| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Anketa: Jak jste zvládli první třídu?

 Celkem 41 názorů.
 Markéta, syn 7l. a miminko 
  • 

V pohodě 

(8.6.2009 10:27:16)
Já jsem první třídu zvládla v pohodě, se samými jedničkami, se strašně hodnou paní učitelkou Neužilovou.

Pokud jde o mého syna (z názvu ankety není jasné, o koho vlastně jde), mám dobrý typ: pořiďte si k prvňákovi miminko (to naše je narozené začátkem října). Ale fakt malé, aby hodně spalo a nelezlo. Pak můžete starší dítě vyzvedávat po obědě, budete mít dost času i klidu na úkoly i na hraní a případné kroužky. A až to mimino začne lézt a všechno krámovat, asi by bylo nejlepší ho zase někam odložit, aby školák měl dostatek klidu na přípravu. Jen zatím nevím kam.

Jinak se osvědčilo:
- vyrovnat se s tím, že už nemáte doma prtě, ale školáka (pro mě bylo třeba náročné i to, že syn má od školního vchodu sám dojít do třídy)
- pokusit se vyrovnat s tím, že školák se chová trochu jinak než školkové prtě
- úkoly dělat po dostatečně dlouhém odpočinku, tedy ne hned po příchodu ze školy
- nedělat víc, než zadá paní učitelka, pokud zrovna necítíte, že jsou oblasti, kde vaše dítě potřebuje víc trénovat (syn třeba každý den píše 2 - 4 věty opisu/přepisu, tedy skoro každý den)
- pokud máte školu, kde se známkuje, a kde paní učitelka nedává jen dobré známky, důkladně s dítětem probrat, že důležité je např. aby umělo psát, a ne aby mělo z psaní samé jedničky (i když možná některé děti ten bič známek potřebují, já to moc nechápu. Neteř chodí do školy, kde se neznámkuje a umí úplně totéž co syn, který ze začátku kvůli horším známkám i bulel). Též o tom přesvědčit sebe
- nemít velké oči ohledně kroužků, škola sama o sobě je dost výživná
- dávat dítě brzo spát, i když naše bývalá noční můra se začátkem školy začala zalézat dobrovolně v osm večer
 perdita 


Re: V pohodě 

(8.6.2009 10:51:23)
1. třídu jsme zvládli také v pohodě. Paní učitelka se přizpůsobila dětem v tom, že pracovala od začátku s čtenáři s knihou, s ostatními dětmi klasicky. Byl trochu problém s matematikou, ale až syn sebral odvahu a požádal o učivo pro druhou třídu, začal být klidnější a do školy chodil rád.
Měli jsme velké štěstí na paní učitelku, která děti dobře vedla a vychovávala, uměla obohatit výuku a udržet pozornost, nestrpěla bezpráví a sebemenší známky šikany byly utnuty v začátcích. Dala dětem prostě výborný základ a kromě vzdělávání je i vychovávala.
První třída ode mne jako rodiče neznamenala nic, žádnou pomoc, přípravu, dohled nad hotovením domácích úkolů, nic.
 Lída+2 


Re: V pohodě 

(8.6.2009 12:50:25)
První syn..nyní čtvrťák jí zvládnul v pohodě.....paní učitelka dávala práci navíc....v matice byl napřed...a v prvnouce byl taky napřed a aby se nenudil..tak ho vždy dokázala zabavit....(ve třídě jich bylo jen 13takže dosta času na všechno)jen řešíme problém, jak není první a nejlepší...aler už začíná narážet.....

Pro mě jako pro rodiče to bylo jen překvapení jak je syn svědomitý a sám od sebe si nešel hrát..., když psal první úkol tak mě vyhodil, že to napíše sám.....a tak to zůstalo. Příjde jen , když něčemu nerozumí.Všechno si chystá sám...já jen věci na pracovní činnosti...stužky, vlnu, látky a podobný věci...donesu až k němu na stůl.

Mladší syn dokončuje první třídu...a každý mi neustále říkal, že nebude jako Luk, že si s ním užiju....jeví se zakřiknutě a neprůbojně....
Opak je ale pravdou v první třídě. Je samostatný a nehroutí se hned jak se má něco naučit.....platí pro něj to co pro Luka.....úkoly max, podepíšu.....sedneme si spolu a čteme si....

pro mě jako pro rodiče jsou nepochopitelný rodiče co se s dětma 2-3hodiny odpoledne učí.....kluci mají úkoly během max. 30minut....

A co je vůbec pro mě super. Mám obě děti vášnivé čtenáře!:-)
 1.3Magráta13 


Přizpůsobit se 

(8.6.2009 13:13:59)
Pro mě platilo, že první třída je stejná změna, jako mít doma novorozeně. Život vzhůru nohama, zažité zvyky a rituály pryč, zvykání na nové ~t~
Ale vážně, myslím,že se hodí pevné nervy, nebrat to tak vážně a přizpůsobit se jak škole tak dítěti, jeho zvykům a tempu.
Naše Eli zase, proti všem doporučením, si zkrátka nejde hrát a neužije si odpočinek, když ví, že jsou před ní ještě 2 úkoly. Takže od první třídy, občas k nelibosti učitelů, ale naopak k mé velké libosti, psala úkoly hned po obědě v družině, aby měla doma klid a čas na hraní (jak říkala ona). Doma jsme úkoly spolu zkontrolovali, pokud bylo potřeba, tak předělala, pokud ne, podepsala jsem a hotovo.
Ještě je dobré neplánovat alespoň na první půlrok kroužky a nechat tak nějak děti i sebe na č´školu zvyknout.

