Zdena | •
|
(23.4.2009 15:09:02) Chci předložit ještě jeden poznatek, tak trochu z jiné strany. Učím na gymnáziu už nějaký ten rok. Mám v živé paměti dobu, kdy jsme u nás otvírali první primu víceletého gymnázia. (Asi tak před 13-14 lety). Přišli k nám žáci, které bylo radost učit. Zvídaví, přirozeně inteligentní, většinou se brzy přizpůsobili trochu náročnějšímu způsobu výuky, než měli na základce. Nebyly s nimi celkem ani žádné kázeňské problémy, není divu, že se základkám nelíbilo, že jim odebíráme ty nejlepší. A hlavně - oni tady CHTĚLI být. Dnes k nám nastupují děti, které jsou sice silné inviduality, ale jen pro sebe. Většinou nemají základní školní návyky ze základky. Uprostřed hodiny se zvednou a jdou se projít, když se jim chce něco říct, tak to vykřiknou. Klidně řeknou učiteli, že teď mají hlad a že tedy teď budou svačit a do toho sešitu si to prostě nezapíšou. Dovedete si to představit? Jedenáctileté děti. V posledních letech se tyto manýry objevují i u nastupujících středoškoláků. Na dotaz, proč si vybrali právě naši školu, když je to tady nebaví, odpovídají, že oni by nejraději nikam, ale že musí kvůli rodičům. To studium také podle toho vypadá. Samozřejmě, ne všichni se takto chovají, většina studentů jsou skvělí mladí lidé, se kterými se dá na úrovni diskutovat, kteří jsou svědomití a vychovaní, s opravdovým zájmem o všechno kolem sebe. Teď si představte, že mezi těmi 30 máte dva - tři nevychované fracky s hulvátským chováním, jejichž jediná zábava je provokovat - jak sami přiznávají. Šikanují spolužáky a učitele klidně pošlou někam. Reakce rodičů? Ti nám řeknou: my si s ním (s ní) doma také nevíme rady, tak s ním (s ní) něco udělejte. Může někdo poradit, co?
|
Jiřina | •
|
(23.4.2009 15:49:07) Vyrazit ze školy, ať jdou makat na nekvalifikovanou pozici a poznají, zač je toho loket. Obávám se, že s těmito týpky v tomto věku už nenadělá škola nic, protože ten základ měli mít z rodiny. Taky pozoruju, že poslední dobou se klade důraz na "individualitu dítěte", ale mnohdy se to přehání a vychováváme jen egocentrické lidi, kteří jsou sice sebevědomí, ale nechápou, že je taky potřeba se podřídit pravidlům, kvůli ostatním a celé společnosti.
|
|
Grainne |
|
(23.4.2009 16:15:30) Zdeno možná mít rád(a) i ty největší zmetky. Já nevím jak, ale oni to poznají. Koneckonců, studovaný pedagog by neměl od laiků žádat rady, jak naložit s problémovým žákem.
|
sarmi |
|
(23.4.2009 16:37:39) grainne, studium pedagogiky na vs te nenauci, jak mit rad vsechny sve zaky. ono je to takove zaklinadlo - mate vs, musite vedet, jak ven ze svizelnych situaci. neni tomu tak. tohle se da naucit pouze v praxi. taky bych byla rada, kdyby to slo, ono to ale skutecne neni moc realne. ucitel by bezesporu mel byt profik a pred kolektivem deti zadne z nich neuprednostnovat nebo neupozadit. ale jen on sam vi, jak to ma. kantorina, napr. vedle zdravotnictvi je jednou z nejcastejsich profesi se syndromem vyhoreni. hadejte proc? je to desne emocionalni zalezitost, zodpovedna a vycerpavajici. bohuzel ne vzdy ma zpetnou vazbu :-(
|
bleděmodrý vamp |
|
(23.4.2009 17:59:20) Zajímalo by mě, za co nese učitel odpovědnost, když říkáte, že je to zodpovědná práce. Pokud si vzpomínám, tak tělocvikáři byli v tomto směru chudáci, těm se kladli za vinu úrazy dětí v tělocviku. Jinak ale nevím, že by učitelé nesli odpovědnost za výsledky své práce, například za to, jestli děti něco umí nebo ne. Vyhoření může být z toho, že učitel předává to nejcennější - znalosti, dovednosti, atd., které si jinak ve své profesi střeží každý sám pro sebe, a čeká ho za to většinou jen nevděk. Pak školní prostředí, odlišné od okolního světa, dost jednostranné zaměření - v jiných profesích je to většinou rozmanitější.
