Maminky mi někdy v ordinaci tvrdí, že jim dětští lékaři zakazují dotýkat se při omývání rodidel děvčátka rukou. Takovému nesmyslu se mi ani nechce věřit!
Na hroucení se předem jsem v naší rodině specialista já. Můj muž s přehledem sobě vlastním zvládá všechny důležité změny v naší rodině bez mrknutí oka.
Do školy se těší každé dítě. Katastrofou však je, že toto nadšení se brzy ztrácí a nastupuje apatie, nechuť a rozčarování. Dítě přestává být ve škole šťastné.
Jistě není vhodné dítě před začátkem školy doma „učit“. Jsou ale děti, které se číst a psát naučí spontánně samy. Máme jim v tom bránit?
Ne vždy je dítě zralé pro vstup do školy.
V posledních několika desetiletích se v evropském školství věnuje zvýšená pozornost vzdělávání a výchově nadaných dětí. Jaké jsou jejich projevy a potřeby?
Nadané děti většinou vývojově předběhnou své vrstevníky. Dříve se naučí mluvit, číst, psát, případně počítat. Tyto děti mají často problémy v přizpůsobení se mateřské škole.
V závěrečné části seriálu se zaměříme na programy pro vyhledávání a rozvoj nadaných dětí v předškolním věku, kdy se tvoří základ jejich pozdějšího vztahu ke vzdělávání.
Současný poněkud hektický životní styl připravuje rodinu o řadu rituálů, které v minulosti pomáhaly spoluutvářet atmosféru domova a posilovaly rodinná pouta. I přes velkou konkurenci audiovizuálních médií však stále ještě řada maminek svým dětem před spaním čte.
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.