Květa, Terezka 1rok | •
|
(30.4.2008 12:53:28) Určitě by měla mít ráda svou práci, z toho se pak odvíjí vše pozitivní pro děti, které má na starosti. Úplně nejideálnější mi připadá taková učitelka, která je pro dítě, když potřebuje, spíše druhou mámou, pro jiné děcko zase spíše dospěláckým vzorem. Jako každý člověk má i ona právo na to se splést, nebýt vždy stoprocentně naladěná, ale děti by ji měly mít rády a nebát se jí. Jako bonus beru ženu, která umí pěkně vyprávět, usmívat se a která má smysl pro humor.
|
Mika7887 |
|
(30.4.2008 13:08:49) Ráda bych kdyby vyšla anket "jací jsou rodiče". Jsem učitelka MŠ.Myslím si že mám celkem zdravý a součastný pohled na věc. Je mi 29let. Přála bych všem rodičům,aby si mohli tuhle práci vyzkoušet.Já chápu,že každý rodič chrání své dítě(dělám to taky)ale ony děti jsou našim zrcadlem. Tak jak se rodiče chovají doma,tak se chovají děti ve školce. NAučit se zvládat 20osobností najednou,vytvořit z nich skupina,která se umí respektovat a domluvit je složité. Přála bych si aby si rodiče uvědomili,že školka(ani škola) NEVYCHOVÁVAJÍ. Vychovávají rodiče a úkolem MŠ je jen jejich výchovu dál rozvíjet tím směrem,který si nastavili sami. Vše je jen o komunikaci a toleranci.
|
Zdislava a kluci |
|
(30.4.2008 13:47:31) mik trosku nesouhlasim, ja od skolky ocekavam ze kluky nauci jak se chovat v kolektivu,jak v nem hledat reseni,kompromisy....to vsechno s detma ktery doma slysi:"ty hajzle ty mi nebudes rikat ze jsem blba" asi si ani nedokazu predstavit jak to ma ucitelka tezky,ale tohle bych chtela aby se tam naucili....aby byli schopny a ochotny problemy resit samy (pujcovani hracek,postuchovani,ale i vysmech :-( )
|
Mika7887 |
|
(30.4.2008 19:01:38) Zdislavo s tím souhlasím.Jenže já mluvím o těch základech na kterých ve školkách potom staví a ty jsou v rodině děti se chovají v kolektivu tak jak to vidí u rodičů. Ve školce se neučí!!!
|
|
|
Myšutka* |
|
(30.4.2008 15:28:25) Miko, dovolím si nesouhlasit. Paní učitelka sice nemůže být jediným vychovatelem dítěte, ale i ona je má vychovávat. V naší MŠ je dvacet dětí ve třídě a určitě ne všechny mají ideální rodinné prostředí. Přesto se tam nenosí neslušné výrazy, děti se k sobě chovají hezky a věřím tomu, že to je z velké části výsledek práce paní učitelky. Ona je vychovává, stejně tak, jako je vychovávají rodiče. Mmch. naše paní učitelka má ve třídě dvě děti, které potřebují hodně péče - holčičku, která má potíže s chůzí a s manuální zručností a mého syna s elektivním mutismem. Denně si udělá čas, aby mi při předávání řekla, co se dělo, jak se malý choval, jaké udělal pokroky. A dokázala dětem přijatelným způsobem vysvětlit synovy potíže, přijaly ho mezi sebe a on je tam šťastný. I holčička mezi ně prostě patří, její maminka mi nedávno říkala, že v této školce se málá konečně cítí dobře (ze dvou školek musela odejít). I to podle mne spadá do výchovy.
|
Mika7887 |
|
(30.4.2008 19:04:18) Jistě to je v pořádku,ale nějak tady nikdo nechápe,že učitelka staví jen odborné věci na ty základní které si děti donesou z domova. Může rodiče nasměrovat,ale pokud nechtějí oni sami tak nebude chtít ani dítě. |A celkem vím o čem mluvíš,protže učím ve speciální MŠ
|
|
|
Marci | •
|
(30.4.2008 16:09:18) Já s Mikou PLNĚ souhlasím. Mám sice obě děti od školky hodně daleko, ale přesto si stále myslím, že školka opravdu nemá vychovávat. Ve školce si mají děti hrát a učit se vycházet s kolektivem. Vychovávat je mají doma rodiče. A to především k toleranci k lidem, obzvláště pak k vrtevníkům. Když ale má učitelka ve třídě již zmíněných 20 "osobností", tak jde asi sranda stranou. Když vidím, co dokáže udělat jedna osobnoust za scénu matce, nechci ani domýšlet, co jich dělá dvacet ............ Rodiče by si měli uvědomit i to, že dítě bezprostředně a nezáludně "vyžvaní" paní učitelce hodně věcí z rodinného života. Takže se paní učitelka dozví i to, že tatínek o ní řekl, že je kráva....... Pro mě je ideální ta paní učitelka, která dožije důchodu v plném duševním zdraví i přesto, že své svěřence nebije.