|
|
|
Pruhovaná |
|
(23.4.2009 23:39:08) Sakryš Grainne, že já musím pořád reagovna tebe, máš takové pěkné příspěvky Znáš nějaké jiné povolání, kde by člověk MUSEL mít rád i zlovolné zmetky, aby se o něm řeklo, že je ne dobrej, ale že má základní kompetenci k té práci? Co je to za nehorázný požadavek?
|
kili | •
|
(23.4.2009 23:44:40) Kdyby nebe vyslyšelo volání žáků, nebyl by na světě jediný učitel
|
|
Grainne |
|
(24.4.2009 8:22:05) Pruhovaná, nejde o bezmeznou lásku k bližnímu, ale mít rád zmetky člověku dost usnadňuje život. To je prostě paradox života. Když se proti zmetkovi šprajcneš, pokud možno už předem, protože je zmetek, budeš chodit naštvaně životem, protože pravděpodobnost, že se zmetka zbavíš coby pedagog na ZŠ, je mizivá. Když přehodnotíš osobní postoj, je tu šance, tak okolo 25%(můj momentální výmysl), že zmetek není zmetek, ale pouze naplňuje očekávání. Pokud se nenaplní těch 25%, ve finále zjištíš, že pokud nejsi zaujatá už předem, zmetek ti leze na nervy mnohem méně. Ne, ale vážně, buď fakt o existenci zmetků na této zemi pojmeš jako důvod nechuti vůči svému povolání a budeš zhnusena prací a poté i životem, v tom případě je jedinou spásou vyhoření - nebudeš zhnusena, ale bude ti všechno jedno. Nebo přijmeš existenci zmetků jako prostý fakt, nevyvolávající zvláštní hlubokomyslné emoce. Přibližně jako počasí. Když je počasí, které nám osobně nevyhovuje, nadšení sice nejsme, ale obvykle nám to do života nezasahuje. Zajímavé je, je celkem snadno přežíváme fakt, že nadřízený je zmetek, opačný stav neseme mnohem hůř. Proč?
|
Pruhovaná |
|
(24.4.2009 17:04:16) Grainne, je přece rozdíl mezi přijetím existence zmetků a jejich určitou tolerancí (dokud neomezují život a svobodu jiných) a mezi tím, mít je rád. Mít někoho rád je dost silná emoce. Toleranci do značné míry podporuju, vyhýbání se nálepkování je taky jasná věc. Fakt je, že zmetci prostě jsou. To, že je někomu dvanáct nebo patnáct neznamená, že nemůže být prostě nepovedenej hajzlík. Jak ke svému zmetkovství přišli je jiná, ale nevidím důvod se jim podřizovat nebo podle nich řídit svět (nebo třídní mikrosvět) nebo se vinit z toho, že jej nemám ráda.
|
Grainne |
|
(24.4.2009 17:12:25) Prtuhovaná, neber všechno doslovně a smrtelně vážně. Je rozdíl mezi poněkud otravným rošťákem a zmetkem, který zatvrzele úmyslně škodí. Těch druhých je, dovolila bych si říct, opravdu minimum, takže smrtelně vážné prožívání každého zazlobení vede k tomu, že se nám pedagogové hroutí a vyhořívají. Zbytečně, jen to chce si až přehnaně neoprašovat ego, on se svět nezboří, protože úča neubalancovala jednu hloupou poznámku, nebo holčičí brebentění. K nehynoucí lásce ke všem bližním fakt nikoho nenabádám.
