Miky - děti 5,5 a 3 | •
|
(18.7.2008 10:07:51) Mladší syn právě v září nastupuje do školky a shodou okolností bude mít paní učitelky, se kterými se letos rozloučila naše budoucí prvňačka. Syn je tedy již zná, protože se mnou celý rok chodil pro Lucinku do školky - občas si tam i s dětmi pohrál a velmi se mu tam líbilo. Myslím si, že je to pro nás ideální start, mám trošku obavy z toho, jak bude ráno ve školce reagovat, až já odejdu. Takhle bude mít trošinku náskok. Myslím, že maminky, které mají z nástupu svých ratolestí obavy, by mohly zkusit doprovázet jiné maminky, jejich dítko by mezitím mohlo školku "omrknout". Mohlo by jim to nástup určitě usnadnit, nepůjdou do zcela neznámého a cizího prostředí. Jinak já od "našich" paní učitelek očekávám prozatím pouze to, že dokážou Petříkovi pomoci s prvním odpoutáváním se od maminky. To ostatní je momentálně podřadnější. A byla bych velmi ráda, aby se mu tam líbilo tak, jako Lucince. Ta dokonce maskovala rýmu a kašel, abych to nezjistila, a ona nemusel abýt doma
|
Dana | •
|
(18.7.2008 11:10:49) Především by si rodiče měli uvědomit,že do školky by měli dát dítě,které dodržuje zásady slušného chování,umí se samo najíst,neubližuje dětem,zvládá obstojně se samo obléknout apod.Do tří let se nejvíce dají vštípit pravidla chování a to je úkol rodičů.Nejhorší je,když rodiče očekávají,že ve školce se dítě toto všechno naučí.Ale paní učitelka tam má dalších 24dětí a má zvládnout naučit to,co měly umět děti z domova,když rodič nezvládl ani jedno dítě? Píšu to jen,že mě štve a zároveň je líto naší paní učitelky,která tam má pár dětí,které neustále ubližují dětem a dělají naschvály.Bohužel se s nimi musí neustále zabývat na úkor těm vychovaným dětem,se kterými by mohla zatím podnikat spoustu zajímavých činností. A to samé je pak ve škole.Některé děti se neumějí chovat slušně ani k dětem ani k dospělým.Kazí pak celou atmosféru ve třídě a okrádají o čas ty,kteří chodí do školy,aby se něco naučili.
|
petra | •
|
(18.7.2008 11:28:17) to ce je v článku napsané je sice hezké a pravdivé, ale mám pocit,m že v dnešní době rodiče hledají hlavně školku, kde jejich dítě vůbec vezmou.
|
|
Molly Weasley | •
|
(18.7.2008 11:30:05) Nedávno mi řekla jedna maminka "Paní učitelko, potřebuju ho dát do školky, já už si s ním doma nevím rady."
|
Míša | •
|
(19.7.2008 23:31:53) Neznám to dítě ani maminku, ale třeba to myslela tak, že se její dítě už samo nudí a touží po kolektivu, já měla štěstí že mi malou vzali, ale znám několik maminek, jejichž stejně staré děti nevzali, a ty to dost těžce nesou, protože se prostě už těšili na ostatní děti a doma je to prostě už nebaví. potřebují kolektiv. Jetsli to myslela tak, že ho už neumí vychovat, tak to je ale fakt blbý.
|
|
anaj | •
|
(12.8.2008 19:39:06) Souhlasím,je to obvyklé rčení rodičů hlavně po prázdninách,nějakém volnu i po víkendu.Obyčejně je to od rodičů,kteří se svým dětem moc nevěnují,děti jsou pro ně "zátěž"v jejich životě,děti tedy moc nezvládjí sebeobsluhu,mají problémy v sociální oblasti a kontaktech s okolím.Ale rodiče přesně vědí,co jejich děti potřebují,jak se k nim má přistupovat a jaké výjimky by měly mít a pečlivě učitelku kontrolují,zda jejich požadavky plní.Neuvědomují si,že ve třídě je 28dětí a všem je potřeba se věnovat.