U nás je škola nutné zlo. Dcera se učí dobře, chodí tam ráda, ale bere to z rezervou, jako že do školy se musí. Je ráda za každoý víkend a prázdniny, stejně jako já ~;)
Takže z naší strany je nejlepší přístup zlatá střední cesta ve všem.
 pavla 2 deti 
  • 

Re: Přizpůsobit se 

(8.6.2009 14:52:45)
Starsi dcera(nyni v 8.tride) mela nastup"sileny"uz od zapisu na ktery se tesila,ale kde ji nejaka "duchodkyne"slusne receno servala,ze jeji postava nema boty a na otazku koho si privedla s sebou misto RODINU odpovedela mamku,tatku a brasku..No proste vse spatne a byl nam DOPORUCEN odklad,ackoli je lednova......Byltrochu problem s rozjezdem..je dysgrafik a tak psani carek a tvary pismen byla katastrofa,cislice psala obracene a v klidu vam rekla a napsala MOTIKA misto MOTYKA..V rijnu manzel resil,zda ji neprestat trapit a nedat na zvlastni skolu :)No a kolem Vanoc uz skoro pohoda..cely prvni stupen s vyznamenanim a ted ma par 3 a hlavne si ji vsichni chvali za jeji chovani a ochotu pomoci,coz si myslim se ceni vic,nez jednicky od shora dolu.Se synem,ktery je o 5 let mladsi a navic levak(jediny v cele siroke rodine)jsem se toho bala snad jeste vic a on byl uplne v pohode.. :)ted ve treti tride ma same jednicky a spoustu krouzku.
Ale abych jen "nechvalila"oba to berou jako ze musi a tesi se na prazdniny a vikendy..Ucit se je doma vidam opravdu velmi zridka,spis az kdyz uz tece do bot,ale asi jsme nebyli jini :)
 Jedůfka / 99,00 


Re: Přizpůsobit se 

(8.6.2009 20:16:38)
No tohle zažít u zápisu, tak tam moje dítě nenastoupí ~q~
Podobný přístup jsme zažili se synem na přijímačkách na jeden 8-letý gympl. Zástupkyně na vyjukaná děcka, která tam byla poprvé v životě, ječela, jak jsou nemožní, že nemůžou najít místnost, kam je poslala pro přihlasovací lístek, že u nich na škole se všechno studentům říká jen jednou! ~q~ Měla jsem chuť odejít se synem ještě před přijímačkama. Nicméně, přijímačky udělal, dostal se, ale nenastoupil, zvolili jsme jinou školu.
 maja 
  • 

Re: Přizpůsobit se 

(8.6.2009 15:09:32)
u nás v obou školách ( každé dítě jinde) je psaní úkolů v družině zakázané
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Přizpůsobit se 

(8.6.2009 15:12:31)
Majo, u nás to taky zakázané bylo, ale děti si ty úkoly stejně psaly. S tím, že kdyby družinářka měla kecy, nechť se obrátí přímo na mě. ~;)
 MM 
  • 

A proč ten zákaz...? 

(8.6.2009 15:35:52)
Proč si v družině nemohou udělat úkoly? Chápu že tam není nijak zvlášť ticho atd., ale pokud to dětem nevadí, tak co - vždýt úkoly jsou jejich věc, tak proč si je nemohou udělat kdy se jim to hodí?
Nebo to byl súíše kroužek než družina a konal se tam tedy nějaký víceméně "řízený" program, kterž by narušili kdyby si někam sedli k úkolům?
 maja 
  • 

Re: A proč ten zákaz...? 

(8.6.2009 16:21:53)
Přesně nevím, asi proto , že by si v družině měli hrát a bavit se , relaxovat?? Domácí příprava je asi proto domácí, že se má dělat doma??
 MM, 2 kluci 
  • 

Ale to bych si přece nechala vysvětlit... 

(8.6.2009 16:27:24)
... a zdůvodnit. Zákaz kterému nerozumím, bych nebyla schopna ani ochotna dodržovat, ani bych to nechtěla po svých dětech. A proč by nemohly stejně tak dobře napřde udělat úkoly a relaxovat, hrát si potom? To by si přece měl kažý určova sám, jak si to časově rozvrhne...
A a ohl. "domácích" úkolů, které se mají dělat výlučně doma - v takto úzkém výkladu by to nebylo splněno ani tehdy, když si dítě vezme úkoly třeba na zahradu či o víkendu na chatu, to přece také není "doma"... Myslím že by nikomu nemělo být nic do toho, kde to dítě své úkoly dělalo.
 maja 
  • 

Re: Ale to bych si přece nechala vysvětlit... 

(8.6.2009 16:29:28)
Hele, já se nehádám, takhle to prostě u nás je....mě to nijak nevadí takže nemám potřebu to s družinářkou řešit
 Lída+2 


Re: Ale to bych si přece nechala vysvětlit... 

(9.6.2009 11:06:00)
u nás je to taky zakázané a navíc...není mco prostior...pokud ej slušný počasí děti od oběda do 14 vensku....kdesi..pak....příjdou zdrží se na Wc...a rodiče aktivní si odeberou děti(jako třeba já) a pak zase zmizí....kaMSI NA HŘIŠTĚ NEBO ZAHRÁDKU....vrací se v 15h....pak už zůstávají ve škole ,ale jsou venku na pozemku u školy....v zimě teda ne....to jsou od 15-16 v tý družině ...většinou něco vyrábí.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: A proč ten zákaz...? 