|
Hanka 75 |
|
(28.4.2009 21:08:59) Četla jsem vaši diskusi Grain a Pruhovaná a ráda bych připsala, že příspěvky Pruhované se mi moc líbí, jak obsah, tak vyjadřování. Chce být přesná, nečeho se dobrat, souhlasím též s obsahem... naopak G. nic moc, rady až to protistrana nebere tak vážně... to se mi nelíbí. Házíš něco "do placu", ale já bych s tebou diskutovat nechtěla, protože to vlastně nemá hlavu a patu, nebo spíš základnu, kterou bys promyslela a poctivě vypsala podstatné. Něco hodit do diskuse a pak psát, že tohle protistrana bere moc vážně, a tohle je zase takhle.. proč to sem vlastně píšu. No proto, že opravdu oceňuji příspěvky Pruhované a proto, že mě mrzí, že právě takových tu není víc.
|
|
|
bleděmodrý vamp |
|
(29.4.2009 8:37:12) Pokud považujeme někoho za zlovolného zmetka, on to vycítí nebo mu to dokonce dáme najevo, pak nám to splní beze zbytku. Já jsem také učila, ale zlovolného zmetka jsem nezaznamenala.
|
|
|
|
vesna | •
|
(24.4.2009 8:31:18) Prepac, ale tak je to v kazdej sfere. Kym som robila v statnom sektore, musela som respektovat niektorych ludi napr. z ministerstva, ktorych som si vobec nevazila, boli to hnusny ludia, podrazaci.., ale boli to spolupracovnici. V sukromnom sektore sa stretavam s rovnakymi pocitmi. Klienti su tiez niekedy ludia, ktorych by som najradsej zakazala, ktory nemaju ani stipku ludskosti a predca, su to klienti a musim byt mila a pro-klientsky orientovana a nikoho nezaujima, ze mam voci nim vnutorny odpor.
Chcem len povedat, ze ten pocit prezivaju denne ludia vo vacsine profesii a pedagogovia v tomto smere nie su vinimkou.
|
Grainne |
|
(24.4.2009 8:45:57) Jistěže a potom je s podivem, že tu nevznikají ani oslavné, ani hanlivé články o lidech, kteří se prostě s existencí jedinců, kteří jim nějakým způsobem vadí, škodí, nebo jenom"nesedí", musí v reálném světě smířit. To vpodstatě navazuje na to, co jsem už psala, že škola je odtržená od reality. Konfliktní a rušivé typy najdeme všude a ne vždy je možné se jich zbavit, nebo utíkat. Je nutné s tím pracovat tak, aby to bylo alepoň k přežití. Jsme jednoduše nuceni s tím pracovat, protože v okamžiku, kdy svou bolest vylejeme do světa, dostane se nám rady:"Tak s tím něco dělej". Proč by s tím neměli dělat něco pedagogové? Nedokážou se vypořádat s obecným společenským jevem? Jak tedy chtějí realisticky připravovat druhé pro život?
|
Zasjaj. |
|
(24.4.2009 12:27:38) Grainne, "nějakým způsobem vadí, škodí, nebo jenom"nesedí", musí v reálném světě smířit."
nemusi, pokud nekdo prekroci unosnou hranici skodeni, je ze spolecnosti vyloucenej, jinak by ta spolecnost nemohla proste fungovat. Kdo krade a podvadi, je zavrenej a ne, ze se s tim musime smirit.
