Holky a kluci, kteří začínají brát rozum, prý nemají zájem o historii. Mluví se o generaci zacílené výhradně do budoucna. Dějepis je nuda a zbytečnost. O minulosti raději mlčte!
Máte-li mezi svými dětmi chlapce, nestačí vychovat ho jen tak, aby byl „normální“ – protože být normální dnes pro muže znamená být chladný, soupeřivý a emocionálně nezralý.
České dítě tráví před obrazovkou v průměru 25 hodin týdně, tedy více než 3,5 hodiny denně. Průměrný český 13letý školák viděl za svůj život v televizi 52 000 vražd, znásilnění, ozbrojených loupeží a přepadení.
Domácí úkoly známe všichni. Před léty jsme je sami dostávali (netvrdím, že psali, a už vůbec ne, že jsme tak činili doma), a ti z nás, kdo mají děti školou povinné, se s nimi setkávají dodnes.
Školní zátěž je mnohem menší, když dítě v každém okamžiku jasně cítí, že rodiče (i učitel) stojí za ním, že jejich láska a akceptace jsou bezpodmínečné.
Pusťme se rovnou do nich. Problémy s domácími úkoly, které se neřeší, můžou zničit klid v rodině a šance dítěte na to, aby bylo ve škole úspěšné.
Pokaždé, když se budete snažit poskytnout svým dětem pozitivní informaci, aby na jejím základě mohly dospět k pozitivnímu závěru o sobě, budete vytvářet vzájemný kladný vztah a zároveň jim vštěpovat pozitivní sebepojetí. Existuje přitom několik velmi účinných způsobů, jak tento proces nastartovat. Fungují neobyčejně dobře.
Někteří lidé mají takové nadání, že je už od jejich dětství pro všechny lidi v okolí snadno rozpoznatelné. Tyto děti často vynikají ve výtvarném umění, hudbě, herectví nebo atletice. Jejich chování – a to je důležité – navíc obvykle bývá vzorné.
Lidé, kteří sledují denně televizi po dobu převyšující průměr, jsou o 26 % méně často spokojeni se svým vztahem než lidé, kteří sledují televizi po kratší dobu.
Tady v Kanadě není povinná školní docházka, rodiče jsou jen povinni naučit dítě číst, psát, počítat....