| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Anketa: Co čekáte od učitelky mateřské školy?

 Celkem 89 názorů.
 Jana, Pája 3 r 
  • 

Učitelka MŠ 

(30.4.2008 12:36:13)
Jako asi většina matek své dítě miluji a chráním. Proto bych velmi uvítala, kdyby učitelka v MŠ měla děti hlavně RÁDA. Pochopitelně je důležité, pokud se dítě v MŠ také něco zábavnou formou naučí a pohraje si s vrstevníky, ale pozitivní vztah učitelky ke své práci hodnotím já osobně za nejdůležitější. (Mám ve svém okolí kamarádku, která zjišťovala chod v MŠ pro své dítě, tam však i za její přítomnosti učitelka sprostě nadávala, když se dítko pokakalo, je arogantní, nevšímavá k potřebám dětí, chlapečka, který byl v MŠ první den nechala plakat, prý, ať se vyřve.. a toho bych strašně moc chtěla své dítě ušetřit).
 petra 
  • 

Re: Učitelka MŠ 

(30.4.2008 12:46:59)
Pro mě by ideální učitelka měla být vnímavá k potřebám dětí, ale zároveň by měla být i přiměřeně přísná, tak aby u dětí měla autoritu a dokázala ve třídě udržet určitou kázeň, tak aby se děti ve školce něco naučili. Přílišná ochrana dětí je dlemého na škodu, pokud vyloženě nedochází k šikaně, tak by se děti měli učit řešit své problémy samostatně.
 majdaleenka +07+11 


Re: Učitelka MŠ 

(30.4.2008 13:37:04)
než mě někdo ukamenuje, tak podotýkám, že jsem to zažila "zevnitř", jako asistent a ne jako rodič zvenčí, jsou to zkušenosti ze 2 školek: tak tedy A) učitelka v MŠ by neměla v pracovní době kouřit a za tímto účelem opouštět děti v herně (obě učitelky tak učinily, děti byly samy); B) učitelka v MŠ má milovat svou práci a děti, bez toho je z ní zlá fúrie, která pak v nouzi kontroly učí tříletou holčičku s DS počítat (prostě nevěděla, co má najednou dělat, když jindy nic nedělala); C) učitelka v MŠ má být opravdu přesvědčená o positivech integrace postižených dětí do kolektivu zdravých vrstevníků a pokud není, tak ji má ve své třídě odmítnout nebo přejít jinam, jinak dochází k diskriminaci postižených (kdybych se za chlapečka nepostavila, nebyl by ani na logopedické hodině ani jinde); fuj, to jsem se rozjela, tak ještě dodám, že učitelky v MŠ jsou ve většině případů obdivuhodná stvoření, která za malé peníze milují svou práci a děti a já jim za to děkuju. :-)
 Novotňásci 


Re: Učitelka MŠ 

(30.4.2008 14:36:04)
Moji dva kluci chodí do MŠ Velechvín (Základní a mateřská škola Lišov).Paní učitelka Skálová je velmi šikovná a děti má skutečně ráda.Za tu dobu co tam chodí umí víc věcí než děti, které chodí do MŠ Lišov.Dvakrát do roka s nimi připraví krásnou besídku pro rodiče.Ač tam má 14 dětí(od nového školního roku 16) snaží se věnovat se každému individuálně a dolaďuje jeho nedostatky.Učí předškoláky hrát na flétnu,malým dětem pomáhá s malováním,aby měli krásné obrázky na výstavku.Věkové rozpětí dětí je 2roky až 7let.Kluci nechtějí chodit domů a nadšeně se těší na další den.Tak si já představuji ideální učitelku.Pokud by existoval Zlatý Amos pro MŠ určitě bych tam naší paní učitelku nominovala.
 Molly. 


Re: Učitelka MŠ 

(30.4.2008 15:37:16)
Je neuvěřitelný rozdíl v tom, jestli má učitelka ve třídě 15 dětí nebo 25. Při patnácti dětech mi přijde všechno jako nádherná pohádka - děti poslouchají, nepřekřikují se, mám čas si s každým popovídat, malujeme, tvoříme, hrajeme se. Stíhám úplně všechno a s klidem, i když jsem na ně sama.
Oproti tomu, když je dětí ve třídě 25, nedá se to vydržet. Rozhodně pak taková třída není o předškolním vzdělávání, ale o hlídání, aby si jeden druhému nešlapali na hlavu. Děti křičí, běhají, hádají se, bijou se. I když některé z nich posadím ke stoku, aby si kreslily, stejně to nevydrží a strženi davem povykují dále.
Obecně se říká, že do 19 dětí ve třídě je klid, všechno se zvládá. Při dvacátém dítěti nastává problém a je-li ve třídě více než 20 dětí, přestává se vzdělávat, ale hlídat.
Takže podle mě budou kidně jší a spokojenější učitelky vždycky ve vesnických školkách, které nemají plně obsazenou kapacitu třídy.
 Novotňásci 


Re: Učitelka MŠ 

(30.4.2008 21:13:16)
To máš sice pravdu,ale to je jen v případě kdy nad ní nevisí Damoklův meč v podobě hrozby zavření školky.A totéž platí i pro rodiče dětí,které tam chodí.Přestože je zřizovatelská školka přeplněná,chtějí tu vesnickou zrušit.Kam příjde paní učitelka a naše děti?To nikoho nezajímá.Ale to není diskuze na původní téma.
 Cita 


Hlavně dostatek školek! 

(2.5.2008 10:59:57)
Překvapuje mě, že se ještě nikdo neozval...řešit přístup učitelek v mateřské školce mi přijde přinejmenším legrační ve chvíli, kdy je tu mnohem vážnější problém, totiž: jestli dítě do mateřské školy vůbec dostanu..

..Beru jakoukoli školku s jakoukoli svéprávnou a psychicky zdravou paní učitelkou.
 Denča7 


Re: Hlavně dostatek školek! 

(11.5.2008 9:00:48)
Musím s Vámi souhlasit. Já od září budu vodit syna do mš nakonec města, protože mi ho u nás - v blískosti bydliště nevzali. Jako budoucí učitelka vím, že mateřská škola je nezastupitelným místem v předškolním věku dítěte. Tedy od 3-6-ti let. A jako matka znám svého syna, který se ve společnosti dětí cítí výborně, proto bych jej nerada ještě rok brzdila doma.

Je to problém a vždycky se musím smát, jak jsou naši radní překvapení, že se rodí hodně dětí. Zrušili zde 3 školky a teď hledají řešení. Jedno se našlo, školka bude vybudována do příštího roku na půdě jedné základní školy. Je to možná zvláštní, ale maminky u nás jistě budou rády za každou novou třídu. Třeba na půdě.

Ještě bych se ráda vyjádřila k té učitelce. Musí mít děti ráda, být vyrovnaná sama se sebou, přistupovat k dětem individuálě, umět rozdělit přiměřený počet didakticky zacílených činností a poskytovat dětem prostor pro spontanietu, volnou hru, dostatek pohybových a tvůrčích činností...A jednou z neposledních vlastností by měla být její chuť se vzdělávat, hledat nové nápady, uplatňovat nové přístupy ve vzdělávání dětí.
Proto se mi také příčí návrh ministerstva, že by učitelky nemusely mít pedagogické vzdělání.
V dnešní době, kdy mají učitelky možnost dálkově studovat, vzdělávat se na kurzech, jsem se při svých praxích (studuji VŠ Učitelství pro mateřské školy) setkala s velice laxním přístupem učitelky. Co se týče například rámcového vzdělávacího programu a hlavně s přístupem k dětem. Naštěstí jsem měla možnost se setkat s další paní učitelkou, která mě přesvědčila o tom, že může být učitelka, kamarádka i autorita dětí bez větších emočních zásahů, křiku, ponižování, trestání...

Pevně věřím, že až budu jednou učit, že budu pro děti dobrá paní učitelka a rodiče budou spokojení.

 Gabča, dcera 6/06 
  • 

Hlavně cit pro děti 

(30.4.2008 12:45:45)
Já bych taky moc chtěla dát dítě do školky, kde bude spokojené, kde ho budou mít rádi takové jaké je, pomůžou mu, když bude potřebovat, něco ho naučí, ale zároveň ho budou umět i vhodně usměrnit, když bude potřeba.
Živě si totiž pamatuju na svůj nástup do MŠ, týden jsem proplakala (bylo mi tam hrozně smutno). A má o tři roky mladší sestra taky. Navíc, když už plakala hodně, došli pro mě, abych jí uklidnila, ale já ji jen obejmula a plakaly jsme obě :) Toho bych moc chtěla svou dceru ušetřit. Proto vítám možnost dát děti i třeba na pár dnů v měsíci do školky, než je přímo dát "natvrdo"! Myslím, že tak dítě pochopí, že se ho rodiče nezbavují napořád.
 Kaja + 3 


Re: Hlavně cit pro děti 

(30.4.2008 15:00:36)
Gabi, ja zas udelala tu zkusenost, ze kdyz jsem davala malou na pet dnu v mesici, zvykala si velice tezko. Vzdycky to byl znovu sok, po celem tydnu. Asi zalezi na i nature, ona byla dost mamanek a cita, ale nejsem sama kdo ma tuhle zkusenost.
Jinak moje predstava ucitelky v MS je aby mela deti rada, byla citliva, ale zaroven si dokazala udrzet autoritu, jinak ji to hejno blech prevalcuje. Rozhodne si nemyslim ze by neco takoveho bylo jednoduche, me klokrat litaji nervy i z tech mych dvou, natoz pak z dvaceti :-D.
 Gabča, dcera 6/06 
  • 

