| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Kdy začít s výukou cizích jazyků?

 Celkem 75 názorů.
 Kami 
  • 

Je to je teorie 

(31.1.2007 7:50:56)
Já mám zkušenost trochu jinou. Můj syn (téměř čtyři a půl) má ještě dyslalii (patlavost). Od tří let chodí do jazykové školy na angličtinu. Ta mu jde výborně. I výslovnost. V angličtině vysloví hlásky, které mu v češtině nejdou. Jedna paní logopedka nás málem ukamenovala, že ho pletu cizím jazykem, když ještě neumí pořádně česky. Logopedku jsme změnili a druhá je jeho angličtinou nadšená a tvrdí, že to u dyslalie neuškodí, když se učí jiný jazyk a dokonce se máme např. písmenko K učit přes angličtinu!
A funguje to! Myslím si, že názory, že v tak ranném věku se nemají děti učit další jazyk je zastaralý. Ale to je jen, samozřejmě, můj názor.
 Martina 
  • 

Fridrich Barbarossa versus Fridrich II. 

(31.1.2007 14:40:39)
Zdravim, nedulezita poznamka - onen vyzkum na detech nedelal Fridrich Barbarossa ale Fridrich II. z rodu Staufu. Tento cisar mel velice zajimave mladi, kdy zil na Sicilii a vubec mel velmi osobite nazory na svet. Pokus s detmi nebyl jeho jediny (ac asi nejznamenjsi a nejodsuzovanejsi) a vysledky se pouzivaji dodnes. Mimochom dodnes neni prekonana jeho kniha o sokolnictvi a ptactvu.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Fridrich_II. Jo a je to stejny panovnik, ktery vydal povestnou zlatou bulu sicilskou. Jeho prezdivka byla Stupor Mundi (div sveta). Vedl velmi zajimave a i pro dnesek pokrokove rozhovory s muslimy. Byla by skoda na nej zapomenout.

Jinak pochazim z rodiny cesko madarske a dodnes lituji, ze me otec madarsky nenaucil. Sama nejsem schopna se jej naucit, ac jine jazyky zvladam. Jina vetev nasi rodiny (slovekso madarska) bez problemu zvlada dva zakladni jazyky a nekolik dalsich. Od malicka mluvili dvema a nevidi v tom jediny problem.
 Margita 


Re: Je to je teorie 

(31.1.2007 18:41:42)
Mam podobnou zkusenost. Taky nam neurolozka rekla, at si poradne rozmyslime jestli chceme syna zatezovat dvema jazyky (ja cesky, popr. cestina opeprena romstinou, coz je celkem jedno protoze zijeme v zahranici; manzel anglicky). Ale v anglictine dela vetsi pokroky i kdyz vetsinu casu travi se mnou. AJ mi prijde opravdu jednodussi - aspon pro neho - a to jak ve vyslovnosti, tak samozrejme v gramatice. Zrovna vcera vycitil, ktera verze pujde nejrychlejsi cestou. Sednul si na knizku a rekl "a book." Ja rikam: "Ano, to je knizka. Ty sedis na knizce. Rekni "Ja sedim..." A on do toho: "Ja seii na book." :-)
 Lenka 
  • 

Re: Je to je teorie 

(5.2.2007 22:52:34)
Souhlasím s autorem článku. Děti vychovávané v rodině, kde jeden mluví jiným jazykem (moje švagrová je v Anglii), je na tom jinak než dítě u nás a má se učit jiný jazyk. Samozřejmě je určitě rozdíl a velký mezi dětmi (mám tři a vím, o čem mluvím)...souhlasím s tím, co i nám řekla paní logopedka...nejdříve pořádně česky a pak jiné jazyky. Problém je ale v tom, o čem píše autor. Syn nyní začal chodit do třetí třídy a mají povinnou angličtinu. Myslela jsem, že to bude formou hry a pouze konverzace. Bohužel se učí slovíčka a hlavně píší diktáty. Jedna malá chyba...chybí mu zdvojené písmeno a už je to hrubá chyba! Toto je dle mě velký omyl. Naše nadšení opadlo. Naštěstí umíme anglicky a není pro nás problém učit ho, ale co jiní rodiče? A naštěstí má zřejmě náš syn trochu nadání a nedělá mu to problém.
 Lenka 
  • 

Výslovnost 

(31.1.2007 9:14:57)
Článek je zajímavý, pan psycholog má jistě pravdu v tom, že by dítě mělo nejprve zvládat mateřský jazyk a pak teprve začít s cizím jazykem. Z vlastní zkušenosti však vím, že pro to, aby si dítě osvojilo bezchybnou výslovnost, je potřeba, aby s cizím jazykem začalo co nejdřív, ne až na základní škole, kdy mluvidla nejsou už tak ohebná jako v předškolním věku. Vím taky, že děti, které si už od raného dětství osvojují dva jazyky zároveň, jsou nejdřív trochu pozadu v mateřštině v porovnání s vrstevníky, tento rozdíl se však brzy vyrovná. Takže si myslím, že čím dřív, tím líp!
 Katka 
  • 

Re: Výslovnost 

(31.1.2007 9:25:14)
No jasne, to vam potvrdi kazda dvojjazycna rodina.
Dite se uz od narozeni uci dva jazyky najednou
a nema s tim problem !
 mm802 
  • 

Re: Re: Výslovnost 

(31.1.2007 10:49:49)
A to jako v tech zemich, ktere maji vice statnich jazyku (napr. Svycarsko) a od narozeni jsou jim deti vystavovany, jsou vsichni se znalosti jazyka pozadu nebo jak je to?
Jasne, ze se deti maji vystavovat vlivu vice jazyku od narozeni, nic jim to nevezme, prave naopak. Ten matersky jazyk (spis bych rekla jazyk "vzdelavani") si svoji cestu k prvenstvi probije tim, ze to bude jediny, kteremu se dite bude venovat ve skole.
 kiri 
  • 

Re: Re: Výslovnost 

(31.1.2007 18:44:39)
Prosím nepleťme hrušky a jablka. Ve dvojjazyčné rodině dítě dostává druhý jazyk tak nějak přirozeně a bez výuky. Pokud se rozhodnete dát dítě do jazykové školky nebo kroužku (či obdobné instituce) už se jedná o výuku. To jsou dva naprosto odlišné přístupy.
 Dana 
  • 

Re: Výslovnost 

(31.1.2007 18:46:21)
Učím angličtinu a nesouhlasím s Vámi, ale s autorem článku.
 Lenka 
  • 

Re: Re: Výslovnost 

(1.2.2007 9:58:24)
Já mám aprobaci angličtina pro střední školy, několik let jsem učila, ale hlavně mám osobní zkušenosti s životem v zahraničí a s tím, jak moje dcera vstřebává cizí jazyk.
 Dana 
  • 