|
Zdislava a kluci |
|
(30.4.2008 18:13:57) marci nejsem si jista jak dokazu doma vychovat toleranci k vrstevnikum,to prave cekam od skolky,protoze tam je to prostredi vrstevniku....ale soulasim ze pozdravit a jine veci se ma dite naucit doma,ale neco proste doma naucit nejde a to ma podle me prave na starosti ucitelka..... konkretni priklad, jsme na piskovisti a cizi dite prijde k vojtikovi,vytrhne mu hracku z ruky a utika...maminka keca na lavicce, to je ta lepsi varianta,agresor vi,ze se mu nic nestane,protoze maminka se ho zastane v jakekoliv situaci (a tech vymluv a reci okolo toho :-( ) ucitelka v MS to vyresi nestranne,vsichni zucastneni vidi se hracka brat nesmi...priklad je nejlepsi vychova...
|
|
Mika7887 |
|
(30.4.2008 19:07:14) Nerada bych taky sama obhajovala učitelky.Sama vím že nejsou všechny ideální(ale kdo je). Vadí mit tady jedna věc. Maminky které tady píší nevědí o té práci nic a přesto mě tady dokázaly uplně potopit. Co bych potom měla čekat od dětí?
|
Marci | •
|
(30.4.2008 21:04:50) MIlá Miko! To je právě to. Učitelka může čekat jen to nejhorší. Onehdá jsem četla jednu diskusi o práci učitelek a málem jsem vyhodila PC z okna. Nemám pedagogické vzdělání, jen zkušenosti se skupinkami dětí při dětských dnech a podobných akcí, ale reakce některých rodičů jsou na nabitou zbraň. V té diskusi měli všichni řeči o neschopnosti učitelek MŠ a úrovně jejich vzdělání (včetně toho, že pedagogkou školu dokáže vystudovat průměrný šipmanz), ale nikdo nebyl ochoten za hlídání svých dětí zaplatit. Upřímně obdivuju každou učitelku (a na čím vyšší stupni učí, tím větší můj obdiv má), neboť já bych v podobných zařízeních mohla být tak 3 dny a pak by mně zavřeli za masovou vraždu. Každýá rodič, který vypustí před svým dítětem z pusy větu typu : učitelka je kráva, by měl dostat rok vězení natvrdo. Učitelka může být seběvětší kráva a já jí to půjdu klidně říct osobně do očí, ale dítě musí mít k učiteli respekt, protože pokud ho nemá, tak pak vypadá naše školství tak, jak vypadá. A vše je převážně vina rodičů.
|
Gabča, dcera 6/06 | •
|
(30.4.2008 21:18:33) Můžu říct, že mi čtete myšlenky. Naše školství je fakt kapitola sama o sobě, jen čekám, kdy to u nás bude vypadat tak jako v USA, kdy děti vystřílejí kvůli blbosti své spolužáky a učitele. Já osobně respekt z učitelů měla, ale znám spoustu dětí, které je nemají ani z rodičů, takže nějaký učitel je nemůže rozházet...
|
|
Luca | •
|
(1.5.2008 0:03:26) respekt ano, ale "odsaď podsaď". Např. učitelka řekne mé dcerce, že je prase (slyšela jsem to), dcerka pláče,pokapala si oblečení při obědě, a to byla ve školce asi 2 týdny - takže stres, pláč atd. v tom případě dcerce opravdu neřeknu, že učitelka jedná správně, dcerka by totiž byla opravdu přesvědčená, že je hrozná a nemožná.
|
Teraza Horáková |
|
(1.5.2008 0:11:23) Luco, prosím Tě, jaký respekt u profesionála, který sdělí dítěti, že je prase..... to už je fakt jiná kategorie....
Nedávno u nás prolítla doma kauza ´"pohlavek"...... od pančelky na hudebku.... Pozor.
Coby matka jsem poměrně kritická vůči dětem. Tzn. znám je..... mám jedno dítě, které je prostě pozér a bude lhát i kdyby ho to mělo stát život..... prostě životní komedie. Ne nemiluji ho o to míň, ale jeho trable s tím, že mu někdo ublížil, že mu hodil písek do vlasů prostě beru s rezevou.
a pak máme to druhé dítě.... A to nelže, ani kdyby nás vzápětí měli celou rodinu postřílet, přesto jsem hledala svědky (tedy- devítileté.......)
a údajně pomaloval lavici. Krom toho, že to fakt neudělal (jak ho znám, dvě hodiny by jen hledal v tašce tužku), musel následky odstranit a když prohlásil "já jsem to ale neudělal", zkasíroval pohlavek..... svědky mám 4.....
takže jsem paní učitelce napsala červenou propiskou do žákovské, že pokud bude mít pocit dát pohlavek našemu dítěti, uvítám PŘEDBĚŽNÉ VYSVĚTLENÍ a pak mu ten pohlavek buď plácnu sama já nebo táta......
a co víc??? co se tělesných trestů týče, neužíváme je ani sami.....
