| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 18:00:11) Ahoj,jdu na radu a postěžovat si.Mám syna ve druhé třídě a problém je v tom že začal být lajdák a je nepozorný.Tenhle týden to co napsal ve škole-všechno hrůza...Paní učitelka jim třeba vypíše na tabuli stránku a cvičení které má vypracovat a on ze tří cvičení udělá jen dvě.A tvrdí mi že neví že se to mělo ještě dělat- přitom na tabuli to má od učitelky vypsané. .Takhle to jde asi tři dny po sobě.Pak když má něco z tabule opsat - přečte si to a napíše po svém-už se nepodívá jak to má být napsáno - takže většinou to napíše špatně,nebo vůbec nedopíše...Vždycky když přečtou článek v čítance,mají do sešitu o tom nakreslit obrázek- většinou tam něco rychle načmárá aby se neřeklo a vznikne z toho pěkná hrůza.V prvouce měl nalepovat do sešitu asi 15 kartiček-nalepil jich asi 7 a pak se na to vyfláknul- vůbec to nedodělal...Do notýsku si mají zapisovat domácí úkoly Opisuje je z tabule...Párkrát to nenapsal vůbec,nebo nedopsal,nebo je napsal do žákovský místo do notýsku...tak to s ním řeším že se úkoly musí psát jen do notýsku a šup-druhej den je má zas v žákovský...jsem celkem zoufalá-tohle všechno jsou jen střípky z tohodle týdne...Každej den když pro něj jdu do družiny tak mám hrůzu co zase nedodělal atd... už se z něj asi zblázním!!!V pondělí mám přijít do školy,učitelka už je taky asi vyřízená...Máte někdo podobnou zkušenost?Co s tím? 
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(25.9.2009 18:08:05) Máme to samé v bledě modrém. Je ve 4. třídě a vůbec se to nelepší. Důvodem je, že ho škola totálně NEBAVÍ! Vůbec nevím co s tím. Přesto, že ví, že doma za to budou postihy - televize a počítač jsou za odměnu, když je ve škole vše OK. Já to částečně přisuzuji stylu výuku, prostě ho klasický systém nebere a totálně ho sabotuje. Na posledním vysvědčení měl samý (nechápu) a ředitelskou důtku.
|
| Lenka a dva kluci | 
 |
(25.9.2009 18:11:13) hele a co odborná pomoc nebylo by to lepší než aby jste se hadali takhle vy da a ty si z toho byla na nervy. Zkus to . Jinak taky se bojím kdy tohle dorazí k nám drž se
|
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 18:11:55) No přesně tak.Nebaví ho to.Nezajímá...Mám pocit že když dostane špatnou známku je mu to úplně jedno...A to máte až postupem času,nebo hned od první třídy?
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(25.9.2009 18:18:47) No, tak od druhé. A odbornou pomoc jsme vyhledali a nikam to nevede. Závěr: inteligence v mírném nadprůměru, ostatní neduhy jsou povahovým rysem, porucha žádná. Doporučení: vhodně zaměstnat. Ha, ha.
|
|
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(25.9.2009 18:13:36) Jo a domácí úkoly si zapisuje tak z 50%, někdy zapomene úkol napsat i když má zapsáno , prostě se nepodívá. Já mu do notýsku každý den nelezu, to odmítám. Učitelka to naštěstí neřeší pětkama, ale to jednou přijde . Někdy taky nepracuje v hodině, doma pak tvrdí, že nerozuměl zadání a dodělává doma. No jsou to nervy! Nejhorší je, že nevím, co dál. Studijní typ není, na 8-letý gympl nevím nevím (i když ambice má) a na škole, kde je teď, se naučí akorát flákat. Prostě nevím.
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 18:48:34) Míšo u nás se za to 5 dostávají.Sice mu je škrtne kyž to doma následně dodělá a opraví,ale za 5 takových škrtnutých pětek dostává jednu do žákajdy...aspon myslím že to tak je.Takže tenhle týden má šest škrtnutých 5 a jednu v žákovský. Tři škrtnutý pětky jsou za nevypracovanej domácí úkol a dvě za nevypracovaný cvičení při hodině.Fakt se z něj asi zblázním a on je úplně v poho.
|
| Kohnova | •
 |
(25.9.2009 18:59:23) Muzes delat, ze se domluvis s ucitelkou, ze ona dohledne, aby mel ukoly zapsane a ty, aby je mel udelane a veci v poradku. Ona zjintroluje notysek se vsemi pozadavky ve skole, ty splneni doma. Je to vycerpavajici a casove narocne, ale je to jedina moznost jak ho naucit systematicky pracovat. Kdyz to udelas, udelas pro nej do zivota hodne. Jeden muj syn je presne takovyhle bordelar, jedeme timhle systemem od prvni tridy a ted uz je v nizsim gymnaziu. Pokrok udelal, dneska uz jen zkoukavam hotove ukoly a namatkove kontroluju tasku, zapisovani do blbniku i pripravu veci si manazuje sama celkem to uz jde. Ze ho skola nebavi muze byt zpusobene i tim, ze neni schopny mit veci v poradku. Nemusi to byt vzdycky dusledek blbosti a nezajimavosti skoly. Kdyz bude uspesnejsi, bude ho nejspis skola vic bavit.