Re: Hlavně cit pro děti 

(30.4.2008 18:19:55)
Tak to se mám na co těšit. Moje malá je taky maminčina dupka! :) Ale souhlasím s tím, že učitelka si musí udržet autoritu. Já z naší malé taky někdy pěkně šílím, a to mám zatím jenom ji!!!
 Květa, Terezka 1rok 
  • 

učitelka MŠ 

(30.4.2008 12:53:28)
Určitě by měla mít ráda svou práci, z toho se pak odvíjí vše pozitivní pro děti, které má na starosti. Úplně nejideálnější mi připadá taková učitelka, která je pro dítě, když potřebuje, spíše druhou mámou, pro jiné děcko zase spíše dospěláckým vzorem.
Jako každý člověk má i ona právo na to se splést, nebýt vždy stoprocentně naladěná, ale děti by ji měly mít rády a nebát se jí.
Jako bonus beru ženu, která umí pěkně vyprávět, usmívat se a která má smysl pro humor.
 Mika7887 


Re: JAk to vidí učitelka 

(30.4.2008 13:08:49)
Ráda bych kdyby vyšla anket "jací jsou rodiče". Jsem učitelka MŠ.Myslím si že mám celkem zdravý a součastný pohled na věc. Je mi 29let. Přála bych všem rodičům,aby si mohli tuhle práci vyzkoušet.Já chápu,že každý rodič chrání své dítě(dělám to taky)ale ony děti jsou našim zrcadlem. Tak jak se rodiče chovají doma,tak se chovají děti ve školce. NAučit se zvládat 20osobností najednou,vytvořit z nich skupina,která se umí respektovat a domluvit je složité.
Přála bych si aby si rodiče uvědomili,že školka(ani škola) NEVYCHOVÁVAJÍ. Vychovávají rodiče a úkolem MŠ je jen jejich výchovu dál rozvíjet tím směrem,který si nastavili sami.
Vše je jen o komunikaci a toleranci.
 Zdislava a kluci 


Re: JAk to vidí učitelka 

(30.4.2008 13:47:31)
mik trosku nesouhlasim, ja od skolky ocekavam ze kluky nauci jak se chovat v kolektivu,jak v nem hledat reseni,kompromisy....to vsechno s detma ktery doma slysi:"ty hajzle ty mi nebudes rikat ze jsem blba" asi si ani nedokazu predstavit jak to ma ucitelka tezky,ale tohle bych chtela aby se tam naucili....aby byli schopny a ochotny problemy resit samy (pujcovani hracek,postuchovani,ale i vysmech :-( )
 Mika7887 


Re: JAk to vidí učitelka 

(30.4.2008 19:01:38)
Zdislavo s tím souhlasím.Jenže já mluvím o těch základech na kterých ve školkách potom staví a ty jsou v rodině děti se chovají v kolektivu tak jak to vidí u rodičů. Ve školce se neučí!!!
 Myšutka* 


Re: JAk to vidí učitelka 

(30.4.2008 15:28:25)
Miko, dovolím si nesouhlasit. Paní učitelka sice nemůže být jediným vychovatelem dítěte, ale i ona je má vychovávat. V naší MŠ je dvacet dětí ve třídě a určitě ne všechny mají ideální rodinné prostředí. Přesto se tam nenosí neslušné výrazy, děti se k sobě chovají hezky a věřím tomu, že to je z velké části výsledek práce paní učitelky. Ona je vychovává, stejně tak, jako je vychovávají rodiče.
Mmch. naše paní učitelka má ve třídě dvě děti, které potřebují hodně péče - holčičku, která má potíže s chůzí a s manuální zručností a mého syna s elektivním mutismem. Denně si udělá čas, aby mi při předávání řekla, co se dělo, jak se malý choval, jaké udělal pokroky. A dokázala dětem přijatelným způsobem vysvětlit synovy potíže, přijaly ho mezi sebe a on je tam šťastný. I holčička mezi ně prostě patří, její maminka mi nedávno říkala, že v této školce se málá konečně cítí dobře (ze dvou školek musela odejít). I to podle mne spadá do výchovy.
 Mika7887 


Re: JAk to vidí učitelka 

(30.4.2008 19:04:18)
Jistě to je v pořádku,ale nějak tady nikdo nechápe,že učitelka staví jen odborné věci na ty základní které si děti donesou z domova. Může rodiče nasměrovat,ale pokud nechtějí oni sami tak nebude chtít ani dítě. |A celkem vím o čem mluvíš,protže učím ve speciální MŠ
 Marci 
  • 

Re: JAk to vidí učitelka 

(30.4.2008 16:09:18)
Já s Mikou PLNĚ souhlasím.
Mám sice obě děti od školky hodně daleko, ale přesto si stále myslím, že školka opravdu nemá vychovávat. Ve školce si mají děti hrát a učit se vycházet s kolektivem. Vychovávat je mají doma rodiče. A to především k toleranci k lidem, obzvláště pak k vrtevníkům.
Když ale má učitelka ve třídě již zmíněných 20 "osobností", tak jde asi sranda stranou. Když vidím, co dokáže udělat jedna osobnoust za scénu matce, nechci ani domýšlet, co jich dělá dvacet ............
Rodiče by si měli uvědomit i to, že dítě bezprostředně a nezáludně "vyžvaní" paní učitelce hodně věcí z rodinného života. Takže se paní učitelka dozví i to, že tatínek o ní řekl, že je kráva.......
Pro mě je ideální ta paní učitelka, která dožije důchodu v plném duševním zdraví i přesto, že své svěřence nebije.
 Zdislava a kluci 


Re: JAk to vidí učitelka 

(30.4.2008 18:13:57)
marci nejsem si jista jak dokazu doma vychovat toleranci k vrstevnikum,to prave cekam od skolky,protoze tam je to prostredi vrstevniku....ale soulasim ze pozdravit a jine veci se ma dite naucit doma,ale neco proste doma naucit nejde a to ma podle me prave na starosti ucitelka.....
konkretni priklad, jsme na piskovisti a cizi dite prijde k vojtikovi,vytrhne mu hracku z ruky a utika...maminka keca na lavicce, to je ta lepsi varianta,agresor vi,ze se mu nic nestane,protoze maminka se ho zastane v jakekoliv situaci (a tech vymluv a reci okolo toho :-( ) ucitelka v MS to vyresi nestranne,vsichni zucastneni vidi se hracka brat nesmi...priklad je nejlepsi vychova...
 Mika7887 


Re: JAk to vidí učitelka 

(30.4.2008 19:07:14)
Nerada bych taky sama obhajovala učitelky.Sama vím že nejsou všechny ideální(ale kdo je). Vadí mit tady jedna věc. Maminky které tady píší nevědí o té práci nic a přesto mě tady dokázaly uplně potopit. Co bych potom měla čekat od dětí?
 Marci 
  • 

Re: JAk to vidí učitelka 

(30.4.2008 21:04:50)
MIlá Miko!
To je právě to. Učitelka může čekat jen to nejhorší.
Onehdá jsem četla jednu diskusi o práci učitelek a málem jsem vyhodila PC z okna. Nemám pedagogické vzdělání, jen zkušenosti se skupinkami dětí při dětských dnech a podobných akcí, ale reakce některých rodičů jsou na nabitou zbraň.
V té diskusi měli všichni řeči o neschopnosti učitelek MŠ a úrovně jejich vzdělání (včetně toho, že pedagogkou školu dokáže vystudovat průměrný šipmanz), ale nikdo nebyl ochoten za hlídání svých dětí zaplatit.
Upřímně obdivuju každou učitelku (a na čím vyšší stupni učí, tím větší můj obdiv má), neboť já bych v podobných zařízeních mohla být tak 3 dny a pak by mně zavřeli za masovou vraždu.
Každýá rodič, který vypustí před svým dítětem z pusy větu typu : učitelka je kráva, by měl dostat rok vězení natvrdo. Učitelka může být seběvětší kráva a já jí to půjdu klidně říct osobně do očí, ale dítě musí mít k učiteli respekt, protože pokud ho nemá, tak pak vypadá naše školství tak, jak vypadá. A vše je převážně vina rodičů.
 Gabča, dcera 6/06 
  • 

Re: JAk to vidí učitelka 

(30.4.2008 21:18:33)
Můžu říct, že mi čtete myšlenky. Naše školství je fakt kapitola sama o sobě, jen čekám, kdy to u nás bude vypadat tak jako v USA, kdy děti vystřílejí kvůli blbosti své spolužáky a učitele. Já osobně respekt z učitelů měla, ale znám spoustu dětí, které je nemají ani z rodičů, takže nějaký učitel je nemůže rozházet...
 Luca 
  • 

Re: JAk to vidí učitelka 

(1.5.2008 0:03:26)
respekt ano, ale "odsaď podsaď". Např. učitelka řekne mé dcerce, že je prase (slyšela jsem to), dcerka pláče,pokapala si oblečení při obědě, a to byla ve školce asi 2 týdny - takže stres, pláč atd. v tom případě dcerce opravdu neřeknu, že učitelka jedná správně, dcerka by totiž byla opravdu přesvědčená, že je hrozná a nemožná.
 Teraza Horáková 


Re: JAk to vidí učitelka 

(1.5.2008 0:11:23)
Luco, prosím Tě, jaký respekt u profesionála, který sdělí dítěti, že je prase..... to už je fakt jiná kategorie....


Nedávno u nás prolítla doma kauza ´"pohlavek"...... od pančelky na hudebku.... Pozor.

Coby matka jsem poměrně kritická vůči dětem. Tzn. znám je..... mám jedno dítě, které je prostě pozér a bude lhát i kdyby ho to mělo stát život..... prostě životní komedie. Ne nemiluji ho o to míň, ale jeho trable s tím, že mu někdo ublížil, že mu hodil písek do vlasů prostě beru s rezevou.


a pak máme to druhé dítě.... A to nelže, ani kdyby nás vzápětí měli celou rodinu postřílet, přesto jsem hledala svědky (tedy- devítileté.......)

a údajně pomaloval lavici. Krom toho, že to fakt neudělal (jak ho znám, dvě hodiny by jen hledal v tašce tužku), musel následky odstranit a když prohlásil "já jsem to ale neudělal", zkasíroval pohlavek..... svědky mám 4.....

takže jsem paní učitelce napsala červenou propiskou do žákovské, že pokud bude mít pocit dát pohlavek našemu dítěti, uvítám PŘEDBĚŽNÉ VYSVĚTLENÍ a pak mu ten pohlavek buď plácnu sama já nebo táta......

a co víc??? co se tělesných trestů týče, neužíváme je ani sami.....