Tak jsem
|
Luca | •
|
(1.5.2008 22:29:50) Plně chápu, taky máme dvě děti, holky, jedna introvert plachý, které dělá problém někoho i plácnout, když se hraje "na babu" (ta, co chodí do MŠ). No a druhá - netřeba popisovat. L
|
|
|
Mika7887 |
|
(1.5.2008 6:45:38) Ahoj Lucko,to je to co mě dokáže na rodičích vytočit. Stejně jako menšinu i učitelé jsou házeni všichni do jednou pytle. Máš špatnou zkušenost a okamžitě jsi už předem odsoudila všechny. Ona i učitelka je člověk a občas rodiče mluví o svých dětech hůř a potom moralizují ostatní. Neříkám že je to správné,ale pokud jsi to slyšela jen jednou tak mě zaráží že inteligentní člověk dokáže takhle rychle odsoudit
|
Luca | •
|
(1.5.2008 22:21:51) Tak to fakt nebylo myšleno, že si myslím o všech učitelkách, že jsou špatné, mám pocit, že ani to v příspěvku nezaznívá. Místo této konkrétní učitelky je nová a ta je bezvadná. jen jsem chtěla reagovat na to, že respekt dětí k učitelům za každou cenu je diskutabilní. A takový zážitek mě nadzdvihává, dcerka je plašší, introvertní.
|
|
ZuziP |
|
(2.5.2008 0:14:37) Miko, ja som z Luckinho prispevku nevycitila, ze by ucitelov hadzala do jedneho vreca...
|
|
|
|
Jana (Kuba, Zuzanka) |
|
(1.5.2008 22:03:35) Marci super názor, něco na tom je... pokud mám dojem že učitelka udělala blbost, okecám to dítěti bla bla ona to asi tak nemyslela... a vyříkám so to s ní sama... i kdybych měla naběhnout k ředitelce, že už toho mám dost ať ji vyhodí tak moje dítě to nebude řešit, pro něj to musí být obecná autorita... holt v nejhorším budu řešit změnu školky... Tohohle je snad rozumný se držet - nevím samozřejmě by mohlo dojít k nšjakým extrémním případům, ale to bych sem netahala... Fakt mi přijde škoda těm nadšencům co mají chuť a sílu učit ještě ztěžovat práci když mají snahu a slušnost.
|
|
|
ZuziP |
|
(1.5.2008 2:26:44) Miko, kde ta kto potopil?
|
Mika7887 |
|
(1.5.2008 7:20:18) Zuzi,to bylo obrazně řečeno. Chtěla jsme tím říct,že lidé podle jedné špatné zkušenosti dokáží okamžitě odsoudit celou "skupinu". NAvíc mi vadí,že i kdyby to nezažili sami,ael slyšeli z vyprávění,že udělají to samé.Porovnávám to s dobou kdy jsem učila ve Švédsku. Ale to je dané mentalitou,s tím bohužel nic neudělám. Samozřejmě jsou i výjimky a díky za ně. :))
|
ZuziP |
|
(2.5.2008 0:12:15) Miko, deje sa to na obidvoch stranach. Su rodicia, ktori jednym smahom zovseobecnia svoje zle skusenosti s jednou ucitelkou... ale su aj ucitelia, ktori to iste robia s rodicmi... Vdakabohu ani na jednej strane to nie je vacsina. Ani v tejto diskusii, preto som sa divila.
|
Jupík |
|
(5.5.2008 17:21:48) Hodně zajímavé téma. Prožívám ho z obou stran. Sama mám dceru ve školce, a protože moje matka v MŠ pracuje, již od dětství znám celé zákulisí..Předem upozorňuji, že bydlíme 100km od sebe, takže dcera ani já žádnou "protekci" nemáme a já sama učitelka nejsem. Díky tomu, že vím, jak je práce v MŠ náročná, snažím s naší MŠ hodně spolupracovat, jezdím jako pomocný dozor na výlety apod. Každé mamince bych doporučila, aby strávila alespoň jeden den v MŠ. Nikdo z vás nemá představu, co je to za práci. V jednom příspěvku někdo psal, že učitelky odcházely kouřit. Nechápu. Člověk se bojí jít na WC, aby se náhodou zrovna něco nestalo. Bohužel ze zkušeností mé matky i z toho, co slyším od "naší" paní učitelky, mohu jen říct, že spolupráce s rodiči je čím dál těžší. Maminky mě teď jistě začnou lynčovat, ale já to vidím tak, že všichni v dnešní době znají svá práva, ale jaksi zapomínají na své povinnosti. Nezvladatelné děti se vodí do školky na půl sedmou a odchází přesně v době zavírání - to proto, aby maminka měla čas na sebe a co doma s tím zlobivým...Já sama své děti miluji nadevše a než jsem našla školku, obcházela jsem jednotlivé školky ve městě a vycházejících maminek jsem se ptala, jak jsou se svojí školkou spokojeni. Lidé z menších měst to mají určitě těžké, obzvlášť v dnešní době - jen tiše doufají, že jim někdo jejich dítě přijme. Přesto bych chtěla všechny maminky poprosit-než začnete říkat, co všechno MUSÍ učitelka dělat (a ona opravdu musí a kolikrát dělá ještě o hodně víc), zkuste si samy představit, jaké to je, když kolem sebe máte 25 dětí. Mnoho z nich doma nemá vzorové prostředí a na jejich chování je to samozřejmě znát. Ale i děti, které jsou doma přehnaně hýčkány, mohou být ve školce pěkně zlobivé jen proto, že se najednou vše netočí jen kolem nich. Učitelka mateřské školy by podle mě měla být laskavá, mateřská, hravá, přiměřeně přísná, důsledná a hlavně - její práce ji musí těšit. Tohle všechno splňuje paní učitelka, kterou jsem svým dcerám našla a přála bych ji všem vašim dětem.