Re: Re: Re: Výslovnost 

(1.2.2007 13:23:06)
Mám rovněž takovou zkušenost. Ale myslím, že tu jde spíš o ranou výuku než o vstřebávání jazyka v zahraničí.
 kačka 
  • 

Re: Re: Výslovnost 

(2.2.2007 17:40:26)
Tak kamarádka dávala starší holčičku na angličtinu už ve školce a ona pak na základní škole měla pocit, že se jí už vůbec nemusí učit, protože už to umí, jenže ono to časem pomalu přestávala být pravda, náskok už nebyl jenže holčička ten pocit toho, že je před ostatními měla pořád.
 Jana, 1 holčika 
  • 

Re: Výslovnost 

(4.2.2007 18:24:29)
Taky mám tuto zkušenost. A jsem velice mile překvapena a spokojena s kurzy Helen Doron Early English, kde se angličtina dostává dětem od 1 roku věku a vykazují velikánské pokroky. Stejně jako moje dvouletá dceruška.
 elvira7 


Re: Výslovnost 

(15.2.2012 23:41:06)
dobrý den, chci se zeptat jak je na tom vaše dítě s angličtinou a češtinou dnes. děkuji
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Skolka 

(31.1.2007 10:02:16)
Jake mate nazory na vyuku jazyku (anglictiny) ve skolce?
U nas je krouzek , ovsem pouze pro predskolaky, coz mne dost mrzi. Synovi jsou ctyri a umi celou abecedu precist - vyslovi vsechny hlasky (od tri let umi R i Ř), ale kvuli veku ho nevzali. Dost mne to mrzi, ja pochazi z dob rustina- nemcina (ta je vyzadovana i v mem oboru) z anglictiny mam pouze zaklady (velmi chabe). Proto bych byla velmi rada, kdyby syn byl zarazen do teto vyuky. Je velmi bystry..
Mate nekdo zkusenost z tak casnou vyukou, a to presto, ze rodina hovori doma pouze cesky?
dik.
 Kami 
  • 

Re: Skolka 

(31.1.2007 10:31:19)
Cairo,
myslím si, že obavy z tak časné výuky mít nemusíte. Můj syn je ještě mladší a také doma mluvíme pouze česky. Syn už dávno předčil mou chabou znalost angličtiny. Spíše bych ale volila jinou formu než výuku ve školce. Myslím si, že tam se syn moc nenaučí. Zkuste se spíše poohlednout po nějakém kurzu v jazykové škole. Mohu doporučit např. Helen Doron. Tam chodíme my a jsme spokojeni.
 Kami 
  • 

Re: Re: Skolka 

(31.1.2007 10:32:39)
Tedy omluva. Syn není mladší než Váš, ale začal už ve třech letech.
 jana 
  • 

Re: Skolka 

(31.1.2007 10:35:25)
znáte někdo nějaký obchod s anglickými knihami pro děti?
 ronniev 


Re: Re: Skolka 

(2.2.2007 14:30:53)
Na knížky doporučuji pražský Big Ben, tam by měli mít skoro všechno, nebo aspoň poradit. Je to tuším v Týnské uličce, rozhodně někde v tom bludišti kolem Týna, a mají myslím i webovky.
 petra 
  • 

anglické knihy 

(6.2.2007 16:09:46)
pěkné materiály mají na www.big-ben.cz. Opravdu je tam obrovská nabídka
 zuza14 


s výukou co nejdříve 

(31.1.2007 10:46:07)
Rozhodně bych se nebála začít s aj co nejdříve. V naší školičce máme děti již od 2 let. Některé ještě neumí ani česky a my pak máme radost jak se zároveň s češtinou učí i angličtinu. Výuka je samozřejmě vedená formou hry, takže děti nijak nezatěžuje a baví je. Na angličtinu se těší a mrzí je když třeba kvůli nemoci nemohou přijít. Takže rozhodně se nebojte s angličtinou začít. Pokud tu možnost nemáte, pořiďte si alespoň nějaké výukové materiály jako jsou CD, knihy, CD-romy a podobně. Děti se v tomto věku velmi rádi učí a např. písničky jim jdou úplně samy....
 Sylvie 


Re: Skolka 

(31.1.2007 12:35:16)
Cairo, moje holky chodí ve školce na angličtinu, aniž bychom doma mluvli anglicky. Starší od necelých 5 let, mladší od cca 3,5 let. Starší chodí druhým rokem, mladší prvním - obě byly na začátku roku zařazeny do stejné skupinky, navzdory tomu, že starší už za sebou měla rok výuky. Asi spravedlivě, protože ta starší se za ten první rok celkem nic moc nenaučila. Na angličtinu obě holky chodí rády, můžu si dovolit jim ji platit, tak chodí. Ovšem myslím si, že kdyby nechodily, vůbec nic by se nestalo a že i kdyby si zapamatovaly všechno, co se učí (což je utopie), tak i tak by ve škole jejich "náskok" oproti těm, co se anglicky nieučily, nebyl kdovíjak velký a předpokládám, že by je ostatní rychle dohonily. Něco jiného by určitě bylo v situaci, kdy by děti jazyk aktivně používaly, já mluvím čistě o kroužku angličtiny bez dalšího využití.

Jinak jestli tě mrzí, že u vás ve školce je kroužek až pro straší děti, zkus svému děcku ukázat angličtinu na netu - moje holky chodí rády na stránky sem:

http://www.bbc.co.uk/cbeebies/

Jsou tam hry do malé děti, některé úplně jednoduché, jiné už trošku složitější, jsou básničky, písničky, čtené pohádky, hry jsou ozvučené, takže na dítě počítač mluví anglicky... jasně, je to jenom pasivní přijímání jazyka, nic dítě nenutí anglicky mluvit, ale i tak bych řekla, že u mých děcek je to tak půl na půl - dobrá polovina jejich slovní zásoby je právě odposlouchaná odsud. Nejjednoduší jsou asi Teletubbies, ale celkově to chce si stránky projít a pohledat, některé hry jsou mluvené víc, jiné míň.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Re: Skolka 

(31.1.2007 13:08:29)
MOOOC dekuju!
Je to velmi pekne - to se bude Vojtovi libit, fakt diky moc
 Meluzína 
  • 

Re: Re: Skolka 

(31.1.2007 20:51:56)
Ahoj Sylvie,

úžasný tip. Nemám sice děti ve školce, ale ty stránky jsou naprosto skvělý :o)
 Pavla 
  • 

Re: Re: Re: Skolka 

(1.2.2007 10:48:21)
Ještě jedny hezké stránky pro děti
http://www.sesameworkshop.org
 Petra 
  • 

