| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Moje dítě je moc chytré! Co s tím?

 Celkem 27 názorů.
 Jája 
  • 

Výuka jazyků 

(15.4.2013 13:40:11)
Já jse pro, aby se nadanější děti cíleně začaly učit jazyky. Klidně i v předškolním věku. A zásadně hrou. To se jim v životě neztratí a může jim to pomoci i v rozvoji jejich intelektu. Malé děti to do sebe sají jako houby. Vzdělané lidi potřebujeme, tak proč jim nedat možnost?
 Aduš 
  • 

Re: Výuka jazyků 

(16.4.2013 8:19:17)
A co když to dítě není nadané jazykově? Máš nadání různých směrů...
 Lvice+lvíčata 


Re: Výuka jazyků 

(20.4.2013 21:13:24)
výuka jazyků jen pro děti jazykově nadané, jinak nutit dítě matematicky nadané biflovat jazyky je doslova kruté, tyhle děti se neučí tím, že by něco biflovali

oni umí přemýšlet a vymyslet věci, mnohdy lépe než dospělí a v tom je ten problém ve škole, tyhle děti chtějí kreativní výuku, úkoly navíc, které zaměstnají jejich hlad po informacích, jestli jste viděli film číslo 5 žije a tu scénu, další informace, kdy přelouskal velkou knihu a přepínal TV a učil se....tak to jsou přesně ty nadané děti
 Dáša II 


Re: Výuka jazyků 

(21.4.2013 23:00:25)
Ani jsem nepředpokládala, že budu mít nadané děti a možná jsou jen o něco chytřejší než ostatní, každopádně jsem děti dala do anglických školek. Po první škole, kde se dcera nehorázně nudila, (všechno uměla, ktomě psaní) byť českoanglické, jsem jí našla od třetí třídy plně anglickou, mezinárodní. V Kobylisích. Přinejmenším je to občas trochu těžší v cizím jazyce. Syn tam také nastupuje od září a nedovedu si představit, že by šel do české školy. Jediné, co ještě neumí, je psací písmo, ostatní by bylo v českém jazyce nuda jako byla u dcery.
Osobně pro nadané děti mohu cizojazyčnou výuku jen doporučit. Je to výzva. Je ale pravda, že naše děti jsou kromě jiných nadání jazykově nadané. Výuka v cizím jazyce je výborné řešení, byť nemusí být univerzální.
Ovšem, dcera byla za divnou v české škole, měla přiliš rozvinuté myšlení. Mezi cizinci jsou každý jiný už jen kulturou, tam ji nikdo nesoudí. Možná už se ale před dětmi po zkušenosti z první školy tolik neprojevuje...
Držím Vám všem palce, mělo by být víc škol pro rychlejší děti. Škoda, že se většinou počítá jen s průměrem.
 lucyová (06+08) 
  • 

Obohacování výuky 

(15.4.2013 15:44:00)
... je asi obecně nejlepší cesta, protože se přizpůsobí konkrétnímu dítěti (nemusí být každé nadané zrovna na cizí jazyky). Jenže tady narážíme, jako všude, na limity konkrétních lidí. Tedy učitelů.
Je to pro ně práce navíc a pokud se pro ni osobně nenadchnou, jinou motivaci k tomu ,aby to vůbec dělali,najdou těžko (např. ty zmiňované peníze jsou vázané na posudek z ped.-psych. poradny o mimořádném nadání. Než se tenhle získá, uplyne v podstatě celý školní rok (objednací lhůty v poradnách jsou děsivé), a to ani nevím, jak dlouhá je pak ještě lhůta na přidělení peněz a jak se ty peníze smí reálně využit (jestlipak opravdu na plat toho konkrétního učitele?).