|
Bara | •
|
(5.5.2008 18:52:43) Jupíku, bohuzel to je i jinak - rodice z nasi skolky by opravdu radi spolupracovali, ale nebyl zajem ze strany vedeni. Sama jsem 2 roky v SRPS a opravdu me prekvapilo, jak na me ucitelky koukaji skrz prsty za nabizenou pomoc - a to jsem jezdila jako vedouci dlouho na tabory, delala jsem ve skole, suplovala jsem, mela jsem na starosti prvnacky - tudiz vim, o co jde. myslim, ze jsou proste dva tabory a par tech, kteri by radi byli v obou taborech, ale ne vzdycky to funguje :o((
|
Jupík |
|
(6.5.2008 9:17:01) Baro, to me mrzi. Urcite mas pravdu, ze pokud se skolka rozhodne pro pristup - "predejte dite, zavrete dvere a nazdar", tak nemate sanci. To jsou presne ty ucitelky, co chteji mit svuj klid na kafe a drby...Preji pevne nervy.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zuzkasim |
|
(30.4.2008 20:44:40) Souhlasím miko. Je docela zvláštní, když rodiče očekávají, že děti se ve školce stanou ukázněmými, poslušnými, zdvořilými, sebeobsluhu zvládajícími atd. stvořeními, ač se jim to doma za cca 3 roky soužití 24h denně nepodařilo. Samozřejmě beru v potaz vývoj dítěte, který nekončí dovršením 3. roku, jde spíš o to, že rodiče bývají často toho názoru: Vy na to máte školy, tak se ukažte, a jestli to nezvládnete, tak jste špatné učitelky (týká se to školky i školy). Nezastávám se učitelů, jsou mezi nimi jak dobří tak špatní. Ráda bych apelovala na rodiče, aby si sáhli do svědomí, jestli náhodou základ výchovy nemají mít děti opravdu z domu a ve školce se doladit spíš ta pravidla soužití ve větší skupině. Svého brzy 3-letého syna zatím do školky dát nechci (jsem na mateřské s druhým dítětem, takže si to můžu dovolit), protože vím, že potřebuje pevnější vedení a učitelka s 27 dětmi ve třídě (sídlištní školka a všechny kolem jsou na tom stejně) nemá šanci ho jakkoliv kladně ovlivnit. I kdyby to byla kouzelná osobnost, tak to při tom počtu dětí pořádně nejde.
|
jitka | •
|
(1.5.2008 0:03:11) Také učím a myslím, že pravda je někde uprostřed. Mám heterogenní třídu 3-7let(dvě odkladové děti) navíc se mi letos kolektiv doplňoval postupně poslední dvě děti (čerstvě tříleté) nastupovaly až v lednu. V takové situaci ve chvíli, kdy se vám sejde nad 20 dětí, z čehož dvě mají adaptační období je těžké děti něčemu učit a chvílemi opravu spíš hlídáte. Např.: Čteme si pohádku a pak si o ní povídáme. Menší už to třeba nebaví, odchází si hrát a starší by si naopak klidně rády dál povídaly... brzy to však skončí na tom, že Míša se rozbrečí že chce maminku, lehce hyperaktivní Honzík s Kamilem začnou běhat kolem stolů - u obého je potřeba okamžitě zasáhnout, aby jeden zbytečně neplakal a druzí dva si při nešťastném zakopnutí nerozkřísli hlavu... Do toho telefon, zda mohou Lucinku vyzvednout dřív na balet :oD V té chvíli si připadáte, že byste potřebovali mít 8 očí a 4páry rukou... Přesto se to dá poměrně snadno řešit - hned od začátku jsme se třidou pracovaly jako s heterogenní a starší děti se rychle naučily pomáhat, pokud se sejde všech 5 mrňátek, začnou fungovat "služby" kdy mají starší děti určené myšátko (jsme třida myšáků) kterému pomáhají v šatně u oběda atp... Čili - k Míšovi dřív než jsem k němu došla přišla Terezka a začala ho utěšovat a na naše dva raubíře už se stačí pořádně zamračit a ukázat ke stolku s kreslením, kde jsou připravené i úkoly "pro zlobily" mezitím se dá vzít ten telefon... I v plné třídě děti se dá pokud jsou děti uvyklé alespoň základům slušného chování z domova s dětmi pracovat a "učení" přizpůsobovat podle věku a potřeb dítěte... Ale jsou i problémy, které nemůžeme řešit my, ale musí je řešit i rodiče - zhruba před měsícem se mi