Re: Re: Skolka 

(2.2.2007 9:43:41)
Moc děkuji. Holkám se to moc líbí a dokonce jsme tam našly i některé písničky, které se už učily.
 Markéta, 2 malé děti 
  • 

Re: Re: Skolka 

(5.2.2007 8:58:26)
Také moc děkujeme za tip. Dcerka chodí na AJ ve školce a mooooc jí to baví. Je ale zajímavé, že manžel je z Kuby a španělsky mluvit nechce, i když dobře rozumí. Proto Vás prosím, neznáte někdo podobné www stánky ve španělštině? Můj email je Valdesmm@seznam.cz Děkuji
 divabara 


anglicke skolky 

(31.1.2007 15:02:08)
I kdyby měla angličtina ve školce jen ten efekt, že by dokázala žáčka zaujmout a dodala by mu pocit sebevědomí a pýchy (např. že už se umí anglicky představit, reagovat na jednoduché pokyny atd.), určitě by to stálo za to. A ten efekt je větší, protože jak už tady padlo, jde tu např. o přizpůsobivot mluvidel. A co teprve, když to není jen angličtina ve školce, ale přímo anglická školka, které teď (aspoň v Praze) rostou jako houby po dešti. Zpočátku jsem k nim neměla moc důvěry, protože jsou většinou neuvěřitelně drahé a pokud se tam sejde více českých dětí, budou mezi sebou stejně mluvit česky, i když na ně bude paní učitelka mluvit jen anglicky, a stojí teda ty peníze za to? Ale já sama učím angličtinu prostřednictvím divadla (děti od 8 let hrají anglicky divadlo), a už jsem se za tu dobu setkala se dvěma dětmi, které doma mluví jen česky, ale chodily do některé anglické školky, a musím říct, že jsem byla opravdu překvapená, jak dobrý mají základ. V podstatě opravdu dokáží komunikovat, řeknou všechno, co potřebují, i když ne zrovna plynule a samozřejmě jim chybí spousta slovíček, na které v tom školkovém věku ještě ani nemohly narazit... ale oproti ostatním mají ohromnou výhodu.

My doma mluvíme česky a německy, ale s angličtinou se naše Anička (2 roky) setkává taky od začátku. Hrozně ráda se dívá na video z dětských anglických představení v angličtině a spoustu replik už umí nazpaměť, aniž by přesně věděla, co znamenají. Poslední dobou se na to začíná ptát. Byli jsme taky v Americe, kde jsem byla pracovně vytížená a ona tam 3 týdny chodila do školky - ve věku 20 měsíců na celý den, takže začátek byl dost těžký, ale zvykla si hrozně rychle a brzo už na mě chrlila nové věty, každý den dvě tři nové... takže jsem si opravdu ověřila, že má cenu dítě už v tak mladém věku cizímu jazyku (ať už druhému, nebo třetímu) vystavit, protože z toho má určitě menší stresy, než když už je starší.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: anglicke skolky 

(31.1.2007 17:51:48)
To je strasne pekny, ale bohuzel si o necem takovem u nas mohu nechat zdat. Jsem docela prekvapena, ze je zde ta anglictina pro predskolaky...
Jeden cas to vypadalo, ze tady u nas nebude ani ta skolka, uz ted zustaly jen dve tridy ze ctyr :-(
 Lenka, syn 2,5 roku 
  • 

Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(31.1.2007 10:14:05)
Zijeme v Italii. Manzel je Ital, ja Ceska. Na syna se snazim mluvit co nejvice cesky, i kdyz se mi to vzdy nedari (napr. kdyz chci, aby nam rozumel i tatinek, musim mluvit italsky). Chodim do prace, takze syn je doma s italskou chuvou. Cestinu tedy slysi pouze ode me vecer a o vikendech. Rozumi vsemu, ale mluvi na 90% italsky, obcas do toho zamicha neco z cestiny. Pres leto jezdi na mesic a pul k babicce do Cech (uz 2x), tak si myslim, ze to dozene.
Ale chtela jsem se poradit o necem jinem. Pres Vanoce syn objevil jednu mou starou knizku anglictiny (takovy detsky slovnicek s obrazky a se slovy). Neustale vyzadoval, abych mu to cetla a zacal se ptat i jak se reknou dalsi slova v anglictine. Potom dostal DVD s detskym kurzem anglictiny (Disney"s Magic English) a chce se na to stale divat. Na jednu stranu mame z jeho zajmu radost, ale na druhou se obavame, ze ho treti jazyk zbytecne zmate. Jako pozitivum vidim to, ze dokaze skoro na 100% rozlisit, co je italsky, co je cesky a co je anglicky. Ale i presto, mate nekdo zkusenost s dvojjazycnou rodinou a tretim jazykem?
Predem diky.
 Katka 
  • 

Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(31.1.2007 10:55:55)
Tak toho se vubec nebojte.
Ja mluvim na dceru cesky, tata nemecky, zijeme v nemecky mluvicim state,
jinak chodi do francouzske skoly, kde je vyuka v nemcine a francouzstine
a uci se tam i anglicky - jako povinny predmet.
Problemy nemame zadne.

 Kamila 
  • 

Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(31.1.2007 10:59:04)
Byt vamy bych se tak moc nebala a nestarala. Deti se uci velice rychle a zapamatuji si vse dobre. Jestli se synek chce ucit anglicky, tak bych ho podporovala a ucila ho to. Moje dcera mluvy ted 3 jazykama a ma teprve 5 let, ja sama jsem byla vychovana v 2 jazycich. Jen ho ucte, prijde mu to k uzitku.
 Vladka, KUBA 2mesice 
  • 

KDY ZACIT???? 

(1.2.2007 16:19:56)
Chtela jsem se zeptat, kdy by se melo zacit mluvit na dite druhym jazykem?
Kuba ma ted dva mesice, je mluvim anglicky, manzel pouze cesky, nebude to vadit, kdyz budu michat cestinu s anglictinou, mate nekdo takovou zkusenost?

 BellaDonna 
  • 

Re: KDY ZACIT???? 

(2.2.2007 9:30:51)
Zkušenost z mé rodiny: otec (Čech s výbornou angličtinou) mluvil na děti od malička velmi důsledně jenom anglicky, maminka česky. Děti jsou teď naprosto bez problémů bilingvní. Myslím si ale, že je nutné, aby každý z rodičů mluvil pouze jedním jazykem. My se této zásady doma držíme a naše dvouletá dcera (manžel je Němec) už rozlišuje, jak něčemu říká maminka a jak tatínek.
Kromě toho je zřejmě důležité, aby každý z rodičů trval na tom, aby dítě taky v "jeho" jazyce odpovídalo (tedy: já "nerozumím", pokud mi dcerunka odpoví německy. Ona zareaguje a zopakuje totéž česky. Tatínek dělá totéž obráceně.) Pokud na tom rodiče netrvají, zvolí dítě jazyk, který je pro něj jednodušší, a druhý nebude ovládat aktivně. Takový případ znám ze svého okolí.
 Kolia 
  • 

Re: KDY ZACIT???? 