My tento problém aktuálně řešíme u syna (1.třída). Sice nečetl plynně ve 3 letech jako holčička z článku, ale "až" ve 4,5, nicméně v celé 1. třídě je pro něj jediné nové učivo psací písmo (díky za něj! Co bychom dělali s Comenia skriptem, když tiskacím už před nástupem do školy taky psal? :-)).
Do školy se přitom těšil, protože ve školce už ho to nebavilo, ale zklamání z výuky bylo opravdu velké. Trvalo zhruba půl roku, než si přestal vysloveně stěžovat (mami, co je dnes za den? Kolikrát ještě musím do školy, než bude sobota?) - pomohlo, až si našel kamaráda (mimochodem stejně nadaného). Takže se těší na něj, škola jako taková je mu podle všeho ukradená.

Tím pádem mám velké obavy právě ze ztráty motivace a vůbec schopnosti se učit a spadnutí do toho průměru, jak se píše v článku. A nemůžu se zbavit dojmu, že přesně s tímhle běžní učitelé vlastně počítají. Když se nadaným dětem nevěnují, ony to nějak přežijí a časem se to setřepe.

Není pak divu, že existuje poptávka po školách pro nadané. My tu možnost zatím nevyužili (i když bydlíme ve městě, kde takové školy jsou, pořád to znamená 45 min. dojíždění) - z praktických i sociálních důvodů jsem chtěla dát šanci škole v místě bydliště. Ale pokud se nám nepodaří dosáhnout zlepšení, v podstatě nám nezbyde, než se taky "elitářsky" separovat a začít do specializované školy dojíždět.

Takže díky za článek, je dobré o tomhle vést diskusi!
 katalpa 
  • 

Re: Obohacování výuky 

(15.4.2013 16:21:15)
Máme podobný problém.Do první třídy nastupovala naše dcera s nadšením,uměla číst a psát.Měly jsme veliké štěstí na paní učitelku,která jí podporovala a táhla jí do předu.Zvrat nastal v druhé třídě,kdy se třídy slučovaly a přišla nová paní učitelka.Naše dcera se začala nudit a polevuje.Na třídních schůzkách jsem se dozvěděla,že je oproti dětěm moc rychlá a měla by zbrzdit.Já naopak namítala,že by oproti ostatním měla dostávat více práce.Bohužel.Dnes jsme ve třetí třídě a učitelka jede svou línii.Nikde na blízku školu pro nadané děti nemáme,takže pro nás bezvýchodná situace.
 Líza 


Re: Obohacování výuky 

(15.4.2013 17:51:33)
Jazykovka, matematická škola, případně v pětce gympl.
 Pavlína 
  • 

Re: Obohacování výuky 

(27.4.2013 12:32:47)
Souhlasím, že je třeba mít kliku na učitelku. Jmse z malého městečka, taky nemám možnost - vozit dítě každý den 50 km tam i zpět, mám další dvě děti.. .nereálné... Ale děkuji Bohu za to, že už v první třídě místo slabikování Ondra mohl číst knížky, že i do druhé třídy nám dali úžasnou učitelku, která trpělivě snáší jeho přírodovědné a historické dotazy a snaží se na ně hledat odpovědi. A když neví, tak formou hry zaúkoluje Ondru. Tuhle ve druhé třídě měl zpracovat referát o ledňáčkovi. Třída je chytrá, šikovná, a už v první třídě mi řekla paní učitelka, že Ondra spolužáky dokonce obohacuje, protože se pořád na něco ptá, a děti témata zajímají taky... Je pravda, že... v některých běžných věcech je zase naprosto nepoužitelný, v tom bych potřebovala radu zase já. Zapomíná aktovku, batoh, zavolat mi, že dorazil do hudebky - i když mu to pět minut předtím připomínám...
 sikumi 


Re: Obohacování výuky 

(16.10.2013 20:31:31)
Takovou paní učitelku Vám upřímně závidím a prosím hodně ji propagujte, protože jich není mnoho.
 Jája 
  • 

Re: Obohacování výuky 

(15.4.2013 18:52:52)
Lucyová, mně nejde o to, že dítě musí být nutně nadané na jazyky. Mně spíš jde o to, že nadané dítě je možné vhodně motivovat a jazyky jsou to, co se mu v dospělosti neztratí a co možná dost využije. Proto bych to podporovala. Nehledě na to, že přibývá smíšených rodin, kde se dítě druhý jazyk učí v kontaktu s rodičem-rodilým mluvčím a svými prarodiči, takže může v šesti letech naprosto přirozeně mluvit dvěma jazyky. Případně rodin, které z pracovních důvodů žijí v zahraničí, kde se doma sice mluví česky, ale mimo domov jiným jazykem.
 Petrajda 


Nárok/peníze na individuální vzdělávací plán? 