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 19:11:32) Kohnová děkuji,tak by to šlo.Ted to dělám tak že jsem každý den ve spojení s maminkou jejíž holčička je svědomitá,vše má v pořádku,chodí se synem do třídy.Každý den úkoly konzultujeme.Co si napsal,co si nezapsal a podle toho doděláváme.Takže v podstatě mu ted chyběly ty dva úkoly z matiky protože si sešit zapoměl ve třídě.Větší problém mám s tím že má na tabuli napsáno přesně co má vypracovat v hodině-třeba jim tam učitelka zadá a vypíše tři cvičení z matiky a on udělá jen dvě.Ze třetího dostane kuli že to neudělal a doma mi tvrdí že to nevěděl že to má ještě dělat.Asi píšu zmateně.Jsem rozladěná.S tímhle nevím co dělat.
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 19:20:40) Podle mě má v hlavě spoustu svých myšlenek a zájmů a že je ještě něco dalšího napsanýho na tabuli co by měl udělat už nevnímá a vypouští,ani neví že tam něco dalšího bylo.
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(25.9.2009 19:24:55) U nás malinko pomohlo, že ho učitelka posadila před sebe před katedru a sedí samostatně - všechny děti - mají jednolavice. Nicméně stejně je to pořád dokola - nerozuměl zadání (=cvičení ho nebavilo, tak ho neudělal, jak ho znám) nebo žádný domácí úkol na tabuli nebyl!
|
| Kohnova | •
 |
(25.9.2009 19:34:49) Jedine, co jde, je s nimi to soustredeni doma trenovat. V desetiminutovkach nebo treba i peti na zacatku. Pak pomalu pridavat. Jasne strukturovat cas, stanovit pravidla poradi prace, klidne stra dite nechat to zpracovat na plakat, ten vyvesit nad stul. Denne pokud mozno stejna doba na uceni, stejne ritualy, jako kdyz se male mimino uci chodit spat. Netrestat, ale ani nedavat odmeny, jen si spolecne uvedomit a vedome prozit pocit z dobre vykonane prace. Je to strasne umorne, zvlast kdyz clovek chodi do prace a ma jeste grupicku dalsich deti s alsimi pozadavky, ale nevim o jine ceste. A maximalne spolupracovat s ucitelkou, mit spolecny plan se spolecnymi pravidly, na kterem se dohodnete. V tom pak bude dite mit velkou oporu.
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 19:58:48) Kohnová díky.Takže co když mu třeba napíšu dvě zadání na papír přesně jak to píše učitelka na tabuli a řeknu že má na to npř.10.min.?Mám někdy taky pocit že nestíhá...Teda spíš čučí kam nemá a vymejšlí blbiny a pak to na poslední chvilku matle.
|
| Kohnova | •
 |
(25.9.2009 20:11:28) Nn, to prave nestaci. Musis sedet vedle nej a nejak, jakkoliv mu zprostredkovat to rozpolozeni, ze se soustredi. Samozrejme vysvetlit, proc a nac se delaji ukoly, chodi do skoly, proc delame i veci, ktere nas nebavi a jsou namahave. Odlozene uspokoeni potreb se to odborne jmenuje. Uplne nutna vec. Je mozne, ze se bude vzpecovat, doskutovat, prskat atd., tak pak proste musis byt pevna, pokud to bude prvni vase takova situace, priprav se na to, ze to bude velmi tezke. Sednout s nim k uklizenemu stolu k ukolum, dat primereny limt, hodiny tak, abyste oba videli a jasne zadani, ze tu praci udela. Musi to ale byt uplne bez rozcilovani a veskereho pnuti. Ty musis byt uvolnena, i proto je treba zacinat od kratkych casovych limitu. Jo, a musis to mi nalanovane tak, aby nemohl nesplnit. Aby moznost nesplnil neexistovala. To je dulezity.
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 20:22:01) Jestli tomu dobře rozumím tak to je to co děláme pořád. Já mám ale pocit že se to potřebuje naučit sám bez toho abych u něj seděla.Když u něj jsem - soustředí se.Když odejdu-okamžitě začne dělat blbiny a je mu jedno jak dlouho to bude dělat.
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 20:27:36) Loni když začal lajdačit jsem se s učitelkou domluvila že když něco ve škole odflákne/psaní,matiku,naškrábaná odpověd ve slovní úloze atd.atd./tak to doma přepíše a vlepíme to do sešitu.To celkem pomohlo,protože se mu nechtělo doma pořád přepisovat a ve škole se snažil to napsat hezky aby doma už nemusel.
|
| Kohnova | •
 |
(25.9.2009 20:31:48) Jj, presne, od toho se musite s ucou odrazit. Od toho, co vite, ze funguje. Cili napr neudelany priklad ve skole rovna se ten samy priklad dodelat doma... atdatp
|
|
|
| Kohnova | •
 |
(25.9.2009 20:27:41) Nejakou dobu musis s nim byt. Kdyz se zabehne, zvykne si na to, tak reknes: "Ted na poslednich pet minut odejdu, protoze uz ti verim, ze jsi schopny zbytek dodelat sam. Za pet minut se vratim a zkontrolujeme to." Muzes eventuelne zkusit nejakou sankci typu "neudelas, budeme zbytek dodelavat spolu, ale uz nebudu mit cas jindy, nez v dobe vecernicku"... ja si timle nejsem jista, jestli jke dobre to delat, ale vim, ze to casto funguje. On by se to mel naucit spis tak, ze pozna radost z toho, ze se premohl a neco potrebneho udelal. Ne ze strachu ze sankce. Jenze deti jsou ruzne a situace taky a rodice taky nemaji neomezene mnozstvi sil...
