svetla | •
|
(23.7.2010 9:56:54) Svého 3 letého syna učím, že u silnice se musí vždy zastavit, rozhlédnout, pak ještě jednou rozhlédnout pak jít. Semafory zná a ví, co která barva znamená a co dělat. Takže ho ani nenapadne na červenou jít. Jezdíme spolu hodně v autě a tak mi i semafory říká a zároveň i co mám na tu barvu dělat. Policií ho zatím straším, že musí mít pásy v autě jinak by nás zastavili a dostali bychom strašně vynadáno a velikou pokutu a pak bychom neměli koruny na hračky. Jednou mi provlékl ruku skrz pás a od té doby policie funguje. O sanitce ví, že veze někoho když má bolení, tak se musí vždycky pustit, aby toho člověka mohli zachránit a proto všichni lidi i auta stojí. Řekla bych, že díky jeho zvědavosti a vyprávění různých příběhů, co jsem k danému tématu vymyslela, všechno dobře pochopil. Každopádně je jasné, že ho u silnice nikdy nepustím aby běžel sám, přeci jen co kdyby uviděl motýla, nebo nějakou hezkou kytku na druhé straně. Zatím se u silnice zastavuje sám třeba už metr od kraje a čeká až ho vezmu za ruku. Myslím, že čím dřív to děti pochopí, tím lépe. Zatím mám čas, ale až bude chodit do školy....už teď se bojím.
|
SaruskaD |
|
(23.7.2010 22:47:39) Na moji spolužačku ve 3.třídě takto zamávala jiná spolužačka na druhém chodníku. Dopadlo to tragicky. Nepochybuji o tom, že devítileté děvče vědělo co a jak kde přecházet. Ale ... jsou to děti. Neposedné, nezbedné, se špatným odhadem. Svoji dceru taky učím co a jak. V září začne chodit do školy. Před školou máme přechod a semafor. Ale stala se nám taková příhoda, kdy jsme si stiskly tlačítko, počkaly na zeleného panáčka. A auto, které se blížilo k přechodu ani nepřibrzdilo a klidně jelo na červenou přes přechod. Kdyby dcera opravdu vyrazila na zelenou, byla by pod autem. Naštěstí zrovna nějak naskakovala na koloběžku a tím se trochu zdržela a taky já jsem byla ve střehu. Kdyby zrovna přecházelo třeba samotné dítko, na kterého na druhé straně mává kamarád, kdoví jak by to dopadlo. Dítě už se vidí třeba jinde - u kamaráda doma, na hřišti a nedělám si vůbec iluze o tom, že v tu chvíli se bude maximálně soustředit na dopravní situaci. Současně s tím, jak dětem vštěpujeme, co mají a co nesmí na ulici, musíme dodat, že jsou dospělí, kteří pravidla nedodržují.
|
|
|