Pratchett | •
|
(22.6.2007 9:08:08) ...které se chovají tak, jak je popsáno v článku. Mám v živé paměti své vlastní zážitky ze školky, kdy se nespavcům (kteří po obědě nemohli usnout - JÁ:-)), dávaly ručníky na oči, aby usnuli. Kdy se těm, co nedojedli nejedlý oběd, dělalo kázání před celou třídou a kuchařkami a kdy se děti z horších sociálních poměrů nazývaly "burany". Doufejme, že čas těchto zážitků je již pohřben pod rouškou minulosti.
|
Martina | •
|
(22.6.2007 9:19:06) Ano.... Doufejme, že ano. Za rok vedu svého syna do školky, do té samé kde jsem musela pít mléko se škraloupem, sníst všechno na talíři a to i odporné tlusté maso. Nedostávala jsem bonbón za to že jsem hezky spala, nespala. Ale byla jsem potichu a jen ležela.... Nikdy jsem se do školky netěšila. Snad už je "jiná" doba. Co se vlastně dělá s dítětem co do školky nechce chodit, po odchodu rodiče dělá scény, brečí a vzteká se? Právě této situace se bojím až tam povedu mého synka. Mohu vlastně tam ze začátku s ním chvilku být? Třeba dvě hodinky? Aby si zvykl na nové prostředí.. Nebo šup tam, zavřít dveře a nestarat se?
|
kathy |
|
(22.6.2007 10:05:35) Ja bych chtela taky poslat pochvalu vsem ucitelkam, ktere se takto chovaji. A jsem rada, ze do toho muzu zahrnout pani ucitelky a cely personal z nasi skolky. Je to sice "obycejna" skolka, ale moje dite tam chodi rado, rani se tesi a odpoledne nechce domu. Jidlo maji uzasne, maly ji i krupicovou kasi,kzerou doma neji. Uci se spoustu veci a s detmi se ma rad. Byli 10 dni na skolce v prirode a byl to pro nej nezapomenutelny zazitek. proste skolka je uzasna, deti v ni jsou uzasne a personal uzasny.
|
Lizzie |
|
(22.6.2007 11:02:12) A máte štěstí, ta školka musí být opravdu super. Je to o lidech, když mají k dětem vztah (a nejen učitelky) hned je atmosféra lepší:)
|
|
|
petra | •
|
(22.6.2007 10:28:41) Moje dcerka začne do školky chodit v září, ale už teď v červnu jsme tam mohly být "na zvykání" . Tedy pokud jsme chtěly. Takže jsem tam s ní jedno dopoledne byla a dcerka nadšená, že druhý den jdeme zase. Takže jsme šly a další den tam dcerka už sam spala, přestože ještě není školkové dítě. Už se moc těší na září a vůbec jí nevadí, že je v celé školce nejmladší. V srpnu jí bude teprve 2,5 roku a školka je malá, jednotřídní, takže tam jsou i šestileté děti. Přitom je to jen "úplně obyčejná školka" v malé vsi ve středních čechách. Ale přístup je super a to je to hlavní. Nezáleží tolik na systému jako na konkrétních lidech.
|
Milu, Eva 27 mesicu | •
|
(10.7.2007 0:22:14) Ono je mozne dat dite do normalni statni MS drive nez ve 3 letech? V pripade, ze je misto nebo kdy? Jsme z Prahy 4 a desim se,ze mi dite nevezmou ani ve 3 letech. Vsude ve svych radech maji "od 3 let". A my jsme narozeni brezen 2005 a nemohli jsme ani na jarni oficialni zapis, tam mohly jen deti narozene do prosince 2004. Prislo mi to diskriminacni, ze kdyz chteji jarni deti do MS od 3 let, neprojdou standartnim zapisem do MS.
|
|
|
Šárka | •
|
(22.6.2007 11:47:31) Ahoj všem, můj syn chodí do "normální" školky už 3. rok a nikdy jsme nenarazili na nějaký problém, a to podotýkám, že do školky nastupoval se silnou hyperaktivitou. Přestože doma byl občas doslova na zabití, ve školce si s ním vždycky skvěle poradili. Před nástupem jsme se mohli chodit dívat na pár hodin spolu, a samozřejmostí bylo i to, že tam mohu zůstávat se synem než si přivykne. Bylo to zbytečné, po 10 minutách nevěděl, že existuju a vyháněl mě domů. Spát po obědě taky nemusí, dokonce ani ležet ne, kdo chce spí, komu to nevyhovuje, může si potichu hrát, kreslit atd. I když se Vám zdá vaše dítě bázlivější, věřte, že školka je úplně jiné prostředí než doma. Spousta nových hraček, kamarádů a aktivit, které prostě nejsou ve vašich silách doma vytvořit a děti je k dětství potřebují. Hlavní je dítě zbytečně nestrašit vlastními špatnými zkušenostmi, doba se opravdu od našeho dětství podstatně změnila, a navíc je dneska, alespoň ve větších městech, možnost volby, takže se vyplatí pár školek v okolí obejít nebo se poptat známých, kde to jak funguje. Přeji Vám hodně štěstí, ať na školku můžete vzpomínat s radostí.
