| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Hitparáda omylů o přijímacích zkouškách

 Celkem 33 názorů.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


no, nevim nevim 

(20.4.2007 11:14:41)
Jak se jednou budou posuzovat na stredni skole moje deti ..
Ale kdyz si vzpomenu na prijimacky, je mi zle jeste dnes. Na stredni jsem nastupovala za "totality" v roce 1989. Podle tehdejsich kriterii (ucast na olympiade v krajskem kole, ucast ve sportovnich soutezich ve statnim kole.. apod.) jsem mela byt prijata bez prjimacek. K prijimackam jsem sla, byla nas tehdy plna trida. Braly 3 divky a nevim kolik chlapcu. Ale pamatuji si, jak jsme vsechny mely schodne znamky a mne jako jedinou nevzaly. Paradoxem je, ze vzali meho spoluzaka ze zakladky, ktery udelal prijimaci testy hur nez ja, jen proto ze byl hoch. Vzaly mne az na odvolani.
Gymplem jsem zdarne proplula, podle tridni ucitelky (tehdy ucila rustina, dnes uci anglictinu :-)) hlavne diky vseobecnemu prehledu.. tehdy se tohle ovsem nehodnotilo. Na vysokou jsem se dostala, dokonce na obe (smeli se podavat jen dve prihlasky).
ALE!
Na prvni vysokou jsem delala normalni prijimaci testy, na druhou testy pisemnou formou a POHOVORY USTNI. Takze tak prevratna novinka to neni.
Sama za sebe mohu rict, ze preferuji ustni formu zkouseni. Myslim, ze dava studentovi ci zakovi vetsi schopnost se vyjadrit.
A pak take zalezi na tom, ze ktereho predmetu se zkouska dela..
 pavla  
  • 

Re: no, nevim nevim 

(20.4.2007 11:52:58)
Noooooo,
nebylo to nááááááhodou tak, že Tě nevzalI kvůli tomu, že dodnes nevíš jak se to slovo správně píše???
ONI NEVZALI - oooo jak složité

:-oo
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Re: no, nevim nevim 

(20.4.2007 12:05:32)
to si rozhodne nemyslim, tehdy jsem totiz mela z CJ vybornou - psala jsem i clanky do novin. Je to ale uz skoro 18 let. A je pravda, ze tehdy jsem pravopis procvicovala denne, ted ne. Ted po mne lezou moje deti a tahaji mne za nohy od pocitace, takze nemam cas si po sobe prispevek zkontrolovat - proste je nectu, jen odeslu. Tehdy jsem po sobe cetla vse, a pravopis si nekdy oduvodnovala i s pravidly v ruce :-).
Neomlouva mne to.. ale Nikdo prece neni neomylny :-D
 fgfg 
  • 

Re: no, nevim nevim 

(20.4.2007 11:53:42)
Tak me prijali na obe skoly - stredni i vysokou na zaklade znamosti a ne vysledku prijimacich zkousek. Ano, je to tak a myslim si, ze to tak bylo, je a bude stale. Bez znamosti zemres.....
 Jana, Terezka 5/03, Miška 1/06 


To je přece blbost! 

(20.4.2007 15:33:57)
Já jsem nikdy žádné známosti neměla a dostala jsem i na střední i na vysokou bez problémů - holt někdo má v hlavě, někdo má známé. Já ovšem preferuji ten mozek.
 Pafča+3(10/02,10/04,1/09) 


Re: Re: no, nevim nevim 

(20.4.2007 15:46:21)
jenom jestli nekecáš a nechceš rozbouřit "poklidné Rodinné vody" !! :-)
 Pafča+3(10/02,10/04,1/09) 


Re: Re: no, nevim nevim 

(20.4.2007 15:48:39)
Teď koukám ,že by mohlo dojít k omylu. Moje předešlá reakce je na anonymního fgfg:-)
 janina 
  • 

Re: no, nevim nevim 

(20.4.2007 16:27:21)
Ustní zkoušení nic neřeší! Srovnat uchazeče je možné jen podle srovnávacích testů.
 babi_ 