(8.6.2009 21:53:15)
Jo, doma, třeba v sedm hodin večer??? Fakt úžasný. Pokud děti měly třeba od pěti kroužek, tak by to takhle dopadlo. ~Rv
 jana 
  • 

Vybrat dobrou skolu 

(8.6.2009 15:40:58)
Zakladem byl pro nas vyber dobre skoly a znalost pedagoga, ktery bude dite ucit.
Od zacatku jsme vedeli, ze skola, do ktere syn nastoupi /v nasem pripade soukroma, ale urcite dnes jiz neni podminkou/, je v prve rade vstricna a pratelska k detem a jejich potrebam. Pocinaje moznym doprovodem do saten, utulnou tridou, vyukou, ktera zaujme, pres respekt k individualnimu tempu deti, po skvelou tvurci druzinu - jsme si ani my ani syn v podstate nevsimli, ze doslo oproti skolce k nejake vyrazne zmene.
Domaci ukoly krome cteni v podstate syn nema, domaci prostredi v I. tride slouzi tedy skutecne jen k relaxu a hrani.
Zaverem jeste dodam, ze na konci skolniho roku syn zvladl vsechno ucivo a nekdy i ve vetsim rozsahu nez deti znamych, kteri maji deti na jinych skolach, a kde jsou napriklad domaci ukoly kazdodennim utrpenim pro obe strany ci ranni odchod do skoly smutnou casti dne.
/Nam syn skoro breci, ze v sobotu neni skola./
Vim, ze zdaleka ne vsude je mozne si mezi skolami vybirat, ale pokud to jde, vrele doporuciji vyberu skoly cas venovat. Pro klid vas, ale hlavne pohodu vasich deti.

 maja 
  • 

Re: Vybrat dobrou skolu 

(8.6.2009 16:19:30)
Naše dítě taky chodí do takové školy co popisuješ a je fakt, že si v práci mysleli, že si z nich dělám blázny, když jsme říkla, že je dítě nemocný a brečí , že nemůže do školy. Ale fakt tak to je.
 MM, 2 kluci 
  • 

Jano, souhlasím... 

(8.6.2009 16:23:28)
... přesně tato kritéria máme také. Sleduji informace o školách které připadají v úvahu, ale nevím přesně co ještě v tom podniknout... Škola bude pro náš aktuální příští rok.
Jak jste informace o školách získávali Vy? Přes internet, osobní návštěvou, Den otevř. dveří, doporučení kamarádů/známých rodičů...?
Dík za tipy/zkušenosti! M.
 maja 
  • 

Re: Jano, souhlasím... 

(8.6.2009 16:27:12)
my ze všeho co píšeš, pak jsme se tam šli kouknout a dlouho jsme se ještě rozmýšleli , jestli to nebude taková ta alternativní škola, tudíž něco co nechceme. Nakonec jsme do toho šli, alternativa to není ( i když to tak vypadalo, alespoň na zápise- 5 let zpátky) , a jsme spokojení.
 Katka,kluci 6 a 10 
  • 

Re: V pohodě 

(8.6.2009 14:50:00)
K tomu učení 2 - 3 hodiny odpoledne: mě tedy taky rozhodně nepřijde normální se s dítětem na prvním stupni ZŠ 2 hodiny učit, to ať se na mě nikdo nezlobí.....
Pokud tam je nějaký specifický problém (porucha učení) tak asi ano, ale za normálních okolností si myslím, že na prvňáka až třeťáka čtvrťáka je maximum 30 min - hodina. Co by se pak mělo dít na střední škole, kdyby se už na prvním stupni drtili 3 hodiny ??
 maja 
  • 

Re: V pohodě 

(8.6.2009 15:12:36)
Pokud má dítě spec. poruchu učení tak u toho učení vydrží tak 10 min. max 30. Takže není možné , aby to o těch 2-3 hodinách bylo myšleno na LMD , spíš na nějaké ambiciozní děti, rodiče.
 1.3Magráta13 


Re: V pohodě 

(8.6.2009 16:14:02)
No, mě dost štvalo, když tak v 2-3. třídě paní učitelka říkala "Stačí, když tomu věnuje 10-15 minut každý den a bude mít jedničky " . Hmmm. jenže 15 minut x vlastivěda, přírodověda, matematika, čeština a angličtina. To je hodina až hodina a půl denně. Na to fakt nemá moje dítě ani já.
Mám za to, že ve škole se má naučit, co se má naučit a domácí úkol slouží k upevnění probrané látky. + nějaký doučko před písemkou třeba, ale učit se každý den považuju za bláznovství, kdy mají ty děti jen tak obyčejně "žít"? V družině? Když bohužel díky pracovnímu vytížení rodičů ty prvostupňové musí trávit v družině čas pár hodin denně? Aspoň u nás to tak bylo, dcera přijíždí obvykle ze školy v půl 4, v pondělí až v půl 6, protože má kroužky.
 maja 
  • 

Re: V pohodě 

(8.6.2009 16:25:10)
Když to vezmu podle sebe....taky jsme vždycky vymlaskli úkol a mazali ven Nějaké učení připadalo v úvahu jen před písemkou ve vyších třídách. Ale je fakt, že si pamatuji, jak jsme se učili z paměti hmyz blanokřídlý atd. Celou takovou tabulku. To mi teda v paměti utkvělo, takže jsme se asi taky něco učit museli (kromě Dú)
 Lucie + 2 
  • 