|
|
|
MSteflova |
|
(18.7.2008 11:52:37) Dano, dá se s tebou na jednu stranu souhlasit, co se týče těch nevychovaných dětí. Pokud tedy jde o nevychovanost. Některé děti ale mají poruchy chování, rodiče toho moc nesvedou a řada z nich si i uvědomuje, že takové dítě pro učitelku není žádný med. Ovšem do práce musí a co mají dělat? Nic jiného, než dát ho do školky, jim většinou nezbývá. Má dcera je živé a veselé dítě, jsou jí 2 roky, podobné věci naštěstí neřeším...zatím. Ovšem kdo ví, co učitelkám v MŠ jednou "nabídnu" já...
|
Dana | •
|
(18.7.2008 13:51:06) Jasně,jsou děti,které musí mít specifické podmínky,stačilo by i méně dětí ve třídě,aby se jim mohla učitelka individuálně věnovat.Ale bohužel v dnešní době,kdy ve školách se třídy slučují a naopak umístit dítě do školky je pro rodiče výhra,takže jak ve školkách,tak i ve školách jsou třídy plné a je jedno,jestli je tam dítě(případně více dětí),kterým by velmi pomohlo třeba jen to,nebýt v přeplněné třídě.Takže rozhodně nehážu všechny děti do jednoho pytle.Některé,přestože rodiče dělají,co mohou,tak jsou těžko zvladatelné.Ale u některých je skutečně chyba ve výchově. U nás ve školce je např.ve třídě 25 dětí.Samozřejmě dopředu nikdo neví,jak bude dítě pobyt ve školce zvládat.Bohužel zrovna letos se sešla třída těch nejmenších v takovém složení,že tam bylo několik těch obtížně zvladatelných.Jsou tam sice dvě učitelky,ale ne vždy.Celkem má tato školka tři oddělení-jedno pro děti 3-4 roky(klobouk dolů,před paní učitelkami v této třídě)a dvě pro děti 4-7 let.V lednu jedna učitelka z finančních důvodů(a možná i psych.důvodů-raději šla pracovat do kanceláře) odešla a místo ní tam na děti dohlížela uklízečka.Ale finanční ohodnocení skutečně kvalitních učitelek a učitelů,to už je jiná kapitola...
|
|
|
Tatchud 29 let, syn 2roky+4měsíce | •
|
(18.7.2008 12:12:21) 100% souhlas - učitelky nejsou od toho aby naplno suplovaly rodiče a vychovávaly děti místo nich. určitě se na tom - kór v MŠ - velkou měrou podílí, ale hlavní břímě je na rodičích. Rozdíl bude určitě pokud učitelka "dostane" do třídy 20 dětí se základy slušnýho chování a respektu a nebo 20 "rozmachaných spratků" předaných rodiči s tím, že učitelka je od toho aby z nich vychovala slušné lidi. Já sám osobně jsem po skončení školy dostal nabídku, abych na škole zůstal jako mistr odborného výcviku. Odmítl jsem s tím, že by mne brzy zavřeli za ublížení na zdraví, protože bych se nedokázal mezi tou pakáží co tam kolem mne byla dloho ovládat a někomu něco určitě udělal. Když si vezmu že mám doma jednoho prcka a ten mne dokáže chvílemi taky vytočit tak, že mám co dělat abych po něm neskočil, tak si neumím při nejlepší vůli představit mé utrpení mezi 20 takovými ničitely nervů. Proto vzdávám hold všem, kteří to v psychickém zdraví přežijí a žádné přehnané nároky na ně si klást nebudu (už nás to čeká příští rok).
|
|
Líza |
|
(18.7.2008 16:08:15) Samo najíst se ve třech letech leckteré dítě neumí a není divu. Neubližuje ostatním? - Dano, napadlo tě někdy, že se děti jinak chovají, když jsou s maminkou mezi třemi dalšími dětmi na pískovišti a když jsou v kolektivu dvaceti vrstevníků? Školka je prostě nové prostředí, které funguje úplně jinak a dítě neumí předem se tam chovat. To se musí naučit až tam.