(4.2.2007 20:41:22)
Milá Vlaďko,

rozhodně bych Tě chtěla odradit od jakéhokoli míchání dvou řečí, pokud nechceš, aby Tvé dítě řeklo ve větě tři slova anglicky, dvě česky a dvě českoanglicky.
Vychováváme syna dvoujazyčně - českoněmecky - ovládá 100% obě řeči - bydlíme v Rakousku a já na něj mluvím pouze česky (ve školce a u doktora atd německy, protože ví, že je slušné, aby nám ostatní rozuměli). Nikdo v Čechách ještě nikdy nepoznal, že by vyrůstal někde jinde a stejně tak platí ve školce jako nejvýřečnější a mluví srozumitelně a nehuhňá (má více ohebný jazyk).
Pokud vychováváš dítě v Čechách a chceš na něj mluvit anglicky, tak docílíš úspěchu jedině konsekventní angličtinou. Mám kolem sebe tolik případů, kdy matka mluví na dítě česky i německy a to dítě potom neumí pořádně ani jednu řeč.

Ahoj Natalie
 M. 
  • 

Re: Re: KDY ZACIT???? 

(8.2.2007 13:26:41)
Co je "konsekventni anglictina"?

Kazdopadne my jsme oba s manzelkou cesi a dcera (2.5 roku) uz umi cesky velice dobre. Jelikoz zijeme v zahranici tak holka pomalu nasava anglictinu - slysi ji v pohadkach, v pisnickach, ve skolce, nebo kdyz my s nekym mluvime. Uz umi spoustu slovicek, tedy jen podstatna jmena a par pridavnych, cele vety zatim nesklada. Nevim jestli a jak se ji ty dva jazyky budou plest, zatim to vypada ze si docela dobre uvedomuje rozdil a casto se pta jak se anglicky neco rekne pripadne co nejake slovo znamena cesky. Uvidime :-)
 Jenofefa (dcera 03.06) 
  • 

Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(31.1.2007 14:17:52)
Tiez si nemyslim, ze by z toho plynuli nejake vazne rizika. Nasa dcera bude mat v marci 2 roky a je momentalne vychovavana 3-jazycne (slovencina, holandcina - manzel, nemcina - opatrovatelka...zijeme v Nemecku). Mala hrozne vela rozprava, a ani nema problem s prepinanim (momentalne sa zabavame na tom, ako nam pri veceri preklada). Manzel a ja saale rozpravame iba po anglicky. Na nu vsak nikto po anglicky nehovori. Tak dufam, ze bud bude nejaka moznost v skolke, pripadne skusim najst nejaky "klub". Lebo uz teraz samozrejme zachytava nejake anglicke slovicka...nuz a samozrejme ju velmi zaujima, o com sa bavime ;-)

Co sa tyka odbornej literatury na tuto temu - odbornici vravia, ze dieta takto zvlada min. 5 "materskych" jazykov (niektori vravia, ze dokonca 7). Dokonca vraj ani ta zasada "1 osoba - 1 jazyk", ktora bola dlhu dobu zdoraznovana nie je az taka dolezita. Odporucaju vsak udrzat v tom nejaky system, aby to dietatu pomohlo odlisit jednotlive jazyky (napr. doma po slovensky, vonku po nemecky). Ale ani v tom nie su vsetci jednotni. Ja osobne som ocakavala, ze s tym bude vacsi problem. Az ma to samu prekvapilo, ako hladko to vsetko s malou prebieha. Takze ani vo Vasom pripade by som strach nemala. A zvlast, ked su to 3 tak rozne jazyky (to Vam naozaj zavidim - kazdy z nich vlastne pochadza z inej jazykovej rodiny).

Jenofefa
 Ada, dcera 2 r 
  • 

Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(31.1.2007 14:30:31)
Ani trech jazyku bych se nebala.
Nase dcera vyrusta v 3-jazycnem prostredi, mama cesky, tatinek italsky a ve skolce a vsude kolem anglictina a nema absolutne zadny problem. Trosku pozdeji zacala mluvit, ale rozumela vzdycky vsechno. Jo a nekdy splaca dohromady uzasnou kombinaci, ale to se casem spravi.
 L+2 
  • 

Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(31.1.2007 18:43:49)
Mila Lenko,

mame podobnou zkusenost. Holky ziji v Anglii, takze prevazne mluvi Anglicky. Cesky rozumi vsemu, ale do mluveni se jim moc nechce (spise nasilim, kdyz na tom trvam), od 2 let chodi na Francoustinu, a ta jim jde v pohode a radi se ji uci. Myslim, ze 3ti jazyk neni problem, neda se vsak ocekavat, ze vsechny 3 jazyky budou mit deti na stejne urovni. Myslim, ze si vzdy vyberou jeden, ktery je jejich matersky. Dulezite vsak je, ze do zivota maji kredit. (Nemyslim si, ze dalsi jazyky maji vliv na to, jak se vyviji jejich "matersky" jazkyk, ale jsem jenom laik a ne odbornik.)

Zacit deti seznamovat s cizim jazykem az ve 3ti tride se mi ale zda velmi pozde.
 Dana 
  • 

Re: Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(31.1.2007 18:58:12)
Jedna věc je, když je rodina dvojjazyčná. V běžné rodině je to asi tak, že brzkou výukou dalšího jazyka dítěti sice neublížíte, ale taky to nemá valný efekt. A pokud ještě nastane ve výuce nějaká pauza, dítě rychle zapomene. Je to jako s plaváním kojenců. Pořádně plavat se kojenec nenaučí, i když to má vliv na jeho zdraví, a pokud přestanete, začnete ve vyšším věku nanovo. Takže pokud není šance, že se dítě bude věnovat jazyku stále, je to ztracený čas, který dítě mohlo strávit užitečněji - třeba pohybem venku.
 MarkétaP + 4 dcerky 


Re: Re: Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(31.1.2007 19:22:34)
Mně teda časná výuka francouzštiny v rodině dost pomohla (až tedy v cca 6 letech) - slovní zásobu a gramatiku jsem se po pauze sice učila znova, ale výslovnost a cit pro jazyk mi už nikdo nemohl vzít.
 Dana 
  • 