Tak jsem
 Luca 
  • 

Re: JAk to vidí učitelka 

(1.5.2008 22:29:50)
Plně chápu, taky máme dvě děti, holky, jedna introvert plachý, které dělá problém někoho i plácnout, když se hraje "na babu" (ta, co chodí do MŠ). No a druhá - netřeba popisovat.
L
 Mika7887 


Re: JAk to vidí učitelka 

(1.5.2008 6:45:38)
Ahoj Lucko,to je to co mě dokáže na rodičích vytočit. Stejně jako menšinu i učitelé jsou házeni všichni do jednou pytle. Máš špatnou zkušenost a okamžitě jsi už předem odsoudila všechny. Ona i učitelka je člověk a občas rodiče mluví o svých dětech hůř a potom moralizují ostatní. Neříkám že je to správné,ale pokud jsi to slyšela jen jednou tak mě zaráží že inteligentní člověk dokáže takhle rychle odsoudit
 Luca 
  • 

Re: JAk to vidí učitelka 

(1.5.2008 22:21:51)
Tak to fakt nebylo myšleno, že si myslím o všech učitelkách, že jsou špatné, mám pocit, že ani to v příspěvku nezaznívá. Místo této konkrétní učitelky je nová a ta je bezvadná. jen jsem chtěla reagovat na to, že respekt dětí k učitelům za každou cenu je diskutabilní. A takový zážitek mě nadzdvihává, dcerka je plašší, introvertní.
 ZuziP 


Re: JAk to vidí učitelka 

(2.5.2008 0:14:37)
Miko, ja som z Luckinho prispevku nevycitila, ze by ucitelov hadzala do jedneho vreca...
 Jana (Kuba, Zuzanka) 


Re: JAk to vidí učitelka 

(1.5.2008 22:03:35)
Marci super názor,
něco na tom je... pokud mám dojem že učitelka udělala blbost, okecám to dítěti bla bla ona to asi tak nemyslela... a vyříkám so to s ní sama... i kdybych měla naběhnout k ředitelce, že už toho mám dost ať ji vyhodí tak moje dítě to nebude řešit, pro něj to musí být obecná autorita... holt v nejhorším budu řešit změnu školky...
Tohohle je snad rozumný se držet - nevím samozřejmě by mohlo dojít k nšjakým extrémním případům, ale to bych sem netahala...
Fakt mi přijde škoda těm nadšencům co mají chuť a sílu učit ještě ztěžovat práci :-) když mají snahu a slušnost.
 ZuziP 


Re: JAk to vidí učitelka 

(1.5.2008 2:26:44)
Miko, kde ta kto potopil?
 Mika7887 


Re: JAk to vidí učitelka 

(1.5.2008 7:20:18)
Zuzi,to bylo obrazně řečeno. Chtěla jsme tím říct,že lidé podle jedné špatné zkušenosti dokáží okamžitě odsoudit celou "skupinu". NAvíc mi vadí,že i kdyby to nezažili sami,ael slyšeli z vyprávění,že udělají to samé.Porovnávám to s dobou kdy jsem učila ve Švédsku. Ale to je dané mentalitou,s tím bohužel nic neudělám. Samozřejmě jsou i výjimky a díky za ně. :))
 ZuziP 


Re: JAk to vidí učitelka 

(2.5.2008 0:12:15)
Miko, deje sa to na obidvoch stranach. Su rodicia, ktori jednym smahom zovseobecnia svoje zle skusenosti s jednou ucitelkou... ale su aj ucitelia, ktori to iste robia s rodicmi...
Vdakabohu ani na jednej strane to nie je vacsina. Ani v tejto diskusii, preto som sa divila.
 Jupík 


Pohled z obou stran 

(5.5.2008 17:21:48)
Hodně zajímavé téma. Prožívám ho z obou stran. Sama mám dceru ve školce, a protože moje matka v MŠ pracuje, již od dětství znám celé zákulisí..Předem upozorňuji, že bydlíme 100km od sebe, takže dcera ani já žádnou "protekci" nemáme a já sama učitelka nejsem.
Díky tomu, že vím, jak je práce v MŠ náročná, snažím s naší MŠ hodně spolupracovat, jezdím jako pomocný dozor na výlety apod. Každé mamince bych doporučila, aby strávila alespoň jeden den v MŠ. Nikdo z vás nemá představu, co je to za práci. V jednom příspěvku někdo psal, že učitelky odcházely kouřit. Nechápu. Člověk se bojí jít na WC, aby se náhodou zrovna něco nestalo. Bohužel ze zkušeností mé matky i z toho, co slyším od "naší" paní učitelky, mohu jen říct, že spolupráce s rodiči je čím dál těžší. Maminky mě teď jistě začnou lynčovat, ale já to vidím tak, že všichni v dnešní době znají svá práva, ale jaksi zapomínají na své povinnosti. Nezvladatelné děti se vodí do školky na půl sedmou a odchází přesně v době zavírání - to proto, aby maminka měla čas na sebe a co doma s tím zlobivým...Já sama své děti miluji nadevše a než jsem našla školku, obcházela jsem jednotlivé školky ve městě a vycházejících maminek jsem se ptala, jak jsou se svojí školkou spokojeni. Lidé z menších měst to mají určitě těžké, obzvlášť v dnešní době - jen tiše doufají, že jim někdo jejich dítě přijme. Přesto bych chtěla všechny maminky poprosit-než začnete říkat, co všechno MUSÍ učitelka dělat (a ona opravdu musí a kolikrát dělá ještě o hodně víc), zkuste si samy představit, jaké to je, když kolem sebe máte 25 dětí. Mnoho z nich doma nemá vzorové prostředí a na jejich chování je to samozřejmě znát. Ale i děti, které jsou doma přehnaně hýčkány, mohou být ve školce pěkně zlobivé jen proto, že se najednou vše netočí jen kolem nich.
Učitelka mateřské školy by podle mě měla být laskavá, mateřská, hravá, přiměřeně přísná, důsledná a hlavně - její práce ji musí těšit. Tohle všechno splňuje paní učitelka, kterou jsem svým dcerám našla a přála bych ji všem vašim dětem.
 Bara 
  • 

Re: Pohled z obou stran 

(5.5.2008 18:52:43)
Jupíku,
bohuzel to je i jinak - rodice z nasi skolky by opravdu radi spolupracovali, ale nebyl zajem ze strany vedeni. Sama jsem 2 roky v SRPS a opravdu me prekvapilo, jak na me ucitelky koukaji skrz prsty za nabizenou pomoc - a to jsem jezdila jako vedouci dlouho na tabory, delala jsem ve skole, suplovala jsem, mela jsem na starosti prvnacky - tudiz vim, o co jde. myslim, ze jsou proste dva tabory a par tech, kteri by radi byli v obou taborech, ale ne vzdycky to funguje :o((
 Jupík 


Re: Pohled z obou stran 

(6.5.2008 9:17:01)
Baro, to me mrzi. Urcite mas pravdu, ze pokud se skolka rozhodne pro pristup - "predejte dite, zavrete dvere a nazdar", tak nemate sanci. To jsou presne ty ucitelky, co chteji mit svuj klid na kafe a drby...Preji pevne nervy.
 zuzkasim 


Re: JAk to vidí učitelka 

(30.4.2008 20:44:40)
Souhlasím miko. Je docela zvláštní, když rodiče očekávají, že děti se ve školce stanou ukázněmými, poslušnými, zdvořilými, sebeobsluhu zvládajícími atd. stvořeními, ač se jim to doma za cca 3 roky soužití 24h denně nepodařilo. Samozřejmě beru v potaz vývoj dítěte, který nekončí dovršením 3. roku, jde spíš o to, že rodiče bývají často toho názoru: Vy na to máte školy, tak se ukažte, a jestli to nezvládnete, tak jste špatné učitelky (týká se to školky i školy). Nezastávám se učitelů, jsou mezi nimi jak dobří tak špatní. Ráda bych apelovala na rodiče, aby si sáhli do svědomí, jestli náhodou základ výchovy nemají mít děti opravdu z domu a ve školce se doladit spíš ta pravidla soužití ve větší skupině.
Svého brzy 3-letého syna zatím do školky dát nechci (jsem na mateřské s druhým dítětem, takže si to můžu dovolit), protože vím, že potřebuje pevnější vedení a učitelka s 27 dětmi ve třídě (sídlištní školka a všechny kolem jsou na tom stejně) nemá šanci ho jakkoliv kladně ovlivnit. I kdyby to byla kouzelná osobnost, tak to při tom počtu dětí pořádně nejde.
 jitka 
  • 