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 20:36:13) Dobře.Děkuju ,zkusím se podle toho řídit.
|
|
| Zazi (1+1+1) | 
 |
(25.9.2009 22:36:58) Kohnová, díky moc za Tvé příspěvky v téhle diskusi. Náš druhák taky někdy lajdačí, problém je v tom, že i já jsem chaotik a věci často nechávám na poslední chvíli. Máš myslím v mnohém pravdu a sama sobě si slavnostně slibuju, že mu zkusím pomoct naučit se líp organizovat své povinnosti a práci. Díky za konkrétní tipy. Jen bych ještě potřebovala poradit, co se zbytkem smečky, která ve chvíli, kdy jdu se synem dělat přípravu do školy, nutně potřebuje pít, čůrat a tak vůbec.
|
| Kohnova | •
 |
(26.9.2009 0:33:33) Zazi, to kdybych vedela, tak to zpenezim a do konce zivota nemusi pracovat :D. Vazne: je to proste logisticka silenst a na zblazneni. Idealni je zapojit tatinka, kdyz neni tatinek, tak kohokoliv jineho. Mrnousy nakrmit, vynocnikovat, umistit nekam, kde je nejvetsi nadeje, ze vydrzi chvili v klidu. Ostatnim rict:"Ted budu dvacet minut delat ukoly s Pepou a po tu dobu vam nejsem k dispozici a neruste me." Taky se to po case nauci. Vzhledem k tomu, ze je zbytecne nebot neefktivni sedet s druhakem nad uceni dlouho, rekneme ze je to doba (po zapracovani) maximalne dvacet minut, pul hodiny. Natu dobu se da i male dite zabavit v nejhorsim treba Kouzelnou skolkou:). Neovladatele mimino asi fakt jedine dat nekomu jinemu, ale mne treba docela fungovalo, ze jsem mela mimino na dece v pokoji, kde jsme se ucili a dalo se to, kdyz jsem ho pred tim obslouzila :). Nebo v chvili, kdy odpoledne spi. Je to fakt logisticka vec. Vytvoreni planu a tak to udelat a fidli. Momentalne je dulezitejsi s ucit s pepou nez natahovat miminu samohrajiciho zajice. Ja jsem si overila, ze -a bohuzel- je skutecne vsechno jen a jen na tobe, na tve vuli a na tvem zameru. Kdyz budes mit jasno a budes si jista, deti se najednou zacnou chovat jinak. Nebo ne najednou, ale po nejake dobe, to zavisi na jejich temperamentu, ale zacnou, fakt ze jo. A kdyz to clovek nekdy neda, nic si nevycitat, protoze neni nutne byt dokonaly a tohle je extremne narocna prace a mas nezadatelne pravo delat chyby a selhavat.
|
| Iv 5 ks dětí | 
 |
(26.9.2009 5:18:24) Téda, máme doma 3 ťačku a pocitvivě vás dočtu..taky už nevím co s ní.. mám ještě starší děti a tohle od nich vůbec neznám a popravdě nevím jak na ni..už i její 5 letý brácha si víc všechno hlídá  otázka co bylo ve škole? dobrý? odpověď nevím.. máš ulohy? nevím.. měla jsi si je zapsat..já nevím jestli jsem si je zapsala dostala jsi nějakou známku.. asi jo... a já jdu do mdlob
....v deníčku poznámka, že nemá nůžky... nůžky samozřejmě má, jen si je nenašla v tašce
|
| Adámkovci | 
 |
(26.9.2009 8:55:00) Ivul u nás taky tak,přitom věci do tašky dáváme spolu a všechno mu ukazuju.Nevnímá to.Myslí si na svoje.Bude muset si všechno asi dávat do tašky sám aby si to "omakal"-tak trošku zaregistruje kde co má.
|
| lipoo | 
 |
(26.9.2009 10:34:40) adámkovic-dávat do tašky ZÁSADNĚ sám!!!Jinak to naprosto nevnímá...to i ten náš menší,co je docela v normě,proti bráchovi-tak jsem mu dávala svačinu-do boční kapse na aktovce-stojí před ním-ukazuju mu to-tady máš svačinu -on jo...pak došel,že neměl svačinu.Když jsem mu ukázala,kdy ji má,tak řekl,že tam se nepodíval,to ho nenapadlo...Takže teĎ všechno do aktovky sám,alespoň než si zvykne,kde co má...pak mu tam tu svačinu klidně šoupnu i já.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 21:15:04) Míšo přeně to jsou jeho slova:Já jsem nevěděl že to mám psát,asi to tam nebylo napsaný...Sedět v první nemůže-je hodně velkej,ale sám sedí.Hodně rád si povídá při hodině se spolužákem přez uličku...a tvrdí mi že za to nemůže že vyrušuje -že na něj kamarád volá... To určitě! Uplně ho vidím.Pak má vědět co je na tabuli,pacholek!