Re: Re: Re: Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(31.1.2007 19:26:48)
Měla jsem spíš na mysli dvou nebo tříleté děti. Začít v šesti s druhým jazykem mi připadá v pořádku.
 Zuzana + kluk04 + holka06 


Re: Re: Re: Re: Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(1.2.2007 8:15:51)
Podle posledních výzkumů se cit pro jazyk zakládá už snad někdy v prenatálním období, kojenec a batole jsou nejlépe přístupní cizím jazykům, v pěti letech se tyto receptory, nebo jak to nazvat, uzavírají. Jsem původním povoláním tlumočnice, někdy mluvím anglicky na dvouletého i na půlroční mimino. Jen tak něco plácám, co mě napadne - stačí, když poslouchaj. Dvouletý má bohužel divoké období prvního vzdoru, takže moje snahy bojkotuje, ale docela rád poslouchá písničky a příběhy na tomhle webu http://www.learnenglish.org.uk/kids/.
 Dana 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(1.2.2007 13:25:16)
To nepopírám. Přesto se moje vlastní děti cizí jazyk v předškolním věku učit nebudou.
 Ridwen 
  • 

Re: Re: Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(1.2.2007 10:00:43)
Ono jde taky dost o to, kdo tu angličtinu ve školce učí. U nás bych dítě na angličtinu nedala, protože ji vyučuje ředitelka školky, o jejíž kvalifikaci k výuce jazyků dost pochybuju. A vím, že dceři kamarádky takhle na předškolní angličtině zafixovali špatnou výslovnost, což se pak hodně těžko odnaučuje.
 klára 
  • 

Re: Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(5.2.2007 13:32:48)
nechci být hrubá, ale poutavě tady vyprávíte o mnohojazyčném prostředí - jak je všecko skvělé a nemá to vliv na mateřský jazyk - a ejhle, ve Vašem příspěvku je hned několik pravopisných chyb :-)
 vb 
  • 

Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(31.1.2007 20:24:01)
My predstavujeme trosku odlisny priklad-zijeme v USA, oba dva Cesi, dcera narozena zde; dnes v 11 letech plne bilingvinni, denne navstevuje americkou zakladni skolu, a doma se opet denne po vecerech uci ceskou skolu (kazdorocne dela v Praze rozdilove zkousky. Vyhradne na ni mluvime cesky (jak doma, tak na verejnosti v anglickem prostredi; jeji americke kamaradky za ta leta uz pochytaly i par ceskych vyrazu a spolu s jahodovymi knedliky pro ne predstavujeme jednoduse exotiku. Krome toho ma dcera slusnou pasivni znalost spanelstiny; protze tu ma jako "druhy" jazyk ve skole, a to uz patym rokem.
Problemy ani v jednom z jazyku nema; ovsem je to otazka denodenni vyuky ceske gramatiky ( a oprav v mluvene reci)a absolutni duslednosti ze strany rodicu. nejlegracnejsi je jeji mluveni ze spanku, uz se i tohle prestalo mixovat, bud cesky a nebo jindy se ji zrejme zda sen.
Takze kdyz chceme aby nam dospelym nerozumela, musime doma nasadit rustinu....
 Bogdanka 
  • 

Re: Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(2.2.2007 7:18:39)
Chtela jsem se zeptat, jak to funguje s temi rozdilovymi zkouskami a co je k tomu potreba?
Zijeme v Kanade, zatim jsou kluci 2.5 roku, ale zjistovat si informace jiz brzy neni na skodu.
Zrovna tak s vyukou jazyku.
Predem dekuji
 petrush 


Re: Re: Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(22.2.2007 21:12:49)
Zjistila si neco o tech rozdilovych zkouskach? Trochu brzy pro mne, miminko je teprve na ceste. Ale dobre info se vzdycky shodi. Zijeme v USA, manzel je taky z Iranu a mam v planu mluvit na mimco cesky, persky a anglicky, tak uvidime jak to pujde.
 Bogdanka 
  • 

Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(2.2.2007 7:32:42)
My zijeme v Kanade, ja na deti(2.5 roku) mluvim pouze cesky, manzel na ne pouze persky a ja s manzelem komunikuji v anglictine. Sami kluci vedi rozdil a kdyz chteji neco rict tatovi, tak to rikaji v perstine a kdyz chteji neco rict me, tak mluvi cesky. Anglicky zacinaji rozumet, i kdyz na ne anglicky nemluvime, ale slysi nas takto mluvit a take to slysi z pohadek v televizi. A zacinaji take mluvit anglicky. A az zacnou chodit do skoly, tak se jeste budou ucit francouzsky. Je neuveritelne, jak si to deti dokazi srovnat v hlavickach.
Umet 4-mi jazyky jim urcite neuskodi.
 Kolia 
  • 

Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(4.2.2007 20:45:07)
Ahoj,

ohledně prvního problému - dvě řeči jsem odpovídala na příspěvek Vlaďky. Naše dítě - pět let - zvládá třetí jazyk - je začátečník ve výuce angličtiny - bez problémů. Důležité je aby dítě rozlišilo, jako roli která řeč v jeho životě hraje a kdo na něj jakou řečí mluví. Nejhorší chyba - míchání řečí - nebude umět žádnou řeč pořádně a to je podle mě i odborné literatury téměř stoprocentní záruka.
Zdraví
Natalie
 Petanda + Neo (10.9.05) 


Mame doma tri jazyky;-) 

(5.2.2007 8:39:54)
Ahojky,
manzel je Japonec, ja Ceska, zijeme v Japonsku, s manzelem prevazne mluvim anglicky...no a do toho dite;-) Dopoledne na nej mluvim cesky, az se vyspi tak anglicky a az prijde tatinek, tak ten na nej mluvi anglicky i japonsky. Venku vsude slysi japonstinu. No uvidime co z toho bude. Kazdopadne, ty 3 jazyky se pry daji. Tak ja bych to podporovala.
Pa Petanda
 sona 
  • 

Re: Mate nekdo podobnou zkusenost? 

