| Michaela Pecharová | 
 |
(10.1.2010 17:03:22) Koupila jsem dcerce v místním kamenném obchodě zateplené punčocháčky. Před prvním použitím jsem je vyprala. Při nošení jsem si všimla, že se jí pořád kroutí jedna nohavička, myslela jsem, že jsem jí to špatně oblékla, překroutila. KDyž se to ale opakovalo i další den, sundala jsem jí je a zjistila, že jsou špatně upletené - jedna nohavička je šejdrem, nikdy na nožičce nebude sedět. Manžel je šel do obchodu reklamovat, a tam mu řekli, že nošené punčošky reklamovat nelze. Jde "jen" o stovku, takže se dohadovat nebudem, prostě už tam příště nic nekoupím. Je to tak doopravdy? Že nošený oděv už nelze reklamovat, ačkoliv se zjevně jedná o výrobní vadu?
|
| ..maya.. | 
 |
(10.1.2010 17:05:37) jj je to tak, vyprané a nošené zboží nelze reklamovat
|
| X E N A | 
 |
(10.1.2010 17:07:44) Co? A co boty? Ty přece reklamovat můžeš...
|
|
| Balbína | 
 |
(10.1.2010 17:08:45) tak to je pěkná blbost, promiň. Vypranou a jednou nošenou teplákovku jsem reklamovala (úspěšně) - značka wolf. Při prvním praní jsem si všimla, že se rozpáraly u tepláků všechny svy. U tepl. bundy ne. Pak jsem koupila u Heleny Bedrnové společenské kalhoty. Měla jsem je na sobě tak pětkrát, ani je neprala a začaly se šíleně žmolkovat na zadku. Reklamovala jsem, vrátili mi peníze, šlo o vadu materiálu.
|
| ..maya.. | 
 |
(10.1.2010 17:11:14) já jsem vycházela z reklam.řádu u nás..my prostě rozbalené a použité zboží nebereme, ale reklamace je něco jiného než výměna zboží...měli by ti to vzít protože jinak by jsi na to nepřišla a oni tohle mohou reklamovat u výrobce, takže nedojde u nich ke ztrátě.
|
|
|
| Ocicko |
 |
(10.1.2010 17:11:27) pockej my zas vyzadujem pokud nekdo reklamuje nosenou vec aby byla vyprana!!!!
|
| ..maya.. | 
 |
(10.1.2010 17:13:18) nj není obchod jako obchod a ony ty velikánské obchody mají reklamační řády tak trošku upravené pro sebe..ale pšt
|
| Balbína | 
 |
(10.1.2010 17:32:09) řekla bych, že pro všechny platí obecné zákony. Takže pokud nechci zboží vyměnit, protože mi nevyhovuje velikost a vadu, tak se reklamace řešit musí. A asi mě moc nezajímá, jak si který obchod udělá "svoje" pravidla.
|
|
|
|
| Pišpeta | 
 |
(10.1.2010 19:40:54) od čeho by asi taky byla dvouletá záruční doba?   c vztahuje s e i na hadry - parřdón - na oděby.
|
|
| papinka | 
 |
(10.1.2010 20:29:48) Je to úplný nesmysl , reklamovat lze po celou dobu záruční doby, prodejce je povinnen reklamaci přijmout a nejpozději do 30 kalendářních dnů vyřídit ( pozor ale není povinnen imformovat, že už je vyřízeno např. telefonem. U odstranitelné vady je právo na opravu ev. výměnu ( v prvních 6 měsících od koupě , u neodstranitelné vady buďto výměnu nebo vrácení peněz - volba je ale na straně zákazníka , a to vždy. Reklamační řády ať si obchodníci píšou jaké chtějí, reklamace se řídí občanským zákoníkem, ne nějakým reklam,ačním řádem . Tam si sice můžou napsat , co chtějí , ale pokud je to v rozporu s obč-. zákoníkem , tak je to automaticky neplatné. Takže trvat na svém, předat k reklamaci,ˇi když jde třeba o 30 Kč, proč bychom měli kupovat zmetky.
