| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Jaké předměty ve škole byste zrušili?

 Celkem 59 názorů.
 Limai 


Téma: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 11:45:30)
anebo minimálně neznámkovali?A je něco co byste naopak jako předmět zavedli?
 Aneka_ 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 11:50:06)
Tělocvik - tedy né rušit, ale známkování mi příjde stupidní. Totéž i u hudebky a výtvarky. Samo nejedná-li se o školu s tímto zaměřením. To jsou předměty, které nelze ani nabiflovat, né to se naučit a hodnotit nadání je ubohé.
 Aneka_ 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 11:50:56)
A co bych zavedla? Není-li to ještě, tak etiku.
 PraliMatěj02/08+Madlenka11/10 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 11:54:57)
Jednoznačně souhlasím s etikou....:) A neznámkovala bych fyziku, protože na tu, myslím, musí mít člověk typ myšlení, a když ho nemá, prostě to nepochopí...a učit se jen vzorečky-je zbytečný a samoúčelný....~;)
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 12:11:38)
Pralinko, fyziku základní školy myslím dokáže pochopit každý... pokud se to dobře vykládá. Čili nikoli vzorečky, ale pochopení, jakým způsobem svět funguje. Kdybych to brala podle sebe, tak bych zrušila větné rozbory, u těch jsem nikdy nepochopila, k čemu jsou vlastně dobré - k ničemu jsem je nepoužila (kromě školy samotné).~o~
 Anezka73 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 13:26:28)
Matematiku, jsem dyskalkulik~:-D
Co já se natrápila. A na to, že jsem se dyskalkulik se přišlo až skoro, když jsem byla dospělá~n~ tak jsem měla úlevu.

Chemie a fyzika, pokud se moc nepočítalo mi problém nedělaly. Trochu převody jednotek, ale ty jsem zvládla.

Jinak větnej rozbor mne taky štval, na druhou stranu, člověk pak ví, jak složit větu a nepíše jako tatar.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 13:38:21)
Anezko, ale na to, abys psala gramotně, přeci nepotřebuješ umět pojmenovat větné členy a namalovat strukturu věty. V zásadě stačí dost číst slušnou literaturu a všímat si, "jak to dělají známí spisovatelé". Podobně k tomu, abych psala bez pravopisných chyb, jsem se nepotřebovala učit třeba vyjmenovaná slova - i/y v kmeni slova jsem zvládala dávno předtím, než jsme k něčemu takovému ve škole došli.
 & 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 14:15:35)
Lido,

To jsi sikulka. Ja mam taky dys- poruchy. Me vzdycky stvaly ty reci, ze to musim videt nebo citit, ze to slovo je spatne napsany.. Nevidim necitim vubec nic, kdyz o tom zacnu premyslet nevim jestli se pise traktorysta nebo traktorista, to ctu docela dost a rada. Nic mene mi dys- poruchy nevadi k tomu, abych se naucila cizi jazyky {teda pisi v nich stejne mizerne, jako v cestine} a dobre napsany text poznam taky.
Nevim, jak probiha vyuka ted. Ve skole by se podle mne melo ucit diskutovat, prezentovat, konstruktivne hodnoti praci svoji a spoluzaku, ale na to neni potreba zvlastni predmet.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 14:35:05)
H&M, právě že psát bez chyb se naučili i moji starší kluci - jeden dyslektik, druhej dysgrafik. Ten první si to musí po sobě zkontrolovat a opravit, ale chyby odchytá všechny. A taky to mají vlastně díky četbě.
 Anezka73 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 17:09:25)
Lído, ty, já a mnoho nám podobných čtecích dětí ne, ale je mnoho těch co nečtou a třeba včera jsem tady četla tohle
http://www.rodina.cz/scripts/diskuse/prisp.asp?id=12139940

Tvalo mi hodně dlouho než jsem vůbec pochytila oč zakladatelce jde~a~
 Anezka73 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 17:12:41)
A pro ty je asi ta stavba věty zásadní. Ale stejně se z toho moc lidí nepoučilo~;)

Na SŠ jsem měla spolužačky, které byly schopné napsat i vítr s tvrdým y a nějaký pravopis měly těžce u zad.
 Siddhártha 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 14:08:23)
Fyzika se mi zdá na pochopení lepší než chemie. Přeci jenom nás fyzika potkává v životě více, než chemie. Myslím po praktické stránce. Ale možná se pletu.