(15.4.2013 22:09:56)
Lucyová, jako bys psala o mém synovi. U nás tedy paní učitelka zatím radši nechtěal ani vědět, co umí - aby to nemuSela řešit. A i já říkám, díkybohu za normální psací písmo, protože to je v první třídě to jediné, co ho rozvíjí - učit se další tiskací písmo (tím myslím to pseudopsací od Radany Lencové) by byla fakt další zbytečnost.

Docela by mě to zajímalo, jak je to, když PPP doporučí IVP. Musí ho pak škola připravovat nebo je to jen její dobrá vůle a je za to učitel nějak ohodnocen?
 lucyová (06+08) 
  • 

Re: Nárok/peníze na individuální vzdělávací plán? 

(16.4.2013 8:04:20)
IVP je sice závazný, ale prakticky nevymahatelný (což je zvláštní, když jsou na to vázané peníze). V poradně mi říklali, že když s tím škola/učitel nechce/neumí pracovat, tak to prostě nefunguje nebo je to nesmyslná formalita. A z toho důvodu mi doporučovali když už ne přímo školu pro nadané, tak aspoň školu, která má s integrací zkušenosti a učitelé jsou na takovou práci zvyklí.

My už teď do konce dubna snad konečně dostaneme nějaký výsledek a zprávu pro školu, tak tomu do konce školního roku chceme dát šanci na naší škole, zatím nedokážu odhadnout, jak se k tomu paní učitelka postaví. Kdyby to nešlo, tak školu ze zkušenostmi s integrací máme ve vzdálenosti, která by ještě byla použitelná (mimochodem jsem o ní nevědla, nijak speciálně se na veřejnost neprofiluje, ale řekli mi to v poradně).
 Loriana 


Re: Nárok/peníze na individuální vzdělávací plán? 

(17.4.2013 10:46:20)
Lucyová, držím palce, ať jsou závěry z poradny pro vás k něčemu platné. Uvidíš jak na to bude reagovat škola.

Já mám dcerku v 1. třídě ve speciální výukové skupině pro nadané děti. Ta škola se nadaným takto věnuje už pár let s dobrými výsledky a pro nás to byla jediná volba. Nechtěla jsem, aby se dcera nudila ve škole a zošklivila si poznávání světa, její zvídavost ji tedy neopustila a stále se snaží piřcházet věcem na kloub sama.
Ze školy je nadšená ona i já, je jich ve třídě 8 a učitelka se jim věnuje indviduálně jak potřebují. Někdo dělá matiku pro třeťáky, někdo čte líp jak dospělí apod.
Pocit elitářství v nich nepěstují, mají spojené s normální třídou všechny výchovy, takže jsou s "normálními" vrstevníky celkem často.
 Bára 
  • 

Re: Nárok/peníze na individuální vzdělávací plán? 

(17.4.2013 12:56:41)
Nechci vás nijak strašit, ale ačkoli jsem dostala v PPP doporučení, že syn je mimořádně nadaný a má být vzděláván podle IVP, škola mi žádost zamítla (ve školském zákoně stojí, že ředitel školy může povolit ...). Důvod? Běžný vzdělávací plán zatím vždycky všem žákům naší školy stačil. Takže momentálně řešíme, co stím. Jinam, nebo zůstat? U nás je dojíždění zásadní problém, není kam.
 Loriana 


Re: Nárok/peníze na individuální vzdělávací plán? 

(17.4.2013 13:40:55)
Báro a jiná škola v blízkosti? Žádná nemá zkušenosti s integrací jiných dětí?
 KoproFka 


Re: Obohacování výuky 

(15.4.2013 22:54:39)
lucyová, mám doma nemlich to samé - naše učitelka kupříkladu učila synka slabikovat!!! Jsem si myslela, že mě picne, když jsem to zjistila!
Njn....