ve třídě začaly od jednoho (čerstvě 5. letého) dítěte objevovat velmi nepěkné a pro dítě nevhodné výrazy z intimní oblasti... Po upozornění maminky, zda by si s ním mohla promluvit i doma, a upozornit starší sourozence, že některé telefony by si měly vyřešit bez toho aby je poslouchal bráška, maminku naprosto vklidu konstatovala - no jo, on s bráchou teď koukal na Kameňáky... Myslíte si že tyto filmy jsou pro tak mladý věk vhodné? O různých detektivkách a podobně ani nemluvě... Pak se těžko vysvětluje dětem, že do sebe nemají kopat, prát se apod. Navíc výše zmíněně dítě, patří k těm, které jsou běžně ve školce od 3/4 na 7 ráno do 17h do večera (velmi často odchází poslední a pozdě)... Po téměř 10h směně, která je pro mrně dost náročná je tedy vidět, že jej doma klidně posadí k televizi a klučík roste jako dříví v lese... Od začátku školního roku říkáme maminkám, dejte dítěti na zahradu věci, ve kterých si může hrát a třeba se i umazat... Vysvětlujte holčičce, která si chce stavět bábovky z písku že maminka si stěžuje, že má na růžových kalhotech věčně kolena do žluta... Můžete dítěti 100x tvrdit, že není slušné plivat kolem sebe, přesto, když vidíte, jak jej za školky vede tatínek a beze všeho si cestou k bráně dvakrát odplivne vězte, že bojujete nadarmo... Stejně tak jako dětem říkáme, že máme kolem sebe Davídka, Lukáše, Mili... A ne "stádo tažných zvířat", když ale slyšíte jak starší sourozenec ZŠ povinný v šatně vezme přímo před rodičem telefon a jeho první věta zní "Ahoj vole" a přítomný rodič na to nijak nereaguje, můžete se do toho vměšovat?... V naší třidě se nemusí spát, děti které mezi +- 13:10 a 13:30 neusnou, vstávají a jdeme si povídat, malovat, modelovat, zkrátka hrát. Na začátku roku nám dva měsíce trvalo přesvědčit rodiče, že se u nás ve třídě budou děti do postýlek všechny převlékat bez ohledu na věk, stejně tak, jako budou nespavci v půl druhé vstávat i když to třeba nejsou předškoláci. Čas odčasu se stane, že i některý z předškoláků je opravdu unavený a třeba na 20min usne (děti vstávají průběžně jak se probudí a připojují se k nespavcům a poslední jsou v 1/2 15 buzené). Nakonec se nám to podařilo a funguje to dlouho. Převlékáme se proto, že pokud dítě na chvíli zdřímne a spotí se je pak hlavně pro dítě nepříjemné ve spocených věcech zůstávat. Vy byste šli ležet do postele ve věcech, ve kterých jste předtím 5hodin řádili? Zkuste nám občas třeba věřit, že to myslím edobře a nedržíme děti na postelích abychom si daly kafe... Zkrátka na některé věci není ve školce tolik času jako v rodině. A stejně tak třeba základní barvy, pozdrav, poděkování, umytí si rukou po záchodě, spláchnutí za sebou by měla dát dítěti hlavně rodina, toto školka může suplovat jen z části, přece jen tam vaše dítko už není samo :oD. Musím říct že naštěstí většina mých rodičů má pochopení a výborně se s nimi spolupracuje, někteří by však děti raději mít neměli...
|
Teraza Horáková |
|
(1.5.2008 0:21:50) Jíťo, to je fakt "hezké" že jsi se s těmi výrazy potkala už u 5-ti letého. To je fakt ironie co se týče toho hezké....
Nám takhle začali kdysi domů chodit 8-máci a my jsme nevěděli, co s tím....
To, co pojmou v televizi (nevím, zda Vaše děti sledují ranní TV Prima, nějaký kreslený nesmysl - naše stíhají u snídaně), prostě opomíjím, hranice jsou dané rodinně..... a ač ta slova znají, prostě vědí, že se běžně neužívají... Izolovat je nebudeme, ani jeden....
Takže najednou přijdou domů " a mami, víš, že se tomu říká xxxxxxx" a to co máte vy "xxxxx"....
No, od té doby jsem si zvykla na třídních schůzkách pozorovat rodiče.... a to bedlivě. A myslím, že o tom to je, příklady vážně táhnou....