Ano, větné rozbory...totálně k ničemu. Nebo tu je někdo, kdo to v praktickém životě potřeboval???

Neznámkovat výchovy!!!

Etika je součást Občanské výchovy a měla by být součástí každé komunikace.
 Ikonie 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 11:54:37)
Tak s těmito předměty souhlasím-hudebka, kreslení. Můj syn jde do 3. třídy, kreslí děsně, nesnáší to. Ae proč mu dávat trojku? Miluje čtení, čte strašně rád, ale malování nenávidí. Tělocvik je fajn, ale známkovat, kdo vyšplhá nejrychleji? Měli jsem na zš spolužačku, ve 13 letech měla skoro 180cm, ale nepřeskočila ani malou kozu. Prostě jí to nešlo. Tohle naučit nejde ~:(
Manžel, který se rozhodl dodělat si školu, momentálně velmi těžce bojuje s češtinou ~:( Spisovatele, různá období...humanismus, baroko apod. Vypočítá cokoliv kdykoliv, ale jazyky-to je pro něj noční můra ~Rv
 Siddhártha 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 14:12:54)
Jo a zrušila bych roky narození a úmrtí. Myslím, že bohatě stačí, aby žáci uměli osobnost zařadit do sprvávného století, doby... Prostě aby věděl celek, např. čím bylo 18. stol významné, osobnosti, politika, umění... Mně je fakt putna kdy se Marie Terezie narodila :-) Nebo jsou přesná data důležitá?
 Del 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 15:02:40)
souhlasím, rvali nám do hlavy který den byla která bitva a přitom by stačil rok, co z toho,že jsem se učila že v květnu kterýhosi roku byla ta a ta bitva když dnes nevím ani ten rok. V literatuře to samý,stačí období přece nemůžu vědět u 50 spisovatelů od kdy do kdy žili.
A v matice jeden učitel po nás chtěl zpaměti poučky,ale že je důležitější umět to vypočítat to je vedlejší. Zkoušel z matiky jak kdybychom byli v literatuře a učili se básničky. Blbosti.
 Anezka73 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 19:24:09)
1212 Zlatá bula Sicilská a 1620 Bitva na Bílé hoře. Pan učitel Kubíček nám říkal, že když už nic jiného, tohle si z dějepisu musíme pamatovat~t~~t~~t~

Taky bych zrušila letopočty a fakt je, že známkovat ve výchovách není dobré.

Na Zdrávce jsme měli estetickou výchovu a kreslili jsme. Jako dospělí na več. studiu. Dosud to považuju za největší opruz, samo, že to bylo na známku~a~
 Kohnova 
  • 

Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(28.8.2009 0:31:52)
Znamkovani obecne neni dobre. Dokonce se da rict, ze je kontraproduktivni a skodlive. Jenze ceske skolstvi a hlavne rodicovstvo ma pred sebou jeste dlouhou pout, nez mu to secvakne. A do te doby nebude dost dobre mozne mit ve skole znamkovane a neznamkovane predmety soucasne. Dokavad se ucime pro znamky, je lepsi to, co nechceme znamkovat rovnou zrusit, protoze neni duvod se to ucit.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 11:54:38)
Podle mě by se ve výchovách měla hodnotit spíš snaha - ne každý má nadání. Ale pokud nadané dítě na předmět kašle, v hodinách vyrušuje a podobně, měla by být možnost to nějak ohodnotit. MMCH, ve výtvarce a hudebce se ti "nenadaní" mohou třeba učit o malířích, skladatelích, výtvarných a hudebních směrech - na to není příslušné nadání potřeba.
 magrata1 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 11:59:41)
S tím teda nesouhlasím. Chci po mateřské učit výtvarku a dost jsem o tom přemýšlela, jak budu hodnotit. Vím, jak to bylo děsné, když absolutně neumím zpívat a učitelka mě ztrapňovala před třídou, takže talent bych nehodnotila. Budu prostě známkovat podle chování a snahy. Je to Výchova a jestli tam budu mít geniální nevychované děcko, bude mít horší známku.~o~ Jestli to ještě nezrušili, tak na střední škole bych zrušila ekonomiku (např. na SUPŠ, na zdravce..., ať je to klidně volitelný předmět, ale povinný??? To je blbost)
 Brita 
  • 

Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 14:45:00)
Byla bych vééélmi opatrná stírat nehodné, leč výtvarně(hudebně,tělesně)nadané dítko za vyrušování zhoršenou známkou z přemětu.Pokud do školy nakráčí rodič s plejádou geniálních výkresů a s trojkou na vysvědčení svého dítka, bude zle.A skoro bych řekla, že oprávněně.Prudí?Fajn, odrazí se to na známce z chování, ale známku v předmětu by to negativně ovlivnit nemělo.Opačně snad, klasifikační řád zohledňuje snahu, ale ne negativním způsobem.
 Mlca a 4 radosti 96,98,2x09 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(28.8.2009 5:40:42)
nevím ,nevím ,obecně jsem také pro nehodnocení výchov,ale pokud se týká tělocviku/učila jsem ho/,měla jsem jednu velmi nadanou holčinu,která z jakéhosi pubertálního důvodu bojkotovala všechny mimoškolní aktivity/myslím reprezentaci školy/,na hodiny chodila bez věcí.Ostaní děvčata ,i ty s problémy s váhou,neměla u mě žádný problém.Na hodiny se těšily,dokázala jsem je strhnout ke cvičení,ikdyž jsem pak chodila domů jak spráskaný pes.Dosta pár takových na hrazdu dá zabrat.Musela jsem dělat rozdíl v hodnocení těchto snaživých leč netalentovaných oproti šikovné leč nesnaživé dívce.Navrhla jsem tudíž dvojku ,a rodiče mě málem rozcupovali...ustoupila jsem ,byla jsem těsně po škole~f~
 Kohnova 
  • 

Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(28.8.2009 11:34:44)
Vsak.... to je presne to, proc je znamkovani nesmyslny zpusob hodnoceni. Hodnoceni zrejme jeste dlouho bude patrit ke vzdelavani (ja bych si umela predstavit i skolu bez striktni nutnosti hodnoceni oficialni formou), a tak by bylo dobre zacit pouzivat takovy system hodnoceni, ktery skutecne zhodnoceni prace deti umozni. Znamky to neumozni. Soucasne, pokud hodnotime praci ditete ve skole, neni ZADNY duvod nehodnotit jeho praci v nekterych predmetech. Pokud mame za to, ze ucime neco, co neni dulezite, bylo by lepsi to neucit. Pokud to dilezite je, je dulezite sledovat, jak si dite vede.
Mne to teda pripada evidentni.
Prece ani v hudebce ani v telocviku ani pri kresleni nejde primarne o to, jaky talent ma to ktere dite pro vec.
 Insula 


Přesně 

(27.8.2009 12:00:24)
Z hudebky a výtvarky bych klasifikovala jen znalosti o hudebních skladatelích a výtvarnících apod. Klasifikovat zpěv nebo malbu je stupidní. Tělocvik bych nerušila, ale neznámkovala.
 holka anonymka 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 12:07:06)
jo jo.. hudebka - syn dostal ve škole dvojku, ač chodí 4 roky (už od školky) na hudební nauku a je prý pěvecký talent :-)))
 Janča+Adélka9/05 a Simonka5/08 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 13:51:10)
Tak to s tebou souhlasím. Jsem učitelka a tohle so fakt špatně známkuje. Dělám to spíš tak, že ne jak kdo to umí, ale známka je za to, jestli udělal pokrok, jak je aktivní - hudebka je super i na referáty - oblíbené skupiny, zpěváci apod. Všude se dá něco vymyslet.
 Del 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili 

(27.8.2009 14:59:44)
souhlasím a přidávám rodinou výchovu

Naopak bych místo rodinky zavedla hodiny slušného chování ale taky bych je teda neznámkovala ~t~ a měli by se jich účastnit i rodiče a ty bych teda klidně hodnotila ~2~
 Zufi. 


Proč bys rušila rodinku? 

(27.8.2009 15:56:28)
Víš co se v ní učí?
-vztahy mezi dětmi ve škole,mezi lidmi, společenské chování
-těhotenství, porod, antikoncepce, péče o novorozence
-pohlavní nemoce, AIDS, deviace,
-závislosti, drogy, jak poznat závislost a jak pomoci spolužákovi,drogové poradny
-zdravý životní styl, makrobiotika, vitamíny,diety-bulimie,anorexie
-domov, životní prostředí
A je toho více, tohle si vybavuji ze škol.vzdl.programu
Proč toto rušit, Rybičko?
 Del 


Re: Proč bys rušila rodinku? 