|
Veronika | •
|
(18.7.2008 16:23:20) No nevím,myslím,že by dítě mělo vědět,co se může a co ne a mělo by umět poslechnout.A s tím jídlem-nedovedu si představit,že učitelka krmí 20dětí najednou . Nezapomenu na případ ze školky,kam chodila má dcera,kdy jedna "čertice" málem uškrtila jednu holčičku páskem od župánku.To už bylo jen vyvrcholení jejích každodenní útoků vůči ostatním dětem.Stejně se ovšem projevovala i na hřišti,když tam byla s maminkou.
|
|
Učitelka | •
|
(19.7.2008 16:31:12) Nemohu s Vámi souhlasit, pokud mi do třídy přijde dítě se špatnými návyky(nevychované) z domova musím nejdříve tyto návyky velmi pracně a většinou s velkou nevolí rodičů odstranit na úkor těch ostatních. Ono by bylo dobré občas rodiče nevychovaných dětí postavit do třídy aby si uvědomili jak je to těžké pracovat s takovými dětmi jakou jsou ty jejich, i když možná by to bylo k ničemu a zkazili by i ty ostatní.
|
|
zuzka | •
|
(20.12.2008 14:52:32) Lízo, děkuji že jste se zastala "neschopné" matky na výchovu. mám doma zlatíčko skoro tříleté - věnovala jsem ho na zkoušku do soukromé mat. školky s 15 dětmi a 3 učitelkami a doufala že to zmáknou. Nezmáknul to - doma se chová víceméně slušně, na písku taky ale je velmi aktivní běhací typ a venku odmítá poslouchat. Takže ze školky mi byl vrácen. Asi si o mě myslely, že jsem ho nikdy nevychovávala: ve školce lítal mezi dětmi, tu některému sebral hračku a běžel dál, tu některé uhodil a do všeho vubec neposlouchal prosby paní učitelek. Bylo mi řečeno že je hyperaktivní a at uvažuji o léčbě zkidňujícími prostředky. Zklidňující prostředky si koupím asi sama ..... doma nezlobí a zpusobně si hraje, pomáhá mi s jednoduchými dom. pracemi, umí zacházet celkem bezpečně sesekyrkou i s nožem - ví že je to ostré, bez dovolení v lese nesni ani malinu - zeptá se mě...... Nevím jak ho mám vychovávat. Prostě kolektiv je něco jiného.
|
|
|
Martina | •
|
(18.7.2008 16:11:09) Souhlasím.Jedna moje známá má 3 letého syna,který neustále na hřišti "šikanuje"ostatní děti-hází jim písek do očí,šťouchá do nich klackem,dělá jim naschvály,boří jim bábovky.Na můj dotaz,proč mu nic neřekne,tak prý v tomto věku by to stejně nepochopil,nemá to cenu mu něco říkat atd.-prostě výmluvy.Tato maminka se chce na hřišti s ostatními maminkami bavit a ne vychovávat svého syna. Moje kamarádka má 6 letého bezvadného kluka a k němu teď téměř ročního chlapečka.Kolem 10měsíců měl tendenci neustále kohokoliv tahat za vlasy.Důrazné nene,když to nepomáhalo,tak ho jemně plácla přes ruku a dala mu najevo,že se jí jeho chování nelíbí. No a teď v roce chodí ostatní hladit,žádné tahání za vlasy!Stejně vychovávala toho staršího a je to znát.Říká,že pěknému soužití s ostatními lidmi se to dítě musí učit od narození.
|
|
Evka | •
|
(18.7.2008 21:38:28) Tragédie českých školek je dána poměrem dospěláků a dětí. Na 20 hlavou třídu potřebuji jednu kvalifikovanou učitelku a 2-3 pomocníky. Třeba študáky po matuře, co se nedostaly na VŠ, nebo cizinky/cizince, co si vzaly Čecha a potřebujou se naučit jazyk, nebo důchodce/důchodkyně, co by nechtěli/y být samy doma a chtěli/y nějakou tu korunu navíc. Pak se zvládne leccos, nakrmit, obléct, hezký program, a i nějakého toho asociála naučit slušnějšímu chování.