(10.3.2007 22:21:49)
Znám rodinu, kde mateřský jazyk matky je čínština, otce angličtina žili v ČR a ve školce se naučili česky, pak se přestěhovali na Slovensko. Nejstarší umí čínsky, anglicky, česky, slovensky, teď se učí německy ve škole. Je mu 9 let. Mladší rozumí, ale už nemluví česky, jinak ovládá slovenštinu, čínštinu a angličtinu.
Jedna učitelka angličtiny (Američanka specializující se na děti z neamerického prostředí učící se anglicky)mi říkala, že děti potřebují jasné odlišení jazyků. Příklad: tímto jazykem mluví jen máma, tento jazyk používáme jen doma, tento jazyk na mě mluví z této pohádky, vždycky když slyším píseň: We learn english... začne se mluvit tímto jazykem a pak řekneme bye... a zase se mluví jinak
 metty, 3 kluci 


Angličtina pro nejmenší 

(31.1.2007 11:03:27)
Naše děti se docela rády dívají na ní Angličtinu pro nejmenší, která běží každou středu na 2. programu ČT po večerníčku. Lekce nahráváme, takže jeden díl pouštíme po večerníčku celý týden. Dnes poběží 5. díl. Děti to berou jako pohádku, vím, že k tomu aby se naučily jazyk pořádně, nestačí čtvrthodina denně, ale myslím si, že si aspoň angličtinu oposlouchají a pár slovních obratů v hlavičkách také zůstane. Uvidíme v létě na dovolené :)
 Martina, Dita 1,5 
  • 

Re: Angličtina pro nejmenší 

(31.1.2007 11:51:26)
Angličtina pro nejmenší je skvěle udělaný pořad. Moc mě to mrzí že ho nemůžu nahrávat (nemáme ani video ani DVD-R), a když jsem psala do ČT, řekli mi, že to jako jejich publikaci neprodávají. Kdybyste to někdo měl nahrané (nejlépe na DVD), moc ráda to koupím.

No a k tomu učení se v ranném věku - jistě, funguje to, pro děti to je nové a zajímavé...... ale pokud to není výuka soustavná (tj. školka, škola - ne pořád začínat odznovu ale navazovat)a hlavně chtěná z vlastního zájmu, mám obavu že to do budoucna nedá příliš. Já jako malá jsem jezdila hodně k dědovi, a ten měl sousedku němku. Mluvila i česky, ale špatně, a na mě zkoušela německy, a já se ve věku 2,5 - 3,5 let naučila docela dobře (na své možnosti) s ní komunikovat. Jenže pak paní sousedka zemřela a německy na mě už nikdo nemluvil. Potom v nějaké 1.-2. třídě se mě pokoušel učit táta doma (důrazně nedoporučuji - pokud je rodič cholerik) podle obrázkové knížky, no a pak od páté jsem se učila RJ a zájmově AJ, až od sedmé místo ruštiny byla němčina. A nic. Základy NJ jsem zvládla, ne že bych se nedomluvila, ale nic mě k tomu netáhne, nebaví mě to, jisté gramatické jevy mi dělají stále stejné potíže..... (potom jsem s ní pokračovala i na SŠ). Kdežto AJ kterou jsem začala zájmově v té páté třídě (sama jsem si ji vybrala) mě chytla, doma tak nikdo nemluvil - neuměl, naučila jsem se ji sama, za pár let udělala jazykovku, státnice a další spoustu zkoušek...........

Chci tím říct, že jazykové kroužky pro nejmenší nejsou špatné, pouze pokud od nich nebudete očekávat závratné výsledky, výhody pro budoucí studium dítěte a tak. To bohužel zaručit nemohou. Takže tam děti posílejte pouze pokud je to baví, a střezte se jim někdy vyčíst, že vás to stálo peníze a jim jak se zdá to moc nedalo.
 jalinka 


Re: Re: Angličtina pro nejmenší 

(31.1.2007 12:10:03)
Souhlasim. Jedna-li se o "vyuku" jednou ci dvaktrat tydne a neni-li to vliv soustavnejsi, je aj pro nejmensi pouze jako kazdy jiny zajmovy krouzek. Kdyz to deti bavi, neco si zapamatuji a mozna budou mit k jazyku pozdeji lepsi vztah a urcite vetsi sebevedomi, ze ve skole nezacinaji od nuly a neco uz umi. Co se tyce komunikace v aj, tam je vrstevnici, kteri zacali oz poydeji brzy dozenou. V Nemecku se na to dokonce delaly nejake vyzkumy, bohuzel nemuzu dat zadny odkaz. Prednasel o tom nejaky jazykovedec na jedne konferenci ucitelu cizich jazyku , ktere jsem se jako ucitelka aj zucastnila. Ale kazde dite je jine a komu to jde a bavi ho to, uskodit to nemuze.
 Marek 
  • 

www.wattsenglish.com 

(1.4.2007 21:38:59)
Výuka angličtiny pro předškolní a mladší děti se v poslední době stále více rozšiřuje. Britská společnost Wattsenglish Ltd. má velice zajímavé programy pro děti i samotné učitele cizích jazyků. Více na www.wattsenglish.com .
 Marek 
  • 

www.wattsenglish.com 

(1.4.2007 21:39:44)
Výuka angličtiny pro předškolní a mladší děti se v poslední době stále více rozšiřuje. Britská společnost Wattsenglish Ltd. má velice zajímavé programy pro děti i samotné učitele cizích jazyků. Více na www.wattsenglish.com .
 mag 
  • 

paradox? 

(31.1.2007 14:52:27)
"Na jedné straně vzrůstá tendence rozšiřovat co nejdřív znalosti dětí, včetně výuky jazyků, zvyšovat jejich výkonnost, na druhé straně narůstá počet dětí, jejichž rodiče žádají o odklad školní docházky..."
Tohle je paradox jen zdanlive. Copak jde o ty same deti?
 Yuki 00,03,07 


Re: paradox? 

(31.1.2007 15:47:33)
ty děti, které mají odklad, teda aspoň většina z nich, asi nechodí na angličtinu pro nejmenší.
Ale i tak si myslím, že by jim angličtina (nebo jiný cizí jazyk) neuškodila. Naučí se že se mají učit, že se učí jazyky, jak se chovat ve škole a jak vydržet vyučovací hodinu (nebo půlhodinu). Když někdo chodí už ve školce malovat, nebo cvičit, nikomu se to nezdá divné. Tak proč je divný ten, kdo se učí jazyky?


A s logopedií mám zkušenost taky dobrou, angličtina pomáhá k lepší výslovnosti i v češtině. A "Ř" v angličtině opravdu nikomu nechybí :-)
 Hanka 
  • 

Re: Re: paradox? 

(31.1.2007 18:05:03)
Výuka angličtiny už u tak malých dětí je velice zajímavá , ale nedá se srovnat se získáním znalostí angličtiny v anglicky mluvícím prostředí, kde dídě angličtinu přijímá samo a automaticky. Nesmírně je důležité, aby se začátečníci neučili chyby - hlavně ve výslovnosti, které se pak nepředstavitelně těžko odstraňují. Ještě v dnešní době jsou slovníky se špatně přepsanou výslovností, a mezi učiteli špatná výslovnostn není výjimkou -tree x three, that x dad x dead. Můj starší syn - 4roky, naprosto odmítá cizí jazyk, ale mladší 2,5roku zase sám od sebe opakuje anglické písničky. Je to čistě individuální a děti by se neměly nutit.
Hanka
 JankaP 


Re: Re: Re: paradox? 