Ústní zkoušení 

(20.4.2007 16:37:18)
dává podle mně hlavně velký prostor pro uplatnění nejrůznějších jiných vlivů na výsledek zkoušky, než je skutečná úroveň znalostí v oboru.
Schopnost se vyjádřit dá studentovi lépe práce při hodinách, v seminářích... trénovat schopnost se vyjádřit u zkoušek se mi zdá dost drsný způsob, jak k té schopnosti přijít. Pro mnoho méně "ukecaných" lidí je ústní zkoušení nejen neobjektivní (stejně jako pro ukecané, kde je ovšem neobjektivní v jejich prospěch), ale přímo trápivé. Písemné testy se zaškrtáváním jistě úroveň znalostí zjistí lépe. Samozřejmě pokud má být testována schopnost se vyjádřit, bez ústního či volného písemného projevu to nejde :-)
 Winky 
  • 

Re: Ústní zkoušení 

(20.4.2007 18:35:16)
Článek se mi líbí, má to logiku a opravdu si myslím že vystihuje současné "omyly" v názorech co se přijímaček týče.
ALE - neměl být takhle náhodou k dispozici na začátku dubna? Není to teď už s křížkem po funuse?
 Ráchel, 3 děti 
  • 

Re: Re: Re: Ústní zkoušení 

(21.4.2007 8:19:52)
no vždyť právě!
 Petrajda 


K tomu ústnímu zkoušení 

(20.4.2007 22:03:06)
Co není písemně, dá se bohužel dost snadno ovlivnit. Já jsem se kdysi hlásila na 3 různé VŠ na jeden a tentýž jazykový obor. Na těch dvou jsem měla výborné písemné i ústní zkoušky, oboje přibližně na stejné úrovni. Na té třetí (té nejprestižnější:-) - FFUK - jsem měla výborné písemné, chyběly mi snad jen dva body, byla jsem hodně vysoko v pořadí, ale na ústních jsem dostala tak málo, že jsem se propadla do podprůměru. Moc nevěřím tomu, že ten rozdíl mezi výkonem u písemných a ústních byl tak obrovský. Ale jasně, kdoví...
 zuzkasim 


Zážitek z ústního zkoušení 

(20.4.2007 22:13:00)
Na jedněch přijímačkách jsem absolvovala ústní pohovor, protože jsem se hlásila na obor učitelství německého jazyka, tak v němčině. Velká vyprázděná třída (bez lavic), pouze se stolem pro zkoušejícího a židlí pro uchazeče, takže akusticky opravdu hrůza. Normálně by to asi nevadilo, ale já měla vlivem nízkého tlaku a částečně i stresu zalehlé obě uši, otázky jsem pořádně neslyšela a podle mých proseb o zopakování věty bylo zkoušejícímu přece jasné, že německy sotva umím, když nejsem schopná odpovědět ani na dotaz, jak se jmenuji a odkud jsem přijela:-) Dnes se tomu můžu už jen smát.
 Etraska 
  • 

gympl 

(5.7.2009 16:43:17)
No nevím, já jsem slyšela od jedný učitelky, ale je to nepodložený, že např. v Německu maj ještě větší bordel než u nás.
1) V každé Spolkové zemi tam mají jiný školský systém.
2) Když se poprvé začlo brát na gymnázia, poptávka samozdřejmě mnohonásobně převýšila nabýdku. Každý předpokládal, že se budou dělat nějaké příjmačky. Kdepak příjmačky, oni ty žáky losovali, takže se jich tam dostalo jenom tolik co bylo míst. A oni ještě řikali, že je to spravedlivý, že mají všichni stejnou šanci se tam dostat.