|
|
|
| Luci2 | 
 |
(10.1.2010 17:07:27) Rozhodně reklamovat, také jsem takhle dceři reklamovala punčocháče a také byli vyprané. Pořád jsem jí to rvala na nožičky a nadávala, že nedrží při oblékání a pak jsem si toho všimla,bylo to špatně uplateno. Reklamace mi byla uznána - ihned mi je vyměnili.
|
| ..maya.. | 
 |
(10.1.2010 17:09:12) i když pokud by jsi trvala na tom že jde o výrobní vadu kterou si zjistila až po oblečení a logicky z hyg.důvodů dáš dítěti věc vypranou tak by ti to měli uznat...
|
| Balbína | 
 |
(10.1.2010 17:10:54) ano je to pravda. Jak jsem reklamovala kalhoty (viz můj příspěvek výše), chtěli přinést vyprané, ačkoli se mi to stalo ještě před prvním praní.
|
|
|
|
| JiBi* | 
 |
(10.1.2010 17:42:52) Já bych se dohadovala i o tu stovku, ale hlavně z principu . Zjevně je to navíc vada, která se projeví až při nošení. Slyším poprvé takovou blbost, že by se nošené oblečení nereklamovalo. Samozřejmě by obchod punčocháče i s touto vadou prodal obratem hned někomu dalšímu, kdyby byly nenošené. Jistě byli v obchodě rádi, že se punčocháče dostaly zrovna do rodiny takového mírného a člověka, jakým je tvůj manžel.
|
|
| amanvireja | 
 |
(10.1.2010 17:44:47) Určitě se reklamovat můžou ,oni věc musí příjmout na posouzení a dát vědět do měsíce,ale je pravda, že reklamaci uznat nemusejí.Mi třeba neuznali reklamaci v Benetonu u těhu kalhot ,a to jsem v nich chodila týden ani neprala,a začala se na nich uvnitř trhat látka u pasu Reklamaci neuznali-a to je šíleně předražený obchod-už tam nic nekoupím  
|
|
| florka+zuzaňák | 
 |
(10.1.2010 18:37:12) Blbost, reklamovat muzes i nosene veci, vzdyt kdyby se vec nepouzivala, tak se vady na vyrobcich neprojevi. Jedine co se nedela jsou vymeny noseneho zbozi, tim myslim, to, ze si slecna koupi halenku, jde v ni na party a pak prijde, ze ji nezkousela a ze ji nesedi a chce ji vratit. Takze urcite bez reklamovat, jde o princip, mas na to pravo. Meli by ti to uznat a vymenit za jine, kdyz se to bude opakovat, pak je i narok na vraceni penez.
|
|
| Limai | 
 |
(10.1.2010 19:06:43) Jestliže je na výrobku vada která brání jeho funkčnosti a ty jsi na ni přišla až při nošení,OBCHODNÍK MÁ POVINNOST PŘIJMOUT ZBOŽÍ K REKLAMACI.Takže stůj si za svým,prodejci často hřeší na to že zákazník je většinou neznalý zákona a prostě to zkouší,na jednu stranu se jim nedivím,když jim lidé jako vy kteří se na to vyprdnou a raději nad tím mávnou rukou tu možnost obchodovat nekalým způsobem umožní.Takže bych doporučila dojít do obchodu,znovu požádat o převzetí k reklamaci a pokud prodavačka odmítne,tak přímo před ní zatelefonuj na obchodní inspekci(ČOI),popiš svůj problém a zeptej se zda prodavačka postupuje v souladu se zákonem,když ti odmítá reklamaci převzít.A pokud máš mobil kde je možné zapnou hlasitý odposlech,pěkně na plné koule bych jí to pustila.Funguje to na tisíc procent,mám bohaté zkušenosti.