Kdo neustale narusuje hodinu a ublizuje ostatnim, musi bejt taky vyrazenej z normalni tridy, jinak by se ty ostatni prumeru odpovidajici deti vubec nic nenaucily, stejne jako spolecnost by nic nevybudovala, kdyby se v ni volne pohybovali zlodeji a vrazi, ze jo.
|
Grainne |
|
(24.4.2009 13:02:58) Zasjaj učila jsem pár let, třídy byly narvané k prasknutí a potkala jsem jednoho jediného (1 ks) jedince, který byl opravdu nezvladatelný. Bylo to v důsledku duševní choroby a to se opravdu zvládnout nedalo. To není zas tak moc. Nevím, co říkají statistiky, ale pokud se rapidně nezvýšil počet psychiatrických onemocnění, není důvod si myslet, že by se měl rapidně zvýšit počet nezvladatelných žáků.
Přirovnávat krádeže a další zločiny k vyrušování při hodině je mimo mísu, to promiň, tím se nehodlám zabývat. Buď krade a pak je postižitelný, minimálně se vyrozumí OSPOD, který může konat, nebo je trestně postižitelný. Nebo vyrušuje. Za hlasitý smích v tramvaji se taky nestíhá a nezavírá.
|
Zasjaj. |
|
(24.4.2009 13:31:58) Grainne, ja nikdy neucila, to musim rict, ze pred tebou smekam. Jednou jsem byla na skole v prirode vychovatelkou a neco tam i ucila, ale nastesti pro mne toho "jednoho" ze skoly v prirode preventivne vyloucili. Nevim, zda to bylo prehnane, ci ne, ja ho nikdy nepoznala, tam neprijel.
Psala jsi, ze kdyz nekdo "skodi", musime se s tim smirit, s tim nesouhlasim. I ve skole se krade a fyzicky ublizuje, vrazdi jen zridka smirovat se s tim nemusime. V dospele spolecnosti se nesmirujeme s tim, kdyz nekdo rusi v divadle nebo na koncerte - co by z toho meli ostatni platici divaci? Ten ozrala nebo magor je vyvedenej. Deti jsou ve skole platici divaci - jejich rodice financuji skolstvi ze svych dani a nechtej, aby vyuka byla zavazne narusovana.
|
Grainne |
|
(24.4.2009 13:40:24) Zasjaj, krádeže a šikana patří do kompetence jiných státních orgánů. Vyrušování patří do kompetence učitele. Nepředpokládejme, že je reálné, aby si i rodič, považující školu a učitele za dobrou věc, tu a tam odskočil ze zaměstnání a napomenul své rozverné dítko, které učitel nezvládá. Kdo tedy se má vypořádat s vyrušujícím žákem, ne li učitel?
|
Zasjaj. |
|
(24.4.2009 13:48:09) Grainne, ja nevim, myslim ze rozhodne ne rodic, ale taky ne uplne kazdy ucitel, ale skolni system. extremni deti bych asi vyradila do extremi tridy k mimoradfne schopnym ucitelum, krotitelum, s extra psychologickou peci, opakovanou diagnostikou proc se vlastne tak chova, co se deje a tak.
pamatuju, ze tech mimoradne schopnych ucitelu, ktery fakt zpacifiokovali i ty nejvetsi magory, bylo za mou skolni dochazku jen par. kdyby byly takovy naroky na ucitele, nevim, to by nemohl ucit temer nikdo.
|
Grainne |
|
(24.4.2009 14:10:54) Zasjaj, to už tu bylo - zvláštní a poté speciální školy, kam se téměř bez rozmyslu a automaticky přeřazovaly děti, jakkoliv nezapadající do systému, děti s mentálním postižením, ale i děti "zlobivé", pokud neměly bojovné a znalé rodiče, tak i děti s různými poruchami učení, bez ohledu na skutečnou inteligenci..... Ne, tak to bych opravdu nechtěla, aby se opakovalo, to by společnost automaticky vylučovala nepohodlné (nikoliv zločince) jedince. Jestliže jsou učitelé, kteří to zvládají, jak je možné, že jiní to za stejné peníze a se stejným vzděláním nezvládají? Kdy je tedy chyba? A máme tedy odstraňovat "nepohodlné", jen aby se méně schopným kantorům lépe žilo?
|
Zasjaj. |
|
(24.4.2009 18:35:53) Grainne, "A máme tedy odstraňovat "nepohodlné", jen aby se méně schopným kantorům lépe žilo?"
ne proto, aby se jim lepe zilo, ale proto, aby to vetsina kantoru vubec zvladla, pac ve vetsine jsou vzdy ti prumerni, ( ale za to muze statistika ) A v dusledku toho, ze to vetsina kantoru zvladne, aby se bezny zak taky neco naucil.