|
|
ELLA | •
|
(24.6.2007 9:00:14) Ahojky Martino, úplně mi píšeš z duše. mám podobnou situaci před sbou. Na malém městě nemám moc možnost výběru. Do školky, kam jsem chdila já, bude zřejmě muset chodit i moje dítě. Ael já se snažím udělat všechno proto, aby to tak nebylo. ám otřesné zážitky a nechci, aby to absolvovalo i moje dítko, učitelky jsou tam bohužel stále stejné, jen o 20 let starší.
|
|
Dana | •
|
(26.8.2007 7:38:11) Každá školka by měla mít adaptační program kdy dítě chodí na tzv. zvykání,děti jsou velmi chytré a tak se mi občas stávalo,že děti ,které ,,řádily"když maminka odcházela do pšti minut ztichly a běžně si začly hrát.Ovšem druhý den ráno to mamince předvedly znovu.Měla jsem s rodiči domluvu,pokud se dítě nezklidní zavolám jí,ale to bylo opravdu v molo případech,tyto děti jsem si brávala na klín a povídaly jsme si,nebo jsem jim kreslila obrázky,či je nazvala pomocníčky a chodily si se mnou a ostatními hrát s jistou oporou mé ruky,které se držely,po dvou třech měsících už si běžně hrály a na počáteční obavy zapomněly.
|
|
|
Lizzie |
|
(22.6.2007 10:56:16) Do školky jsem nechodila pravidelně, ale to prostředí znám, a dodnes si pamatuji jednu dost výraznou ,,zkušenost". Cca od roka a půl jsem po obědě nespala, večer jsem zalehla včas a po pěkné řádce hodin se probudila, ale po obědě prostě ne, tak mě nechali a všechno v klídku. Jenže..jednou jsem byla ve školce a narazila na dost sveřepou učitelku. Jediné, co si pamatuji je to, jak na mě ječí a slibuje trest, když spát nebudu a druhá paní učitelka (z mé rodiny) přibíhá a celou situaci vysvětluje. Strašně mě to ponížilo, na tu učitelku mám dodnes vztek... Jinak školkám (dobrým!), ale fandím, ale pořádně bych vybírala..a hlavně řekla učitelce co a jak, co si může i nesmí k mému dítěti dovolit. Děti zatím nemám, ale v tomhle budu neústupná.
|
Jana, Terezka 5/03, Miška 1/06 |
|
(22.6.2007 12:25:18) Ačkoliv chápu, jak to myslíš, přijde mi podivná ta představa, jak učitelce na počátku školkového roku vykládáš, co si smí a co nesmí ke tvému dítěti dovolit. Přece jen mi to přijde jako dost silná nedůvěra. S tím bych počkala, až budou nějaké potíže, protože si myslím, že pokud si učitelka s dítětem nesedne (ale to dle mého je v dnešní době hodně zřídka - viděla jsem to u dcery ve školce, že si rozumí i s dětmi, které já bych s prominutím přišlápla), projeví se to brzy - pak je určitě to namístě řešit. Jinak máš určitě pravdu s tím poptáním se po referencích. Naše Terka chodí také do "normální" školky, týden před jejím nástupem jsem skoro nespala, protože ona je typ dítěte špatně se prosazujícího v kolektivu a pokud jsem s ní byla někde na písku, tak ačkoliv byla vždy největší, tak pravidelně ji ostatní děti trápily. Jaký byl můj údiv, když nástup do školky a celý první rok zvládla naprosto s přehledem. Zařadila se do kolektivu a udělala takové pokroky ve všem, že jsme až koukali. MŠ Sněženka u nás ve F-M byla opravdu hodně dobrá volba. Jen kdyby ty nemoci nebyly, ale to už je na jinou diskuzi.
|
Lizzie |
|
(22.6.2007 14:10:11) Omlouvám se, špatně jsem se vyjádřila, myslela jsem to samozřejmě v případě nějakého problému. Pořád mě zaráží kolik rodičů až slepě věří učitelkám, a problém řeší někdy až příliš pozdě... Napsala jsem to blbě a ještě hůř to vyznělo:)
|
|
|
nnicota | •
|
(23.6.2007 21:09:15) Já osobně/1975/ mám zkušenost,že mi učitelky lepily náplastí pusu,abych nemluvila nebo mě nutily do jídla,které jsem nenáviděla čím dál víc.Když můj syn začal chodit do školky šíleně vyváděl a prosil,že bude hodný apod.Po měsíci jsem ho nechala doma a místo ve 4letech šel až v 5.5letech.Učitelka mi mě říkala,že už měl být dávno ve školce apod.Zpětně vím,že sama o svých dětech prohlásila,že by je do školky nedala.Ještě nutno dodat,že odhlášení ze školky mi doporučila dětská lékařka a později mi psycholog řekl,že hyperaktivní dítě je pohybově víc vyzrálé,ale může být citově pozadu /ještě taková poznámka špatná vzpomínka na školku může vyvolat odpor ke škole/.Syn chodí do čtvrté třídy školu miluje,ale školku dodneška nesnáší a lituje mladší dceru,že tam chodí.A dcera první rok ve školce měla úžasnou učitelku,kterou pozvala i o prázninách na kafíčko,chodí do školky moc ráda.