Re: V pohodě 

(8.6.2009 20:19:39)
Syn se do školy těšil a aklimatizaci potřeboval pouze v oblasti sociální. Po čtyřech letech musím konstatovat, že ještě plně neproběhla...:-) S učením problém nikdy nebyl, syn se prostě neučil. V první třídě musel jako novinku překonat akorát psát psacími písmenky a vzhledem k tomu, že vše ostatní uměl, zvládl to i se svým laxním přístupem docela dobře. "Psací" úkoly sice provázely pravidelné scény a zdůvodňování, proč to nejde a nepůjde, proč to není potřeba, srdceryvné sebelítostivé nářky, no důslednost nakonec zvítězila. Pravda je ovšem taková, že syn je dysgrafik, navíc při nástupu jako pětiletý neměl dostatečně vyvinutou grafomotoriku, takže po této stránce asi první třída nebyla úplně pohodlná. Zbytek prvního stupně nějak prokličkoval, co potřeboval, naučil se rychle někde po cestě a největší problémy pravidelně znamenalo pouze chystání aktovky - nic nechystal, takže pořád něco zapomínal, poznámky se množily, nakonec se dopracoval až k napomenutí. Trápilo ho to asi pět minut a pouze v souvislosti se zakázaným počítačem. Je to totální flegmoš a teď, po přestěhování na Slovensko a přechodu na druhý stupeň ve svém flegmošství pokračuje. Pořád mele svou, okolí z větší části ignoruje, špatné známky si zdůvodní a má se skvěle, absolutně nic ho netrápí. Občas sice narazí, ale rychle vstane, otřepe se a absolutně nepoznamenán negativní zkušeností kráčí v původních šlépějích dál. Docela by mě zajímalo, kam dojde. Snažím se mu ukazovat směr, ale ignoruje mě stejně jako většinu domácích úkolů, učení na písemky, mytí, čištění zubů, spaní a čisté ponožky.

Dcera vstupovala do první třídy se směsicí různorodých pocitů - těšila se, bála se nového prostředí, bála se vlastního selhání atd, po pár týdnech zůstalo pouze to pozitivní. Ač dítě stejných rodičů, ač vychovávána stejnými prostředky, naše dcera si pečlivě chystá každý den aktovku, sama si píše úkoly. O tom, co se dělo ve škole si ráda povídá a když se chystá nějaká mimořádná akce (třeba kino), je schopna povídat si se mnou hodinu po telefonu o vhodné barvě trička, pláče nad jedna mínus a všechno prožívá. Každou výtku bere jako osobní prohru a velice špatně a dlouho se s ní vyrovnává. Se synem má společnou asi jenom nechuť k mytí a čištění zubů, ale to bude zřejmě genetická dispozice (a po mně to ty děti nemají:-))

Shrnula bych to asi tak, že neexistuje univerzální návod na úspěšné přežití první třídy. Individualita a motivace každého dítěte se stejně dřív nebo později objeví a my jako rodiče můžeme svým přístupem tento okamžik pouze oddálit (nebo přiblížit). Já jsem byla v obou případech postavena do role statisty - jednou z důvodu totální lhostejnosti syna, podruhé z důvodu přílišné pečlivosti dcery. Oba si našli svoji cestu bez ohledu na naše působení.
 Jedůfka / 99,00 


Re: V pohodě 

(8.6.2009 20:44:23)
~R^ Tak syn je teprve ve třetí, ale jinak vidím jistou podobu ~t~. Dnes mi právě vysvětloval, že je úplně jedno, co dostane ze zkoušky z kytary, důležité prý je, že mu dovolí postoupit do dalšího ročníku, čímž má zdůvodněno, že vlastně už cvičit nepotřebuje, protože natolik si věří. ~o~ No, dokud nějak zásadně nenarazí, tak asi svůj postoj nezmění.
 Janule 
  • 

První třída 

(8.6.2009 16:23:36)
Myslím, že je důležité:
- zvážit, zda je dítě na školu zralé (ale zároveň zbytečně nevyšilovat)
- vybrat dobrou školu
- zkusit ještě před začátkem školního roku seznámit dítě s některými budoucími spolužáky (pokud - ideálně - tam už kamarády nemá)
- hovořit o škole pozitivně, "natěšit" dítě
- připravit se dopředu na to, že začíná režim, kdy ve škole musíte být včas (pro nás největší změna)
- střízlivě vybrat kroužky (max. 3 odpoledne, škola má většinou také velkou nabídku kroužků, může se to hodit místo družiny)
___________________________________
Po nástupu do školy to nepřehánět s dřením dítěte. Také si myslím, že maximum je 30 minut. V naší škole (mám prvňáčka), trvá úkol cca 10 minut, jinak se učíme jen výjimečně, když zjistím nějaký problém.
___________________________________


 Iva, 2 rošťáci 
  • 

Re: První třída 

(8.6.2009 18:45:34)
Naprosto souhlasím. Možná bych ještě malinko omezila kroužky, ale to záleží na každém dítěti i typu kroužku, pokud se jedná například o kreslení či nějaký sportovní kroužek může to naopak být po škole relax, ale nějaké náročnější a zvláště nové kroužky bych zařadila spíš později. Náš starší syn začal chodit do hudebky až v druhé třídě a byla jsem ráda, že jsme to neuspěchali už v té první. Ale jak říkám záleži na dítěti jako jednotlivci.
První třída u nás byla v pohodě, měli jsme obrovské štěstí na paní učitelku, která byla opravdu výborná. Druhý syn jde do školy až za dva roky a doufám, že bude mít stejné štěstí jako ten první.
 Tajtrdlík 