Urcite dobri a ukazneni zaci inspiruji slabsi a mene ukaznene, ale jeden jedinej maogr - at uz ve skole nebo na pracovisti - bohate staci k tomu, aby rozlozil uplne vsechno.
Ja bych volila stredni cestu, spatne zvladatelne zaky do extra tridy stejne skoly, kde by byli umisteni docasne a na mene nebo vice predmetu pod vedenim nejakeho specialniho komanda, nez by byli znova a lepe diagnostikovani, trochu upesneji zvladnuti a posleze opet zpatky integrovani...pripadne by tam byli vykazani vzdycky, kdyz je to chytne. Asi naivni predstava.
|
Grainne |
|
(24.4.2009 18:42:51) Zasjaj, no v Americe v některých školách v kritických místech učí bývalí členové námořní pěchoty. Jenomže pro veterány v našich školách opravdu není místo, tam se sveřepě drží ti otrávení, znechucení a méně schopní s patřičným titulem. Pak chodí okázale trpět na Rodinu. Mám je politovat?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pruhovaná |
|
(24.4.2009 17:09:57) Nutil tě nekdo, abys blbého spolupracovníka nebo klienta MĚLA RÁDA? Chovala ses k němu korektně, ale uvnitř jsi k nim měla odpor... Grainne psala o tom, že zmetka žáka musí mít učitel RÁD, protože když nemá, ten zmetek to pozná a pak se holt nemůžeme divit, že je zmetek (to samozřejmě přidávám). Chápeš rozdíl mezi akceptací nebo korektním vystupováním vůči nesnesitelnému klientovi (kterým může být i žák) a tím, když někoho mám RÁD? Copak je význam slov mít rád tak nepochopitelný?
|
Grainne |
|
(24.4.2009 17:13:28) ...ani nenutím, no to už vůbec ne.
|
Pruhovaná |
|
(24.4.2009 17:24:12) Co to? Moc nechápu? Psala jsem to Vesně.. Ale teda neplatí, jak jsi psala "mít rád(a) i ty největší zmetky. Já nevím jak, ale oni to poznají." ? Není to nucení, ale předjímání a nesmyslný požadavek na vklad osobní pozitivní emoce k někomu, k němuž ji prostě nelze cítit. A když necítíš, jsi blbej učitel - ?
|
Grainne |
|
(24.4.2009 17:31:06) Pruhovaná, vždyť to říkám, neber všechno tak vážně a doslovně, pak se zbytečně užíráš nesmysly. Pochop, že mi je jasný, že ty prostě Vomáčku ráda mít nebudeš a nebudeš, protože Vomáčka je pro tebe jenom zmetek. Pro mě je spousta zmetků taky osobnost a tu a tam se projevují dost vyhraněně. Mám je ráda, taky mám problém s autoritami. Obzvláště s autoritami kolegyň učitelek a ředitelů škol jsem měla takový problém, že jsem prchla. Taky mě nebudeš mít ráda, ovšem pokud se začneš dusit vzteky nad mým požadavkem, budeš to mít těžký a budeš to mít horší, než kdybys mě měla ráda. Jednoduchý jak facka, ještě pořád to nechápeš?