|
|
|
| Kohnova | •
 |
(25.9.2009 19:29:02) To je velmi pravdeodobne. Pak proste musi cvicit sebeovladani. Vuli, vytrvalost. To jsou pro zivot ukrutne dulezite veci a momentalni majoritni vychovny styl ma prave tady tu nejvetsi slabinu. Kdyz se to navic sejde s vrozenou dispozici, tak holt nezbyva, nez se do toho pustit:). Ze to petka neresi, to neni pravda, neni to tak jedoduche. Nekdy ano, nekdy ne, zalezi na situaci, diteti, vec, o kterou jde. Laicky dojem je jedna vec a realita je vec druha. System se skrtanim a hromadenim je velmi dobry. Ukazoval by na to, ze to ma ucitelka rozmyslene dobre. Ja treba osobne bych byla pro zruseni znamkovani totalne. Jenze to neni na obzoru mj proto, ze rodice si to nepreji. Cili dokavad znamkujeme, je treba s tim systemem pracovat. Vcetne petek a ctyrek.
|
|
|
| Kohnova | •
 |
(25.9.2009 19:22:55) Tohle musi delat ucitelka, s tim ty nemuzes udelat nic. Resp. dobre a podrobne se s ni promluv, aby sis byla jista, ze ukoly jsou zadavane jasne a syn se budto nesoustredil, nebo lajdal a pak se vymlouva. Mohl by mit objektivni problem se soustredenim, to by asi bylo dobre s pomoci poradny a ucitelky zjistit. Kdyby se ukazalo, ze je to tak, tak poradna navrhne strategii jak to resit a ve spolupraci s ucitelkou udelaji nejaky plan. Pokud se jen vymlouva, je potreba aby vedel, ze to vis. Pokud to ve skole ucitelka nejak reflektuje (odbyta a neudelana prace je odpovidajicne ohodnocena), neni potreba ho za to nejak trestat doma, ani rozcilovanim ne. Proste mu jen rict, ze tohle neni dobre a v budocnosti by se mu to mohlo vymstit tak a tak.. a dal to neresit, vymluvy jasne zatrhnout, rict, ze lhani je celkem k nicemu. Ale nebud rozladena ani smutna, on se to proste potrebuje naucit a potrebuje tvoji a ucitelcinu pomoc. Pokud je ucitelka OK, tak ti bude tutove za snahu synuv problem resit nesmirne vdecna. Spolecne ho to naucit muzete. Ber to tak, ze je to jeho ukol, jako se jine deti musi naucit nebat tmy nebo odlouceni od mamy nebo alespon trochu kloudne cvicit pri telocviku... kazdy ma nejake zadani, na kterem musi pracovat a zadani tveh syna je tohle. Neni to jeho chyba nebo vada, ale mohla by z toho byt, kdyz se to nenauci. Jestli mas jese holcicku, tak se tes, s holkama je to vetsinou v skole jina kava:). Aspon pak dokazes ocenit kvality poctive sprtky:).
|
|
|
| Kalamity YANKA | 
 |
(25.9.2009 19:31:24) Tak s tím bychsouhla, nebude s účou u lajdákma zrovna populární, ale k něčemu to povede. Alespoň k tomu, že nebude mít "zbytečný" problémy. Vím co čříkám, na mě našitímhle stylem seděli od první do pátý třídy, Jak já je tehdy nenáviděla, dnes jim za to děkuju
|
|
|
|
|
|
| Sylvie | 
 |
(25.9.2009 18:15:40) Školák - lajdák Hele, domácí úkol mojí holky, jak ho vypracovala ve druhé třídě (podotýkám, že já vůbec nevěděla, že nějaký má... natož abych viděla, co nese do školy ):

Jinak holka lajdák je - jako úkoly vypracuje, ve škole i doma... pokud si na ně vzpomene Taky jsem s její třídní řešila, že do školy nenosí hotové úkoly... na to jsem mohla odpovědět maximálně tak to, že nemůže nosit úkoly, když pracovní sešity, do kterých je má dělat, vůbec nepřináší ze školy domů Taky je chytrá a šikovná... jenom na konci druhé třídy byla "v podmínce" a o vlas unikla třídní důtce na věčné zapomíná pomůcek
|
| lipoo | 
 |
(25.9.2009 18:16:19) sylvi-  to je bomba..šikovná holka
|
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 18:20:35)
 Tak ted jsem se zasmála...
|
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(25.9.2009 18:22:24) Já bych na místě učitelky pochválila samostatnost, ta je dle mne důležitější, než krásná úprava. A pro příště bych to chtěla napsat do sešitu, ne na list papíru, ale pro tentokrát bych to klidně nechala být.
|
| lipoo | 
 |
(25.9.2009 18:23:39) a ten sloh je taky supr
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(25.9.2009 18:25:54) Jasně, co nejstručnější, rychle hotový a je .
|
|
|
|
| lipoo | 
 |
(25.9.2009 18:27:34) mě fascinuje ta poznámky učitelky "příště prosím o kontrolu a podpis"
|
| Kalamity YANKA | 
 |
(25.9.2009 18:32:00) ta z toho možná byla víc v šoku než sama matka 
|
| Kohnova | •
 |
(25.9.2009 18:45:07) Tak to evidentne byla. Otazka je, o cem to vypovida.
|
|
|
|
| Federika | 
 |
(25.9.2009 19:45:20) mně ten úkol přijde skvěle vypracovanej, obsahově i formálně,dala bych za jedna bez poznámky..
|
|
|
| lipoo | 
 |
(25.9.2009 18:15:41) máme doma to samé...a to už je prvák na střední ,od první třídy...ale má "poruchu pozornosti"..takže být tebou-určitě vyhledám Pedag.psych.poradnu.POkud ti to nenavrhne učitelka,řekni si jí sama..nebo se rovnou objednej. A náš je k té poruše pozornosti ještě hypoaktivní /tudíž děsně pomalý a lenivý/ a šílený salámista...všechno je mu totálně jedno. 
|
| Hankie+3 | 
 |
(25.9.2009 18:37:16) poruchu pozornosti s extrémní pomalostí mám doma taky, v páté třídě. Jde s tím něco dělat? Poradili v poradně nějaký fígl?