|
Dana | •
|
(18.7.2008 22:01:18) Tak to je svatá pravda.Pokud by tam byl i nějaký ten student-muž,tím lépe.Nebo ta pomocnice-důchodkyně-vlastně taková babička,kterou ne každé dítě má.Myšlenka je to bezvadná.Možná by nebyl problém to i realizovat,ale kdo ví,jakými zákony a možnostmi je školství okleštěno.
|
|
Teraza Horáková |
|
(18.7.2008 23:09:30) Evko, i tohle má svá negativa a pozitiva. Naše děti (a nejen oni) nedaly na laskavou tetu Evču ze školky dopustit. Učitelky byly někdy malinko nervózní, ona byla pomocnice, takže jim zabalila ta pyžamka, nebo uklidila stůl, ale prostě byla milá, příjemná, usměvavá. Myslím, že dětem ve školce teď bude docela chybět- to je jiná kapitola, ale na hezký přístup k dětem (a jsem skálopevně přesvědčená, že ony přetvářku a to, že je má někdo rád, fakt poznají) školení prostě není.
|
|
Učitelka | •
|
(19.7.2008 16:42:21) Mluvíte mi z duše.To je sen snad všech učitelek v Česku, ale vše je otázkou peněz a v mateřském školství jsme na tom nejhůř. Všude hlásají jak mají učitelky 20000Kč a více a k tomu ještě osm týdnů dovolené, tak co ještě chtějí. Pravda je, že po 26letech praxe mám 16tisíc hrubého a dovolenou si mohu vybrat jenom o prázdninách, takže pobyt v zimě na horách nebo mimo sezónu je pro nás tabu. Kolik by asi dali pomocníkovi v MŠ a kdo by to za ty peníze šel dělat?
|
|
katka | •
|
(24.7.2008 22:04:15) to je pravda. anglicke skolky jsou v leccems katastrofa, ale vzdycky je ve tride vic ucitelek, nebo ucitelka a jedna dve pomocnice. i ve skole to tak mivaji, minimalne do cca deviti let.
|
|
|
sally |
|
(19.7.2008 0:45:37) Mno, já myslím, že záleží i na výchově té školky. Co mám dělat s tím, když mi při vyzvedávání čerstvě tříletého syna učitelka řekne, že se ráno serval se spolužákem a že mu mám domluvit? Co zvládnu x hodin poté, co ke konfliktu došlo? Navíc ten konflikt měl nějaký vývoj (např. ten chlapeček mu bořil bábovičky na písku) - ano, mlátit další děti se nemá, ale z mojí zkušenosti (ať už to byl můj syn, kdo někoho bacil, nebo byl sám obětí) obvykle to napadení je výrazem nějaké frustrace (žijeme v Kalifornii, můj syn šel z česky mluvící rodiny do anglicky mluvící školky a měl prvních pár týdnů problém se domluvit), nebo toho, že děti nevědí jak řešit situaci (boří mi bábovky). A já sama doma nedokážu na tyto situace dítě připravit - nějak mě nenapadlo synovi bořit bábovky a nacvičovat chování v takovém případě. Podobně nemůžu suplovat dalších dvanáct dětí mluvících jazykem, kterému nerozumí. Takže myslím, že vychovávat by měly i učitelky a měly by zasahovat okamžitě a přiměřeně vzhledem k situaci.