|
|
|
|
|
|
|
Blanka | •
|
(24.4.2009 7:59:49) I pedagog je jen člověk a to na konci článku nebyla ani tak otázka jako spíš povzdech ne ? Nejhorší jsou rodiče, kteří prostě chování svých dětí neřeší, škoda, že jim učitel nemůže dát pár facek, teď myslím ty děti, i když někteří rodiče by možná taky potřebovali vzpamatovat. Je určitě těžké mít rád cizí dítě, natož spratka, který se snaží učitelům i spolužákům udělat ze života peklo.
|
|
|
babi_ |
|
(23.4.2009 16:36:00) Poradila bych se studovaným pedagogem, případně se pedagogickým zaměstnancem školy. Existuje nějaký metodický pokyn, co s takovými nestudenty? Je možné, jak je tu již navrženo, poslat jej na vyšetření a pro pomoc k psychiatrovi? Nebo alespoň do PPP? Co výchovný poradce na škole? Musí být přeci nějaká cesta, jak moci vzdělávat normální studenty aniž by v tom bránili nestudenti.
|
Zdena | •
|
(24.4.2009 10:38:38) V tom je právě ten největší problém. Poslat na vyšetření nebo do PPP. Jenže to učitel sám nesmí. S tím by musel rodič souhlasit. Nepřejte si slyšet reakce některých rodičů, když jim velice taktně a opatrně vysvětlujete problémy jejich dětí. A ještě musíte velmi opatrně volit slova, protože máte okamžitě na krku žalobu.
|
Grainne |
|
(24.4.2009 10:53:13) Zdeno, já vhodnou volbu slov, pokud mluvím s někým, s kým mám vyřešit problém, volím automaticky. Předpokládám, že i u učitele je to samozřejmost a naopak nepředpokládám, že by chtěli vydat rozkaz příslušným výnosem. To by sice bylo pohodlné a rychlé, ale minimálně neetické.
|
|
|
|
Jazzmamka |
|
(23.4.2009 16:40:43) Je to tak.Učím v 1.třídě a stále častěji narážím na údiv rodičů,když mají děti umět mláďata zvířat,dny v týdnu nebo kdy se narodily a kdy mají svátek.Kantor aby se obával toho,že rodičům tyto poznatky připadají náročné a zbytečné. Myslím,že tady někde to začíná - rodiče i děti mají mnoho práv a pak ještě nějaká ta práva.Ale žádné povinnosti,pokoru. Jinak ale souhlasím s autorem hlavního článku,že mě "vytáčejí" takové přístupy kantorů jako : máme se učit jen tučně vytištěné věty,máme si vypsat souhrnný odstavec apod.URČITĚ záleží moc moc na učiteli jako člověku.Jak on přistupuje k životu,jak ho umí prožívat,jak umí dětem skloubit poznatky z více předmětů a ukázat jim to prolínání a ten odraz praktického života v něm.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(23.4.2009 17:26:01) většina dětí v ČR prochází mateřskou školou. To, že děti neumí mláďata zvířat a dny v týdnu, je tedy asi vizitka školek.
|
Adélka | •
|
(23.4.2009 21:44:45) Ráchel, takže na vině jsou už dokonce učitelky ve školkách? To myslíš vážně? Moje děti mají leporela, která s nimi "čtu" zhruba od 1 roku, tam jsou zvířátka. Nejdříve jsme se učili, jak které dělá, potom jak se jmenují jejich mláďata, kde žijí a čím se živí, popř. čím jsou nám užitečná. Syn má zanedlouho 4 roky a tyto znalosti má. Mateřskou školu nenavštěvuje. Je pouze mou věcí, co ho naučím, a když začne chodit do školky, neznamená to, že já se s ním přestanu bavit. Neměli by učitelky ve školce naučit děti taky být bez plen, jíst příborem, obléct se, zavázat si boty, pozdravit, poděkovat, poprosit, po obědě odnést talířek...? Může se to tam dopilovat či posilovat, ale školka přece nemá za úkol tohle děti učit? Probírá se to tam, ale nepředpokládá se, že to děti ještě nikdy neslyšeli.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(24.4.2009 13:55:14) klid, to byla taková ironická poznámka. Moje děti do školek nechodily - a tyto znalosti měly, protože jsem se jim samozřejmě věnovala. Já tím spíš narážela na to, jak se často mluví o tom, jak je MŠ strašně důležitá, aby děti později uspěly ve škole. No a ve skutečnosti, přestože tam některé děti tráví většinu času, tak toho moc neumí.