První třída 

(8.6.2009 21:47:16)
Já myslím, že nejvíc záleží na učitelce a kolektivu dětí. U nás bylo ve třídě třicet dětí, ale většinou se znali ze školky nebo ze sídliště, takže jsme se těšili na kamarády. Paní učitelka to s dětma uměla a dokázala je zvládnout i při tomto počtu, do školy jsme se těšili. Úkoly nám zadávala opravdu tak, aby děti u nich strávili ta půl hodiny + 15minut čtení.
Kdykoliv jsme potřebovali, mohli jsme se za paní učitelkou stavět po vyučování vždycky tam byla minimálně do tří hodin.
Pořádala pro nás i ukázkové hodiny, takže jsme viděli jak se vlastně děti ve škole učí, bylo to docela zajímavé, jak dokáže paní učitelka udržet jejich pozornost a zájem.
Myslím, si že měl náš malej vstup do školy opravdu ten nejlepší.
 Ivka (kluci 8 a 3 roky) 
  • 

Znalosti X sociální zralost 

(8.6.2009 22:01:32)
Syn je narozený v květnu a šel do školy v 6 a čtvrt roce. Těšil se, ovládal matematiku na úrovni druhé třídy, četl jednotlivá slova. Připadal mi ideálně "nastartovaný" na školu.Do třídy však nastoupil díky "módě" odkladů s řadou dětí o hlavu větších a o rok i více starších. Znejistěla jsem...k tomu se ukázalo, že se naprosto neorientuje v praktických otázkách, před školou jsem ho vyzvedala tu v bačkorách, tu ve cvičebním úboru, tu bez aktovky...jednou dokonce nepřišel vůbec, po půlhodině hledání jsem ho našla v družině, kam ovšem nechodil (a družinářce dítě nepřebývalo...).Syn z těchto "patálií" ale nebyl nijak vystreslý, víc jsem to prožívala já (a řešila, jestli jsem mu přecijen neměla dát odklad!) Nicméně už během podzima syn "naskočil", vše začalo fungovat, patří prospěchově mezi nejlepší žáky. Po sociální stránce dozrál až teď, kdy končí třetí třídu, takže by to roční odklad stejně nevyřešil :-). Až teď se orientuje v tom, co je za den, co má ten den v programu a zda má nějaký úkol, co si má vzít s sebou apod.
Co se týče náročnosti pro mě, tak i kromě těch prvních 2-3měsíců "zvykání" jsem se synovi věnovala dost.Byla jsem doma s mladším synem a tak školák mohl chodit po obědě domů, což mu dost pomohlo, mohl si pohrát, ležet a číst...jinak má téměř denně úkoly a v 1.třídě jsem je musela dělat s ním. Také musel denně 15 min nahlas číst a kvůli špatné grafomotorice ještě navíc psát(nepomohlo to, píše stále strašně...).Hraje na klavír a tak jsem s ním ještě téměř denně 20-30min cvičila. Takže toho bylo docela dost, naštěstí malý po obědě spal a my měli 2 hod pro sebe (to jsme stihli vše a ještě si zahrát Carcassone nebo jinou zábavičku). Neumím si představit, že bych byla do 17h v práci. Jako třeťák už je ale téměř "samoobslužný", úkoly jen podepisuju, na klavír pomáhám jen když má něco nového.
Ještě ke známkování-každému dítěti vyhovuje něco jiného, ale syn je velmi soutěživý a těšil se do školy na jedničky. Slovní hodnocení by ho dost zklamalo. Synova pí učitelka známkuje od první třídy v celé škále 1-5 a syna to velmi motivuje(i když musím připustit, že většinou jsou to jedničky-tak nevím, jak to cítí slabší žáčci).
 8.5Yettynkaa12 


učit se ještě před nástupem do školy? 

(9.6.2009 7:37:24)
Ahoj, mne trošku šokovala schůzka rodičů budoucích prvňáčků, kde paní učitelka na nás mluvila tak tiše, že jsem ve třetí lavici měla co dělat, abych vůbec něco slyšela(ostatní měli tentýž problém, kupovidu si nikdo netroufnul na něj upozornit, všichni nadávali až při odchodu domů a modlili se, aby jejich potomek nevyfasoval právě tuto paní učitelku). Paní učitelka zřejmě nerozlišuje, s kým mluví, a jak by měl vypadat ústní projev adresovaný cca 50 rodičům, kteří jsme seděli nasáčkovaní v jedné třídě. Dále nám hned na úvod - místo milého přivítání - pohrozila, že pokud jsme se dítěti nevěnovali doteď, máme poslední šanci, jinak dopadneme velmi zle, máme poslední tři měsíce na to, abychom je učili písmenka(to se snad dle mého názoru mají učit v té škole, ne?), protože přestože tohleto se budou učit ve škole, mnohé děti - a je jich dle úči většina - už písmenka umí, a kdo neumí, ten se bude jen těžko chytat.
No mazec.
Bohužel jsem si vzala syna s sebou, a neměla jsem dost odvahy říct paní učitelce ve vší slušnosti nějakou kritickou poznámku vůči jejímu projevu, nějakou námitku, zda se právě toto nemají učit ve škole (no ale jak se znám, stejně bych se zmohla jen na to, poprosit ji o hlasitější projev, při kterém nemusí člověk nepříjemně špicovat uši, nechci, aby si nás zapamatovala ve zlém, ještě než syn vůbec nastoupí).
V okamžiku, kdy nějaký pán vzadu špitl něco své sousedce, paní učitelka se na - nekecám - 30 sekund odmlčela, významně zakašlala, a nehnutě stála se zlým výrazem v očích.
Vskutku povedený řečnický projev!!!
Syn o učení se písmenek moc nejeví zájem, není to takové to zvídavé dítko, co by se ptalo na jednotlivá písmenka. Jinak není hloupý, tohleto ho ale nebaví. Od září bude muset, ale mám ho nutit už teď?
Co myslíte, mám ho učit ta písmena ještě před nástupem do školy?
Dle mého názoru to je práce těch učitelek, ne mne, jako rodiče. Od toho jsou placené.Úkolem rodiče je dohlédnout na dítě, pomoct mu s úkolem, ale ne ho to dopředu vyučovat! Mimochodem sama jsem učitelka, jen pro druhý stupeň.
 Bára a Naty 