Tak nevim, u nás taky nic moc, ale pořád lepší, nez je to tam.
 Jakub Horálek 
  • 

Přijímací zkoušky 

(20.4.2007 19:27:55)
Dnes je všeobecným trendem podceňovat přijímací zkoušky. Moderní je tvrdit, že musíme znásobit počty lidí s maturitou a s vysokoškolským vzděláním.
Tyto úvahy jsou ovšem pouze plácnutím do vody. Jednak kvalitní školy, které umožňují žákům získat předpoklady pro společensky atraktivní a finančně dobře ohodnocená povolání, budou vždy provádět selekci potencionálních studentů, jednak to, aby všichni studovali, není ani technicky možné.
Potenciál vystudovat třeba vysokou školu má pouze část populace.
Je třeba zkvalitňovat vzdělávací proces samotný a umožnit lidem co možná nejvíce naplnit jejich limity. Ale navyšovat uměle počty středoškolsky a vysokoškolsky vzdělaných lidí by mohlo způsobit inflaci vzdělání.
Např. z maturity by se měl stát parameter s určitou vypovídací hodnotou. Pokud z ní bude pouhý cár papíru dokládající pouze to, že student je už plnoletý, nemá vůbec smysl do její podoby investovat.
 zuzkasim 


Re: Přijímací zkoušky 

(20.4.2007 22:05:13)
Souhlasím s názorem, že uměle navyšovat počty lidí s vyšším vzděláním by degradovalo jeho smysl.
Vzpomínám si na svoje přijímačky, zažila jsem jich dost, ani na střední ani na vysokou jsem nedostala první rok, ale až ten druhý, byl to vždycky strašný stres. Ale myslím, že bez přijímaček by to sotva šlo. Ráda si připomenu moment, kdy jsem na přijímačkách na vysokou měla nějak podezřele víc volného času než ostatní horlivě píšící konkurenti, při odevzdávání jsem pak zjistila, že jsem vyplnila pouze jednu stranu testu (nějak jsem zapomněla otočit papír). Myslela jsem, že tím je můj osud zpečetěn, jaké pak bylo moje překvapení, když mi přišlo rozhodnutí o přijetí. Ale nakonec jsem si vybrala jinou školu, na kterou jsem se ten rok taky dostala.
Jinak článek se mi moc líbil, poučný nejen pro žáky a studenty ale i pro učitele (ne všichni si uvědomují váhu svých testů).
 Pipa 
  • 

Re: Re: Přijímací zkoušky 

(20.4.2007 22:13:32)
Jenom takova poznamka na okraj. Studovala jsem hodne dlouho, nejdriv VS, pak doktorat v zahranici a po disputaci se mi rychle za sebou narodily dve deti. Dnes nekdy i lituji, ze jsem "prekvalifikovana", kdybych se tak "nesnazila", uz jsem si mohla pri materske neco privydelat:-) Na pul uvazku me v moji profesi nikde nevezmou:-(
Pipa
 HelenaPa 


Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(21.4.2007 7:56:27)
Já vůbec nechápu, proč se s přijímacími zkouškami dělá tolik humbuku. Vždyť u nás na ZŠ je za posledních několik let stav, že z deváté třídy dělají přijímačky tak 2 žáci, ostatní většinou už v únoru vědí, že jsou přijati. Dokonce i na gymnázium nedělají přijímačky. Je to způsobeno systémem financování školství - peníze jdou na žáka. Takže si střední školy naberou co nejvíc žáků. Pak to ale podle toho vypadá. Když v jedné první třídě na průmyslovce je 19 neprospívajících žáků a ředitel tlačí na učitele, aby jim přece jen dali čtyřky (přece nepřijdeme o statisíce), to potom vede opravdu k devalvaci maturity. (Informaci mám z velmi důvěryhodného zdroje.)
Pak si nám učitelé SŠ stěžují, jak málo toho žáci ze ZŠ umí. Jenže jim nedochází, že si nabrali i žáky, kteří by dříve sotva zvládli tříletý učební obor. A ještě jedna nevýhoda tohoto stavu - skoro všichni mají maturitu, jenže je nedostatek kvalifikovaných řemeslnických pracovníků. Většina studentů získá na SŠ ono tak propagované všeobecné vzdělání, ale osobně něco vyrobit je už problém. A i kdyby uměli, tak většinou k tomu přistupují - já mám maturitu, tak nepůjdu dělat rukama. (Ale to by bylo na delší povídání.)
 Lory 
  • 

