PajaMM |
|
(26.8.2005 12:24:23) § 5 Povinnosti řidiče (1) Řidič je povinen h) s výjimkou řidiče tramvaje umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo.
§ 17 Předjíždění (5) Řidič nesmí předjíždět d) na přechodu pro chodce a bezprostředně před ním.
§ 54 Chůze (1) Je-li blíže než 50 m křižovatka s řízeným provozem, přechod pro chodce, místo pro přecházení vozovky, nadchod nebo podchod vyznačený dopravní značkou „Přechod pro chodce“, „Podchod nebo nadchod“, musí chodec přecházet jen na těchto místech. Na přechodu pro chodce se chodí vpravo. (2) Mimo přechod pro chodce je dovoleno přecházet vozovku jen kolmo k její ose. Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy. (3) Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebo na vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodec signalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směru přecházení. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy; nachází-li se na přechodu pro chodce nebo na vozovce, musí neprodleně uvolnit prostor pro projetí těchto vozidel. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem. Chodec musí dát přednost tramvaji.
A TED TO DULEZITE: Podle současné vyhlášky nesmí cyklista po přechodu pro chodce jezdit. Tj. před každou křižovatkou musí zastavit, slézt z kola a kolo převést na druhou stranu. Pokud by cyklista přejížděl, tak se vystavuje nebezpečí, že mu automobilista nezastaví, a podle rady jej můžou pokutovat policisté. Toto musí cyklista dělat i kdyby byly přechody pět metrů od sebe. Tato praxe se netýká přechodů, které jsou označeny a mají pruh pro cyklisty (v Brně takový zatím není).
|
Xantipa | •
|
(26.8.2005 12:32:43) Danielo díky, teď už se nemusíme přít zda je řidič povinnen či není dát chodci na přechodu přednost. Dík, že sis dala práci s vyhledáním příslušného zákona a uvedením zde, nikomu neublíží, když si to znova přečte. Dík, za sebe.
|
PajaMM |
|
(26.8.2005 12:37:38) Neni zac. Diky za podekovani:-)
Ja jen chtela upozornit hlavne na to, ze po prechodu PRO CHODCE NESMI CYKLISTA JET NA KOLE - pokud tam neni pro ne vyznaceny pruh...
To je podle me hodne dulezite, pak se jen malokdy muze stat, ze nekdy na prechodu z kola spadne, ze...
|
Xantipa | •
|
(26.8.2005 12:46:31) Já si vážně připadám, jak jantar. Opravdu jsem si myslela, že každý ty obecné pravdy v rámci ochrany svého zdraví a zdraví dětí zná. Konkrétně mám na mysli 1.nikdy nejezdit na kole po přechodu - to se učí už děti ve školce 2. ani na přechodu pro chodce nemá chodec přednost před tramvají 3. i když jsem jako chodec na přechodu, neskáču do vozovky, když už přecházím, vždy se dívám na silnici zrovna v tom směru, kde se nacházím - abych viděla přijíždějící auto, které třeba nechce a nebo nemůže zastavit - stát se může všechno.
Učím to už od mala své děti, ale samozřejmě - děti jsou děti. A proto, když vidím blízko vozovky děti - i cizí, tak dávám sakra pozor, aby náhodou neměly nějaký blbý nápad. Pokud vidím u přechodu děti, zastavuji vždy, aby mohly klidně přejít. To o těch dětech platí taky o starých lidech, protože ti se kolikrát chovají hůř než děti. Děti skočí do silnici nějak omylem v roztržitosti, neznalosti, někteří staří lidé schválně s pocitem - co se mi může stát, zkuste si mě porazit, to uvidíte.
|
|
Ivana Procházková |
|
(26.8.2005 12:55:38) Já ten článek nečetla moc pozorně, ale mám dojem, že autorka psala cosi o tom, že část přechodu je vyhrazena pro cyklisty. Nebo se pletu? Třeba v HK nebo Pardubicích je takových přechodů hafo. (jojo, Polabská nížina - ráj cyklistů :).
|
PajaMM |
|
(26.8.2005 13:00:05) No, psala, ze prava strana je pro cyklisty, ale necetla jsem to moc pozorne. Proste mi to neprislo dost durazne receno, takze jsem radeji nasla ty citace...
Jinak proti clanku nic nemam:-)
|
|
PajaMM |
|
(26.8.2005 13:00:06) No, psala, ze prava strana je pro cyklisty, ale necetla jsem to moc pozorne. Proste mi to neprislo dost durazne receno, takze jsem radeji nasla ty citace...