Školku jsme nedávno změnili a je dost podstatný rozdíl, když dostanu dítě s tím, že si ho mám vychovávat a když za mnou učitelka přijde s tím, že syn někoho bacil a že by potřebovala, abych s ním promluvila a zjistila, co se vlastně stalo (že mu pořádně nerozuměli) - a pak synovi vysvětlí, co udělal špatně a dá mu nějaký návod jak takovou situaci řešit (říct druhému dítěti aŤ to nedělá, poprosit o pomoc učitelku pokud s dítětem není domluva - tentokrát to byl nový malý čínský chlapeček, který neumí anglicky a který nepochopil, že můj syn si nepřeje, aby mu bořil bábovky) a slíbí, že dá na něj trošku pozor, aby odchytla momenty, kdy se schyluje ke konfliktu a zasáhla dřív než dojde na hrubou sílu. V Česku asi nejsou ty jazykové komplikace, ale kolik tříletých dětí je natolik vyspělých, aby se dokázalo s kamarádem DOMLUVIT a verbálně najít nějaký kompromis? A tohle je podle mě hlavní úloha školky - naučit děti spolu nějak civilizovaně vycházet - protože to je ta část výchovy, kterou většina rodičů doma nemá šanci zvládat, protože zkrátka nemá těch další xx dětí....
|
Teraza Horáková |
|
(19.7.2008 1:06:17) Sally, dost mne baví, že v zemi, kterou spousta zdejších čtenářek považuje za idol ctností, kde, kdyby žily, padali by pečení holubi z mostu a vše by bylo jinak, je vlastně o tomtéž. Domnívám se, že některé z nás považují vysněné státy za něco jako U.F.O., kde je všechno jinak.
(nedávno jsem se zasmála u zákona, který zakazuje v USA - a fakt nevím, zda u Vás, pobyt dětem samotným bez dozoru rodičů do 15-ti let. Postih samozřejmě pro rodiče, ne pro děti), protože mých kamarádek, které mají 15-ti a výše leté děti, sice věří, že jsou někde, ale skutečně fakt netuší, kde skutečně.
Naprosto souhlasím s Tebou, a v tomhle, myslím, že s shodneme, vysvětlovat "Same, co to bylo dnes u svačiny??" je naprosto bezvýznamné.
Ve své podstatě je to i důvodem, proč jsem se nezúčastnila debaty soukromé x státní školky (tady už se asi nepotkáme, protože řeším jiný problém). Proč je pro někoho důležité, aby dítě chodilo do soukromé školky???? Když jsem hledala školku okolní, líbilo se mi, že mají pravidelné táboráky, že se snaží hovořit cizím jazykem (ale to je kroužek, který lze zařídit v okolním městě za levnější peníz než v té školce). Takže - rozpor státní x soukromá je vlastně v čem??
školky mne tolik nebraly, v době, kdy jsem zjistila, že existuje možnost připlatit dětem za základní vzdělání na škole, jsem se dozvěděla toto:
za pouhých 10.000 Kč měsíčně ( u nás 20, protože x 2) bych získala: výběr svačiny ze švédského stolu dle přání dítěte, tudíž bych dítě mohla vyslat z domova bez svačiny, džusy, jogurty, kdykoliv k dispozici,- ano, to je výhoda, výběr ze 3 jídel kvalitního oběda (pravda, děti mají možnost výběru ze dvou jídel a jedí doma)), bazén na zahradě, perfektní učitelku angličtiny, malotřídku - to mně důležité připadá... a spokojené děti.
A tak šli do školy státní, bez výběru svačin, jogurtů, bazénu, ale oslovil nás program "Začít spolu". Teď je situace složitější, dětí se sešlo málo, a mnoha rodičům vadí spolupráce dětí. Těžko vysvětlovat, že písemné práce a matematické testy dělá každý za sebe....
Zase jsem utekla od tématu, ale jsem ráda, že tam, kde žiješ, nemáte robotické učitelky, ani děti. To bychom zase byli pozadu.
|
sally |
|
(19.7.2008 4:25:02) Terrezo, ten zákon je fáma... ve dvou státech existuje, ale myslím, že je to jen DOPORUČENÍ, že do TŘINÁCTI let děti mají být pod dozorem někoho, komu samotnému je více než třináct. U nás takový zákon není. Samozřejmě, že když nezletilec něco provede (třeba zapálí barák), tak jsou za to zodpovědní jeho rodiče (opatrovníci) - ale to je snad logické? Pokud vím, tak v ČR byly taky podobné zákony (např. pokud si žák ve škole zlomil nohu za dozoru učitele, bylo to v pořádku; pokud ale se to stalo bez dozoru, tak mohl být učitel, který měl vykonávat dozor stíhán).
