Olina | •
|
(23.12.2005 7:48:56) Já si šlapu hrozně na jazyk. Na logopedii jsem chodila 2x. Jednou na základní škole a jednou ve dvaceti. Výsledky se nedostavily. Nikdy jsem neslyšela, že se dělá i nějaká vyšetření a zaujalo mě to, protože můj hlasový projev mi připomíná projev hluchého člověka(trošku), přitom slyším dobře. Sama si pro sebe cvičím alespoň r a ř a malinko se to lepší (mám výčitky kvůli synovi). Beru to jako svou osobní charakteristiku, ať už to znamená cokoliv. Stejně se s tím moc nenadělá, protože mám ještě hluboký hlas a podivnou modulaci. Jsem spokojená s tím, že mě každý pozná podle hlasu a jsem naprosto z obliga, že bych například někam anonymně volala. Jelikož si mě každý snadno zapamatuje i podle zjevu, beru to jen jako drobnost. Způsob jak vyslovujeme dělá důležitý dojem, ale nakonec je pro mě vždy nejdůležitější, CO ten dotyčný vyslovuje. Pokud je pro někoho, kdo není logoped, důležitější jak vyslovuji, než co vyslovuji, není pro mě jeho názor směrodatný.
|
Líza |
|
(23.12.2005 7:51:11) Olino, ty se vždycky tak barvitě a jadrně popisuješ, až ve mně budíš nazřízenou zvědavost :-)))
|
|
Marketa + 29tt | •
|
(23.12.2005 11:46:48) muj braska poradne neumel mluvit do peti let, pouzival vlastni zpusob reci, ruzne zvuky, vymyslena slova. je spis introvert, takze mu to nijak v zivote nevadilo. pak proste zacal mluvit sam od sebe... az kdyz to potreboval. s pomoci logopedky jsme jen napravovali vyslovnost "c" a "s" a do pul roku bylo po problemu. ja bych to neresila zas az tak radikalne, nektere deti jsou proste upovidane a umi hned vyslovovat vsechno, nektere proste ne. je to taaaak individualni.
|
alu | •
|
(31.12.2005 21:31:35) Můj Mareček má 2 roky a 2 měsíce. "r" začal říkat těsně před druhým rokem, "ř" už se občas taky podaří. Problém má spíš s tím, že šišlá, neříká - sedím, ale šedím, culík -čulík. Doufám, že se to časem spraví. Víte někdo jak procvičovat na správnou výslovnost?
Pak máme ještě něco. Mluví o sobě v 90% v ženském rodě - papala jsem oběd, :-) Na připomínku, že je přece chlapeček se opraví, že papal oběd. No, to ale asi nebude zásadní problém a časem vymizí.
Alu
|
|
Verera |
|
(3.1.2006 8:00:25) K nám do školky dochází logoped a docela mě překvapilo,že z 20 dětí loni jen 2 neměly žádné problémy s výslovností,a to jsou děti od 4 let po 7. Syn začal mluvit hodně pozdě, ještě ve 3 letech si vystačil s 1 slabikou ze slova, pak se najednou rozmluvil a nestačili jsme se divit, jak bohatou má slovní zásobu a ve 4 letech už vyslovoval všechno správně. Ani školka ho nezkazila. Holčička naopak mluvila brzo, v 1,5 roce už ve větách a asi si zafixovala špatnou výslovnost, teď jsou jí 4,5 a konečně začala jakž takž říkat správně l a t, ale jen, když se snaží. Ze školky pochytila šišlání, takže jí někdy nerozumím vůbec. Když jsem ale poslouchala, jak mluví děti na besídce a to i ti předškoláci, tak ona mluvila skoro nejlíp a to je tam nejmladší. Tak nevím, jestli tomu nechat víceméně volný průběh jako u brášky nebo ji opravovat, což ji vždycky naštve a přestává komunikovat.
Nevím, jestli má ta televize nějaký vliv, protože u nás se díváme jen na Večerníčky, čteme od malinka, povídáme si , holčička pusu nezastaví, slovní zásobu má úžasnou.
Myslela jsem, že čím dřív dítě mluví a čím častěji a čím lepší má hudební vlohy, tím bude líp mluvit, ale u nás to je přesně naopak.
|
|
|
|