Re: JAk to vidí učitelka 

(1.5.2008 0:03:11)
Také učím a myslím, že pravda je někde uprostřed. Mám heterogenní třídu 3-7let(dvě odkladové děti) navíc se mi letos kolektiv doplňoval postupně poslední dvě děti (čerstvě tříleté) nastupovaly až v lednu. V takové situaci ve chvíli, kdy se vám sejde nad 20 dětí, z čehož dvě mají adaptační období je těžké děti něčemu učit a chvílemi opravu spíš hlídáte. Např.: Čteme si pohádku a pak si o ní povídáme. Menší už to třeba nebaví, odchází si hrát a starší by si naopak klidně rády dál povídaly... brzy to však skončí na tom, že Míša se rozbrečí že chce maminku, lehce hyperaktivní Honzík s Kamilem začnou běhat kolem stolů - u obého je potřeba okamžitě zasáhnout, aby jeden zbytečně neplakal a druzí dva si při nešťastném zakopnutí nerozkřísli hlavu... Do toho telefon, zda mohou Lucinku vyzvednout dřív na balet :oD V té chvíli si připadáte, že byste potřebovali mít 8 očí a 4páry rukou... Přesto se to dá poměrně snadno řešit - hned od začátku jsme se třidou pracovaly jako s heterogenní a starší děti se rychle naučily pomáhat, pokud se sejde všech 5 mrňátek, začnou fungovat "služby" kdy mají starší děti určené myšátko (jsme třida myšáků) kterému pomáhají v šatně u oběda atp... Čili - k Míšovi dřív než jsem k němu došla přišla Terezka a začala ho utěšovat a na naše dva raubíře už se stačí pořádně zamračit a ukázat ke stolku s kreslením, kde jsou připravené i úkoly "pro zlobily" mezitím se dá vzít ten telefon... I v plné třídě děti se dá pokud jsou děti uvyklé alespoň základům slušného chování z domova s dětmi pracovat a "učení" přizpůsobovat podle věku a potřeb dítěte...
Ale jsou i problémy, které nemůžeme řešit my, ale musí je řešit i rodiče - zhruba před měsícem se mi ve třídě začaly od jednoho (čerstvě 5. letého) dítěte objevovat velmi nepěkné a pro dítě nevhodné výrazy z intimní oblasti... Po upozornění maminky, zda by si s ním mohla promluvit i doma, a upozornit starší sourozence, že některé telefony by si měly vyřešit bez toho aby je poslouchal bráška, maminku naprosto vklidu konstatovala - no jo, on s bráchou teď koukal na Kameňáky... Myslíte si že tyto filmy jsou pro tak mladý věk vhodné? O různých detektivkách a podobně ani nemluvě... Pak se těžko vysvětluje dětem, že do sebe nemají kopat, prát se apod. Navíc výše zmíněně dítě, patří k těm, které jsou běžně ve školce od 3/4 na 7 ráno do 17h do večera (velmi často odchází poslední a pozdě)... Po téměř 10h směně, která je pro mrně dost náročná je tedy vidět, že jej doma klidně posadí k televizi a klučík roste jako dříví v lese...
Od začátku školního roku říkáme maminkám, dejte dítěti na zahradu věci, ve kterých si může hrát a třeba se i umazat...
Vysvětlujte holčičce, která si chce stavět bábovky z písku že maminka si stěžuje, že má na růžových kalhotech věčně kolena do žluta...
Můžete dítěti 100x tvrdit, že není slušné plivat kolem sebe, přesto, když vidíte, jak jej za školky vede tatínek a beze všeho si cestou k bráně dvakrát odplivne vězte, že bojujete nadarmo...
Stejně tak jako dětem říkáme, že máme kolem sebe Davídka, Lukáše, Mili... A ne "stádo tažných zvířat", když ale slyšíte jak starší sourozenec ZŠ povinný v šatně vezme přímo před rodičem telefon a jeho první věta zní "Ahoj vole" a přítomný rodič na to nijak nereaguje, můžete se do toho vměšovat?...
V naší třidě se nemusí spát, děti které mezi +- 13:10 a 13:30 neusnou, vstávají a jdeme si povídat, malovat, modelovat, zkrátka hrát. Na začátku roku nám dva měsíce trvalo přesvědčit rodiče, že se u nás ve třídě budou děti do postýlek všechny převlékat bez ohledu na věk, stejně tak, jako budou nespavci v půl druhé vstávat i když to třeba nejsou předškoláci. Čas odčasu se stane, že i některý z předškoláků je opravdu unavený a třeba na 20min usne (děti vstávají průběžně jak se probudí a připojují se k nespavcům a poslední jsou v 1/2 15 buzené). Nakonec se nám to podařilo a funguje to dlouho. Převlékáme se proto, že pokud dítě na chvíli zdřímne a spotí se je pak hlavně pro dítě nepříjemné ve spocených věcech zůstávat. Vy byste šli ležet do postele ve věcech, ve kterých jste předtím 5hodin řádili? Zkuste nám občas třeba věřit, že to myslím edobře a nedržíme děti na postelích abychom si daly kafe...
Zkrátka na některé věci není ve školce tolik času jako v rodině. A stejně tak třeba základní barvy, pozdrav, poděkování, umytí si rukou po záchodě, spláchnutí za sebou by měla dát dítěti hlavně rodina, toto školka může suplovat jen z části, přece jen tam vaše dítko už není samo :oD.
Musím říct že naštěstí většina mých rodičů má pochopení a výborně se s nimi spolupracuje, někteří by však děti raději mít neměli...







 Teraza Horáková 


Re: JAk to vidí učitelka 

(1.5.2008 0:21:50)
Jíťo, to je fakt "hezké" že jsi se s těmi výrazy potkala už u 5-ti letého. To je fakt ironie co se týče toho hezké....

Nám takhle začali kdysi domů chodit 8-máci a my jsme nevěděli, co s tím....

To, co pojmou v televizi (nevím, zda Vaše děti sledují ranní TV Prima, nějaký kreslený nesmysl - naše stíhají u snídaně), prostě opomíjím, hranice jsou dané rodinně..... a ač ta slova znají, prostě vědí, že se běžně neužívají... Izolovat je nebudeme, ani jeden....

Takže najednou přijdou domů " a mami, víš, že se tomu říká xxxxxxx" a to co máte vy "xxxxx"....


No, od té doby jsem si zvykla na třídních schůzkách pozorovat rodiče.... a to bedlivě. A myslím, že o tom to je, příklady vážně táhnou....


Naše děti se naučili děkovat, prosit, omlouvat od nás.... (osobně se omlouvám, i kočce, když jí šlápnu na nohu). Nikdo jim nemusel říkat "jak se říká" a "popros" a v tom asi bude ten základ.... tím se nijak nekasám, jen pozoruji okolí.... budete-li si někdy chtít podrbat o tatíncích "magorech" na třídních schůzkách, klidně to proberu já, případně poskytnu kontakt na další zdroje...... a maminkách, co mi připadají jako loutky (ale to už je můj osobní - nekonzultovaný - názor)
 Mika7887 


Re: JAk to vidí učitelka 

(1.5.2008 6:55:24)
Ahoj Terezo,ono taky problém bude že někteří rodiče nevědí jak na to. Pro Tebe je samozřejmostí třeba pozdravit,a někteří rodiče neumí ani odpovědět na pozdrav. Jak je pozoruji jsou to mladší rodiče, a že jich mám ve třídě víc než polovinu. Zjištuji,že čím mladší rodič,tím benevolentnější přístup a větší problémy s komunikací.
 Helois+Hela03/06+Dia07/09 


Re: JAk to vidí učitelka 

(1.5.2008 15:40:17)
Moje kamarádka je učitelkou v MŠ, já mám osobní (dětskou) zkušenost s MŠ, vedu u nás v obci Klub maminek a pomáhám s Cvičením pro rodiče s dětmi a tak bych chtěla říct, že pro mě je ideální učitelka člověk, který má svou práci rád, dělá ji s potěšením a úsměvem. Akceptuji učitele jako člověka se svými osobními problémy a obdivuju za jejich trpělivost a obětavost. Učitelka by měla s dětmi pracovat a rozvíjet jejich dovednosti, akceptovat rozdílné povahy a potřeby dětí a hodně jim naslouchat. Já vím, že je to těžké, ale člověk, který nemá rád svou práci by ji neměl vůbec dělat a to platí ve všem. Dítě by mělo učitelku mít rádo, nesmí se jí bát a zároveň ji musí poslouchat, musí v něm vzbuzovat přirozenou autoritu! Nemyslím, že by učitelky měly děti vychovávat, od toho jsou tu opravdu rodiče, dokonce i chování v kolektivu by měly vychovávat rodiče (přece s dítětem i mimo školku chodím na hřiště nebo nějaké aktivity a pokud ne, tak ještě před nástupem do školky je to snad samozřejmé). Učitel v MŠ by je měl jen dál rozvíjet v čase, kdy je má na starost, měl by jim zajistit klidné prostředí, které se přizpůsobí jednotlivým potřebám dítěte. Vůbec si nemyslím, že to mají učitelky lehké a souhlasím s tím, že nejhorší je na tom všem přístup rodičů!

Jitka to napsala moc pěkně...

Miko, já bych tolik bezhlavě nekritizovala mladé rodiče, ano, brojím sama za sebe ;) Mě je 25let, školka se u nás teprve staví a naše malá by ji měla "dostat" takřka ke svým 3.narozeninám. Přestože naše malá sotva přeskočila druhý rok, učí se především příkladem rodičů a svého blízkého okolí a když se jí zeptám např. jestli chce, abych jí pomohla něco postavit nebo se obléct apod. řekne mi "ne, děkuji nechci"... To snad hovoří za vše... Je ve složitém věku a někdy je to s ní těžké, máme období vzdorování, vzteku, je složitá osobnost, citlivá, ale velice temperamentí. Já ji akceptuji takovou jaká je a pomáhám jí najít tu správnou cestu a to stejné očekávám i od učitelky v MŠ. Vedu ji ke slušnému chování a ona se (většinou) slušně opravdu chová. Hodně si také myslím, že je chování dětí na veřejnosti, ve školce nebo ve škole, o tom, jakou volnost a náplň volného času mají děti doma. Ona už v tomto věku moc dobře ví, že doma se toho může mnohem víc než venku a tak se doma prostě hodně řádí a občas je tu "binec jak v tanku", ale jakmile přicházíme na úřady, do cvičení, do klubu maminek, do plavání, do obchodu, na hřiště.... je to zlaté dítě... ~j~ A proč vlastně z mojí strany tento přístup? Naše máma nás vychovávala stejně, tekže vím, jaké to má následky ;) Už se mi stalo i to, že se mě instruktorka plavání ptala, jestli jsem jí taky někdy dala na zadek, že se jí zdá hodná a tak si myslela, že snad nikdy, moje odpověď, že ji "mlátím furt" ji doslova šokovala :D Já ji samozřejmě nijak zvlášť nebiju, ale občas dostane pořádně na zadek tak jako každé dítko, protože je to rychlé, jednoduché a účinné řešení u těchto malých dětí. Je to (vy)chytralá holka, takže vysvětluju jak se dá, ale někdy to jinak nejde.