Re: učit se ještě před nástupem do školy? 

(9.6.2009 9:07:09)
Milko, nejspíš bych zvolila jinou školu, protože přístup vaší paní učitelky mi připadá dost zvláštní.
My jsme prošli před první třídou několik škol a po dlouhé úvaze zvolili a musím říct, že dobře. Už od května jsme navštěvovali kurz pro budoucí prvňáčky (1x týdně), kde se děti seznamovaly mezi sebou, s učitelkami i s prostředím školy. Takže v září už nastupovaly do známého prostředí. Nepostřehla jsem žádnou změnu.
Naty teď končí druhou třídu, kromě toho chodí na tanečky, na koně, na flétnu a na výtvarku, připravuje se do školy úplně sama, maximálně ji občas přezkouším z angličtiny nebo prvouky. A za celou svou dosavadní školní docházku donesla jen dvě dvojky.
Je pravda, že je ukrutně ambiciózní, což úplně přesně nechápu po kom ~t~
Mezi dětmi v její třídě jsou samozřejmě velké rozdíly, ale paní učitelka je perfektně zvládá. Děti, kterým jde učení lépe si např. do hodiny čtení nosí svou knihu a ona se věnuje těm slabším. Nebo v hodině matematiky luští sudoku a s těmi slabšími pak ona procvičuje nedostatky. Také není výjimkou, že ti silnější dostanou na starost ty slabší a pomáhají jim.
Jde o normální státní ZŠ a jsme moc spokojení.
 Jedůfka / 99,00 


Re: učit se ještě před nástupem do školy? 

(9.6.2009 12:01:42)
Taky bych to nenechala být, mám zkušenost, že pokud je na škole takováto jedna učitelka, je malá pravděpodobnost, že by jiné měly o moc jiný přístup. Vše začíná u ředitele školy, na jeho představě o fungování školy a podle tohoto přesvědčení se obklopí lidma. Učitele vybírá ředitel. Nefunguje to na 100%, je to pořád práce s lidma, ale ve většině případů ano.

Takže já bych brala nohy na ramena a nevystavovala děti takovým stresům. Když se učitelka takhle chová k rodičům, jak se pak bude chovat k dětem? Líp určitě ne.

Včera jsem četla vtip: Víte jaký je rozdíl mezi učitelem a učitelkou? Učitel je poslání a učitelka nemoc. ~y~ Můj třeťák to objevil na internetu a hrozně se tomu chlámal.
 Jedůfka / 99,00 


Re: učit se ještě před nástupem do školy? 

(9.6.2009 12:11:15)
Jo a já jsem se při nástupu staršího do první třídy setkala s přístupem učitelek na naší spádové škole: Jak to, že umí číst a počítat? proč ho to proboha učíte, to nesmíte! Těžko bylo vysvětlovat, že jsem ho fakt nic neučila, že všechno on sám. Pak mi ještě jedna učitelka vyprávěla (na můj dotaz jak pracují s dětmi co jsou napřed), jak umí vyzrát na taková kvítka co jsou napřed v matice a vyrušují, jak je dusí jednoduchýma příkladama na čas do zblbnutí. Do této školy jsem ho dát prostě nemohla.
 pavla 2 deti 
  • 

Re: učit se ještě před nástupem do školy? 

(9.6.2009 15:26:26)
Ahoj,tak ja jsem ucitelka taky,momentalne u prvnacku a tohle bych si nikdy nedovolila..Vzdyt co jineho nez psat a cist a pocitat se maji v te prvni tride ucit ?(samozrejme , kdyz neberu slusne chovani,kamaradske vztahy atd.) :)Mnohem dulezitejsi,je vyzralost ditete a jeho samoobsluha..vse ostatni se nauci."Kazde"dite na konci prvni tridy umi cist a psat vsechna pismenka a pocitat do 20.To je ve skole nauci,ale mnoho jich jeste ted v cervnu nema tuseni v cem prisli do skoly,neumi si zavazat tkanicky a hodne jich jeste spatne mluvi.Samozrejme vymenou mlecnych zoubku se nekdy logopedicka pece hodne zpomali,ale pokud na konci prvni tridy neumi spravne vyslovovat vic pismenek,ma potom problem treba v diktatech.
Takze si v klidu uzivejte prazdniny,obcas zkuste nejake spojovacky,vybarvovani,vazani tkanicek,povidejte si na vyletech o zviratkach a pismenka nechte na rijen a dal.....a hlavne je nechte pani ucitelce,co by tam delala,kdyby vsichni v prvni tride umeli cist a psat :) :)
 Sarus 
  • 