Do školy se těší jen a pouze na děti a na tělocvik. Všechno mu jde levou zadní a přesně jak říkáš - zaplať pánbůh za psací písmo - to jediné se opravdu učí. Jo a ještě hodiny - ode mne je nechtěl vysvětlit, prý až ve škole - probírali tedy jen čtvrt, půl, 3/4, celá, ale on se tím pádem během 2 hodin prvouky naučil normálka komplet klasické ručičkové hodiny (stylem za 7minut 3/4 na 5 atd.) a ještě i převod na digitální čas - když jsem se ho ptala, jak na to přišel, protože ode mne to vědět nechtěl, řekl - Normálka, sám jsem na to přišel...

A už po 4 měsících jsem u něj pozorovala ztrátu takové té jeho snahy přijít věcem sám na kloub.
Pokud se ho někdo zeptal na něco, co nevěděl, nechtěl poradit (vyloženě to nemá rád), ale snažil se na to přijít jinak a nahlas přemýšlel (např. je krtek býložravec? - nevěděl, takže odpověĎ nebyla - nevím, ale: no, tak on se hrabe pod zemí, tam žádný rosliny nejsou, ale zase jsou tam kořínky, ty by žrát mohl, a ten krtek z TV, ten jí lízátka a melouny, no jo, melouny, to je ovoce, takže by to mohl být býložravec.... ). To teď už vůbec nedělá - prostě bez přemýšlení vystřelí: NEVÍM! a tím to pro něj hasne, ani nemá snahu se zamyslet~d~.
Z toho jsem tedy strašně smutná~a~.
 Petrajda 


Re: Obohacování výuky 

(15.4.2013 23:20:10)
Tohle by mě taky zajímalo - zda dítě může v určitém ohledu zase zpětně zakrnět.

Když bylo synovi necelých 5, ptal se, jak má spočítat 3 věcí (3 desetinná čísla) -víceméně jsem jen stručně řekla, ať to sečte, jako by tam ta čárka nebyla a pak si ji tam zase domyslí. A on na mě po minutě vychrlil, že 72,30 (a bylo to správně!) Mmch, počítala jsem to z hlavy o dost dýl...

Ale teď, v 1. třídě, po skoro roce omílání 2+3=5, má občas problém sečíst dvě trojciferná čísla - jde mu to pomaleji než dřív a hlavně ho to už nebaví, má dojem, že by to umět neměl, že to není správně, aby to uměl - to se obávám, že je vliv školy.

Přeorientoval se sice na vesmír a zahrnuje nás encyklopedickými info, ale té matiky je mi líto, připadalo mi, že to rozvíjelo myšlení mnohem víc - a jak ho to ještě před nástupem do ZŠ bavilo...
 KoproFka 


Re: Obohacování výuky 

(16.4.2013 0:04:45)
No, tak to máme podobně ~7~- taky si říkám, že se v matice vrátil zpět - a to mám z jeho 3 let při testu od psychologa, že má nadprůměrné matematické nadání, logické myšlení atd...
(češtinu jsem snad s pí učkou už pořešila - jakože smyslem školy je naučit číst, ne slabikovat, takže ho už v tomto směru nic učit nemusí, protože to PŘECE UMÍ!! , nicméně přesto od té doby, co chodí do školy, si daleko míň čte, než dřív - víc vyžaduje, aby mu bylo čteno)

tak mezi 4-5-tým rokem normálně počítal stylem - mámě je Z let, mě je Y let, za Z let mi bude tolik, co mámě... a bylo to správě.
Teď počítá na prstech, jestli 18-7 je 11...~8~

Syn je letos prvňák... Má tedy samý jedničky, jen asi 3 nebo 4 dvojky, a to právě z matiky (většinou kvůli tomu, že sčítal, místo odčítal - popletl si znamínko), a to u nich jedou už i v pětkách~8~, ale i tak mi přijde, že nejen že ho škola moc nerozvíjí, spíš ho hází zpět~d~.
Včera dokonce tvrdil, že matiku nemá rád a vůbec ho nebaví~d~
 Eržika. 