Doufám, že až ji budu předávat paní učitelce do školky, tak ji budu předávat jako (přiměřeně svému věku) samostatné, slušně vychované dítě, které má ale ovšem svou hlavu a tak budu očekávat od paní učitelky pevnou ruku a zároveň toleranci a pochopení k jejím nedostatkům. Snad si padneme do oka a tak bude náš vztah rodič-učitelka v pořádku.
 Mika7887 


Re: JAk to vidí učitelka 

(1.5.2008 16:36:26)
nechtěla jsem kritizovat mladé rodiče. Jen jsem tím chtěla říct,že v porovnání se staršími rodiči se s nimi hůř komunikuje a ani oni sami nemají takovou potřebu. Samozřejmě to neplatí na všechny. Když to ale vezmu ze své praxe,tak mám ve třídě 20dětí (věk 5-6let) z toho má 17 dětí rodiče kolem věku 26let,z nich je schopno produktivně komunikovat zhruba 7rodin. Nemyslím si že by to nešlo vzhledem k mému věku(29l)
 bravad 


Re: JAk to vidí učitelka 

(2.5.2008 10:07:59)
Ahoj Miko,

požadavek, aby učitelka MŠ měla svoji práci ráda, mi ze strany rodičů přijde zcela na místě, takže nerozumím tvému povzdechu o tom, že rodiče nemají očekávat od MŠ výchovu svých dětí. (I když chápu, že mnohdy očekávájí a neuvědomují si, že vychovatelé jsou v prvé řadě oni sami, to se zde ale v diskuzi neobjevilo, takže proto tvůj příspěvek moc nechápu.) Tvoji výzvu, aby si profesi učitelky v MŠ rodiče sami zkusili, neberu. Každá práce je těžká!!! A ty sis tuhle práci vybrala dobrovolně, alespoň to předpokládám. Pokud v práci nejseš spokojená, zmáhá tě to, tak svoji profesi změň, třeba budeš spokojenější. Přeju pevné nervy a hodně síly!
 Mika7887 


Re: JAk to vidí učitelka 

(2.5.2008 16:33:19)
Víš mě hlavně zaráží to,jak dokáží lidé mluvit a hlavně kritizovat práci o které neví nic. (I když předpokládám,že tady zase budou lidé oponovat,protože práce učitelky "je přeci tak průhledná a jednoznačná";). Osobně tohle nedělám,nebyvím se o věcech a činnostech o kterých nic nevím. Proto bych přála aby si lidé mohli vyzkoušet jakoukoliv práci o které mají potřebu diskutovat a posuzovat jí.
 bravad 


Re: JAk to vidí učitelka 

(2.5.2008 20:23:22)
Nevšimla jsem si, že by tu někdo kritizoval. Opakuji - na požadavku, aby učitelka MŠ měla svoji práci ráda, mi nepřijde nic zvláštního. Je to úplně stejné, jako když lidé, coby ideálního lékaře, požadují někoho, kdo s nimi hovoří a všechno jim vysvětlí, ideální prodavačku takovou, která je neokrade a bude se na ně usmívat a podobně. S tím, zda o této práci něco vědí, či nevědí, to přece nemá vůbec nic společného! (Navíc učitelství nepatří k jediným povoláním, které jiní lidé - laici - vnímají mj. také negativně. Úplně stejně by mohli plakat soudci, že jsou házeni do jednoho pytle s neschopnými a navíc v tisku prezentování zhusta jako idioti, nebo zdravotní sestry, které jsou líčeny jako megery a vyzývat ostatní, ať si hezky tu jejich práci zkusí, aby věděli, jaký je to med. Vidíš sama, že v tom nejseš sama ;)a že je navíc takový postoj úplně k ničemu.)
 Mika7887 


Re: JAk to vidí učitelka 

(2.5.2008 20:33:22)
Možná protože mám svou práci ráda a dělám jí i na MD se tady sama snažím říct svůj pohled na věc z pozice učitelky. Já jsem netvrdila, že mě tady někdo kritizuje,jen říkám,že každý by si měl nejdřív danou práci vyzkoušet než se o ní začne bavit.Je to věc názoru. A různých lidí je na světě spousty a proto byla zavedena diskuze. A proto tady s lidmi diskutuji :)
 bravad 


Re: JAk to vidí učitelka 

(2.5.2008 22:00:54)
To je hezké, že chceš diskutovat. Taky chci diskutovat, a proto se také zapojuju. Nechápu ovšem, jak přispívá k diskuzi, když všem disutujícím oznámíš, že se k věci vlastně nemohou vyjadřovat, protože si to nevyzkoušeli a neví tedy, o co jde. Tedy jinými slovy mi z toho vyplývá, že do diskuze o ideální učitelce MŠ se podle tebe legitimně mohou zapojit opět pouze učitelky MŠ. Celou dobu se snažím říct, že podobné postoje k věcné diskuzi, ani k zamyšlení nevedou a jsou úplně k ničemu. Smysluplné by bylo, pokud bys například reagovala (a je to jenom příklad, to zdůrazňuji!!!) na představu jedné diskutující, že uč. MŠ má být pro děti druhá maminka a namítla, že to nelze, je nutné mít odstup atd. Zkrátka konkrétně vysvětlovala, poukazovala, vyvracela. Jsem si jistá, že by to velmi zajímavé čtení a určitě by to mnohým maminkám otevřelo oči a rozšířilo obzory.
 Mika7887 


Re: JAk to vidí učitelka 

(3.5.2008 9:26:24)
Ahoj,nevím jestli jsi četla všechny příspěvky,ale reakci n a konkrétní otázky a pohledy jsem napsala. Diskuze s ostatníni učitelkami mě nijak neláká protože je pouze jednostranná, a proto se snažím reagovat na všechny názory které tady jsou. ŽE to každý vidí jinak je logické a v pořádku. Nikomu nic necpu jen říkám svůj názor. Očividně bych ho podle tebe vůbec říkat neměla,co? :) Tak hezký víkend
 ilona a lucinka 


Re: JAk to vidí učitelka 

(5.5.2008 23:17:06)
Bravad, píšeš totéž, co si myslím i já, zcela s Tebou souhlasím. Každá práce je těžká,ale Mika asi nechápe, že učitelkám svěřujeme své děti a ne např. žádosti na úřadě, vlasy kadeřnici, či boty do opravy.
U učitelek a zvlášť v MŚ, tedy u těch dobrých, skutečně předpokládám, že svoji práci mají rády. U Miky tento pocit vážně nemám!!
 Teraza Horáková 


Re: JAk to vidí učitelka 

(2.5.2008 22:34:32)
Miko, ale zcela zbytečně se bráníš útokem.... mne taky Tvoje reakce zrovna nepobavila.....

celý život se snažím rozlišovat lidi na ty, co na své místo "padnou" a ty, co tam nepatří. Prostě otrávená prodavačka je špatně, tak ať jde dělat něco, kde se Fakt nemusí potkávat s lidma. A netrpělivá učitelka byť v mateřince je taky špatně.

P.S. tohle povolání oceňuji, nesmírně si vážím učitelů, kantorů, profesorů, nečekám od nich zázraky, tzn. nebudu chtít po učitelce v MŠ, aby naučila naše děti smrkat...... ale předpokládám zájem o děti, komunikaci s rodiči.
 Mika7887 


Re: JAk to vidí učitelka 

(3.5.2008 9:30:04)
To mě mrzí že to vypadá jako útok. Je to jen reakce na to ,jak reagují ostatní. Nemám potřebu cpát někomu svůj názor,jen říkám co si myslím a jak to vidím já. O tom ,předpokládám, že to celé je.Ostatní tady také říkají svůj názor,dělám to taky. Tak přeji hezký víkend
 Mika7887 


Re: JAk to vidí učitelka 

(3.5.2008 9:47:11)
Víš ty chceš nějaký příklad,tak jo. Když příjdou do školky rodiče s tím,že nechtějí aby se jejich dítě kamarádilo s tou "černou" (citace) Tak co na pěst není dítě ale rodiče.A na pořádně velkou.Jenže já z pozice učitelky je poslad do háje nemůžu,musím jim s úsměvem vysvětlit že ta malá holčička nekrade,chodí čistě oblečená ...a že nikomu kamarádství zakazovat nemůžu a ani nebudu a s úsměvem si nechat vynadat,že nadržuji černým a že bych vůbec neměla učit. A nemluvím o výjimečných případech,to je každodenní realita. POřád tady mluvím o tom,že je to o komunikaci. Vždycky se dá všechno společně vařešit když je snaha a chut komunikovat a diskutovat o problémech. Vždycky jde o to sjednotit a sladit výchovné prostředky. Stačí to jako příklad nebo mám přidat další? Samozřejmě to vyvažují rodiče,kteří příjdou s úsměvem a popřejí hezký den
 gekon 


Re: JAk to vidí učitelka 

(16.5.2008 17:22:41)
Já myslím, že paní učitelka má svou práci ráda. jinak by netrávila tolik času s vašimi příspěvky!
Gekon;)
 ilona a lucinka 


Re: JAk to vidí učitelka 

(5.5.2008 23:29:00)
Miko, ze tvých reakcí cítím podrážděnost, "nediskutujte o něčem,pokud neznáte práci učitelky a pojďte si to zkusit" Máš svoji práci ráda? A svěřené děti taky? Píšeš, jako by Tě nejen netěšila, ale i obtěžovala. Pokud je to tak, je lepší volbou změna zaměstnání. Na takové, kde není láska k práci tak důležitá! Píšeš chladně, prostě se mi Tvůj přístup nelíbí. Snad to děti ve Tvé třídě nepocítí!
 Mika7887 