Re: Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(21.4.2007 8:23:28)
Ahoj, nevím, odkud jsi, ale u nás v Liberci je situace naprosto opačná. Před pěti lety jsem skládala přijímací zkoušky ze ZŠ na gymnázium a spolu se mnou ty přijímačky skládala celá třída (i když na jiné školy). Nikdo dříve než v dubnu nevěděl, zda bude někam přijat. Nevím, jak učňáky, ale lepší SŠ zde rozhodně přebytek studentů nepřijímají, spíš naopak. Máš však pravdu, že na některých VŠ naberou spoustu studentů, přestože počítají s tím, že je brzy vyhodí. Ale ne všechny VŠ se chovají takhle... Hezký víkend.
 HelenaPa 


Re: Re: Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(21.4.2007 15:58:33)
Jsem z okolí Brna. Tady je opravdu středních škol nadbytek. Nechtěla jsem se dotknout druháků, s jejich přijímačkami zkušenosti nemám. Jenom mě štve, že tedy alespoň v mém okolí, je situace taková, jakou jsem popsala. Navíc si představte motivaci deváťáků ve druhém pololetí ještě něco dělat, když už v únoru vědí, že jsou přijati. Vesměs se jim na konci devítky podstatně horší prospěch a oni pak mají na začátku SŠ dost problémů s naběhnutím do nmormálního učebního stavu po půl roce nicnedělání.
 Margot+1 