Naše děti se naučili děkovat, prosit, omlouvat od nás.... (osobně se omlouvám, i kočce, když jí šlápnu na nohu). Nikdo jim nemusel říkat "jak se říká" a "popros" a v tom asi bude ten základ.... tím se nijak nekasám, jen pozoruji okolí.... budete-li si někdy chtít podrbat o tatíncích "magorech" na třídních schůzkách, klidně to proberu já, případně poskytnu kontakt na další zdroje...... a maminkách, co mi připadají jako loutky (ale to už je můj osobní - nekonzultovaný - názor)
|
Mika7887 |
|
(1.5.2008 6:55:24) Ahoj Terezo,ono taky problém bude že někteří rodiče nevědí jak na to. Pro Tebe je samozřejmostí třeba pozdravit,a někteří rodiče neumí ani odpovědět na pozdrav. Jak je pozoruji jsou to mladší rodiče, a že jich mám ve třídě víc než polovinu. Zjištuji,že čím mladší rodič,tím benevolentnější přístup a větší problémy s komunikací.
|
Helois+Hela03/06+Dia07/09 |
|
(1.5.2008 15:40:17) Moje kamarádka je učitelkou v MŠ, já mám osobní (dětskou) zkušenost s MŠ, vedu u nás v obci Klub maminek a pomáhám s Cvičením pro rodiče s dětmi a tak bych chtěla říct, že pro mě je ideální učitelka člověk, který má svou práci rád, dělá ji s potěšením a úsměvem. Akceptuji učitele jako člověka se svými osobními problémy a obdivuju za jejich trpělivost a obětavost. Učitelka by měla s dětmi pracovat a rozvíjet jejich dovednosti, akceptovat rozdílné povahy a potřeby dětí a hodně jim naslouchat. Já vím, že je to těžké, ale člověk, který nemá rád svou práci by ji neměl vůbec dělat a to platí ve všem. Dítě by mělo učitelku mít rádo, nesmí se jí bát a zároveň ji musí poslouchat, musí v něm vzbuzovat přirozenou autoritu! Nemyslím, že by učitelky měly děti vychovávat, od toho jsou tu opravdu rodiče, dokonce i chování v kolektivu by měly vychovávat rodiče (přece s dítětem i mimo školku chodím na hřiště nebo nějaké aktivity a pokud ne, tak ještě před nástupem do školky je to snad samozřejmé). Učitel v MŠ by je měl jen dál rozvíjet v čase, kdy je má na starost, měl by jim zajistit klidné prostředí, které se přizpůsobí jednotlivým potřebám dítěte. Vůbec si nemyslím, že to mají učitelky lehké a souhlasím s tím, že nejhorší je na tom všem přístup rodičů!
Jitka to napsala moc pěkně...
Miko, já bych tolik bezhlavě nekritizovala mladé rodiče, ano, brojím sama za sebe Mě je 25let, školka se u nás teprve staví a naše malá by ji měla "dostat" takřka ke svým 3.narozeninám. Přestože naše malá sotva přeskočila druhý rok, učí se především příkladem rodičů a svého blízkého okolí a když se jí zeptám např. jestli chce, abych jí pomohla něco postavit nebo se obléct apod. řekne mi "ne, děkuji nechci"... To snad hovoří za vše... Je ve složitém věku a někdy je to s ní těžké, máme období vzdorování, vzteku, je složitá osobnost, citlivá, ale velice temperamentí. Já ji akceptuji takovou jaká je a pomáhám jí najít tu správnou cestu a to stejné očekávám i od učitelky v MŠ. Vedu ji ke slušnému chování a ona se (většinou) slušně opravdu chová. Hodně si také myslím, že je chování dětí na veřejnosti, ve školce nebo ve škole, o tom, jakou volnost a náplň volného času mají děti doma. Ona už v tomto věku moc dobře ví, že doma se toho může mnohem víc než venku a tak se doma prostě hodně řádí a občas je tu "binec jak v tanku", ale jakmile přicházíme na úřady, do cvičení, do klubu maminek, do plavání, do obchodu, na hřiště.... je to zlaté dítě... A proč vlastně z mojí strany tento přístup? Naše máma nás vychovávala stejně, tekže vím, jaké to má následky Už se mi stalo i to, že se mě instruktorka plavání ptala, jestli jsem jí taky někdy dala na zadek, že se jí zdá hodná a tak si myslela, že snad nikdy, moje odpověď, že ji "mlátím furt" ji doslova šokovala :D Já ji samozřejmě nijak zvlášť nebiju, ale občas dostane pořádně na zadek tak jako každé dítko, protože je to rychlé, jednoduché a účinné řešení u těchto malých dětí. Je to (vy)chytralá holka, takže vysvětluju jak se dá, ale někdy to jinak nejde.
Doufám, že až ji budu předávat paní učitelce do školky, tak ji budu předávat jako (přiměřeně svému věku) samostatné, slušně vychované dítě, které má ale ovšem svou hlavu a tak budu očekávat od paní učitelky pevnou ruku a zároveň toleranci a pochopení k jejím nedostatkům. Snad si padneme do oka a tak bude náš vztah rodič-učitelka v pořádku.