(27.8.2009 20:28:39)
Aha,tak to jsem netušila,že už je to tak obsáhlé. Za nás byla rodinka o vaření,domácích pracech,šití rukavice, a o pár hodinách teorie v oblasti péči o rostliny, něco o antikoncepci tam také bylo - ale to se zase probíralo v biologii.

Beru tedy zpět ~f~
 Zufi. 


Re: Proč bys rušila rodinku? 

(27.8.2009 20:33:54)
Rybičko, to jsem ráda.~x~
 Del 


Re: Proč bys rušila rodinku? 

(27.8.2009 21:41:15)
akorát Zufi - poslouchají to ty děti? A chápou to? Není to tak,že je to hodina,kterou prostě můžou prosedět a prochrápat a vědí,že z takového předmětu se nepropadá?
Já totiž mám zkušenost s holkama, které jsou anorektičky - i když to tedy ve škole jistě mohly slyšet,tak stejně si to riziko nedokáží uvědomit. A debaty o antikoncepci - snad už pomalu každé dítě ví k čemu je kondom,jak se nasazuje a co plyne z jeho špatného používání a stejně jsou holky co otěhotní.

Kamarádka totiž má aprobaci rodinná výchova+čeština a sama se k tomu staví tak,jakože ta rodinka je o ničem. Že si tam něco odkváká v hodině a děcka jsou červený až za ušima když dojde na citlivé téma. Mně přijde,že rodinná výchova by měla být úkolem rodičů ne pedagogů.
 Zufi. 


Re: Proč bys rušila rodinku? 

(27.8.2009 22:00:00)
Rybičko, jasně že jak kdo, ale vesměs mám pozitivní pocity, docela je to baví a diskutují o stošest:-), a vědí toho hodně a rádi to prezentují, třeba historii kondomu, nevěřila bys jak je může bavit historie~t~.
Dobrou.
 Zufi. 


Re: Proč bys rušila rodinku? 

(27.8.2009 22:05:41)
Jo a propadnout můžou, kdyby nic nedělali, nepřinesli projekty /mají tři na pololetí, jedno povinné, jedno téma si vybíraj ze tří a jedno si vybíraj sami/.
Např, povinné je Jak si představujete vy osobně ,,zdravý životní styl,,.
Volitelné-Příčiny závislosti, Jak může pomoci drogová poradna, Marihuana
A volné téma třeba Antikoncepce, Porod, Šikana,Asertivita....
Má to být na 3 listy minimálně a zpracované nejen zkopírovaný článek z netu, ale ilustrace ,příp.koláž, tabulky, nebo mapa (Afrika-kde nemocní s AIDS) a hlavně vlastní názor a vlastní zhodnocení...
 Del 


Re: Proč bys rušila rodinku? 

(28.8.2009 14:04:04)
Jo tak to zní zajímavě,ono asi záleží jak to ten učitel vede takový předmět.

 Del 


Re: Proč bys rušila rodinku? 

(28.8.2009 14:06:07)
Jo Zufi a už jste si v rodince při sex. výchově četli nahlas návod na použití kondomu? My to jednou udělali na silvestra a v životě jsme se tak nepobavili jako při čtení návodu - třeba,že použití máme konzultovat s lékárníkem, nebo že je to pánská pryžová ochrana s rezervoárem - to jsme se smáli,že rezervoár je jako nádrž...
 Zufi. 


Re: Proč bys rušila rodinku? 

(30.8.2009 13:14:44)
My je navlékáme na sklenné stojánky a je sranda.Mají rozměry cca jako méně vyvinuté penisy~t~.
 Janča+Adélka9/05 a Simonka5/08 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 13:55:49)
Ale kdyby se přestalo známkovat, přestaly by se děti učit. Bohužel nedokážeme jako rodiče vychovat děti k tomu, aby se učili jen pro to, že budou mít znalosti, které se jim za 20 let budou hodit. Malým školákům to nevysvětlíš, puberťáci si stejně dělají co chtějí, většinou pravý opak a pak už je pozdě~t~
 Siddhártha 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 14:15:35)
Jančo, to proto, že je neumíme motivovat. My totiž nejsme schopni jim ukázat, jak v praktickém životě své znalosti uplatnit. Jak je uplatnit. A ono - bodejt jo, půlka věcí jsou zbytečnosti, jen namemorované věci, pro život zbytečné.
 Grainne 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 14:23:29)
Já bych zrušila učitelky matematiky.
Jinak bych nerušila nic, protože s dobrým učitelem může být každý předmět zajímavý a na slušné úrovni zvládnutelný pro všechny žáčky.
"Spravedlivý učitel", který se vyžívá v udělování špatných známek, je moula, který nic neví o životě, ale děti jednou budou žít právě život, ne dějepis, ne matematiku, ne češtinu........