Hrůzostrašný 

(15.6.2009 23:53:52)
přístup paní učitelky. Nejmladší dcera jde do školy až za rok, ale písmenka zná - tak nějak to šlo samovolně stejně jako počítání. Ale cíleně jsme ji nic neučili. Když nastupovala do MŠ, říkala nám úča, že číst a psát je tam učit nebudou, ale pozdravit, poděkovat apod. to ano. Z toho vyplývá, že prvňák by měl zvládat nějaké to "sociálno" a vlastní samoobslužnost. Číst, psát a počítat se snad bude učit v 1.třídě od "píky", ne? Vzpomínám si na taková písmenka, co jsme měli v zásobníku, museli jsme je nastříhat a z nich se na lavici skládala slova. Moje dvě starší děti to měly před 15 lety nemlich to samé. Jinak moji známí učili svého synka znát písmenka formou hry - doplňovačky. Ale to dítě to MUSÍ bavit, jinak by to mohlo být spíš kontraproduktivní. MMCH zmiňovaný hoch těchto známých čte a píše od 4 let a od září jde do 1. třídy a 6 let mu bude až v lednu.
 amy 
  • 

V zaří nás to čeká 

(9.6.2009 8:58:00)
a děsíme se. U švagrové jsem pochopila, že nejdůležitější je asi "nehysterčit". Ona se tak bála, že nahnala strach i synovi. Takže se snažíme o škole mluvit jako o naprosto normální součásti života, i když DOD na ZŠ nás (mě a manžela) dost vyděsilo. Syn je do školy natěšený, číst a psát už umí.
Výběr školy byl dost omezený, v nejbližším okolí jsou dvě ZŠ, ostatní jsou ve vzdálenosti 45 min až 1 hodina. Takže bylo od začátku jasné, že budeme volit jednu ze dvou ZŠ, které jsou blízko. Jedna vypadla díky tomu, že k ní vede dost rušná silnice, u které není přechod se světly (NECHÁPU) ani podchod a lidi tam běžně jezdí dost rychle. Takže i pro mě (dospělého člověka) tam byl přechod silnice docela nebezpečná záležitost. Druhá ZŠ se nám líbí, protože je to škola s rozšířenou výukou jazyků.
Jen nás docela zarazily informace na DOD od paní učitelky - s dítětem je potřeba se každý den alespoň 2 hodiny učit. Jsem ze tří dětí a rodiče se s námi nikdy neučili, úkoly podepsali, pokud jsme něčemu nerozumněly, tak nám to vysvětlili, ale nikdy se s námi dnes a denně neučili. A vlastně si to ani neumím představit. Nemáme pravidelnou pracovní dobu, takže některé dny jsme doma celé a mohli bysme se se synem učit od rána do večera, jindy jsme naopak celý den v práci. Ale nedokážu si to představit ani u pravidelné pracovní doby. Pokud někdo dělá od 8 do 16:30, tak přeci dítě odvede do ranní družiny tak na sedmou, odpoledne ho kolem 17-17:30 vyzvedne, dojdou domů a do 19:30 se učí. Nedovedu si to reálně představit a to jsem do toho nezapočítala večeři apod.
Stejně tak mě překvapila otázka na rodiče, jestli je tady někdo, jehož dítě neumí písmenka. Syn umí díky mému mladšímu bratrovi číst i psát a já to brala jako, že je napřed (ne jako samozřejmost k nástupu do 1.třídy).
Tak jsem vcelku zvědavá, co nás v září čeká.
 18.11Sauni13 


Re: V zaří nás to čeká 

(9.6.2009 10:30:28)
Pevné nervy,nepřehánět to s ničím,upřímně - já měla na základce furt vyznamenání,na školu jsem se stejně pak nedostala,tak tedy učňák, s prvním dítětem nástavba na maturu, s druhým jsem se pokoušela o vysokou-bohužel jsem pohořela na mizerném jazykovém základu,tak teď mám Vš přerušenou a zvažuju co dál...)
Takže opravdu a upřímně mě jedničky nikdy k ničemu nebyly a nepomohly ...
Snažit se školu ,,přežít",udělat co se musí,úkol podškrtnout a moc se tím dál nezabývat, ,,modlit se" a mít štěstí na prima učitelku.
U nás je škola totéž co práce-musí to být,holt. Naštěstí je starší chytrý a stále má to ,,samojedničkové" vysvědčení. Neučí se vůbec-z toho mám právě obavu do budoucna,že jak se budou nároky zvyšovat,že se neumí učit,je zvyklý,že to jde samo :-(....Je fakt,že máme skvělou paní učitelku-násobilku,vyjmenovaná slova-vše mají zvládnuto ze školy bez domácího drilování,učíme se doma anglická slovíčka.

A rada na závěr-až bude Váš poklad šmudlat ty vlnovečky,a čárečky do písanky a Vy se budete rozčilovat že to má prostě otřesné,vemte si papír a udělejte si celý řádek rovných čárek a nakonec zjistíte,že to Vaše mrně fakt nemá lehký,a že to udělat celý vzorně a krásně nejde...
Mě to taky trvalo,než jsem na to přišla a i když jsem kliďas,tak u nás do ,,míry poznání" byly úkoly: Já ječela,Ondra bečel....
A k uklidnění přispělo,že si začal dělat úkoly sám,já jen podepsala,a paní učitelka u nás hodnotí a započítává dotěch zatracovaných známek zejména to ,co dělají ve škole ne doma.
 Markéta, syn 7l. a miminko 
  • 

Umí písmenka? 