Re: Obohacování výuky 

(16.4.2013 7:36:56)
Zkuste hledat školu - syn chodí do montessori (státní), a tam každý jede svým tempem. Jejich (třeťákovou) matiku klidně dělají prvňáci, když ji zvládají. A v projektech se mohou dostat, kam potřebují.
 katka+synek2007 


Re: Obohacování výuky 

(16.4.2013 9:06:33)
nemusí jít ani o mimořádně nadané dítě,aby škola lecos pokazila. Já jsem byla naprosto normální dítě, nijak jsem v první třídě nevynikala, ale ani neměla problémy. Nicméně si pamatuju, že ke konci školky jsem chápala rozdíl mezi sčítáním a násobením. Vysvětlení ve škole mě natolik dezorientovalo, že jsem to zapomněla a snad měsíc nemohla pochopit.
Podobná situace byla, když jsem po ročním navštěvování hudebky (sólový zpěv) tři roky zpívala falešně (před tím ne)
 Big Boss 


Re: Obohacování výuky 

(8.11.2015 18:27:28)
Pam padam zkouška
 sikumi 


Re: Obohacování výuky 

(16.10.2013 20:43:01)
BRRRRRRRRR, mám kopřivku, co čtu. Je to ještě horší než jsem si myslela.
Vidím, že je to fakt smutné, ale co s tím budeme dělat?
 lucyová (06+08) 
  • 

co s tím 

(16.4.2013 8:56:06)
Jak to tu čtu, tak jsme na tom ještě vlastně dobře. Syna sice škola neba, ale zvídavost mu zatím zůstala. Ani paní učitelka není tak krutá, že by ho nutila do věcí typu slabikování. Jen si musím o všechno říct. Takže slabikář si syn nechává na mou žádost ve škole, po několikakolovém vyjednávání s p.uč. dostane sem tam i nějaký úkol navíc, teď jsem ji k tomu požádala, zda by mohl ty úkoly nosit domů, že bychom si k nim udělali zpětnou vazbu (což, jak jsem po čase zjistila, p.uč. nedělá - prostě mu dá papír, on si s tím nějak poradí a pak ho odevzdá). I do PPP nás p.uč. poslala podle mne hlavně proto, aby získala čas, event. možná počítala s tím, že se žádné extra nadání nepotvrdí (v poradně říkali, že dnes je poměrně časté, že jsou děti znalostně napřed, ale nijak výjimečné nadání nemají).

Ad jazyky:
Tohle je podle mne dost specifická záležitost a neuspokojí klasickou dětskou zvídavost, o které se tu bavíme. Jednak dítě nemusí být extra jazykově nadané, spíš to bývají ty logické a matematické schopnosti - a dítě pak samozřejmě vyhledává výzvy a informace tohoto typu. Dále je cizí jazyk dost abstraktní věc, když ji dítě nevidí používat v praxi (a tou praxí nemyslím, že přijde do nějaké jazykové školičky, kde se teda mluví anglicky). Chce to něco přirozenějšího, jenže bilingvní prostředí nebo aspoň kamaráda cizince nemá zdaleka každý, to už jsou spíš dostupné počítačové hry a televize, jenže který rodič chce dítě směřovat takto, že :-)
V naší škole třeba angličtina v 1.třídě nepovinně je, taky jsem trochu doufala, že to třeba syna intelektuálně uspokojí, ale mají to 1x týdně, jako 5.hodinu a ten den označuje syn za "nejhorší", protože mají moc hodin výuky. Jediné, kdy jsem pozorovala jeho zájem o angličtinu bylo, když jsme byli na dovolené v cizině a my rodiče jsme tam mluvili anglicky - to se pak syn velmi rychle naučil zdravit a děkovat a sám se zajímal, jak se co řekne.
Proto jsem psala, že si myslím, že lepší je obohacování výuky v oblasti, ve které dítě vyniká, která jej tudíž zajímá a dává mu vnitřní motivaci se dál rozvíjet.