Rada pro nás byla - časovat činnost = měl bys to mít hotovo do... (čtyři řádky opisuje od dvou do třičtvrtě na pět a furt nemá hotovo)
|
| lipoo | 
 |
(25.9.2009 18:42:20) no,to se může motivovat dítko,které není salámista...takové trošku ctižádostivé..u nás nic na čas nezabíralo..třebas u toho mladšího to zabírá,ale ten je uplně jiný....Možná tak,když chtěl hrát na PC a řekla jsem,když to nebudeš mít do tří,tak nepůjdeš..ale už si to nepamatuju ),už to delší dobu neřeším-je to jeho problém.
|
| lipoo | 
 |
(25.9.2009 18:43:54) nám řekla psycholožka-šnek zůstane šnekem,maximálně z něho bude šnek závodní...
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 18:56:12) Lipoo, do poradny nás klidně objednat můžu,ale bude to k něčemu?Přihlíží potom k tomu učitelé?Já bych hrozně chtěla ho to spíš naučit,nebo ho nějak motivovat,opravdu se hrozně fláká...ve všem ne-do písanky třeba hezky píše a je dost věcí co se mu povedou,ale ta matika,prvouka,kreslení,výtvarka je teda síla.Je taky dost živej a upovídanej,při hodině mlčet je pro něj nadlidskej výkon.
|
| Kohnova | •
 |
(25.9.2009 19:05:32) No presne tak. To, ze neni schopen udrzet si veci v poradku n e j s p i s neni nic, co by souviselo s vyvojovou poruchou uceni, to je osobnost a tvorba charakteru, ktera se v nem prave ted odehrava. Vzdyt to je prece absurdni si prestavovat, ze to ze memu diteti neco nejde, je pravdepodobne vina blbe skoly ci ucitelky, protoze kdyby ta delala co ma, bude dite dokonale, ne? A na to konto si predstavovat, ze psycholog napise, ze Pepa je osvobozen od prace na vlastni osobe, protoze ho to nebavi.... Holky, neblbnete, vzdyt to je normalni, ze nekomu neco nejde, musi na tom pracovat a ta prace je namahava, neprijemna. Svest naco na druheho a zadat statni posveceni nechuti na sobe pracovat je to uplne nejlehci, ale nikomu to neprospeje, nejmin tomu decku.
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 19:17:11) Kohnová,přesně.Nemyslím si že by to bylo učitelkou,to vůbec.Kor když vidím že při prvouce má nalepit 15 kartiček,nalepí jich jen pár-dostane za to 4,protože to má nedodělané.Pak si je doma dolepil a druhý den mu 4 škrtla a přepsala na 1.Já bych mu jí teda neškrtla.Flákal se při hodině,zasloužil si jí.Co dělal když ostatní děti ještě lepily a on už měl dávno hotovo?Normálně má všechno na háku...
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(25.9.2009 19:21:55) Jenže těma pětkama ho nepřinutíš, aby svojí práci zlepšil, určitě ne ve druhé třídě, to by ho spíš demotivovalo. Takže škrtnuté pětky schvaluju, to by se pak už nesnažil vůbec to dodělat, kdyby ta pětka byla nesmazatelná (teda můj syn s naprostou jistotou).
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 19:54:57) Míšo a Kohnová myslím že ty pětky jsou mu úplně jedno.Má sice radost když jsou škrtnuté,ale větší radost mám já.Připadá mi že pětky mají větší váhu pro mě než pro něj abych se nad tím zamyslela a něco začala dělat.Kdyby dostal za nevypracovanej úkol černej puntík,možná mávnu rukou,řeknu si no jo-zase puntík-tak si to dopíšeš a jedeme dál...Jenže tohle je pětka-nad tou rukou nemávnu...
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(25.9.2009 20:07:11) Jak psala Kohnová: Známky bych zrušil. Našemu synovi jsou putna jak známky, tak poznámky - jedno mu není snad jen to, že se to pak doma řeší a je zle, nicméně kvůli sobě samému mu to jedno je. Je mu jedno celá škola, často poslouchám, že nechápe, proč do ní vlastně musí chodit. S bratrem svorně spílají Marii Terezii za zavedenou povinnou školní docházku . Někde je asi chyba, ale já prostě nevím kde a už ani nevím, jak na to reagovat. Moje argumenty, že se ve škole učí spousta nových věcí potřebných k životu, jim nestačí, mají na to 100+1 odpovědí.