Re: Re: Re: Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(22.4.2007 11:04:15)
Mám úplně stejnou zkušenost jako ty - jsem ze severních Čech. Nářek nad obtížností dostat se na SŠ a VŠ mohou dnes spustit jen ti, kdo nezažili, co to je být Husákovo dítě. Náš spolužák měl v 8. třídě (rok 1992, výběrová matematická třída) na vysvědčení dvě trojky, nedoporučili mu dát si přihlášku na SŠ a poslali ho na učňák.
 šárka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(22.4.2007 22:04:49)
Tak to moc těžké nebude, neboj. Dětí narozených v roce 1996 bylo málo, tříd na gymnáziích je furt stejně! A na některá se hlásí míň dětí, než berou. Počet narozených se snižoval až do r.1999, kdy bylo úplně nejmíň narozených dětí. Tak myslím, že kdo aspoň trochu myslí, tak se několik dalších let dostane v pohodě. Horší to budou mít ti narození 2000 až teď, protože ty počty mimin se zase naopak zvyšovaly.
 Marie 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(23.4.2007 0:33:46)
Milado,
prosím Vás, proč tak křečovitě lpíte na 8letém gymnáziu? Copak ostatní školy nejsou dost dobré?
Doufám, že si tuto školu přeje Vaše dítě (nikoliv že si to přejete Vy a Vaše dítě tam chce, aby Vám udělalo radost), a že má konkrétnější představu o tom, co po studiu této školy bude dělat.
Druhá věc je, že pokud má Vaše dítě vážné problémy zvládnout náročné přijímačky na 8leté gymnázium, tak neméně náročné studium na takovéto škole bude pro něj dost stresující, nebo se mýlím? A to byste opravdu chtěla? Nemůže zkusit třeba 4letý gympl nebo třeba nějakou střední odbornou školu? Myslíte, že až Vašemu dítěti bude třeba 35 let a bude mít titul ing. nebo MUDr., tak bude celkem jedno, jestli studoval gympl 4letý nebo 8letý.
Marie
 Moncaka 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(23.4.2007 9:25:10)
Tak jako u Milady nás čekají za rok přijímačky na osmiletý gympl. Na tom našem gymplu je běžné, že se hlásí cca 100 dětí a berou 28. Loni se prý hlásilo dokonce 150 dětí. Spádová oblast je velká. Jenom v našem městě je 5 ZŠ po 2 třídách (cca 25 dětí ve třídě) a pak tu máme okolní městečka a vesnice v okolí. Můj odhad cca dalších 8 ZŠ.
Jak píší v článku, to že je můj syn nejlepší ve třídě ještě neznamená, že se na gympl dostane. Odhadem má na gympl asi 4-5 dětí z jeho třídy.
Aby šel na gympl chci hlavně já. Mimochodem se učí mnohem lépe než já v jeho věku a já se na gympl dostala (tehdy 4-letý) a pak na VŠ. Syn ví, že si s se svými spolužáky moc nerozumí, více mu vyhovují kamarádi na šachovém kroužku, nebo z hudebky.
Slibuji si od toho, že se dostane mezi děti, se kterými si bude víc rozumnět, že bude mít ve škole trochu větší zápřah, že bude mít ve škole kvalitnější výuku jazyků, že ve škole bude daleko menší riziko šikany než na ZŠ na 2. stupni, atd.
To, že některé ročníky jsou slabé vím, mám děti zrovna 1996 a 1999. A kupodivu ročník 1999, který by měl být nejslabší je u nás daleko silnější než 1996 (teda podle naplněnosti tříd v naší ZŠ).
 Marie 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(25.4.2007 23:38:38)
Milado,
proč myslíte, že netuším nic o nižší kvalitě vesnických základek?
Ostatně, dítě z vesnice nemá nikde napsané, že musí chodit ve své vesnici na ZŠ. Nebo ne?
Alespoň naše děti (bydlíme na vesnici) na základku budou jezdit do města. Už teď navštěvují ve městě školku, protože je její vybavení a program pro děti více "akční".
Mrzí mě, že jste kvůli mému příspěvku tak nabroušená, jen jsem chtěla říct, že jsou přece i jiné střední školy než 8letý gympl.
Martina
 štěpánka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(26.4.2007 22:36:36)
Nezlobte se Milado, když jsem si přečetla tento Váš příspěvek, připadá mi, že pro Vašeho syna je osmiletý gympl naprosto nevhodný. Moc nechápu, proč chcete riskovat zdravotní problémy. Imunita se pravděpodobně zhorší, protože přibude stres, jaký děti na ZŠ většinou neznají. konkurence dětí na gymnáziu je velká a často chybějící student pravděpodobně bude mít velké problémy. Proč tedy s dojížděním nepočkáte až skončí ZŠ? A potom, jestliže může dojíždět do města na gymnázium, pak jistě může dojíždět do města i na ZŠ, pokud mu v tom městě nějakou vhodnou najdete. Děti, které "nemají" na gymnázium ani nemusí být hloupé. Stačí, když jsou třeba nezralé, dětinské, neumí se učit a věřte mi, že největším problémem pro dítě mohou být časté absence a neúčast na různých akcích (právě ze zdravotních důvodů). Dítě také může vynikat v jedné oblasti (u Vás třeba matematika, i když v kategorii Klokánek mělo letos 120 bodů hodně dětí), ale jiná může působit problémy, nevím, zda je to Váš případ. Ale zdraví bych fakt nepodceňovala.
Jak už někdo psal výše, porodnost klesá a Váš syn nebude mít velkou konkurenci. A když se dostane, bude to pro něj opravdu to nejlepší?
 Karavela 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(23.4.2007 11:35:50)
Milado,
prosím Vás, proč tak křečovitě lpíte na 8letém gymnáziu? Copak ostatní školy nejsou dost dobré?
Doufám, že si tuto školu přeje Vaše dítě (nikoliv že si to přejete Vy a Vaše dítě tam chce, aby Vám udělalo radost), a že má konkrétnější představu o tom, co po studiu této školy bude dělat.
Druhá věc je, že pokud má Vaše dítě vážné problémy zvládnout náročné přijímačky na 8leté gymnázium, tak neméně náročné studium na takovéto škole bude pro něj dost stresující, nebo se mýlím? A to byste opravdu chtěla? Nemůže zkusit třeba 4letý gympl nebo třeba nějakou střední odbornou školu? Myslíte, že až Vašemu dítěti bude třeba 35 let a bude mít titul ing. nebo MUDr., tak bude celkem jedno, jestli studoval gympl 4letý nebo 8letý.
Marie
 Karavela 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(23.4.2007 11:46:04)
Pardon, vloudila se chybka, zkopírovala jsem příspěvek paní Marie, na který chci odpovídat:-)