(31.1.2007 18:20:07)
Naprosto souhlasím, že děti by se neměly nutit!!!! Zajímá-li je to, jen dobře. Nezajímá-li, pak je lepší vyčkat času jako husa klasu.
A výslovnost je pro mrňata velmi důležitá. Učitel se špatnou výslovností může napáchat velké škody. Já sama jsem angličtinářka, ale právě kvůli výslovnosti jsem ráda, že syna zaujal jeden velmi pěkný počítačový program s originální výslovností. Já ho spíš postrčím, napovím a on si "povídá s kočkami Tomem a Samem". Syn má totiž na rozdíl ode mne hudební sluch a "slyší víc" než já. Bohužel.
 Peťa 
  • 

Re: Re: Re: Re: paradox? 

(31.1.2007 22:01:50)
Mohla bych vás Jani poprosit o název onoho naučného programu? Děkuji.
 ronniev 


Re: Re: Re: paradox? 

(2.2.2007 14:47:10)
Moje děti (Češi z obou stran) chodily - nejmladší ještě chodí - do anglické školky, kde denně několik hodin poslouchaly angličtinu a musely mluvit anglicky, už proto, že školka je mezinárodní a tak s některými dětmi to byl jediný společný komunikační jazyk. Neměli jsme jediný problém, děti dokážou bez problémů přepínat z jazyka do jazyka, jak potvrzují i anglofonní rodiče jejich nynějších spolužáků ze školy. Vždycky jsme důsledně rozlišovali, že doma se mluví česky a ve školce anglicky, a o mé dceři (4,5) mi nedávno její učitelka Američanka říkala, že je v její třídě jedna z mála, kdo dokážou překládat (mají tam jednu holčičku Češku, která nedávno nastoupila a ještě všemu nerozumí). Pár dětí je tam bilingválních, ale ty z toho paradoxně občas dělají guláš - asi proto, že oba jazyky jsou pro ně "vlastní" a tak jim česká věta se třemi anglickými slovy nepřijde divná. Navíc teď dcera pochytala od svých školkových kamarádů Japonců i pár japonských slov, aniž ji to kdy kdo učil. A nemám pocit, že by nerozlišovala, které slovo kam patří. Devítiletý syn začal s francouzštinou, od začátku má učitelku rodilou Francouzku, která neumí česky (domlouval se s ní anglicky!) a jeho výslovnost je pro Čecha šokující (výrazně francouzská). Podle mých zkušeností tedy, samozřejmě asi pokud děti nemají jiné problémy, nemůže výuka jakéhokoli množství jazyků nic zkazit.
Jo, a syn (ten s francouzštinou) měl taky odklad, kvůli jemné motorice. Nechápu, jak ty dvě skutečnosti (výuka jazyků v mladém věku x odklady) souvisí?
 Ajlili. 


Re: Re: Re: paradox? 

(1.2.2007 7:27:29)
Mam stranku, kde se da kontrolovat výslovnost. Napíše se tam slovo a zvoli jazyk kterym ma byt receno.
 Ajlili. 


Re: Re: Re: paradox? 

(1.2.2007 7:27:56)
Mam stranku, kde se da kontrolovat výslovnost. Napíše se tam slovo a zvoli jazyk kterym ma byt receno.
http://www.oddcast.com/home/demos/tts/frameset.php?frame1=talk
 Kami 
  • 

Není to paradox 

(1.2.2007 7:44:49)
Můj čtyřletý syn, jak jsem již psala, chodí už více jak rok do angličtiny, ale jazykovky. Jde mu to výborně. Ale teď už vím, že kvůli jeho hyperaktivitě a narození (srpen), budu žádat odklad. Vy si snad myslíte, že kdo má odklad tak ho má jen z důvodu, protože je třeba hloupější? Syn má nadprůměrné IQ, už teď začíná číst, ale školu by asi kvůli své hyperaktivitě neustál. Takže je to pěkná blbost, že Ti co žádají o odklad asi s dětmi do angličtiny nechodí!
 Lucka 
  • 

Re: paradox? 

(2.2.2007 15:18:49)
Ano, souhlasím, není to paradox, naopak je to logické. Většina odkladů je z důvodu, že rodiče mají starost, aby dítě ve škole uspělo a raději dají dítěti rok na víc na "dozrání"". Zájem o výuku aj s tím sovisí-spousta rodičů si uvědomuje, že znalost anglického jazyka je základem vzdělání. A čím dřív dítě získá vztah k druhému jazyku, tím lépe. Zvlášť pokud se jedná o formu hry, komunikace a ne biflování slovíček z knížky. Mateřsk jazyk se také učíme bezbolestně v interakci, hrou a ne ze seznamu slovíček.
 Miluska z USA 


Nebojte se ani 3 jazyku. 

(7.2.2007 2:14:29)
Pred 25 lety jsem se 2 detmi zila ve Spojenych Arabskych Emiratech - Dubai. Ja jsem s nimi mluvila cesky ( obcas anlicky), manzel s nimi mluvil anglicky, obcas cesky, a ucili se spolecne arabsky. Filipinska nanny s nimi mluvila vyhradne anglicky. Skolku jsme vybrali anglicko - arabskou, mely nekolik ceskych kamaradu ze smisenych rodin ale s mnoha detmi mluvili arabsky. Mluvily velmi brzo a dobre tremi jazyky, nic nemichali, spolu mluvili cesky. 8 let jsme zili v Cechach a ted zijeme ve Statech a oni spolu mluvi anglicky. NIKDY JAZYKY NEMICHALI. Myslim, ze na to rodice musi dbat, a nenechat je jazyky michat. Zadne opravovani - nenapadne to po nich zopakujte spravne. (Ja jsem to nikdy delat nemusela.) Pamatuju si jen jednu vyjimku - muj trilety syn prisel z cirkusu a vypravel mi sve zazitky a rekl: "A potom ta pani, potom ta pani...she kissed that snake.".( Nemohl si vzpomenout jak se rekne cesky ze polibila hada.) Umely pozdravit, podekovat a vymenit par slov v urdu, v hindu a ve farsi.
Ale tady ve Statech rodice detem michaji oba jazyky a vysledek je katastrofalni. Ale to je ciste vina rodicu. Vybavuje se mi jak Josef Skvorecky prisel k ceskym znamym na oslavu narozenin ditka. Ditko otevrelo dvere a volalo na maminku: "Mami, prisel doktor s wajfkou. Prinesli mi birdicka. Ma
pinkovy fedricka."
To rozhodne nesmite dovolit. Ale to deti nedelaji. To delaji rodice.