Ad školky - všude je to o lidech. Já jsem děti dala do dobré školky, starší tam chodil dva roky, kterou vedl pár. On se rozvedl s ní a znovu se oženil a nechal si školku a zkoušel to vést s novou manželkou - ale duší podniku byla manželka č.1. Manželka č.2 byla totálně ztracená a školka se v podstatě rozpadla. Problémy s účetnictvím, najednou přestaly fungovat věci jako úklid, nebo to aby děti měly na záhodě toaletní papír a mýdlo, svačiny se začaly odbývat tím, že každé dítě dostalo slanou tyčku (nekecám), pak jim "vyhořela" jedna budova (dost by mě zajímalo jakou náhodou to byla zrovna ta, kde měli kancelář s účetnictvím, a jakou souvislost to má s tím, že rodiče chtěli vidět účty?) a tak pospojovali třídy... můj syn byl ve třídě osmi dětí, které měla jedna učitelka... najednou v té samé třídě bylo dětí třiadvacet - sice tři učitelky, ale stejné množství hraček, pomůcek, stejně velký (teda spíš malý) prostor, jeden záchod a jedno umyvadlo (ke konci právě i bez mýdla a ručníku) na všechny děti.... prý dočasně... na měsíc... no když už to byly tři měsíce, tak jsem děti vzala do jiné školky, i když jsem je tam původně chtěla nechat do konce školního roku. I třeba z toho důvodu, že ty učitelky byly přepracované, že tam byl chaos (na prostoru schváleném pro určitý počet dětí byl najednou víc než dvojnásobek) a pak nezvládaly řešit situace typu že se dvě děti servou - protože v tom borčusu, řevu a zakopávání jeden o druhého to prostě nestíhaly uhlídat. Ty podrobnosti o rozvodech a účetnictví jsem se dozvídala postupně, některé až dodatečně, když už moje děti ze školky odešly... kdybych to věděla všechno dřív, odhlásila bych je o pár měsíců dřív....
Tady jsou v podstatě všechny školky soukromé a stojí spoustu peněz, takže pak to rozhodování není jen o tom, jeslti budu mít něco zadarmo nebo jestli si připlatím za luxus... je to o tom, že školka je luxus a já chci za svoje peníze to, co mi přijde že nabízí nejlepší hodnotu.
|
katka | •
|
(24.7.2008 22:09:49) to v uk je nejaky zakon na to, ze deti nesmi byt sami bez dozoru do dvanacti let. porad je nekdo hlida a casto jim i posluhuji, ale to je jina kapitola...
|
|
|
|
|
Dana | •
|
(19.7.2008 10:12:56) Díky za vaše příspěvky!Každý máme vlastně pravdu.Samozřejmě neočekávám,že do školky přijdou samí slušňáci.Spíš mi vadí to,co jsem vídávala a stále vidím na písku,kde se to dítě právě učí základům,jak žít v kolektivu,i když menším.Stačí přitom jenom,aby maminka řekla dítěti,že když si chce od někoho půjčit hračku,tak musí poprosit(neverbální gesto prosím už zvládne dítě velmi brzy,i když třeba neumí pořádně mluvit),naučit dítě,že nebořím "dílo"někoho jiného,když někam přijdu,tak pozdravím,při odchodu se rozloučím,když mi někdo něco dá,tak poděkuju atd.Většinou spíš vidím lhostejnost ze strany rodičů a slyším slova,oni si nějak poradí.Ale jak?Většinou ten silnější vyhrává.Samozřejmě se dítě nenaučí hned,jak přiměřeně reagovat na danou situaci,ale potřebuje na tom písku pomoc rodičů,aby mu řekli,navrhli,jak má jednat.A stále dokola opakovat,v klidu a důsledně.Musí to slyšet od mala a ve věku tří let už hodně věcí zvládne samo.Rodič už mu nemusí stát za zadkem. Samozřejmě,když pak přijde do nového většího kolektivu ve školce,tak se může chovat úplně jinak.Ale dítě,které se na písku naučilo už to,že silnější vyhrává,bude tento model uplatňovat i ve školce. Souhlasím s tím,že paní učitelka ve školce má děti seznámit s novými pravidly školky,aby se jim tam všem dobře žilo.V tom vidím možná i výhodu heterogenní skupiny,kdy jsou v jedné třídě děti různého věku.Starší pomáhají mladším a mladší se zase pozorováním učí od starších.Problém může nastat,když naopak starší budou dávat najevo svojí nadřazenost.Ale to už je úkol učitelky,aby děti naučila ,jak spolu dobře vycházet. Ale stále trvám na tom,že ty základy si dítě nese z domova ze své rodiny!