|
| raadka | 
 |
(10.1.2010 20:11:22) Reklamovat lze i vyprané. kamarádka koupila před Vánocema v Makru povlečení, vybalila,vyprala a při žehlení zjistila, že na povlaku na peřinu je látka slabší,průsvitná, jela do makra, navíc už neměla účet, ale vyjeli si kopii účtu, reklamaci uznali, vada materiálu a vrátili peníze, za 15 minut bylo vyřízeno. Ono to bude asi v ochotě lidí
|
| papinka | 
 |
(10.1.2010 20:31:30) Nelze srovnávat Makro - tj. velkoobchod pro podnikatele s běžnou obchodní sítí. V otázce reklamací v Makru totiž platí obchodní zákoník , který žádnou záruční lhůtu 2 roky nezná a vše je smluvní.
|
| Michaela Pecharová | 
 |
(10.1.2010 21:04:19) Děkuji všem za reakce. Já bych tam do toho obchodu šla a trvala na svém, ale manžel nechce. Jsme na vesnici, všichni se tu známe, a on nechce dělat zle kvůli prokotině  Nechci to nijak hrotit proti jeho vůli, majitelka obchodu je jeho zákaznice (manža má optiku), tak asi tak. Ale už jí neuděláme žádný kšeft, kupovali jsme u ní boty pro sebe i děti, tak už holt nebudeme  Jsem z toho rozladěná - slušně řečeno - možná že na tu ČOIku zavolám...
|
|
| Jaroslav Skácel | •
 |
(24.12.2011 13:08:25) Co se týká MAKRO Cash & Carry ČR, léta jsem se jich ohledně reklamací zastával. Když mí známí vyjadřovali obavy z nákupu v Makro, odbyl jsem je tím, že moje osobní zkušenosti s vyřizovaním reklamací v Makru jsou výborné.
V Makru nakuji pro osobní spotřebu již dlouhá léta za cca 5000 Kč měsíčně. Při takovém objemu už se sem tam nějaká reklamace vyskytne. Jak jsem již zmínil, chovali se vždy perfektně a většinou vraceli peníze.
Nevím, jestli to je krizí a souvisejícím šetřením, ale letos se jejich postoj změnil. Zjevně uznatelné reklamace mi zamítají, v jenom případě jsem na neúspěšné vyřízení reklamace čekal několik měsíců. Až teď jsem jsem pocítil, že v případě Makra nemám žádných 30 dnů na vyřízení podle Zákona na ochranu spotřebitele. Reklamace v Makru jsou upraveny Obchodním zákoníkem, to znamená dohodou mezi prodávajícím a kupujícím subjektem. Žádnou písemnou dohodu jako je reklamační řád ale nikdo nikdy neviděl, na jejich webu je pouze postup jak reklamovat. Pouze na recepci mají takovou cedulku, kde se píše něco o tom že reklamace vyřizují v "přiměřené lhůtě".
Další můj problém je, že mám podnikání už léta pozastavené, a podle jejich podmínek jsem jim to měl správně nahlásit a vrátit kartičku. Težko jim pak posílat doporučené dopisy s IČEm nebo s nimi dokonce soudit, že?
Moje doporučení tedy zní: V Makru pro osobní potřebu nakupovat pouze drogerii a podobně, kde odpovědnost prodejce za vady beztak nevyužijete. Spotřební elektroniku si kupte raději přes web - vyjde to i o něco levněji a nepřijdete o svá práva.
|
|
|
|
|
| Veruka | 
 |
(10.1.2010 22:35:14) Reklamace a vrácení zboží jsou dvě naprosto rozdílné věci. Vrátit zboží můžeš jenom nenošené, nepoužívané, reklamovat můžeš do 24 měsíců. Stovka pro mě nic moc neznamená, ale hádala bych se z principu. A ČOI už jsem volala hodněkrát
|
|
|