Re: JAk to vidí učitelka 

(6.5.2008 12:01:50)
Nevyměnila bych své povolání za nic jiného!! A proč jí dělám?Baví mě ten imaginární svět dětí,jsou bezelstné a sebemenší snahu ocení.Stačí je úsměv.Já chápu,že každý by chtěl ideální učitelku,jen se tady snažím říct,že ideální učitelka neexistuje i kdyby se snažila sebevíc. Je to z mnoha důvodu. Denně poslouchám od rodičů i lidí v okolí,jaké jsme "p... a krávy,které nic nedělají jen si hrají a vybíráme pořád na něco peníze,které nejsou nikde vidět".Lidé v tomto státě se naučili jen kritizovat a ukazovat na nedostatky ostatních,ale né na své.(Ale to tady k té debatě nepatří).Vadí mi že mnozí rodiče(i tady) čekají zázraky.Nejsem naštvaná a ani mě tyhle názory nepobuřují,jen mrzí. Tak hezký den všem
 madajka 


Re: učitelka MŠ 

(2.5.2008 23:51:29)
Naše dvojky mají ideální učitelku i ředitelku ve své školce. Je to mala jednotřídka, kam chodí celkem 25 děti. Jsou tam věkově od tří do sedmi let, všichni pěkně pohromadě. Dětem se tam velmi líbí. I když je to hodně malá školka, jezdí hodně na výlety, chodí do lesa, dokonce se učí od tří let i angličtinu. Neustále prostě učitelky pro děti něco vymýěšlí. Když holky brečí, tak si je vezme učitelka nebo ředitelka na klín, pomazlí se s nimi, se vším dětem pomůžou. Když náhodou potom odpoledne učitelku někde potkáme, tak máte vidět, jak k ní holky letí, vždy jí vlepí velikánskou pusu na tvář, a jsou pyšné že potkaly tu svoji paní učitelku. :-D
 Líza 


Už zase? 

(30.4.2008 13:04:00)
Nebyla tu prakticky tatáž otázka s odvoláním na připravovaný článek o mateřských školách položena před nedávnou dobou?
 Mortadela 


Re: Už zase? 

(30.4.2008 13:58:51)
Myslím, že minule bylo téma "podle čeho vybíráte MŠ?", ale to je podobné. :-)
 nekázanka 


Re: Už zase? 

(30.4.2008 14:20:45)
minule bylo téma Nabitý program, nebo pohoda; šlo o kroužky a zájmové aktivity v mš, nikoli o osobnost učitelky
 Kačka /Anička skoro 3, Maruška 1,5/ 
  • 

dnešní návštěva 

(30.4.2008 13:34:15)
Dnes jsem byla v té "naší" školce podepsat rozhodnutí o tom, že Aničku ještě nevezmou /dětí je hodně a vzhledem k tomu, že jsem s druhou dcerou na mateřské, tak si bude muset ještě počkat) a už na první pohled je zřejmé, že jak učitelky, tak ředitelka jsou k dětem milé, vstřícné, plné pochopení a vlídnosti /při mé návštěvě "vtrhlo" do ředitelny asi tak pět dětí s hurónským smíchem, že už našli masku čarodějnice a že asi ví, kdo ji bude dělat...... ředitelka mi pak vysvětlila, že mají dnes pohádkový pochod a že čarodějnici bude samozřejmě dělat ona a že se těší snad víc než ty děti. A o to asi jde, jako u každého povolání musí povolání učitelek v mateřských školkách naplňovat a bavit. Pak jsou spokojené jak učitelky, tak dětičky, tak rodiče. Přeji hezký den.
 majdaleenka +07+11 


Re: dnešní návštěva 

(30.4.2008 13:38:13)
Kačko, promiň, kdepak to je?
 Pavla, 4 děti 
  • 

Re: Máme 2 skvělé paní učitelky 

(30.4.2008 14:08:42)
Můj pětiletý syn navštěvuje malou MŠ o dvou třídách. V jedné jsou děti do 5 let, v druhé předškoláci. Do června budeme ve třídě menších dětí, kde jsou paní učitelky opravdu skvělé, milují svou práci, pro děti vymýšlejí každodenní program, nikdy jsem je neviděla jen tak nečinně sedět. Jsou to opravdu mámy se širokým srdcem, které dovedou děti spoustu věcí naučit s naprostým klidem.

Třída předškoláků už takové štěstí nemá, často je slyšet křik učitelky i z druhého patra, když jsem s malým v šatně. O vhodnosti slov už raději nepíšu.
Mám jen hrůzu z toho, jak to budeme příští rok snášet. Už teď vím, že paní učitelka se mnou narazí, rozhodně si její vyjadřování nenechám líbit. Rozdíl mezi oběma třídami je nepřehlédnutelný.
 Smoojna 


a co školka gabriely preissové v Brně? 

(30.4.2008 16:04:07)
Maelj bude mít v červnu čtyry roky a vzali nám ho od září do této školky.
Máte s ní někdo zkušenosti? Jaké tam jsou paní učitelky? zatím jsem slyšela jen chválu tak snad bude taková jak se říká!
 *Niki* 


Re: Máme 2 skvělé paní učitelky 

(30.4.2008 17:49:26)
HM, tak podobně to má i můj synek. Teď je v třídě pro nejmenší a mají perfektní učitelky - milé, usměvavé, přitom důsledné a hlavně žádné hysterky. V dalších třídách už tak super učitelky nejsou - jsou už starší, unavenější, otrávenější a častěji na děti křičí, a jde na nich znát, koho preferují a koho mají jako oblíbence (toho by se měli vyvarovat - můžete mít někoho raději, ale ostatní by to neměli vědět a pocítit). Tak jsem taky zvědavá.

K tématu: ideální učitelka je taková, o které mi synek doma často vypráví. Takže ať je jakákoliv, je jasné, že pro synka skvělá, když ji doma stále vychvaluje a ve školce je moc spokojený :-)
 Lída+2 


Re: dnešní návštěva 

(30.4.2008 15:28:05)
TAky máme podobnou školku.... úči to dělaj s láskou... dětičky mají rádi...všehny je znaj jménem...všech 120 dětiček...panmí ředitelka se na uspávání broučků převlíká tak, že jí poznaj jen ty nejstarší a ty 2,5letý broučci netuší, že to je ona...:-)...ve školce je úžasná atmosféra a nic není problém.-...
 Kačka /Anička skoro 3, Maruška 1,5/ 
  • 

Re: dnešní návštěva 

(1.5.2008 13:01:13)
Mladá Boleslav, Sahara
 sara+viki 05 


moje vysněná učitelka 

(30.4.2008 21:13:16)
je taková, která děti bere takové jaké jsou a je nestranná, je jasné, že děti nepřevychová, ale může je ovlivnit hlavně co se týče chování v kolektivu. Je s dětmi celý den a může aktivně zasahovat, podporovat, usměrňovat, což třeba rodič nemůže, protože nemá šanci pravidelně na několik hodin denně s děckem docházet do stejného kolektivu. Myslím, že hodně dětí se trochu jinak chová doma a trochu jinak ve školce. Já osobně se trochu vstupu do školky bojím, protože dcera je dost neprůbojná a tak bych byla ráda, kdyby jí paní učitelka se socializací a zařazení do skupiny trochu pomohla, protože já u toho nebudu. navíc si myslím, že bych měla tendence svoje dítě protěžovat oproti druhým.
 jana 
  • 

pani ucitelka podle mych predstav 

(30.4.2008 23:29:33)
Podle meho nazoru je nejdulezitejsi, aby pani ucitelka delala svoji praci rada a s laskou. Aby premyslela o tom, co je pro deti nejlepsi a to podle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi a v ramci moznosti, ktere ma (at uz zvenci napr. vybaveni a zarizeni skolky,
pocet deti ve tride nebo zevnitr=sve vlastni oosobnostni kvality), delala.
Pak je samozrejme fajn, kdyz se ve svych predstavach, co je pro deti nejlepsi, s pani ucitelkou shodneme. Moje predstavy jsou takoveto:
-dite by melo ve skolce citit, ze je pani ucitelkou milovano
-melo by mit ve skolce pravidelny rezim, cas na svacinu, na prochazku na ven, na malovani, atd...
-a pevna a jasne dana pravidla co se smi a nesmi delat
a i kazda vec ve skolce by mela mit sve pevne misto,
pani ucitelka by mela s detmi jednat pevne, ale laskave
-pani ucitelka by take mela mit smysl pro pohadkovost a svet fantazie, ve kterem skolkove deti ziji
-nemela by deti zbytecne ucit veci, ktere se budou ucit ve skole, jako psani a pocitani, zvlaste, dela-li to diteti problem, protoze v tom pripade podle me na to dite jeste neni zrale
 Teraza Horáková 


Re: pani ucitelka podle mych predstav 

(30.4.2008 23:49:58)
JANI - my už máme po školce, ale to, co psala JANI, je a bylo to onO....... U ŠKOLY BYCH BODÍK UBRALA A DVA BODÍKY PŘIDALA..... POZNÁMKY TUČNĚ:

dite by melo ve skolce citit, ze je pani ucitelkou milovano MNĚ STAČÍ PŘIJÍMÁNO, AKCEPTOVÁNO, POCIT OPORY
-melo by mit ve skolce pravidelny rezim, cas na svacinu, na prochazku na ven, na malovani, atd...
-a pevna a jasne dana pravidla co se smi a nesmi delat
a i kazda vec ve skolce by mela mit sve pevne misto,
pani ucitelka by mela s detmi jednat pevne, ale laskave
-pani ucitelka by take mela mit smysl pro pohadkovost a svet fantazie, ve kterem skolkove deti ziji
-nemela by deti zbytecne ucit veci, ktere se budou ucit ve skole, jako psani a pocitani, zvlaste, dela-li to diteti problem, protoze v tom pripade podle me na to dite jeste neni zrale
 Mika7887 


Re: pani ucitelka podle mych predstav 

(1.5.2008 8:16:36)
Ahojky,víš mnoho učitelek by rádo dělalo svou práci jinak než jí dělají,bohužel nás svazuje ministerstvo školství. Musíme plnit plány a nároky na předškolní dětí jsou nezkutečně velké. Řeknu to zjednodušeně. Moje pracovní doba je 8hodin. To je 6 hodin s dětmi a 2 hodiny přípravy. Obvykle to ale funguje takhle. 6-více hodin u dětí (protože málokdo ustojí být učitelem)a minimálně 4hodiny přípravy. Příprava není o tom,že si nachystám věci na druhý den,ale o byrokratickém papírování,které podle inspekce musím mít.Protože je nezajímají praktické činnosti,ale to co mám napsáno. Už jsem to tady jednou psala. Měli bychom se vrátit ke Komenskému a převést ho do modernější doby. Měli bychom si vzít příklad ze severských zemí,kde mají natolik propracované školství,že není problém a učitelé jsou takoví jaké si tady většina maminek přeje
 Kopretin@ 


* 

(5.5.2008 10:57:17)
Neodvažuji se ani popsat,co bych chtěla od učitelky v MŠ. Asi by musela být nadčlověk :o)

Pokud bych se rozepsala,nikdo by to nečetl,tak je v bodech :o)

Moc ráda bych,aby učitelka byla citlivá k dětem...
..aby byla vnímavá a snažila se poznat jejich povahu,jejich dušičku...