A ještě k té původní otázce,jakou si představuju učitelku?Lidskou,spravedlivou,která se umí vcítit do dětské dušičky,která dokáže si hrát a umí rozvíjet dětskou fantazii,která bude pro děti přirozenou autoritou,která má organizační schopnosti a dokáže jednat i s rodiči,která bude s dětmi pracovat tak,aby pro ně přechod do školy pak nebyl problém.Možná jsem ještě na něco zapomněla,co mě jako důležité napadne až za chvíli...
Obdivuji práci učitelek,protože ten tlak okolí,ten nápor na nervy,ta zodpovědnost...,ale když pak přijde pár dětí a řekne jí,já Vás(nebo Tě-záleží,jak je to kde zvykem)mám moc rád a uvidí ta rozzářená očička těch dětí...Však to jako mámy známe také,že?
|
Zubatac |
|
(19.7.2008 23:25:46) No vidíš, Dano, a naše dítě tohle všechno umělo, pak přišlo do předškolního oddělení mš, a o tom, že by ráno při příchodu dítěti učitelka odpověděla na pozdrav ať dítěti či rodiči, nemohlo být ani řeči. Seděla za svým psacím stolem a leckdy nejspíš ani nevěděla, které dítě jí zrovna přišlo do třídy... a když přinesla dcera do mš bonbony, protože měla narozeniny, dočkala se pouze věty: dej ty bonbony na stůl. Dětem je ani nerozdala...nedejbože, že by dceři (nebo jinému dítěti, které slaví) třeba s dětmi popřála a udělala výjimečných 5 minut, kdy se jedinec cítí býti středem pozornosti, užije si svůj výjimečný den a ostatní si se učí podat ruku, dívat se do očí a popřát něco hezkého....namísto toho si tyhle děti už od malička zvykají, že vlastně vůbec nikoho nezajímají a nestojí ani za přání k narozkám.... Takže - chápu, že je pro učitelky důležité, aby dítě bylo vychované, na druhou stranou by mělo být víc než samozřejmostí, že i pedagogové zvládají základy slušného chování. Ale možná jsme měli jenom smůlu...Leč je mi líto všech dětí, které v takové mš musí zůstávat, a divím se tomu, že paní ředitelka toto dopustí...
|
Dana | •
|
(20.7.2008 8:03:42) Tak to je moc líto,že jste na někoho takového narazili! Takže jsem si uvědomila,že do výčtu všech vlastností a dovedností,které jsem uvedla,že by ta nejlepší paní učitelka měla mít,by se ještě hodilo-BÝT PRO DĚTI TÍM NEJLEPŠÍM VZOREM.
|
|
|
|
Friely |
|
(19.7.2008 20:54:21) no...mam dve deti a to hlavni, co jsem behem jejich vychovy pochopila, je fakt, ze kazde dite je jine a nelze srovnavat. nektere deti se vychovavaji tzv. samy a s nekterymi je vetsi problem. v zadnem pripade bych si ale nedovolila rict, aby rodice zivejsich nebo mene sikovnych deti sve ratoslesti nechavali doma a neumoznili jim predskolni vychovu. ve 3 letech potrebuje temer kazde dite zmenu autority a detsky kolektiv a prave tato zmena muze uklidnit temperamentni dite, priklad ostatnich deti jak se samy oblekaji apod. muze pomoci malemu predskolakovi v tom, aby byl take samostatnejsi.