(9.6.2009 15:06:27)
To je fakt zvláštní přístup. Syn právě končí první třídu normální státní školy, úkoly denně zaberou maximálně třicet minut, nedostávají je každý den a na víkend vůbec ne. Pokud jde o písmenka, syn uměl jenom ta obsažená v jeho jméně a do vánoc četl (a myslím, že většina třídy). Slabikář je koncipovaný tak, že obsahuje jednotlivá písmenka a slova na jejich procvičování, nevím teda, proč by je dítě mělo umět před nástupem do školy.

Denní dvouhodinová příprava do školy ve mě budí dojem, že si učitelka zjednodušuje život a neučí děti to, co by měla. Děti u syna ve třídě zvládly všechno učivo předepsané pro první třídu vlastně už teď i s tím "minimem" domácí přípravy. A když si představím prvňáčka, který čtyři hodiny dřepí ve škole, pak další čtyři v družině a večer v šest usedá osvěžen k domácím úkolům, aby je v osm ukončil a zřejmě v bezvědomí padl, zůstává mi hlava stát.
 Martina,chlapeček03,holčička99 


Re: Umí písmenka? 

(23.6.2009 7:09:04)
Dcera končí 4 třídu a učivo jí zabere max 45 min a to jen občas pokud píší nějakou písemku, (ale je těžké porovnávat děti, někomu to jde rychleji a někomu pomaleji), V loni jsme měli p. uč. která jim dávala hodně úkolů, dcera je jedničkářka tak u nás nebyl problém, úkoly měla napslané běhen 20 minut, ale vím že si rodiče stěžovali že děti nestíhají. Letos mají jinou p. uč. a dostávají z každého předmětu 1 úkol týdně, tak to je úplně na pohodu.
A při nástupu do 1 třídy jsem měla nervy já, já jsem školu nesnášela a první třídu probrečela, jsem srpnová a bylo mě čerstvě 6 jenže za komunistů jsem prostě musela protože jsem byla normální, kdybych dostala odklad tak by to bylo asi lepší. Bála jsem se u dcery jak to bude ona zvládat aby nebyla po mě, dcera školu milovala a těšila se do ní s příbívajícím věkem se těší na spolužáky a škola je prý o ničem~;) ale to bude blížící se pubertou. Syn je v září tak není co řešit, do školy nastoupí ve svých 7 letech (za rok)doufám že jeho nástup bude stejný jako u dcery do škole se těší už teď.
 Martina,chlapeček03,holčička99 


Re: Umí písmenka? 

(23.6.2009 7:10:27)
Ještě musím napsat že v 1 a 2 tř. měla dcera super učitelku.
 Radana 
  • 

docela dobře 

(9.6.2009 20:49:00)
Dcera nastupovala do první třídy před 3-mi lety. Byla čerstvě šestiletá a tak jsem měla i trochu obavu, jestli jsem udělala dobře, protože více než polovina dětí z jejich třídy nastupovala s odkladem, tedy byly o rok starší a ostatní byli narození v polovině roku, takže byla nejmladší. Současně nastupoval syn do školky a já zpět do práce. Bála jsem se jako blázen, ale nakonec jsem byla překvapená, že to šlo všechno poměrně dobře zvládnout.
Dcera měla a má stále úžasnou paní učitelku, což je myslím jeden z nejdůležitějších faktorů. Paní učitelka dokázala prvňáčky nadchnout, učení je bavilo, dcera se na ní těšila a proto pak celkově všechno lépe zvládala. Možná tak půl roku jsem měla pocit, že se musíme učení doma věnovat možná trošičku více, než starší děti, ale brzy se to srovnalo a dnes jsem ráda, že jsem jí dala do školy hned a ne s odkladem. Dcera se učí dobře a do školy se stále těší a taktéž i její ostatní spolužáci a je to opravdu v paní učitelce :-). Po prázdninách čeká nástup do první třídy syna, tak jsem zvědavá, jak to zvládneme s ním, ale myslím, že to bude zase dobré. Jednak je narozený v listopadu, takže i bez odkladu nastoupí téměř v 7-mi letech, navíc má výhodu, že všechno už má, kvůli malému věkovému rozdílu, odkoukáno od své sestry, takže v podstatě to pro něj nebude nic nového :-). Jako menší dělal úkoly současně s naší dcerou a bral to jako zábavu, měl svou vlastní písanku, počítal a dneska to umí všechno tak nějak samovolně. Uvidíme, jestli to bude výhoda, nebo nevýhoda a zase pevně věřím, že dostaneme dobrou paní učitelku. Už víme jakou a říká se o ní, že je trpělivá a naučí :-), tak snad to bude pravda. Myslím, že pokud se škola dětem dopředu nijak neznechucuje a staví se to jako něco, co může být i zábava, tak to děti zvládnou všechny bez potíží.
 Koelell 
  • 

Re: Od 2.třídy máme novou paní učitelku 

(10.6.2009 15:11:59)
Což je docela blbý, neboť učitelku co jsme měli do teď dcera zbožńuje, její přístup je opravdu skvělý, vytvořila dětem celoroční hru se skřítkem kdo se snaží jde o políčko nahoru a kdo méně jde dolů nakonec dostanou všichni dort...
Nemá přehnané nároky a tak ví co po dětech může vyžadovat, takže třeba ví, že dcera se soustředí tak prvních 15 minut a pak už kouká kde co lítá takže ji opravdu zbytečně nestresuje - akorát je teď naše paní učitelka těhotná a tak se docela děsím toho koho dostaneme místo ní, ať to bude kdokoliv už to nebude paní učitelka Týna....

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.