Paní Marie, pravděpodobně nemáte přehled o úrovni školství v menších městech a obcích. Je skutečně rozdíl, zda ponecháte dítě se samými jedničkami, které se ve třídě v podstatě nudí, další čtyři roky mezi spolužáky bez ambicí, ve třídě s šesti až sedmi repetenty, pro které je úspěch, pokud zakončí základní vzdělávání v šesté třídě. Skutečně chápu, proč Milada bude usilovat, aby se její syn dostal na víceleté gymnázium.

Dcera je v tercii VG, až zde si našla kamarády, se kterými si má co říct, mají společný cíl a je spokojená.
 Marie 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(26.4.2007 0:08:50)
Já jsem předtím reagovala na příspěvek paní Milady, která měla obavy z toho, že se její dítě nedostane na 8letý gympl. Pochopila jsem z toho to, že když se dítě nedostane na tuto školu, tak je to z důvodu, že jsou prostě lepší žáci, pro které je studium na této škole méně stresující. Nedovedu si totiž představit, že jediný problém by měly být přijímačky a pak studium na této škole by se zvládlo tzv. "levou zadní".
Ale jak říkáte, pokud má dítě skvělý prospěch a je vysoce inteligentní, tak k čemu takové obavy, že se na 8letý gympl nedostane?
Dále jste "nakousla" problematiku šikany apod. Já jsem byla slovně šikanována za dobrý prospěch nejen na ZŠ (upozorňuji, že na městské ZŠ), ale i na střední škole (jak si můžete myslet, že na gymplu šikana není...). Teprve na VŠ jsem se nikde se šikanou nesetkala, ale to spíš vyvozuji z toho, že studenti jsou už po pubertě věkově vyzrálí a nezajímají se o to, jak někoho druhého zesměšnit, tam spíš táhli všichni za jeden provaz.
Nicméně názor, že je studium na 8letém gymplu vhodnější z důvodu kvalitnější výuky (včetně cizích jazyků), velmi uznávám.
 Karavela 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(26.4.2007 11:34:57)
Tak jsme se nakonec docela shodly:-) já šikanu nenakusovala, to byla myslím Monča:-) rozhodně bych si netroufla tvrdit, že na gymplu žádná šikana není, stejně jako kouření, tráva, alkohol, nedělám si iluze.
 Jana, 2 kluci 
  • 

Re: Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(22.4.2007 18:30:20)
Plně souhlasím. Dostali jsme se do situace, kdy máme mraky středoškoláků, za chvíli budeme mít mraky vysokoškoláků, ale bohužel scházejí kvalifikované síly. Rodiče, ve snaze udělat pro dítě to nejlepší, ztrácejí soudnost, nedbají na rady školy a dávají děti na "studie". Bohužel i ty děti, které by se mnohem lépe uplatnily na nějakém specializovaném učebním oboru (ale ty už z našich škol skoro vymizely), studují na středních školách typu management čehokoliv. Potom končí střední školu s maturitním vysvědčením, které jim ale bohužel nezaručuje zaměstnání, a rozšiřují armádu nezaměstnaných absolventů, kteří ještě několik let po maturitě nikde nepracují. S největší pravděpodobností už ani nikdy pořádně pracovat nebudou, protože existují studie, které říkají, že pokud absolvent školy nenastoupí do práce do 12 měsíců od ukončení školy, je šance na to, že začne pracovat poměrně malá.
Podobná situace je i s vysokými školami. Když se podíváte, jaké "vysoké" školy u nás existují a co se na některých z nich učí, nevěříte svým očím. Před 3 lety se dostala dcera mého kolegy v rámci vysokoškolského studia na stáž do Německa. Bylo to malé univerzitní městečko s perfektně vybavenými laboratořemi. Byla nadšená. Časem ale zjistila, že laboratoře a speciální učebny jsou využívané minimálně a většinou jen stážisty z východního bloku. Domácí studenti obvykle studovali předměty typu dějiny a kultura EU.
 Marie 
  • 

