Důležité je, stejně jako u všeho ostatního, postupovat s rozvahou.
Spotřebitelé se v životě setkávají s mnoha situacemi, ve kterých si neumějí, případně ani nemohou pomoci sami. Mezi takové situace mohou patřit i problémy se zabouchnutými dveřmi, ucpaný odpad nebo zapojení sporáku. V takových případech je vhodné si zajistit pomoc odborníka. Není však dobré spoléhat na první kontakt, na který narazí.
Již v minulosti jsme upozorňovali na pochybné praktiky zámečníků, kteří si za výjezd zaúčtovali i desetitisíce a „ochotně“ doprovodili spotřebitele až k bankomatu. Zejména zranitelnější spotřebitelé poté měli problémy nevyhovět, ať už ze strachu z dluhu či přímo ze strachu o své zdraví.
Problémy se zámečníky se postupně přesunuly na problémy s instalatéry, jejichž služby poskytovala stejná společnost. „S problémy s falešnými zámečníky a instalatéry se stále setkáváme, i když v menším měřítku než v minulosti, bohužel se nám však nyní objevil nový problém s elektrikáři, který má s těmito předchozími mnoho podobností,“ upozorňuje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Obrátil se na nás spotřebitel, který si nevěděl rady se zapojením sporáku. Kontaktoval proto elektrikáře. Místo odborného zapojení došlo zapojením k poškození sporáku a se spotřebitelem odmítli reklamaci řešit. Jiná spotřebitelka poté řešila problém s výpadky proudu. Elektrikář sice po kontrole nahodil venkovní jistič, avšak vada byla pravděpodobně na ohřívači, což spotřebitelka zjistila až později. S ohledem na večerní výjezd si navíc naúčtoval 17 tisíc korun. Tato částka nebyla vysvětlena ani na vydané faktuře.
Spotřebitelé často hledají pomoc na internetu, což je naprosto v pořádku. Zde je možné nalézt nepřeberné množství nabídek všech odvětví. To platí i pro řemeslníky. Je však velmi důležité upozornit, že pořadí ve vyhledávači neurčuje kvalitu. „První se vždy objeví sponzorované příspěvky, které často zneužívají podvodníci,“ varuje Hekšová. Vždy je dobré zkontrolovat více nabídek a jejich hodnocení z nezávislých recenzí. „Pokud jsou však na stránkách samé pětihvězdičkové recenze, navíc například od cizinců, měli by spotřebitelé i tak zpozornět,“ radí Eduarda Hekšová.
Důležité je, stejně jako u všeho ostatního, postupovat s rozvahou. I v situacích, které vyžadují rychlejší řešení, je vhodné věnovat hledání několik minut navíc, než zaplatit několikanásobek obvyklé ceny a zároveň řešit tento problém, případně ještě horší, o několik týdnů déle.
Těhotenství |
Dítě |
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.