|
Lizzie |
|
(23.6.2007 21:31:14) Tak to je síla, vůbec mě fascinuje, co si kdy učitelky dovolily a někdy dovolují i teď. Vždyť MY za školku (tedy rodiče, já rodič ještě nejsem, ale beru se z pohledu potencionálního rodiče) platíme a o naše děti se mají odpovídajícím způsobem postarat. Chápu, že není jednoduché mít ve třídě dvacet dětí, zvlášť, když některé jsou pěkně rozmazlené, další má nějakou tu svojí individualitku..ale lepit pusu náplastí a chovat se tak, jak se učitelka chovala k tvém synovi, to je vysoce neprofesionální a odporné...tedy s tou paní učitelkou bych si pěkně od plic promluvila...Myslím, že taková učitelka není dobrá ani jako člověk, vše je o lidech..já měla výše popisovanou zkušenost a sestra zas školku milovala, přesně jak píšeš..
|
|
|
|
Evča, kluci 90+96 |
|
(22.6.2007 21:08:16) Martino, píšeš: "Co se vlastně dělá s dítětem co do školky nechce chodit, po odchodu rodiče dělá scény, brečí a vzteká se? Právě této situace se bojím až tam povedu mého synka. Mohu vlastně tam ze začátku s ním chvilku být? Třeba dvě hodinky? Aby si zvykl na nové prostředí.. Nebo šup tam, zavřít dveře a nestarat se?"
Moje zkušenost: Když jsem vodila staršího kluka do školky, vodila do téže třídy i kamarádka stejně starého Vašíka. Kamarádka je skvělá, klidná, rozvážná, Vašík byl a je vychovávaný úžasně a ve školce se mu fakt líbilo. Nicméně téměř každé ráno spustil v šatně školky děsnej pláč a nechtěl mámu pustit. Kamarádka ho tam vždycky utěšovala a uklidňovala a dodávala odvahu jemu i sobě, ale čím déle tam byli, tím to bylo horší. Nakonec vždycky Vašíka odvedla učitelka. Kamarádka pak letěla na metro a do práce - pozdě, ve stresu, nervy v kýblu a k tomu výčitky svědomí, jak svého synka trápí a že tam brečí...
Můj synek byl vždycky pomalejší v převlékání, takže jsem ze školky odcházela později než kamarádka. Takže jsem viděla, že Vašík vyvádí jen do té doby, dokud je maminka v dohledu a v doslechu. Jakmile zmizela, začal poskakovat, hrát si, smát se - a zbytek dne byl spokojený. Kamarádce jsem to mockrát říkala, ale moc jí to nepomohlo, protože dokud tam byla, tak Vašek vyváděl...
Nejsem pedagog, takže jen můj neodborný názor: Myslím, že pro děti je lepší, když se rozloučení s maminkou moc neprotahuje a když to proběhne rychle a optimisticky. A taky si myslím, že učitelky mají pro děti připravený nějaký program - a kdyby tam byly maminky, tak by ten program byl chtě-nechtě asi nějak narušený a děti by se chovaly jinak.
A samozřejmě z celé duše souhlasím s vyzněním článku, že totiž hodně záleží na osobnosti učitelky!!! To, co jsem psala, platí pro rozumné a příjemné učitelky, nikoliv pro semetriky ;-)
|
Jíťa | •
|
(24.6.2007 6:41:42) Ono každé dítě je jiné. Některé potřebuje, aby tam s ním maminka zpočátku byla. Já měla u dcery jinou zkušenost. Dcera se strašně bála cizích lidí i dětí a to i přes to, že jsem se ji snažila už dříve do kolektivu v parku trochu zapojit. Po dohodě s učitelkou jsem se zařídila dle její rady. Dávala jsem dceru do školky na zkoušku - beze mne. 1. den na cca 10-15 minut (jen jsem si "odskočila" do sousedního obchodu nakoupit), další den o trošku dýl a třetí den, když jsem pro ni přišla asi po hodině, tak mi dcera řekla, že jdu moc brzo, že si ještě nestačila pořádně pohrát. Bylo po problému! A školku, později i školu milovala. Ty první dva dny se dcera chovala přesně podle mého očekávání: tzn. sice nebrečela, ale celou dobu stála těsně vedle dveří a čekala na mě.
Teď chodí do stejné školky můj synovec a školku rád nemá. Stejně tak švagrová si stále stěžuje, že je to tam špatné a každou chvíli nechává kluka pod nějakou záminkou doma. Učitelky jsou tam ty stejné, takže je to zřejmě i o přístupu rodičů k té které školce.
|
|
|
|