Moje dcera mluvi i trochu nemecky a naprosto plynne spanelsky. Posledni semestr vysoke delala na Costa RIce, protoze chtela mit vsechny predmety ve spanelstine a tady ve Statech mohla mit jen 3. Rika, ze naucit se ctvrty jazyk je hracka.
 Martina Horská,dvě děti 
  • 

Kdy začít s výukou cizího jazyka 

(12.2.2007 11:07:46)
Jsem ráda, že tento článek vyšel, protože zavedení povinné výuky cizího jazyka je velmi těžkým rozhodnutím. Jsem nejen matka, ale i speciální padagog. V mateřské škole jsem začala s chvilkami anglického jazyka brzy po revoluci a dodnes se podílím na výuce tohoto jazyka, dnes jsou to první třídy, kde je dána jedna hodina týdně angličtině. V těchto letech jsou sice děti hlavičky otevřené, ale velmi často i přetěžované. Přikláním se k názoru s dětmi pracovat co nejdříve, ale jen tou formou, která je "dětská". Hry, básničky písničky a to i s dětmi dyslektickými, protože právě pro ně je tento pozvolný start důležitý. Právě pro ně je mluvená forma základem jejich vyjadřování. Pokud na děti, které právě kolem třetí třídy zjistí, že nestačí v jazykové oblasti ještě nabalíme druhý jazyk a to
s minimem her,zrychleným tempem projdeme audioorálním obdobím, protože někteří již mají za sebou kroužky s touto výukou a přidáme rovnou i písemnou podobu, je dítě v pasti.
Práce s dětmi je krásná a snaha je naučit co nejlépe využívat získaných znalostí z jednoduchých věcí je podstatou.
 Alice 
  • 

Re: Kdy začít s výukou cizího jazyka 

(20.2.2007 19:00:40)
mám pocit, že se opět jedná o individuální schopnost zvládnout výuku jazyka. Moje dcera začala s angličtinou ve 3 a trictvrte letech v anglicke skolce, vysledkem je, ze dnes plynne mluvi cesky, anglicky a pred dvema a pul lety zacala s francouzstinou (nyni je ji cerstve 9 let). Francouzstinu jsme zvolili prave proto, ze se jedna o jazyk obtizny a lze na nej snadno navazat se spanelstinou, italstinou..... Problemy v zadnem jazyce nema, byT je nutno priznat, ze se ctenim je na tom nejlepe anglicky (k moji velke litosti :-)). Mladsi dcerka sla cestou od 3let ceska skolka....bylo to tak strasne, ze jsme po pul roce rezignovali a dali ji opet do britskeho systemu. Po 4 mesicich se snadno domluvi, pozada o co potrebuje, sve misto v kolektivu obhaji....doma mluvi velmi casto anglicky tez.... Nicmene jeji cestina nestrada a naopak s tou starsi chyta francouzske vyrazy a v restauraci si jiz plynne francouzsky objedna zmrzlinu ci jiny pamlsek (motivace je vec obrovska :-)). Ja naopak zastavam nazor, ze cim drive, tim lepe, jde jen o to zvloit vhodnou formu. Deti do 7 let nasavaji jako houba..... takze proc jim tu sanci nedat? Samozrejme pokud se bude jednat o nejake dite, ktere silne zaostava i v materstine, pak je patrne na miste se venovat pouze jednomu jazyku, ale pokud se jedna o normalni dite, proc to nezkusit????
 Rosťa 
  • 

Jazykové školky Brno 

(14.7.2007 23:16:17)
Poradíte mi jaké jsou v Brně školky s celodenní výchovou v Angličtině?
 Andrea, dcera 5 let 
  • 

vyuka cizich jazyku od narozeni 

(1.5.2008 19:40:30)
Dobry den. Mam 5-letou dceru, ktera se narodila ve Spanelsku, kde zijeme. Ja jsem Ceska a manzel Nemec. Vzhledem k tomu, ze moje nemcina neni zrovna na te nejlepsi urovni a manzelova cestina se sklada asi ze 3 slov, a to jeste nepouzitelnych:-), hovorime doma anglicky. Takze dcerka ma od narozeni ode me cestinu, od manzela nemcinu, od nas obou anglictinu a ve skolce spanelstinu. Vsemi jazyky hovori plynule, je ji uplne jedno, kterym jazykem mluvi, zalezi jen na tom, s kym mluvi, a podle toho, jak ten clovek hovori, ona se okamzite prizpusobi. ..Tim nechci dcerku nejak vychvalovat, chci jen rict, ze si myslim, ze nezalezi na tom, kolik cizich jazyku se dite uci, ono se je totiz "neuci" v pravem slova smyslu, tak jako se ucime ve skole matematiku nebo biologii, ono je proste vnima od narozeni, tak jako kazde dite vnima veskere informace, ktere se k nemu dostanou a bere je jako samozrejmost. Moje dcerka se nikdy nepodivuje nad tim, ze ruzni lide mluvi ruznymi jazyky, bere to jako samozrejmost, tak jako ze modra je modra a zluta je zluta.. Proto jsem presvedcena, ze by se s jazyky nemelo nejak otalet a vyuzit doby, kdy je detatko malinke a hned od narozeni s nim mluvit dvojjazycne, trojjazycne, proste vsemi jazyky, ktere jsou v rodine ci okoli dostupne, treba i za pomoci ruznych cizojazycnych baby-sitters nebo jazykovych materskych skol..
 Andrea, syn dva a půl roku 
  • 

Angličtina pro děti hravě 

(2.6.2011 12:08:23)
Dobrý den,
jsem na rodičovské dovolené a začala jsem svého syna učit angličtinu sama. Používám k tomu knížky s říkankami, obrázky, DVD pro nejmenší děti s pohádkou i s nenásilnou výukou, CD s anglickými písničkami a pomalu začínáme i s jednoduchými anglickými hrami. Asi po dvou měsících, co ho učím, už vidím výsledky. Jdeme na vycházku a on mi začne sám zpívat jednoduchou anglickou písničku. Ano, některá slova mu vypadnou, ale to i v češtině. Když už na něm vidím, že je unavený a má všeho dost, přestávám i s angličtinou. Učím ho v průběhu dne, jak si vzpomenu a jak máme chuť. Nejsem žádná učitelka, ale myslím, že když je snaha, tak se hravě dá naučit. Materiály, které k tomu používám můžete najít na www.anglictinadeti.cz. Tento obchod jsem založila s cílem učit své děti anglicky z materiálů, které jsou podle mého názoru ideální pro hravou formu výuky dětí.
Hezký den
Andrea
 Marcelka 


Aj 

(1.7.2011 14:07:40)
Čím dřív, tím líp..děti jsou hodně učenlivé. Já teď objednala tábor s aj přes www.hyperslevy.cz

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.