|
|
Friely |
|
(19.7.2008 20:54:54) no...mam dve deti a to hlavni, co jsem behem jejich vychovy pochopila, je fakt, ze kazde dite je jine a nelze srovnavat. nektere deti se vychovavaji tzv. samy a s nekterymi je vetsi problem. v zadnem pripade bych si ale nedovolila rict, aby rodice zivejsich nebo mene sikovnych deti sve ratoslesti nechavali doma a neumoznili jim predskolni vychovu. ve 3 letech potrebuje temer kazde dite zmenu autority a detsky kolektiv a prave tato zmena muze uklidnit temperamentni dite, priklad ostatnich deti jak se samy oblekaji apod. muze pomoci malemu predskolakovi v tom, aby byl take samostatnejsi.
|
|
Jana Nováková,šestiletý syn | •
|
(22.7.2008 20:19:40) Vážená paní,vám se to asi povídá,když máte doma dítě,které postavíte do kouta a tam ho najdete.Můj syn má ADHD,což je porucha chování a hyperaktivita a věřte,že není co závidět.Dělá přesně ty věci o kterých píšete a bohužel na něj nic neplatí.Problémy ve školce s paní učitelkou má a jsem z toho neštástná.Ono se to lehce řekne.
|
Dana | •
|
(22.7.2008 21:19:58) Samozřejmě,že po odeslání příspěvku jsem si uvědomila,že to neplatí pro všechny děti a v mých příspěvcích níže to trošku uvádím na pravou míru.Spíš jsem to myslela na ty rodiče,kteří si s výchovou svých dětí příliš nelámou hlavu a očekávají,že ve školce jejich dítě vše naučí. Mám dvě děti narozené 2 roky po sobě.Na jejich výchovu jsem byla většinou sama-žádná pomoc prarodičů,manžel dlouho v práci...Malinko tedy vím,že výchova dítěte není úplná hračka.Pokud má dítě nějaký handicap,tak je to určitě o hodně těžší,ale myslím,že rodiče těchto dětí dělají,co můžou.Bohužel u zcela zdravých dětí rodiče někdy na výchovu kašlou. Jak už jsem tedy jednou psala,bylo by fajn,kdyby byl ve třídách menší počet dětí,případně nějací asistenti,kteří by paní učitelce pomohli.Ve většině školek tomu tak ale bohužel není.U nás máme např.25 dětí na dvě učitelky.Na část dne(do vycházky)jen na jednu.V jedné třídě jsou děti ve věku 3-4 let.Takže pomoc starších dětí také nepřipadá moc v úvahu.(Samozřejmě,že ne každý den je plný počet dětí ve třídě,ale i tak to musí být velmi náročné.) Vám přeji hodně sil,protože o ADHD syndromu něco vím,a ať se vše jen a jen zlepšuje!Dana
|
|
|
bibi je kamaradka |
|
(9.10.2010 20:38:40) Dobry den chtela jsem se jen zeptat co když se diteti neco ztrati boty atd.jak se to potom řeši dekuji za odpoved naschledanou Justova.
|
Lenka Nová | •
|
(10.2.2013 8:31:10) Záleží, kde se to ztratí. Pokud třeba boty v šatně, kam si je mají žáci odkládat, tak rodiče dostanou náhradu, protože školy jsou na to pojištěny.
|
|
|
Lenka Nová | •
|
(10.2.2013 8:27:50) Plně s Vámi souhlasím. Je třeba se taky zamyslet, jak má vypadat ideální školák nebo spolužák. Někteří nevychovaní jedinci pokazí atmosféru v celé třídě, i kdyby byla učitelka zlatá.
|
|
|
|