..aby neškatulkovala slovy "šikulka,zlobílek apod"

...aby nehecovala do věčného soutěžení mezi dětmi...

...aby mi alespoň občas řekla něco o mém dítěti,jak se chová v kolektivu a jiné postřehy...

Asi by toho bylo mnoho. Koukám,že krom práce s dětmi mi jde hlavně o duševní stránku.

Mám dost citlivé dítě a ve školce jsem s ní proseděla měsíc na jejím začátku a to od rána do oběda,kdy chodí domů. Pak si jakš takš zvykla a přestala jsem tam chodit.Za tu dobu jsem myslím dokázala dost posoudit práci učitelky. U nás je na jednu učitelku 25 dětí a to je největší problém. Učitelka nemůže zvládnout vše co bych po ní ráda i pokud by byla nej nej nej. A to jsem neviděla její přípravu na školku a jiné věci,které asi musí dělat (administrativa apod)
Aby ty děti zvládla,tak je "musí" dost ztišovat a "kybicovat".
Já jako pozorovatel někdy viděla z její strany nespravedlivosti,které ona prostě v tom chumlu nemohla vnímat a řešit klidněji.
 Mapik+Betka+Fili 


idealni ucitelka 

(1.5.2008 9:53:57)
Moje maminka byla ucitelkou v MS cca 35 let a vystridala male vesnicke skolky i velke skoly na sidlisti, takze se potkala snad se vsemi typy deti. Myslim, ze jeji pristup - kombinace hodne, ale v pripade potreby pristne "tety", byl skvely a dodnes se k ni jeji "deti" rady hlasi. Rodice si na ni hodne cenili hlavne trpelivosti, se kterou ucila deti smrkat, oblekat se, znat barvy, atd. Sama si vzpominam, ze na mne nikdy - kdyz jsem byla ve veku MS - nezvedala hlas a hodne trpelive mi vsechno vysvetlovala. Navic me naucila milovat knizky a pisnicky a hodne empatie. Nevim, jestli by jeji pristupy fungovaly i v dnesni materske skolce, kde "rodic ma vzdycky pravdu" a ucitelka je ne vzdy vnimana jako svepravna bytost, ktera vi o jejich diteti hodne a muze je upozornovat i na nektere chyby ve vychove. Ze strany rodicu to chce velkou davku umeni naslouchat a ze strany ucitelky umeni sdelovat i neprijemne informace takovym zpusobem, ktery rodice "vezmou" a pokusi se o jejich napravu. Prece jen - ucitelka nema na starosti jen jejich dite a nemuze dohnat vsechno, co oni doma - at vedome nebo ne - zanedbali.
 lucie 
  • 

s respektem 

(1.5.2008 10:54:25)
Měl by to být empatický člověk,vnímat dítě jako partnera podle přístupu známé publikace Respektovat a být respektován. Aby byl osvobozen od toho peskování,přirovnávání,vyhrožování a ponižování jak jsme tomu dost zvyklé. Já se snažím se tomuhle ve výchově vyhýbat a pak ve školce dítě přijde do styku s výchovou sto let za opicema. Říkám si, že snad důležitější je, jak k dítěti přistupuji já a manžel,ale stejně ve třech letech je dítě ještě dost maličké a myslím, že taková paní učitelka může hodně zamávat či nezamávat jeho sebevědomím podle toho, jak k němu přistupuje.
Čili mi jde hlavně o přístup k dítěti s respektem k němu samotnému, aby mělo dost sebědůvěry se pustit do života jako takového, aby byl pozitivně naladěn.
Maminku paní uč. suplovat asi nemusí.Protože není maminka.Je to člověk,který může dítěti ukazovat svět zase svýma očima a rozšiřovat mu tak obzory.
 Rani 


Naše zkušenost... 

(1.5.2008 17:17:47)
Mám dvě děti - 7 a 5, takže s předškolními zařízeními máme, dá se říct bohaté, zkušenosti. Syn prošel 3. školkami. Dva roky chodil do školky na francouzském venkově - 30 dětí a jedna učitelka (v případě výletu či "venčení" ještě nepedagogicky vzdělaná pomocnice navíc)výsledek - úžasný. Díky systému "výuky" - děti si nehrály - ony měly " práci" v kroužkách po 6 " kusech". Neexistovalo - jděte si hrát, vytahejte, co chcete a podobně. Měli den rozparcelovaný do bloků a každá skupina měla své "zaměstnání". Našemu dítěti to moc vyhovovalo a dělalo ohromné pokroky. Paní učitelka měla stále úsměv na tváři ač sama měla 4 poměrně malé děti doma a ve školce na krku ještě toho našeho mezi těmi 30 prcky, který navíc neměl jazykové vybavení a zpočátku nerozuměl ani slovo... Pak nás čekala školka v Praze - pěkná, typu dělejte si co chcete, ale učitelky měly děti aspoň rády a netvářily se jako půlka zadku poránu... Výsledek - po půl roce dítě ztratilo většinu toho, co umělo, začalo být značně "rozverné" a přestávalo se kontrolovat. Třetí školka - výcvykový tábor. Jo, tam se synátor naučil... příprava do školy úžasná, ale... ale přišla šikana a přišlo něco, co nám časem vyrazilo dech - v první třídě noční pláč, že nečte nejlépe ze třídy a že ve školce jim pííí(úúú)ča přeci říkala, že když nebudou nejlepší, tak je maminka a tatínek nebudou mít rádi.... Po návštěvě psycholožky jsme se opravdu teprve až tak dozvěděli, co nám nejmenovaná školka na Praze 4 se synkem naděla... Takže raději dcera šupajdila do jiné školky. Tam je to takový zlatý střed. Paní učitelky mají úsměv na tváři, neslyším jen to špatné, co naše dítko vyvedlo během 8 hodin pobytu v MŠ a navíc se i něco naučí. A paní učitelky nejsou ani mladé, ani staré, ani hezké, ani ošklivé, ani hodné, ani zlé - prostě jsou to PANÍ učitelky. Dělají svou práci rády, mají tématické týdenní plány, o kterých jsou rodiče informováni prostřednictvím nástěnky, zapojují rodinu do dění ve školce - každou chvíli nějaká akce ( sázení stromků na zahradě, hrabání listí...) děti do této školky chodí rády a my rodiče je tam moc rádi dáváme.
Takže já si myslím, že to hlavní je, aby to ty učitelky dělaly rády. Učitelka, která řekne ironicky ať si to jde někdo vyzkoušet, ta podle mého, má jít třeba sedět za pokladnu, ale ne jít učit každé ráno děti. Naše paní učitelky by práci neměnily. Nikdy si nestěžují, že mají málo peněz nebo moc práce. Nikdy neřeknou, že to dítě je děsné - i když třeba mají kluka, který se vzteká, tak to není přeci problém - je to dětské chování, které k dětem patří. Na plavání jezdí s dětmi MHD za víc než poloviční cenu než ve školce předešlé, na výlet není problém, teď na čarodějnice měli úžasnou akci, minulý týden Olympiádu mateřských škol... Prostě ty ženské si se svou prací vyhrají. A dětí mají 26 ve třídě, takže to není o 15 kouscích. Jo a podotýkám,že všechny "naše" školky jsou státní a kromě té z Francie všechny vzálené od sebe nějakých ani ne 2,5 - 3 km a všechny patří pod stejného zřizovatele a všechny mají stejné podmínky.
 sara+viki 05 


Re: Naše zkušenost... 