|
| Kohnova | •
 |
(25.9.2009 20:14:50) Mankote, tak neco je snad taky normalni folklor, ne? Vsichni zaci a studenti nadavaji na skolu (mj i od toho ta skola je, aby se meli vuci cemu vymezovat) a soucasne do ni (v idelanim pripade) velka cast chodi rada. Najevo to ovsem dat nesmeji, to fakt uz snad skoro sto let neni v kursu, rict, ze se rad ucim a chodim do skoly:)
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(25.9.2009 20:26:35) Náš mladší do školy opravdu rád nechodí. Snad občas kvůli spolužákům a zábavě s nimi. Ale kvůli učení a učitelkám fakt ne. Starší to na základce taky jen přežíval. Teď v primě se vyjádřil, že nechápe, k čemu ta základka vlastně byla, že oproti informacím tady tam byla děsná nuda.
|
| Kohnova | •
 |
(25.9.2009 20:30:32) Bohuzel nejde vyloucit ani variantu, ze skola neni OK. Se zakladkama je to tezky a ani gymply nejsou vsechny v poradku. Pokud ale vidim, ze skola, kam mi chodi dite, neni OK, vzmu cile dite a presadim jinam. Je velmi dulezity, aby deti do blbych skol nechdily. Dela to celozivotni skody.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| lipoo | 
 |
(25.9.2009 19:25:21) aha-adámkovi,takže on hezky píše..tak to nebude ale takový lajdák-jako ten náš...ten se nesnaží vůbec v ničem...no,jestli ti PPP k něčemu bude?tak,třeba ti tam poradí,určitě mají zkušenosti...
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 20:02:21) Lipoo to víš že to někdy taky naškrábe a nadělá tam paseku,ale většinou se snaží.
|
|
|
|
| Hankie+3 | 
 |
(25.9.2009 19:26:19) asi nemusím říkat jakou přezdívku má náš klučina ve škole i ve skautu? Přesně o té motivaci jsem teď na rodičáku debatovala s třídní - na něj nezabírá ani vyhrožování zrušením chovu šneků nebo zabavením oblíbených minerálů! Má to na háku. Je to takový ten poraženecký typ, co se smíří s tím, že ta věc (činnost) prostě nebude a má pak na háku všechno. Nějak nevidím cestu. Ale tvoji větu o závodním šnekovi si asi někam zapíšu
|
|
|
|
| Kohnova | •
 |
(25.9.2009 18:50:55) S tim se nic moc jineho delat neda. Je pomaly, protoze se narodil s takovym temperamentem a to nepredelas. Jedine co jde, je dohlidnout, aby nebyl pomaly vic, nez je nutne (tj. znat jeho skutecne moznosti) a to hodne souvisi s tim, jaky je jinak. Jestli peclivy, ctizadostivy, spis flegmaticky atd.. Vidam casto u deti, ze maji prirozene pomale tempo, k tomu treba ne uplne idealni jemnou motoriku, ale pritom je to dite velmi peclive a ctizadostive na vykon. Ti pak zazivaji muka, protoze nestihaji a znovu a znovu maji akorat neuspech a nenaplnene ambice. Je dobre na to davat bacha, neni to ani lenosti ani blbosti a musi zit s neustalou frustraci.
|
| Leňula, Andělka a Emilka | 
 |
(25.9.2009 20:41:54) Tak naše malá, je v první třídě a už na ni tu nepozornost taky pozoruju, navíc je hrozně roztržitá, zapomíná věci ve škole a obráceně, v lavici i pod lavicí má hroznej nepořádek, vůbec si na nic nedává pozor, občas ji jdu lavici po škole zkontrolovat a hamba by mě fackovala, páč tohle doma nedělá ze začátku zapomínala ve škole sešit s domácím úkolem a vůbec nevěděla o tom, že nějaký má, tak jsem si myslela, že jim ho třeba učitelka ani nedala, ale opak byl pravdou, tak ji manžel ráno před školou pohrozil, že za to určitě dostane pětku a poznámku. odpoledne jsem s tím byla za učitelkou abych jí to vysvětlila, jak to bylo a proč úkol nemá, ta se jí podívala do sešitu a tam byl úkol hotovej - záhada nad záhady asi ho chuděra načmárala ještě před hodinou aby neschytala tu pětku  musím na ni pořád dohlížet, ještě že jsem zatím na mateřský, ale ta mi za chvíli skončí a co bude potom ? ví bůh
|
| Adámkovci | 
 |
(25.9.2009 21:06:34) Tak o zapomínání a ztrácení čehokoliv bych mohla vyprávět...Mám doma do foroty nakoupený pera,pastelky,ořezávátka,tužky,lepidla,atd.Když přijdeme třeba pozdeji domů a zjistím že to nemá a na další den to mít v penále musí-abych večer nemusela lítat do papírnictví.Další kapitola je oblečení.Nedávno si nesl ze školy domů tři bundy,protože je neustále nechával v šatně.Ráno je zima a odpol teplo,tak bundu už neřešil.To samé mikiny,tepláky v družině pořád ztracený.Ted to dělám tak že na něj koukám a kontroluju nenápadně oknem kam to dává a když zjistím že to šoupne jinam-ženu ho zpátky si to uklidit.Doma to taky nedělá.Bundu dá hned na věšák,boty do botníku,školní oblečení hned složí.Další věc kterou hledáme často-kartička na obědy a MHD.A to jí nosí na šnůrce na krku... Učím ho že když už jí sundává - musí si jí uklízet do tašky na stejný místo.Nedávno pro něj přijdu,hned hlásil že jí nemá.Prohledali jsme celou družinu a nikde nic.Nakonec jí našel pěkně uklizenou v mikině.Vůbec nevěděl že si jí tam dal...
