá tímhle směrem) a musím se vší silou ovládat, abych nezačala ječet Takže v mém případě je škola spíš záchrana dětí před nervní matkou
|
Katka +3 |
|
(12.10.2010 14:13:41) Tak ono to není pro každého. Já jsem sice kliďas, ale děti mě dovedou vytočit do vysokých obrátek dílem okamžiku. Vždycky když se schylovalo nad písankou k synovraždě, odešla jsem na chvíli ven-v zimě házet lopatou sníh, jinak rýt záhony. Takovou figuru jako ty první dva roky jsem neměla nikdy dřív a asi už nikdy mít nebudu.
|
Evís+3 ks |
|
(12.10.2010 14:17:59) Jo taky to řeším tím, že odejdu vedle. Hlavně často u těch uvolňovacích cviků. A pak jsem to hojně užila u třetího syna po celý první rok. Jeho nelidský řev mi zní v uších ještě teď, když si na to vzpomenu
|
|
|
|
|
Katka +3 |
|
(12.10.2010 12:48:59) Tý jo, odklad, ten by to u nás asi nevyřešil, vzhledem k tomu, že už u zápisu syn plynně četl, samostatně psal text tiskacími písmeny a matematiku zvládal na úrovni konce druhého ročníku.
|
susu | •
|
(12.10.2010 12:53:51) no, ale potom nebyl "nepřipravený na školu", jak píše Barbuschka, ne?
|
Katka +3 |
|
(12.10.2010 13:02:04) Ale byl, po sociální stránce zaostával za svými vrstevníky, velmi obtížně se adaptoval na nové prostředí a lidi-na co si běžné děti zvykly za týden, jemu trvalo půl roku. Co měl přidáno "na rozumu", to mu chybělo na samostatnosti a průbojnosti.
|
Helča + J+V+M |
|
(12.10.2010 13:06:49) KAtko, jak pročítám Tvé příspěvky (nějak se v tom šrumci špatně orientuji ) , tak mi přijde, že píšeš o mém Jeníkovi.
|
Katka +3 |
|
(12.10.2010 13:08:10) Nee, tohle je Jakub, ale to první písmenko sedí.
|
Evís+3 ks |
|
(12.10.2010 13:19:14) Katko, teda. Úplně mi mluvíš z duše. Přesně takové dítě je náš Ferdík. Mohla bys mi prosím napsat, jak jsi sehnala vstřícnou školu k domácímu vyučování? Ferdík teda zrovna číst neumí (teda dvojslabičný slova jo, ale nečte prostě souvisle), ale třeba ho baví zeměpis, angličtina, je to hodně technickej typ a má výbornou paměť. Trošku problém máme s uvolňováním ruky, na čemž teda intenzivně pracujeme. Výhoda je, že je Ferdík hodně snaživej.
Jinak manžel je bývalý učitel s dlouholetou praxí a také mu domácí škola není proti myslí.
|
Katka +3 |
|
(12.10.2010 13:31:38) My jsme dlouho zvažovali, jestli zvolit školu se zkušenostmi s domácím vzděláváním, ale vzdálenou, nebo školu bez zkušeností tady u nás, kde by se syn mohl účastnit různých školních akcí, výletů ap. U zápisu v místní škole jsme zjistili, že paní ředitelka je naším nápadem nadšená, a řekli jsme si, že nemáme, co ztratit, a že si je vychováme. Paní ředitelka byla dokonce tak vstřícná, že Jakubovi umožnila chodit do školy jaksi postupně, aby si jednou snáz zvykl-takže první rok chodil na tělocvik, druhý rok na tělocvik a výtvarku-tj. předměty kde o nic nešlo a on se mohl v klidu rozkoukávat. Potom sice došlo na postu ředitelky ke změně, ale tím že je to malá škola a už nás všichni znají, jedeme tak nějak samospádem s druhým synem podobným stylem dál.
|
Barbuschka |
|
(12.10.2010 13:48:06) Přesně tak to udělali naši kamarádi, i když oni možná o té vzdálené škole ani neuvažovali. A vyyšlo to. Holčička se "svou třídou" jela třeba na hvězdárnu apod. A rozhodně je nikdo nezkoušel každý měsíc nebo tak něco.
|
Katka +3 |
|
(12.10.2010 13:53:19) Přezkoušení na naší škole bylo dvakrát do roka. Zatímco Jakub to prostě přetrpěl, aby měl zase půl roku pokoj, Mates se na přezkoušení vysloveně těší a nevím, jak mu budu jednou vysvětlovat, že při běžné docházce se nic takového nekoná.
|
|
|
|
|
|
|
ronniev |
|
(12.10.2010 13:57:52) Katko, ale na to se odklad taky dává - na sociální nezralost. Můj syn ho měl. V době zápisu byl asi jako popisuješ u svého syna, co se týče znalostí, ale sociálně to nebylo nic moc. Dostal odklad, nastoupil v sedmi letech a během dvou let byl z uzavřeného individualisty vůdce třídy
|
Katka +3 |
|
(12.10.2010 14:07:58) NO jasně, že i na to je odklad, ale nějak mi nedochází, co by pak v té první třídě dělal. Ostatní by se učili číst, psát a počítat a on by tam o hodinách dělal co?