Jako další možnost, jak nasytit zvídavé sítě, se nabízejí kroužky, to ale bohužel nijak neřeší promrhaný čas ve škole - kterého je sakra hodně. To je jako by dospělý měl protivnou práci, kde teda přežije svých 8, aby měl výplatu, a teprve ve volném čase jde žít. Jenže chtějme tohle po dětech...

Co se týče víceletých gymplů, to může být řešení - pokud dítě do té doby totálně na učení nerezignuje. Což může nastat bohužel dost rychle, jak tu píšete :-(
A problém B, před kterým mě též varovali v poradně, je, že ty gymply mohou být čistě znalostně drilovací, což opět neuspokojí děti s matematicko-logickým nadáním.
V tomhle pak může být lepší třeba ta matematicky zaměřená základka.

Zkrátka není to jednoduché - nadání je fakt svým způsobem druh handicapu :-(
Ale chce to nevzdávat a hledat řešení. Je prima, když člověk zjistí, že v tom není sám :-)

Nakonec přidám historku kamarádky - nepoužitelná škola vs. montesori.
Kamarádčina dcerka nastoupila do školy v malém městě (jediná škola tam). Před nástupem do 1. třídy též plynule četla a počítala. Jejich p.uč. to samože vůbec nebrala v potaz, paní těsně před důchodem, desítky let osvědčené praxe, však to vždycky fungovalo, tak co. Výuková metoda značky dril, což byl extrém zejména v matematice: měli sadu příkladů typu 2+3, dva sloupečky na A5, a ty příklady řešili tužkou na průhlednou tvrdou fólii. Když to vypočítali, kdo měl dobře, dostal za 1 a fólii vygumoval, aby na ni druhý den mohl počítat znovu totéž! Sada příkladů směla být opuštěna, až když dostali 10 (!) jedniček. Kamarádčina dcerka z toho pochopitelně šílela. Vyjednávání ze strany rodičů nevedlo nikam. A protože dcerka je citlivější typ, skončilo to tak, že v listopadu byli 3 týdny doma se střevními problémy (neustále se opakující zvracení), než kamarádce docvaklo, že ty zažívací potíže jsou psychického rázu.
Takže okamžitě vyměnili školu - měli obrovské štěstí, že se zrovna uvolnilo místo v Montesori škole, která má navíc ročníkově smíšené třídy (od 1.do 3.). Tam po 14 dnech učitelka vyhodnotila, že holčička má znalostně první třídu za sebou a dává jí práci společně s druháky. Happy end, jen to dojíždění do vedlejšího města stojí měsíčně 3000 na benzínu.
 Bara F. + I+B+A 


Re: co s tím 

(20.4.2013 21:05:06)
Ahoj všichni,
řešíme totéž, bystřejší dítě, čte od 3 atd. O IVP nám ředitelka školy řekla, že s tím nemá žádné zkušenosti, takže smůla, byli jsme se podívat v první třídě, kam znalostmi v pohodě zapadl. Šli jsme do PPP ve Francouzské na Praze 2, kde se na nadané děti orientují, shodli jsme se, že je možné, aby šel syn za určitých okolností do druhé třídy rovnou. Nicméně s vedením školy dohoda vázla.
Nakonec nastoupil do první, tam začal v říjnu lumpačit a nudil se a po dalších jednáních jsme nakonec přepluli do druhé třídy - té, kterou jsme předtím v minulém loňském roce navštívili a kde pí učitelka s tím souhlasila a spolupracovala s námi a posilovala nás, když jsme sami pochybovali, zda jsme nepřestřelili. Učitelka pro nás byla zásadní, je náročnější, ale pečlivá a spravedlivá. I původní učitelka byla moc fajn, ale on tam neměl co dělat a četl zadání a pomalu usínal na vavřínech.
Jemu jsme řekli, že se jde do druhé třídy učit pracovat, že v té první třídě ostatní pracují a učí se to, takže tady si také vyzkouší i on nové věci, byl v pohodě a těšil se.
Začátek byl složitější, je malý a byl nový, ale je bystrý a svoje místo si našel a má normálně kamarády a zpátky by vůbec nechtěl. V matematické olympiadě byl minulý týden mezi prvními, má téměř samé jedničky. Je tažený třídou dopředu, i v chování, nevnímá, že by byl nějak výrazně lepší, snaží se a daří se.