|
| Alička | 
 |
(25.9.2009 21:48:33) Dcera je ve 4. třídě, je taky hrozně pomalá, ale to co ostatní považují za pomalé tempo, je proti naší dceři sprint Jsme domluvené s učitelkou, že to co nestihne ve škole, dodělá doma. Nejdůležitější je, aby to donesla vůbec domů Zapomínání už řeším jenom tím, že jí řeknu, že je to její věc (jinak už bych měla infarkt ). Zrovna dnes, měla donést učebnici vlstivědy - nedonesla, zapomněla už druhý den. Do angliny dnes dostali na papíru napsanou básničku, ona ji nemá, protože ji asi někde ztratila... tak ji nebude umět. Problém je, že nemám kontakt na žádné rodiče, dcera chodí do logo školy a jsou tam děti z celého města, takže není za kým zajít...
|
|
| lipoo | 
 |
(25.9.2009 22:34:48) adámkovic-za zapomenutý nebo ztracený pomůcky-jako tužky,kružítka,atd...si synek dával ze svých peněz,a kupoval ze svýho.
|
| Adámkovci | 
 |
(26.9.2009 9:00:40) Lipoo,tak jsme to řešili taky-v první třídě...jenže kasíčku měl brzo prázdnou...
|
| lipoo | 
 |
(26.9.2009 10:35:11) adámkovic-a teď si to už neplatí?i když má nějaký penízky v kasičce? ,čerpala bych,dokud je z čeho.
|
| frufrufru | 
 |
(19.10.2009 15:49:40) Tak nevím,jestli mám doma lajdáka nebo blbce.Všechno ví,ale musí se mu to zopakovat.Dokonce přemýšlí jaké i,y,tam má být a zeptá se.Bohužel ve škole není čas na zeptání,ani na nějakou lepší úpravu písma.Nevím,jestli by nám pomohla nějaká úleva z ppp.Těžko to rozdychávám,já jsem se s studiem problém neměla.Má někdo zkušenost s nějakým vyukovým programem???Teď jsem měla stáhnutý z terasoftu dětský koutek,ale ten je spíš vhodný pro předškoláky a první třídu.Někdy řeším,jestli ho nemám dát jinam a do dyslektické třídy.peperchta
|
| Jiřule a 3 skřítkové | 
 |
(20.10.2009 17:00:00) TU nás teda i Y zatím neprobírali takže jak by to děti měli umět? těžko budou ve druhé třídě vědět kde jaké i napsat přece. Dojdou k tomu.. zatím íčka teda píšou s chybama. Anglinu mají od první třídy v ámci vyučování ne jako samostatný předmět. Samostatně budou mít od třetí
|
| frufrufru | 
 |
(28.10.2009 23:01:36) Nemáte zkušenosti s nějakým výukovým program pro dyslektiky,potřebujeme cvičit hlavně diakritiku.díky moc.peperchta
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Sýkorka 47 | 
 |
(25.9.2009 20:32:58) Našemu klukovi je dnes už 22 let.Bylo to úplně to samé!! V PPP jsme byli několikrát.Je dislektik-lehce nadprůměrné IQ a celkem to k ničemu nebylo.Ve škole ho měli kvůli tomu zohledňovat,ale učitelka mi řekla,že když mu dá úlevy,tak má pak čas dělat šaškárny a ruší ostatní. Bylo mu všechno jedno,nezabíraly sliby ani tresty.Už mu ani nebylo co zakázat.Nepsal ani úkoly ani zápisy v hodině,aby se to pak nemusel učit a lhal,že nic nepsali.když pak musel donýst půjčený sešity,aby to dopsal,trvalo mu to i 2 dny.A stejně to dělal dál pořád dokola. Na učňáku chodil za školu.Měl podmínečný vyloučení.Dohodli jsme se s třídním,že mu 1 týdně můžu zavolat domů a poptat se,jestli tam chodí. S odřenýma ušima se aspoň vyučil. Dodnes je absolutně nezodpovědnej a před měsícem nám sdělil,že bude tatínkem.   Holka studuje,nemají kde bydlet,věčně nemá peníze!!Ale všéééééchno zvládne!!!Tak se těším.   
|
| lipoo | 
 |
(25.9.2009 20:58:38) Neděs nás..a proč chodil za školu?
|
| Sýkorka 47 | 
 |
(25.9.2009 21:38:21) Proč chodil za školu?? No dneska je to jaksi "IN".Na třídní schůzky jen tak 3-4 rodiče,jinak nezájem.Nebavilo ho to.taky jsem se snažila být důsledná a lezla jsem mu na nervy. Nemohla jsem mu nic věřit,tak jsem si zjišťovala,telefonovala a pak řešila. Psycholog mi řekl,že ho vychovávám MOC!! Mám ho nechat být....On si musí sám narýt čumák.(jasně já se na to mám dívat.Moje místo je přece u sporáku!!) jestli prý má skončit v kanále,nebo třeba v kriminále,tak tam stejně skončí a nic s tím nenadělám.To jsou slova psychologa.To už bylo klukovi asi 17. Tomu psychologovi takových 30. Nelíbil se mi.Žádala jsem někoho staršího a pokud možno ženu-psycholožku. Prý tam takový nemají...   