Jinak mě citové výlevy některých pedagogů ohledně mých potomků nechávají zcela chladnou a kupodivu lidé, kterých si sama vážím a považuji je za dobré pedagogy, s nimi problém neměli.
 Lupus 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 12:00:20)
Výchovy by skutečně bylo fajn neznámkovat tradičním způsobem. Ale myslím, že i méně nadaní by mohli z výchov profitovat, pokud by se učily trochu jinak - jako řemeslné dovednosti. Zní to brutálně, ale kreslení, zpěv obsahujou krom nadání i věci, které se dají vysvětlit, ukázat - rozvržení kresby, jak kreslit atd nebo u tělocviku - třeba způsoby kondičního cvičení, jak se zahřát před tělesným výkonem, jak cvičit rychlost vytrvalost atd , "technické" finesy třeba při běhu

Myslím že je toho dost - ale učit by se muselo trošku jinak. Samozřejmě i výtvarka stylem prohlídek uměleckých děl, hudebka - poslechy, poukazování na rozdíly v dílech - třeba i na "technické" - vývoj kompozice, co znamenala perspektiva a tak - ono by se toho našlo - akorát by se to hůř zkoušelo než opery Bedřicha Smetany ~z~
 Sýkorka 47 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 12:07:37)
Matika mě bavila,ale jen ta logická. Příklady typu xy-ab/z(abc/xyz+4s-25q) a podobně mi lezly na nervy a nic mi to nedávalo.Místo toho by se třeba v matice měly děcka učit jak vyjít s výplatou a jak na šílený půjčky typu provident.~o~~o~~o~~o~
 Limai 


Re: Jenže to by nebyla matika 

(27.8.2009 12:10:07)
ale finančnictví
 Winky 
  • 

Re: Jenže to by nebyla matika 

(27.8.2009 13:16:49)
klíďo by to mohly být "rodinné finance" - aby milánkové věděli že existují takové věci jako hrubá a čistá mzda, daně, pojištění, že se do schránky v jistých intervalech dostávají složenky za tak nepochopitelné věci jako je plyn, elektrika a voda, kolik stojí třeba průměrný nájem vs provoz domu, co by měl asi tak člověk jíst aby z toho nebyl samý fald a puchejř a kolik to asi stojí versus jaké jsou potřeba věci na vypěstování vlastní zeleniny a zvířat na maso, taky základy marketingu - ne jako poučky, ale finty obchodníků s umístěním zboží a "výhodnými balíčky", aby bobánkové měli alespoň tůšo co je to RPSN a když je 26 proč to fakt nebrat :-), spoření vs. útrata na dluh a podobně. V rámci tohoto předmětu by byly fajn exkurze do místních výroben, provozoven, farem a spol. Pamatuji si naši třídní když měla vážné obavy že pro samé pařby zapomeneme na učení, vzala nás do jisté výrobny korálků - výrobky sice exkluzivní, ale ve výrobě - ten rachot, to vedro, všechno ručně, platy zoufalé..... "aha" efekt se dostavil.

A netvrďte mi, že to ty hlavinky ve věku 13-16let (sedmá až devátá) nepoberou. V tomhle věku ještě existuje jakás takás zvídavost, když má příklad smysl tak jim nevadí ho počítat (narozdíl od zmiňovaných a+b-c=d) a taky si nemyslím že by to nutně podněcovalo sociální rozdíly. Stačilo by mi kdyby se nedali opít rohlíkem od pouličních prodejců, všelijakých nabízečů a jiných vykuků, nepodepisovali smlouvy bez čtení atd.