|
Mika7887 |
|
(1.5.2008 16:36:26) nechtěla jsem kritizovat mladé rodiče. Jen jsem tím chtěla říct,že v porovnání se staršími rodiči se s nimi hůř komunikuje a ani oni sami nemají takovou potřebu. Samozřejmě to neplatí na všechny. Když to ale vezmu ze své praxe,tak mám ve třídě 20dětí (věk 5-6let) z toho má 17 dětí rodiče kolem věku 26let,z nich je schopno produktivně komunikovat zhruba 7rodin. Nemyslím si že by to nešlo vzhledem k mému věku(29l)
|
|
|
|
|
|
|
bravad |
|
(2.5.2008 10:07:59) Ahoj Miko,
požadavek, aby učitelka MŠ měla svoji práci ráda, mi ze strany rodičů přijde zcela na místě, takže nerozumím tvému povzdechu o tom, že rodiče nemají očekávat od MŠ výchovu svých dětí. (I když chápu, že mnohdy očekávájí a neuvědomují si, že vychovatelé jsou v prvé řadě oni sami, to se zde ale v diskuzi neobjevilo, takže proto tvůj příspěvek moc nechápu.) Tvoji výzvu, aby si profesi učitelky v MŠ rodiče sami zkusili, neberu. Každá práce je těžká!!! A ty sis tuhle práci vybrala dobrovolně, alespoň to předpokládám. Pokud v práci nejseš spokojená, zmáhá tě to, tak svoji profesi změň, třeba budeš spokojenější. Přeju pevné nervy a hodně síly!
|
Mika7887 |
|
(2.5.2008 16:33:19) Víš mě hlavně zaráží to,jak dokáží lidé mluvit a hlavně kritizovat práci o které neví nic. (I když předpokládám,že tady zase budou lidé oponovat,protože práce učitelky "je přeci tak průhledná a jednoznačná". Osobně tohle nedělám,nebyvím se o věcech a činnostech o kterých nic nevím. Proto bych přála aby si lidé mohli vyzkoušet jakoukoliv práci o které mají potřebu diskutovat a posuzovat jí.
|
bravad |
|
(2.5.2008 20:23:22) Nevšimla jsem si, že by tu někdo kritizoval. Opakuji - na požadavku, aby učitelka MŠ měla svoji práci ráda, mi nepřijde nic zvláštního. Je to úplně stejné, jako když lidé, coby ideálního lékaře, požadují někoho, kdo s nimi hovoří a všechno jim vysvětlí, ideální prodavačku takovou, která je neokrade a bude se na ně usmívat a podobně. S tím, zda o této práci něco vědí, či nevědí, to přece nemá vůbec nic společného! (Navíc učitelství nepatří k jediným povoláním, které jiní lidé - laici - vnímají mj. také negativně. Úplně stejně by mohli plakat soudci, že jsou házeni do jednoho pytle s neschopnými a navíc v tisku prezentování zhusta jako idioti, nebo zdravotní sestry, které jsou líčeny jako megery a vyzývat ostatní, ať si hezky tu jejich práci zkusí, aby věděli, jaký je to med. Vidíš sama, že v tom nejseš sama a že je navíc takový postoj úplně k ničemu.)
|
Mika7887 |
|
(2.5.2008 20:33:22) Možná protože mám svou práci ráda a dělám jí i na MD se tady sama snažím říct svůj pohled na věc z pozice učitelky. Já jsem netvrdila, že mě tady někdo kritizuje,jen říkám,že každý by si měl nejdřív danou práci vyzkoušet než se o ní začne bavit.Je to věc názoru. A různých lidí je na světě spousty a proto byla zavedena diskuze. A proto tady s lidmi diskutuji :)
|
bravad |
|
(2.5.2008 22:00:54) To je hezké, že chceš diskutovat. Taky chci diskutovat, a proto se také zapojuju. Nechápu ovšem, jak přispívá k diskuzi, když všem disutujícím oznámíš, že se k věci vlastně nemohou vyjadřovat, protože si to nevyzkoušeli a neví tedy, o co jde. Tedy jinými slovy mi z toho vyplývá, že do diskuze o ideální učitelce MŠ se podle tebe legitimně mohou zapojit opět pouze učitelky MŠ. Celou dobu se snažím říct, že podobné postoje k věcné diskuzi, ani k zamyšlení nevedou a jsou úplně k ničemu. Smysluplné by bylo, pokud bys například reagovala (a je to jenom příklad, to zdůrazňuji!!!) na představu jedné diskutující, že uč. MŠ má být pro děti druhá maminka a namítla, že to nelze, je nutné mít odstup atd. Zkrátka konkrétně vysvětlovala, poukazovala, vyvracela. Jsem si jistá, že by to velmi zajímavé čtení a určitě by to mnohým maminkám otevřelo oči a rozšířilo obzory.
|
Mika7887 |
|
(3.5.2008 9:26:24) Ahoj,nevím jestli jsi četla všechny příspěvky,ale reakci n a konkrétní otázky a pohledy jsem napsala. Diskuze s ostatníni učitelkami mě nijak neláká protože je pouze jednostranná, a proto se snažím reagovat na všechny názory které tady jsou. ŽE to každý vidí jinak je logické a v pořádku. Nikomu nic necpu jen říkám svůj názor. Očividně bych ho podle tebe vůbec říkat neměla,co? :) Tak hezký víkend
|
|
ilona a lucinka |
|
(5.5.2008 23:17:06) Bravad, píšeš totéž, co si myslím i já, zcela s Tebou souhlasím. Každá práce je těžká,ale Mika asi nechápe, že učitelkám svěřujeme své děti a ne např. žádosti na úřadě, vlasy kadeřnici, či boty do opravy. U učitelek a zvlášť v MŚ, tedy u těch dobrých, skutečně předpokládám, že svoji práci mají rády. U Miky tento pocit vážně nemám!!
|
|
|
Teraza Horáková |
|
(2.5.2008 22:34:32) Miko, ale zcela zbytečně se bráníš útokem.... mne taky Tvoje reakce zrovna nepobavila.....
celý život se snažím rozlišovat lidi na ty, co na své místo "padnou" a ty, co tam nepatří. Prostě otrávená prodavačka je špatně, tak ať jde dělat něco, kde se Fakt nemusí potkávat s lidma. A netrpělivá učitelka byť v mateřince je taky špatně.