(1.5.2008 21:26:27)
můžu se zeptat, která školka na Pze 4 to byla?
 Ada 
  • 

odpověď 

(1.5.2008 23:52:28)
Očekávám, že bude mít především schopnost vcítit se do pocitů mého dítěte, tedy jakousi přirozenou empatii. Očekávám, že bude mít také čas a hlavně chuť promluvit si se mnou jako s maminkou o mém dítěti, o tom, jak se mu ve školce daří a případně i diskutovat a/nebo radit. Ta naše paní učitelka (vlastně všechny v té školce) je báječná. Jak to vím ? Protože syn se do školky těší, líbí se mu tam a rád vypráví, co s paní učitelkou podnikali, co se nového naučil apod. Zároveň mám z vyprávění i osobních kontaktů pocit, že i vztahy v MŠ mezi dospělými jsou prima. Líbí se mi, že při předávání dětí dost často paní učitelky děti před rodiči chválí za něco, co se jim podařilo, co umí, co "už" zvládly. Můj syn se tu spoustu věcí naučil snad právě díky těm pochvalám, protože chce být pyšný, že je samostatný a "velký". A za absolutně největší přínos školky považuji snahu o kultivaci hezkých vztahů mezi dětmi navzájem i k dospělým - tj. umět se rozdělit, pomáhat si navzájem, půjčit hračku, pohladit, utěšovat, vymýšlet společnou hru apod. A to je cosi, co se vlastně děti učí "mimoděk" během těch tzv. "vzdělávacích" činností v MŠ. A mimochodem k poznámkám o počtech dětí - taky chodíme do školky, která je městská a tedy s úplně naplněnou kapacitou.
 Míša 
  • 

Naše paní učitelka 

(2.5.2008 16:09:57)
Naše paní učitelka by hlavně měla:
mít svoje povolání ráda
mít ráda děti
chápat že každé mrně je jiné a má svoji dušičku
umět komunikovat s rodiči na téma v čem je problém a co je v pořádku
být trpělivá, trpělivá, trpělivá

a až naše malá projde školku, bude asi mít i nad hlavou svatozář, že to s ní zvládla :-)
 Eva 
  • 

Paní učitelka 

(3.5.2008 19:31:53)
Myslím si, že dost záleží na věku dítěte. Pokud je to paní učitelka pro mladší děti, které si na školku postuoně musí zvyknout, pak je potřeba, aby měla cit pro děti, uměla je nadchnout a motivovat pro různé činnosti, měla by být samozřejmě důsledná, pokud je potřeba, měla by umět obejmout... Mladší děti by měly mít spoustu prostoru pro postuoné přivykání si na nová pravidla, spolupráci...
Pro staší děti by měla být paní učitelka už autoritou, měla by si udržet odstup, ale přesto být přátelská, stejně jako v prvním případě důsledná. Měla by děti umět motivovat ke zvýdavosti a chuti učit se nové...
 Martina, 2 kluci 


Optimistka s citem pro rozdílnosti dětí 

(3.5.2008 19:39:30)
...to je moje favoritka :-)
Pokud rozezná, že - Honzík potřebuje popostrčit, aby se odvážil přidat ke hře...Petřík si na to potřebuje přijít sám, na povzbuzení reaguje odmítáním...Helenka je agresívní z nejistoty, takže ji častějc pochválí za pěkné činy, ale agresivitu vytkne...

Pokud si všimne, že - Luděk je už týden jiný než dřív a hledá důvody...Tomík se konečně odvážil něco vykonat a hooodně ho pochválí...

Pokud bude obhlížet spící děti poo s pocitem, že se jí tam líbí, a bude s ní veselo a bude zajímavá...

PAK JE TO TA SPRÁVNÁ :-)
 Eva Kejřová 
  • 

reakce 

(4.5.2008 0:50:23)
Myslím si,že většina z nás v této diskusi dost dobře ví,co očekává od osobnosti učitele.
Aby ovšem učitelka splňovala tato nemalá,leč jasně pochopitelná kriteria,musí sama být v pohodě.Takže především by měla mít důstojný plat,který by jí umožňoval věnovat se plně své profesi a tak jako většina žen ještě domácnosti.Není přijatelné,aby učitelka po práci ještě někde uklízela,nebo si jiným podivuhodným způsobem přivydělávala a tím kompenzovala zásadní nedostatek své profese.
Tato práce se musí stát prestižním zaměstnáním,kde si vážíme osobnosti učitele a ne podléhat všeobecně mylné představě o jakési hlídačce dětí,která má levnější obědy a k tomu zdravější než u nás v kantýně.
Bohužel jsem svědkem úbytku mladých pedagogů,způsobeném směšnými platovými podmínkami.
V mateřských školách za nás asi ukrajinci pracovat nebudou,to je prozatím doménou jiných oborů.
A teď něco k úvaze-Co takhle kdyby chtěl v MŠ pracovat i muž,dle mého, názoru by to bylo velmi podnětné.
Děkuji všem,kteří se zamysleli Eva
 citronek+ Ondra 9m 
  • 

Re: reakce 

(4.5.2008 18:51:49)
Dobrý den,i já jsem učitelka MŠ a je velmi smutné leč pravdivé to o čem mluvíte.Než jsem šla na MD a začala dělat pouze na půl uvazku,tak jsem dělal přesně to co říkáte. Po večerech jsem uklízela kanceláře abych byla schopná zaplatit nájem a ostatní věci. Bohužel to je časově náročné. V mnohém souhlasím s Mikou,která se tady snaží ukázat pouze pohled učitelky,stejně jako všíchni ostatní ten svůj. Jelikož je málo učitelek tak jsem pracovala u dětí 6-7h a další 2-3h jsem dělala přípravu na další dny,popřípadě vyplnovala někdy nesmyslné byrokratické papíry.K tomu jsem od 21-23dělala úklid.Ráda bych aby si maminky uvědomily že i učitelky jsou jen mámy a lidé a že i ony nemusí mít zrovna nejlepší den.
Taky jsem párkrát zažila od rodičů nadávky typu"Ty krávo" a byly i odvážnější
Jinak taky bych ráda uvítal muže jako učitele,ale umíte si přestavit,že bude domů nosit Váš manžel za tuhle práci 10tisíc?
 Kamila B+ Honzík10/04 


Re: reakce 

(6.5.2008 19:59:27)
10 tisíc je sakra málo:-(to mají učitelky opravdu tak malý plat????to je teda hodně smutný:(
 citronek+ Ondra 9m 
  • 

Re: reakce 

(6.5.2008 20:12:42)
Nevím jaký postup mají jiné profese,ale já mám 6 let praxe a i s příplatkama,premiemi...se nedostanu k 11tis. Tak se nedivím že to nechtějí dělat chlapi
 martina(2 předškoláci) 
  • 

Paní učitelka 

(4.5.2008 10:27:59)
Pro mě představuje paní učitelka mých dětí zodpovědného člověka, který se postará o děti a navíc jim připraví zajímavé, rozvíjející atp. činnosti.
Je pro ní nepodstatné, zda dítě opravdu každý den vypije hrnek mléka, a jestli má ubryndané triko, ale má se mnou milý, důvěrný vztah, respektujeme se a děti jsou naprosto štastné.
 katerz 


parnerství 

(4.5.2008 22:12:29)
Očekávám od učitelky MŠ partnerství ve všech směrech. Partnerský přístup a respekt k mému dítěti i ke mě - rodiči. Měla by usilovat o rovnováhu mezi potřebnou přirozenou autoritou a respektem k rozvíjející se osobnosti dítěte. Není to tedy ani autoritativní přístup ani liberální "dělej co chceš". Očekávám PROFESIONALITU, ikdyž si učitelka s mým dítětem nebo se mnou třeba zrovna nesedne (což si jistě pamatujeme každý ze své školky, že nám některá paní učitelka neseděla), tak přesto s těmito dětmi bude schopná pracovat a spolupracovat, bude třeba jen spravedlivá (nic víc nic míň). Na "sladkou" paní učitelku, která má na krku 20 dětí a bezmezně je miluje nevěřím a ani to po ní nechci (spíš jsem k takovým nedůvěřivá - za mými zády může dětmi třeba manipulovat).
 mamka a zlobidla 


naše věra 

(5.5.2008 11:35:53)


My uz jsme svoji idealni ucitelku materske skolky nasli. Je to nase Vera Tenorova z Kolina!!!
 Kopretin@ 


Re: naše věra 

(5.5.2008 14:01:37)
Ještě bych ráda dodala, že možná ani není pro dobrý vztah nejlepší,když děti vykají a oslovují paní učitelko a paní ředitelko,jako u nás.
Možná se pletu.
Vlastně aní nevím,jak bych to ráda..."teta a křestní jméno"??
 tamisek 


Učitelka je od slova učit,a já jsem zvyklá i poučovat... 

(5.5.2008 23:34:48)
Ale to myslím,stačí,není to maminka je to člověk s oboru,který zastává funkci,zhoštuje se programu,stará se,ale tím,tak ,to již končí,po skončení pracovní doby jde domů a stará se třeba o své děti,ale nečetla jsem vaší diskusi,jen píšu na titulek...:?????????????
 Kamila B+ Honzík10/04 


my máme štěstí... 

(6.5.2008 14:06:22)
..protože já sice přesně neumim zformulovat,jaká by měla učitelka v MŠ být,ale můžu s klidem napsat,že my jí máme perfektní.Je milá,usměvavá,důsledná,tolerantní,chápavá a hlavně jí má prcek rád a to je pro mě nejdůležitější.Ve školce se naučil spoustu věcí,nevim jak to ta "naše"dělá,ale už po týdnu ve školce sám od sebe zdravil lidi,děkoval mi,zpíval si....a já se o to marně snažila.Já učitelky v MŠ obdivuju,je to těžká práce,já bych skončila v blázinci asi a to sama s dětma pracuju,ale v jiný profesi.Kolikrát byla naše učitelka svědkem hysterických scén mého syna v šatně,přišla,promluvila klidným hlasem a prcek se změnil v beránka.Když si ho vyzvedávám,děti sedí na zemi kolem paní učitelky a ona jim hraje na kytaru a zpívá,děti jí milujou.Horší to je,když nám naše učitelka omarodí a je za ní zástup,to tam prcek nechce.Neříkám,že by ostatní učitelky v téhle školce byly horší,ale na tu naší prostě nedáme dopustit.Za chvíli jdu do školky na naší první besídku,připravuju si kapesník na slzy:-)
 Jana, tři školkaříci 
  • 

Paní učitelka ?! 

(7.5.2008 7:19:36)
Já osobně si ji představuji takhle :

1. trpělivá a naslouchající
2. spravedlivá , chválící
3. se schopností děti motivovat k novým úkolům ( a i soustředit se na
práci)
4. aby s dětmi spívala,tančila,cvičila
5. a myslím že ke správné učitelce MŠ patří i to pohlazení, pomazlení, pofoukání bolístky či utěšení nářku.


Nejhorší je,když necháte děti předškolního věku si dělat co je napadne, neusměrňujete jejich činnost a jen dohlížíte.
Pak se těžko zvladatelné děti stávají nezvladatelnými a všichni tím trpí.Děti nechtějí do školky, paní učitelky jen křičí a všichni jsou neštastní. V případě že je takováhle školka jedinná ve vašem okolí a dítě tam prostě musíte dávat je to katastrofa.







Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.