Z ostatních předmětů - třeba v chemii bych na úkor malování sloučenin radši viděla nenápadně vsunuté potravinové konzervanty a jiné přísady s vysvětlením jejich působení na lidský organismus.
 & 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 12:21:31)
Sykorko,

Ty vzorecky jsou taky logicky..~:-D
Jinak souhlasim s financnictvim. Ja si pamatuji, jak jsem pocitali s paltku na berovnou televizi u Multiservisu.. Bylo to pro mne dost poucna lekce. Pani ucitelka to zakoncila, tak milackove a za pet let az tu telivizi dopaltite tak se rozbije a budete si moc pujcit na novou.
 Zufi. 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 16:50:19)
O půjčkách se učí v matice v deváté třídě, o úrocích hlavně .
Hospodaření domácnosti, třeba jak vyjít s kapesným, je v rodince v sedmé i osmé,
 Ananta 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 12:09:47)
Matematiku, málem mi zničila život :-)). Jinak bych zavedla etiku a nějaký předmět o zodpovědnosti a realitě partnerských vztahů :-).
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 12:14:13)
Jo, a budeme mít národ humanitních estétů... úúúúúžasně užitečný. ~Rv~Rv~Rv Lepší by bylo zrušit debilní matikáře - matika se dá učit tak, aby byla zajímavá a zábavná, ale musí se to umět. Navíc tenhle způsob uvažování se zatraceně hodí každýmu.
 Mišyčka a Minimišyčka 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 12:19:09)
Tak já z výtvarky dávala skoro samý jedničky, jen ti, co měli přímo odpor ke čtvrtce, štětci a spol., tak měli dvojku. Ale stejně jich bylo vždycky jen pár ve všech třídách, co jsem učila. Klidně bych ty známky ale taky zrušila.
 & 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 12:23:31)
Me nikdy nesla Cestina, taky nejak neuvazuji, ze by se mela rusit..:-)
 balaena 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 12:18:07)
zrušila bych tělák... nebo jen jako dobrvolný...
zavedla bych něco kde by se probíralo jak vyplnit složenky, vyznat se v jízdních řádech tokové ty základní věci... sice by to asi mělo patřit do občanky ale my teda nic takového neměli... a některým rodičům to nedochází, že by to děti měly umět...~d~
 Lendul* 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 12:26:31)
A děcka už by se nehýbala ani v té škole a fakt už jen seděla na zadku v lavici nebo doma u pc ~a~ Tělák nechat, ale neznámkovat.
Nebo souhlas s Lupusem, ať se učí jinak.
Výchovy - no, tam jde hodně o učitele, jak dítě zaujme, co s dětma probírá, jak je učí...
Ale rušit fyziku nebo matiku - mám pocit, že děckám by krněl mozek. Myslím, že nikomu z nás to nijak neuškodilo, že jsme si tímto vzděláním prošli. A že něco nevyužiju - no tak nevyužiju. Ale aspoň o tom mám povědomí, všeobecný přehled ~d~
 balaena 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 12:40:23)
Tak nás byla spousta co sjem chodily třeba do Sokola, nebo jinam cvičit... ale rozvička 10x oběhnout tělocvičnu... jak křečci v kole...no nikoho to nebavilo
v léte behat na škváře v prachu... taky úžasný...~Rv
pohyb by podle mě měl to dítě bavit, a to povinnej tělák nebavil ted nikoho, akorát v nás pěstoval odpor k jakémukoli sportu že to bude stejnej opruz~d~
 Denyna 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 12:59:43)
Mě tělák bavil a bylo nás víc:) A to jsem spíš průměr.
Rozhodně bych žádný předměty nerušila, ty mi přijdou nastavený dobře.
Změnila bych, jak už tu bylo psáno, celkovou koncepci výuky a známkování. Zařadit do jednotlivých předmětů víc praktických věcí (viz třeba ta TV na splátky) a názornosti.
 Shayla a 3 kluci 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 12:48:46)
Spíš bych úplně změnila koncepci výuky než něco rušit. Já si toho ze školy už dneska moc nepamatuju, to biflování je k ničemu.
 magrata1 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 13:02:54)
Taky bych nic nerušila a tělák, který jsem nesnášela, bych v dnešní době posílila. A hodně lidí neví, že matematické myšlení, hudba a výtvarné techniky jsou ve stejné části mozku-jsou to abstraktní dovednosti. Takže kreslení vpodstatě pomáhá chápat matiku. A neznám dítě, které by při správném přístupu nerado kreslilo. Pokud ovšem nebylo ovlivněno tím, že někdo z blízkých mu odmítal něco nakreslit s tím, že to neumí nebo mu někdo neřekl, že kreslí hnusně(pokud možno před více lidmi-třeba před třídou). Já jsem dceři zpívala, byť hnusně, dítě není žádný kritik, nechce po nás dokonalost.
 Xantipa. 