P.S. tohle povolání oceňuji, nesmírně si vážím učitelů, kantorů, profesorů, nečekám od nich zázraky, tzn. nebudu chtít po učitelce v MŠ, aby naučila naše děti smrkat...... ale předpokládám zájem o děti, komunikaci s rodiči.
|
Mika7887 |
|
(3.5.2008 9:30:04) To mě mrzí že to vypadá jako útok. Je to jen reakce na to ,jak reagují ostatní. Nemám potřebu cpát někomu svůj názor,jen říkám co si myslím a jak to vidím já. O tom ,předpokládám, že to celé je.Ostatní tady také říkají svůj názor,dělám to taky. Tak přeji hezký víkend
|
Mika7887 |
|
(3.5.2008 9:47:11) Víš ty chceš nějaký příklad,tak jo. Když příjdou do školky rodiče s tím,že nechtějí aby se jejich dítě kamarádilo s tou "černou" (citace) Tak co na pěst není dítě ale rodiče.A na pořádně velkou.Jenže já z pozice učitelky je poslad do háje nemůžu,musím jim s úsměvem vysvětlit že ta malá holčička nekrade,chodí čistě oblečená ...a že nikomu kamarádství zakazovat nemůžu a ani nebudu a s úsměvem si nechat vynadat,že nadržuji černým a že bych vůbec neměla učit. A nemluvím o výjimečných případech,to je každodenní realita. POřád tady mluvím o tom,že je to o komunikaci. Vždycky se dá všechno společně vařešit když je snaha a chut komunikovat a diskutovat o problémech. Vždycky jde o to sjednotit a sladit výchovné prostředky. Stačí to jako příklad nebo mám přidat další? Samozřejmě to vyvažují rodiče,kteří příjdou s úsměvem a popřejí hezký den
|
|
|
gekon |
|
(16.5.2008 17:22:41) Já myslím, že paní učitelka má svou práci ráda. jinak by netrávila tolik času s vašimi příspěvky! Gekon
|
|
|
|
|
ilona a lucinka |
|
(5.5.2008 23:29:00) Miko, ze tvých reakcí cítím podrážděnost, "nediskutujte o něčem,pokud neznáte práci učitelky a pojďte si to zkusit" Máš svoji práci ráda? A svěřené děti taky? Píšeš, jako by Tě nejen netěšila, ale i obtěžovala. Pokud je to tak, je lepší volbou změna zaměstnání. Na takové, kde není láska k práci tak důležitá! Píšeš chladně, prostě se mi Tvůj přístup nelíbí. Snad to děti ve Tvé třídě nepocítí!
|
Mika7887 |
|
(6.5.2008 12:01:50) Nevyměnila bych své povolání za nic jiného!! A proč jí dělám?Baví mě ten imaginární svět dětí,jsou bezelstné a sebemenší snahu ocení.Stačí je úsměv.Já chápu,že každý by chtěl ideální učitelku,jen se tady snažím říct,že ideální učitelka neexistuje i kdyby se snažila sebevíc. Je to z mnoha důvodu. Denně poslouchám od rodičů i lidí v okolí,jaké jsme "p... a krávy,které nic nedělají jen si hrají a vybíráme pořád na něco peníze,které nejsou nikde vidět".Lidé v tomto státě se naučili jen kritizovat a ukazovat na nedostatky ostatních,ale né na své.(Ale to tady k té debatě nepatří).Vadí mi že mnozí rodiče(i tady) čekají zázraky.Nejsem naštvaná a ani mě tyhle názory nepobuřují,jen mrzí. Tak hezký den všem
|
|
|
|
|
|
madajka |
|
(2.5.2008 23:51:29) Naše dvojky mají ideální učitelku i ředitelku ve své školce. Je to mala jednotřídka, kam chodí celkem 25 děti. Jsou tam věkově od tří do sedmi let, všichni pěkně pohromadě. Dětem se tam velmi líbí. I když je to hodně malá školka, jezdí hodně na výlety, chodí do lesa, dokonce se učí od tří let i angličtinu. Neustále prostě učitelky pro děti něco vymýěšlí. Když holky brečí, tak si je vezme učitelka nebo ředitelka na klín, pomazlí se s nimi, se vším dětem pomůžou. Když náhodou potom odpoledne učitelku někde potkáme, tak máte vidět, jak k ní holky letí, vždy jí vlepí velikánskou pusu na tvář, a jsou pyšné že potkaly tu svoji paní učitelku.
|
|
|