|
| lipoo | 
 |
(25.9.2009 22:34:11) sýkorko-tak to je síla-s tím psychologem.
|
|
|
|
|
| dajmab | 
 |
(25.9.2009 20:54:42) Moc se mi líbí a absolutně souhlasím s názory Kohnové. Myslím si, že někdy je třeba prostě dítě "přidusit", aby pochopilo,že v životě potřebuje zvládat dotahování věcí do konce.Mám s dcerou to samé a už jsem si ověřila, že jedině moje důslednost (což je děsně otravné, protože mě to stojí moc sil - a došlo mi, odkud vítr vane ) vyvolá nějakou odezvu. Musím jí stát za zády, být ve střehu, kontrolovat a vracet, aby bylo vše doděláno. Zpočátku děsné konflikty, teď se to začíná lámat a myslím, že obecně výsledkem je lepší pocit ze sebe sama, což je motivující do budoucna.Ale stejně to vidím jako běh na dlouhou trať, prostě my rodiče jsme ti, co můžou ovlivnit soustředění, pečlivost a další. Teď, později už to tak snadné nebude. Držím palce a přeju pevné nervy.
|
|
| Raduza | 
 |
(26.9.2009 8:01:20) Mám holku, je taky lajdák. Nevím co s tím. Jsem zvědavá, kdy donese poznámku. Na konci roku jich bylo několik.
|
| Lenka a dva kluci | 
 |
(26.9.2009 10:49:39) holky mám dost mám strach jak to tady čtu evidentně když jedinec nechce a je mu vše putna težko se s ním hybe. Mám třeťáka od první třídy jsem nastolila tvrdý řád učení každý den své povinnosti ukoly a pak zabava. Nevim no zatím to funguje ale jako mama vím že zítřek může být uplně jinde. Držím palečky jsou to nervy chceme to nej a stejne......
|
| Sylvie | 
 |
(26.9.2009 11:43:25) Lenko, pevný řád Holka si od první třídy sama chtěla dělat úkoly i připravovat tašku, OK, v tom problém nebyl. Když začala nosit jednu poznámku za zapomíná za druhou, tak jsem taky "nastolila pevný řád", rozuměj, pečlivě jsem jí zkontrolovala připravené učení i úkolníček a přinutila jí do té tašky opravdu naskládat všechno, co je potřeba. Jenže - oni si učebnice, které doma nepotřebují, nechávají ve škole... takže občas nemívala úkol, ptž si domů nepřinesla pracovní sešit. A i když jsem jí přinutila vložit si do tašky chybějící lepidlo a nůžky, tak mi stejně za dva přinesla poznámku, že je stále ještě nemá... nepřendala si je do kufříku, ptž zapomněla, že je má v aktovce... ne, teď už si je přendat nemůže, ptž neví, kde je má... Loni jsem sháněla knížku, kterou knihovně ztratila. Ztratila taky legitku, takže jsme museli zařizovat novou. Sotva jsem knížku sehnala a legitku si holka zařídila (v tom jsem jí tedy nechala se vymáchat, sama musela přiznat ztrátu knížky i legitky a zjistit si podstatné, hodně se jí to nelíbilo), tak jsem na třídní schůzce zjistila, že legitku má ve třídě mezi učením... a knížka tam je taky, učitelka se sháněla, čí je a ptž se nikdo nepřihlásil, dala bokem na parapet mezi další nálezy... Že se má holka podívat ve třídě a třeba se i zeptat učitelky, to měla přikázáno (oni do knihovny chodí i se třídou, takže knížky i legitky si holt musí nosit i do školy) a tvrdila mi, že ve třídě všechno prohledala a nikde nic není 
To je tisíc a jedna drobnost, stále stejné, stále dokola a já nevím, jaký ještě nastolit pevnější řád
|
| Sylvie | 
 |
(26.9.2009 11:45:54) I když tedy jak to tady čtu, tak jsem nesmírně ráda, že je sice zapomnětlivý lajdák, ale na druhou stranu aspoň snaživá a úkoly si je ochotná třeba nadrápat před vyučováním (když si vzpomene) a i při vyučování dává pozor.
|
|
|
|
|
| Mana. | 
 |
(26.9.2009 12:52:23) Momentálně řešim přesne totéž, kluk ve druhé třídě a stejné chování. Už jsem ho objednala do PPP, jdeme ale až za měsíc, nicméně mi moc naděje na zlepšení nedali. Prý trochu se s tím něco dá dělat, ale zázračné zlepšení se čekat nedá. U nás to ještě není úplně v troskách, když se rozčílím, tak to pár dnů funguje, pak ho to samozřejmě zase rychle opustí. No uvídíme, pozornost se trošku nacvičit dá. A přesně nad ním musím pořád stát, když chci, aby ty úkoly nějak vypadaly. Doteď si ještě neosvojil grafickou úpravu, takže píše všechno kam ho napadne, že začne uprostřed stránky a přetáhne vedle ho vůbec nevzrušuje. U nás je to určitě spojené i s psaním, které bytostně nesnáší. Minule mohl úkol ze slohu napsat na počítači a to byl nadšený, zavřel se a krásně to sám vypracoval.
|
| lipoo | 
 |
(26.9.2009 13:52:31) Mano-tak to je super!!s tím slohem!!!Ježiš,když si uvědomím,že je starý jak Danek
|
|
|
|