Re: tělocvik, výtvarka a hudebka 

(27.8.2009 12:56:32)
tedy asi ne zrušit, ale vyučovat jinak. Konkrétně u tělocviku umím plavat, lyžovat, bruslit, zvládám basket, volejbal apod. Přesto jsem v tělocviku měla návrh na 5, neboť nechápu bezúčelový běh na x metrů na čas, skákání přes cokoli na styl, známkování podání při volejbalu, známkování dvojtaktu při basketu - prej podle ničeho jinýho nejde udělat známku na vysvědčení - kecičky naší babičky~a~ Když jsem se urputně dožadovala odpovědi, k čemu mi v praktickém a běžném životě bude sprint na 100 m na čas, tak prej - když mě bude honit nějaký zvíře, třeba pes a nebo nějaký útočník. Na to jsem odpověděla, že před psem se neutíká a nenechala bych ho si skočit při běhu na záda, pokud mě bude honit zvíře v lese, asi tam nenajdu náhodou zapomenutou naleštěnou tyč na šplh a u útočníka? Budu muset zhodnotit, zda zvládnu utéct, nebo zda je vhodné se k němu obrátit čelem a bránit se jinak. A po konstatování, zda tam má profesor nějaký další příklad praktického využití třeba přeskoku přes kozu či koně, jsem dostala návrh na třídní důtku za drzost.
Jinak bych snad od první třídy ZŠ zavedla předmět - diskuze.
 Eva.. 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 13:31:56)
Diskuzi jsem nečetla, tak se možná budu opakovat. Myslím si, že je totální nesmysl známkovat všechny "výchovy" ... tělesná, hudební, výtvarná. Nevím, proč tohle dávno nezohlednili.
 Balbína 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 13:32:50)
jak uz tu mnozí psali - neznámkovala bych (nebo hodnotila jinak) hudebku, výtvarku a tělocvik. Já měla problém s tělocvikem, úplně jsem nesnášela gymnastiku. Prostě mi to nešlo a měla jsem kvůli tomu docela dost stres. Snažila jsem se, nacvičovala doma kotoul - no, kdo to znáte, tak nemusím popisovat. Na gymplu jsme měli pohodovou učitelku, která to tak nežrala a bylo to v poho. Třeba jsme šli v zimě na běžky (možno rovnou od školy), půjčovali jsme si je ve škole. Určitě bych tyto předměty nechala, učila tam vše a všechny, ale aby bylo spíš pro radost.
 Tajtrdlík 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 14:42:04)
Výtvarku, hudebku a pracovní výchovu bych dala jako nepovinnou, jsou děti, které na to opravdu nemají vlohy a ani je to nebaví~;((. Tělocvik bych neznámkovala, ale zaměřila bych ho hlavně na uvolnění po hodinách sezení v lavicích, prostě, aby se děti vylítaly~z~.
Přidala bych etiku a estetiku, protože dnešní děti se opravdu neumí chovat, ale kde se to naučit, když se kouknu na některé rodiče~a~.
Ale hlavně bych posílila autoritu školy a učitelů, protože stačí jedno dítě nezodpovědných rodičů, kterým je jedno jestli jejich dítě vůbec chodí do školy a co tam dělá ještě si stěžujou, že si učitel na dítě zasednul~q~, a trpí tím celá třída, nestihnou probrat látku, učitelé se střídají, nakonec šikana je docela častý problém~Rv.
 Andrea + devce04 a kluk06 


Re: Jaké předměty ve škole byste zrušili? 

(27.8.2009 14:59:50)
MATIKU...jsme na ni absolutni debil, nikdy jsme ji nepochopila, jedine, co umim je trojclenka a vse timto zpusobem pocitam, pokud to nelze trojclenkou, tak to proste nelze. Myslim, ze je nas takovych vic a ti, co si v matematice libuji, by ji mohli mit jako volitelny predmet. POVINNA MATURITA Z MATIKY´....UÁÁÁ....jesteze me to minulo!

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.