|
berunka,M+M 11/04,M 01/08 |
|
(12.10.2010 14:10:20) Kamarádka má stejně nadaného syna a první třídu prostě přeskočil. Nastoupil rovnou do druhé. Zkus se na to u vás ve škole poptat. I tohle je řešení.
|
|
ronniev |
|
(12.10.2010 18:52:03) Katko, syn dostával např. individuálně těžší příklady, nebo si mohl sám číst (četl tou doboou Foglara ), a vlastivědu, výchovy apod. dělal se třídou. Ono to není jen čtení psaní počítání.
|
|
|
|
|
|
Helča + J+V+M |
|
(12.10.2010 13:04:44) Katko, já mám podobný "problém". Tím, že je Jeník listopadový, tak jsme zvažovali dřívější nástup do školy. Paní ředitelka nám to trochu rozmlouvala, že děti jedou rychle, když třeba někdo zná písmena, že se to rychle srovná a tak. No, Jeník se naučil do června číst, kamarádka mající domškolu vyřazovala nějaké matematiky, které "skončily" u nás a Jeník je z nich nadšen. Psaní tiskacích písmen a vzkazů mu také jde, dokonce se pídí i po gramatických jevech (kdy a jaké i/y , už ví kde psát ú/ů). Takže vzhledem k tomu, že jde do školy až příští rok, má před sebou 10 měsíců a pak by měl sedět ve třídě s dětmi, které třeba ani o písmenech nemají páru (což je na sídlištní škole dost pravděpodobné), mi přijde dost zbytečné a kontraproduktivní.
|
Katka +3 |
|
(12.10.2010 13:07:18) Ano, to byl taky jeden z důvodů. Protože v takové situaci, kdy si to do školy bude chodit jen otráveně odsedět, by se jeho vztah ke vzdělávání zřejmě neformoval žádoucím směrem.
|
Helča + J+V+M |
|
(12.10.2010 13:13:13) S tím souhlasím. Kamarádka má syna, u kterého si mohla všimnout upadajícího zájmu o četbu a tak. Navíc, jak někdo chytrý někde poznamenal, české školství je spíš nastaveno na vzdělávání holčiček a ne chlapců. A to díky Bohu, Jeník vydrží sedět a být soustředěný (byť také rád lítá a skáče a řádí). Ale musí to mít smysl. Když jsme pročítali Slabikář (začal číst, ale tak, že si slova písmenkoval), tak mu vadilo, že je to stále o tom samém. Teď čteme o zvířatech a je spokojený .
|
Katka +3 |
|
(12.10.2010 13:21:35) Taky jsme slabikář nějak přeskočili. Jakub věděl, že po snídani musí vytvořit stránku do písanky a potom budeme dělat něco zajímavého. Tím, že je to moje dítě, které dobře znám, nebyl problém vymýšlet program tak, aby ho zaujal. Mladší syn dostal ve škole slabikář, ale o četnosti jeho používání svědčí to, že jsem si potom na konci školního roku nedokázala vzpomenout, kam jsem ho vlastně strčila. Teď je Matovi 7 let a večer pravidelně a rád čte sestřičce pohádku. Hlavně na jeho spolužácích kteří k nám chodí na návštěvy, vidím, jak je pro ně čtení ještě i ve druhé třídě obtížné, jak se učí číst, aby uměli číst, zatímco pro Matese je čtení prostředkem k získávání informací, cestou do jiných světů...
|
|
|
|
|
|
|
Katka +3 |
|
(12.10.2010 13:04:48) To jsem asi byla já.
Poslední věta tvého příspěvku by se měla tesat do kamene. Stručné, jasné a velmi pravdivé.
|
Barbuschka |
|
(12.10.2010 13:29:06) Katko, byla jsi to Ty a když jsem to tehdy četla, tak mě to moc potěšilo, protože je to praktický příklad toho, že domácí škola má v určitých případech smysl.
|
|
|
|
|
|
susu | •
|
(12.10.2010 11:12:50) Nevím, ale domácí kolektiv mi nepřijde dostačující, zdá se mi důležité umět se zařadit i do jiného kolektivu z cizích dětí.
|
|
Pawlla |
|
(12.10.2010 11:13:34) Jako na to pozor,doma i když je i pět dětí,to není to samé,jako školní kolektiv.Ve škole příjde mezi neznámé děti,musí se naučit s nimi vycházet metodou pokus omyl,občas si obrazně nabije pusu.Není tam maminka,která jej hlídá,je tam p. učitelka a ta třeba někdy může být i nespravedlivá nebo přísná a i tím se dítě hodně naučí.V tomhle myslím školu nemůže nic nahradit,ani kroužek,ten je dobrovolný a nevážou se k němu žádné povinosti.
|
susu | •
|
(12.10.2010 11:16:08) Hmm, rozepsalas to o dost líp.
|
|
|
|