Do školy pro nadané děti jsme mohli, ale nechtěli, máme to dál a nechtěli jsme jeho ani sebe trestat vražedným ranním vstáváním, máme i dost koníčků, syn hraje na kytaru, zpívá, horoleze, hraje tenis, všechno ho to baví, nepřipadá mi nutné se toho vzdát, naopak.
Vyprávím jen náš příběh, každé dítě je jiné, u nás asi bylo hlavní, že syn je pohodář, druhé dítě, veselý, přátelský. Je narozený v říjnu, takže jsme ho vlastně nechali vyřádit i rok déle ve školce a pak měl rychlejší přechod, ale udrželo ho to "ve střehu".
Myslím, že je důležitá i ta sociální složka, sama jsem studovala matematiku a logiku, vím, jak to může vypadat dál, když se na to zapomene, chytrý člověk k nesnesení, a je to škoda. Chci, aby moje děti uměly myslet, vytvořit si rozumný názor, obhájit ho, zdravě si věřit. Pokud je k tomu ve škole naučí ty rutinní postupy, dobrý, když i něco navíc, bezva. Pokud by tam seděl celé dopoledne a víceméně nic nového by ve výuce neřešil, tak to nevidím jako smysluplně strávený čas a když ho nechci trápit učením doma bez kamarádů, které má rád, tak těch variant je málo a všechny jsou složité.

Zkusili jsme tohle a jsme zatím spokojení :o).
Ale je to dřina a plno času a co si budeme povídat, plno lidí na vás kouká skrz prsrty, že si myslíte, že vaše dítě je kdovíco. Každý si myslí, že jeho dítě je zázrak. :o) Přestala jsem pak vysvětlovat, že jen nechci, aby moje dítě zlenivělo a zblblo rutinním opakováním známého.

Zkuste tu ppp praha 2, paní Piková je příjemná, trpělivá a objektivní. Vidí takových dětí jistě víc, její názor prostě respektuju. Byla moc laskavá, že si na nás našla čas i o prázdninách, když se jednání se školou točila v kruhu, kdy mi jiné poradny i sprostě vynadaly, že jsem blázen, že chci dát dítě rovnou do druhé třídy. Výjimečné místo, kde jsou bystřejší děti brány vážně se všímvšudy :o).
Hodně štěstí
 Lada Mladá 
  • 

Výzkum - Nadaní žáci na 1. stupni ZŠ 

(26.4.2013 19:58:54)
Děkuji za zajímavý článek. Jsem studenkou PedF Univerzity Karlovy a chtěla bych Vás, učitele prvního stupně, poprosit o vyplnění dotazníku, který se týká mimořádně nadaných dětí. Je velice kraťounký, zabere jen 3 minutky a je anonymní. Moc mi to pomůže do mé práce.

odkaz: http://mimoradne-nadani-zaci-na-1-s.vyplnto.cz/
Mnohokrát děkuji.
Lada Mladá
 sikumi 


Tak to je průšvih! 

(16.10.2013 20:29:44)
Přesně se naplňuje, co jsem jako bývalá učitelka očekávala. Mám stejně nadaného vnuka, od tří a půl let čte, zná všechna hlavní města, výbornou paměť, vysoké IQ...
Začal chodit do první třídy do výběrové jazykové školy, kde od začátku roku se učí s nečtenáři "nová" písmenka, podtrhává L, nudí se a zlobí. Paní učitelka asi čeká až se "to srovná" s ostatními dětmi.
Já si myslím, že by se mělo dítě rozvíjet a ne čekat na ostatní.
V tisku čtu proklamace, jak naše školství věnuje pozornost nadaným dětem, ale realita je odlišná.
 Vopršálková Štěpánka 


Osobní pohled 

(25.6.2018 12:50:34)
Pokud si myslíte, že je vaše dítě nadmíru inteligentní- strčte ho na Kněžskodvorskou v Českých Budějovicích a změny uvidíte ihned po nastoupení. ~g~ ~6~

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.