Re: Re: Zbytečný humbuk kolem přijímaček 

(23.4.2007 1:52:14)
Jano!
Vy mi úplně mluvíte z duše! Váš diskusní příspěvek je ten nejlepší, co jsem zatím na toto téma četla. Jako potvrzení Vašeho názoru přidám vlastní zkušenost z praxe (totiž to, co popisujete, se vlastně děje všude na západě a my bohužel k tomu opravdu spějeme taky).
Před nástupem na MD jsem několik let pracovala na ekonomickém úseku v jedné úspěšné koncernové firmě :)). Jeden z mých šéfů pocházel z USA a při jedné příležitosti jsem se ho zeptala na to, jakou školu studoval a jak se sem vlastně dostal...:)) Vystudoval tzv. "University of Art", kde se učil dějiny umění apod. (zkrátka pro výkon svého současného povolání nabyl vědomosti "jako šlak"), pak prošel 2měsíčním intenzivním pobytovým kurzem němčiny, poté odjel do Německa a dostal se tam do koncernové firmy jako řádový úředník. Po cca 1 roce odjel na stáž v rámci koncernu do ČR, po dalším roce se stal u nás koordinátorem, po cca 2 letech (to už si nepamatuji přesně) se stal šéfem. Veškeré zkušenosti a znalosti v oboru, ve kterém pracoval, "pochytal" takzvaně za chodu, stačilo jen, aby byl dost flexibilní a věnoval dostatečně pozornost své práci (nic proti němu a smekám klobouk). Dneska jako většina schopných šéfů "odrotoval" zpátky do Německa na lepší post.
Pro většinu studentů, kteří studují v oboru, ve kterém chtějí pracovat, je dalším trpkým zklamáním následující perlička: pouze jediný z mých šéfů měl VŠ ekonomického směru, tzn. v oboru (ostatní vystudovali buď VŠ technického či chemického směru a jeden dokonce KATEDRU TĚLOVÝCHOVY A SPORTU - a opět nic proti nim, byli dostatečně schopní vše "pochytat" za chodu, když začínali tzv. "od píky" jako ekonomický referent). Předtím jsem nad tím byla lehce rozhořčena, dnes se tomu směju. A já blázen jsem si před ucházením se o práci v této firmě dělala starosti, že mám VŠE se zaměřením na makroekonomii a ne na mikroekonomii, která by se do firmy hodila víc...
Pro mě je dnes spíš k zasmání i snaha paní Milady (promiňte, asi ji strašně rozčílím), že dělá rozdíly mezi nějakým 8letým a 4letým gymplem.
Marie
 Anadar 


Přijímačky?Přijímačky! 

(23.4.2007 10:55:54)
Ať se to líbí nebo ne,příjímací zkoušky zůstávají pro (rozumné) střední školy jedinou možností,jak alespoň trochu porovnat úroveň zájemců o studium.Známky ze ZŠ jsou relativní a školy ,které přijímají jen na podkladě průměru si sice ulehčují práci při přijímání,ale mohou pak jen trpce litovat ,koho že to vlastně učí.Už v generacích předchozích byly přeci známé školy,kde trojka znamenala dosaženou úroveň vědomostí přesahující jedničku na jiné škole,a čas to nijak nezměnil.
Snad by bylo vhodné protáhnout národními srovnávacími testy vždy celý ročník vycházející ze ZŠ.Jednak by to srovnávání bylo daleko objektivnější a jednak by si všechny střední školy mohly vybrat,jakou úroveň mohou po svých studentech žádat.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.