|
Adélka | •
|
(24.4.2009 16:24:30) Já se právě tvému příspěvku docela divila, protože tě odtud znám, sice s tebou nemusím ve všem souhlasit, ale úsudek máš vcelku zdravý. Mateřská škola je jistě důležitá, hlavně na trénování sociálních vztahů, podrobení se určitému režimu, kdy už se musí brát ohled i na ostatní, pracovat ve skupině atd. Pro sociální případy je to možnost naučit se i ty zmíněné základy, ale školka nemůže suplovat rodinu. Nemyslím si, že je školka nutná, ale je určitě dobrá.
|
|
|
|
|
|
vesna | •
|
(23.4.2009 16:40:59) Priznam sa, ze v celku nechapem v com je problem, ked student vyberie svacinu a zacne jest. Kym som ucila na skole (sice vysokej, ale i tam bolo dost nemotivovanych studentov) nikdy mi neprekazalo, ze maju pitie (samozrejme nealko) na stole a ze si ukusuju zo sendvica. V com je vlastne problem? Nepise poznamky, tak to je jeho problem. Neurobi priklad, cvicenie... tak sa to odrazi na znamke. Ale ak diskutujeme, prednasam... a on/ona nehovori s plnymi ustami, naozaj nechapem v com je problem.
Taktiez som umoznovala studentom, aby pocas celej mojej prednasky sa mohli ozvat, polozit otazku, vyjadrit svoj ne/suhlas, postreh... Nie je to jednoduche, obcas clovek strati nit, ale pedagog by to mal zvladnut. Nedovolila som prerusovanie iba ked studenti mali referat, tu sa ich kolegovia museli zdrzat az do casu vymedzeneho na diskusiu. Skakanie do reci a prerusovanie viet som netolerovala, ale ak niekto dvyhol ruku, tak som ukoncila vetu a dala priestor.
Nehovorim, ze som nemala problemy so ziadnym ziakom. Aj ked som psycholog, obcas sa mi zdalo, ze na niektorych studentov naozaj nemam paky, ale konzultovali sme to s kolegami, pomahali mi, snazili sme sa spolu vyriesit problemy a ked to neslo, vyska tiez nie je povinna.
|
|
Jíťa | •
|
(23.4.2009 21:21:22) A co takhle zkusit rodičům poradit, co s takovým frackem dělat, případně kam se obrátit???
Dnešní děti se už ve školách dozvědí, kam se obrátit v případě jakéhokoliv problému, ať už se jedná o neshody s rodiči, šikanu, drogy, či cokoliv jiného...
Ale kam se můžou obrátit rodiče, kteří ztratili na své děti výchovný vliv? Kdo jim poradí jak postupovat? A jak donutit dítě, aby spolupracovalo?...
|
|
Kateřina | •
|
(25.4.2009 23:32:20) Věděla bych, Zdeno, co. Přes hubu a vyhodit, jak haranta, tak rodiče. Škoda, že to nejde, měla byste průšvih, pan ředitel by se za vás nepostavil. Dokud totiž toto nebude možné, nic se nezmění. Jsi drzý spratek? Vyhodit ze školy a jdi si kam chceš. Co to je za šílené rodiče, že řeknou, my s ním nic neuděláme, udělejte vy. Ale ten harant má přijít z rodiny už vychovaný, od toho škola není, ta má učit, vychovávat musí rodiče. V těchto případech selhali rodiče, spratci mají na co si vzpomenou, značkové hadry, výchovu žádnou a pak se rodiče dovolávají ve školách, udělejte nám s nimi něco, jsou na facku rodiče i spratci.
|
|
|