Jinak proti clanku nic nemam:-)
|
PajaMM |
|
(26.8.2005 13:02:09) Pardon, dvakrat jsem to tam dat nechtela:-)
|
|
|
Pavla3 |
|
(26.8.2005 13:08:52) No taky by mě zajímalo, jestli na takových "přechodech"-přejezdech má ten cyklista přednost, podle mě ne. Právě protože Pcích a HK jsou i úplně samostatné přejezdy pro cyklisty plynule navzující na docela slušnou síť cyklostezek. Mám zato, že provoz na těchto stezkách a návazně při křížení s ostatními komunikacemi není dost dobře upraven. Jasné je, že když stezka kříží chodník má přednost chodec. No a taky naši zákonodárci úpně vynechali bruslaře takže bruslař je vlstně chodec, ale na chodníku nesmí jet rychleji než je rychlost chůze, na sinlici del zákonů nesmí a na stezky taky ne. Ach jo než si páni poslanci všimnou, že mraky lidí jezdí na bruslích, budou existovat vznášecí se taxíky :-)))))
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(26.8.2005 16:42:24) Pavlo, v Pardubicích to JEN VYPADÁ že je tu nějaká síť cyklostezek. Když je začneš používat, zjistíš např., že na některých místech jsou přerušeny - třeba pokud pojedeš od stadionu kolem Tyršových sadů, tak u kostela stezka končí - pokud by člověk nechtěl porušit pravidla, musel by přejít 4proudou silnici, jet asi 50 m po ní a pak zas pokračuje cyklostezka, ovšem na levé straně, takže by člověk zase musel zastavit na krajnici, vyjít na chodník, počkat na zelenou pro chodce a přejít. Když se konečně na cyklostezku dostane, zjistí, že je dlouhá asi jen 30 metrů a pak zase musíš přejít po přechodu na druhou stranu silnice a pokračovat po ní. Takže na první pohled to možná vypadá, že přes město cyklostezky vedou, ale v reálu nejsou využitelný - lidi spíš používají cyklostezky v polabinách a od Dubiny ven z města vyloženě na výletní ježdění. Tam ostatně jezdí i spousta lidí s kočárkama a na bruslích, protože mají hladký povrch a jsou poměrně bezpečné. Ale na přepravu cyklistů přes město cykloztezky moc využitelný nejsou.
|
Pavla3 |
|
(29.8.2005 15:02:18) Jé, Jeno já jsem vůbec nechtěla napsat, že jeto v Pce nebo HK dokonalé. Jen, že tam narozdíl od ostatních krajských měst vůbec nějaké jakž takž propojené stezky jsou. Naprosto špičková je třeba Vídeň, ale to jsme za hranicemi, že? Psla jsem, že mi vadí nedokonalá (pardon-žádná) legislativa ohledně těch bruslařů, pro ně by nějaká pravidla být měla, když jich je tolik a je to dobrý způsob přepravy, ne? Rozhodně si to ti bruslaři zaslouží, navíc děti na bruslích jsou možná zranitelnější než děti na kole. Ale ta tlupa v PS si radši bude řešit svoje platy. A chudáci cyklisti ani bruslaři ani chodci nemají peníze na lobby.
|
|
|
|
|
|
|
PajaMM |
|
(26.8.2005 12:48:23) No ja hlavne chtela upozornit na ty cyklisty...
O chodcich to, myslim, vsichni vedi. Jen mam pocit, ze vetsina chodcu si mysli, ze ma absolutni prednost a to se pak tezko dobrzduje. Zvlast v zime, ze...
Proste i ridici i chodci se jeste maji co ucit a nezalezi, myslim, prilis na tom, zda jsou to muzi ci zeny...
|
|
Ivana Procházková |
|
(26.8.2005 12:52:17) Jo, stojí u přechodu a akorát divně kouká a když přibrzdím, tak stejně na přechod nevleze, protože asi vůbec nechce a jen tam divně kouká :) To nevtipkuju, to se mi stává.. Tak já to dělám u takových chodců půl na půl. Někdy jim přibrzdím a někdy ne a to jsem asi pak za tu špatnou, pokud tam opravdu vlézt chtěl.. :)
|
|
Federika |
|
(26.8.2005 12:52:27) Já zastavuju vpodstatě vždy, přesto podle mého chodec " hodlá použít přechodu" teprve tehdy, když je jednou nohou ve vozovce...Jinak si tam z mého pohledu může třeba povídat, nebo počítat auta, co já vím....Děti pouštím vždycky a to ted y i v případě, že si nejsem jistá, jestli vůbec chtějí přejít...Pro jistotu...
|
|
cizinka | •
|
(26.8.2005 13:20:17) Milado, jestli stojim s kocarkem u prechodu, samozrejme, ze nemam ani svoji nohu zvednutou, ani kocarek vystrceny do ulicy, tak je to znameni anebo neni? Ver mi, ze stavala jsem tak i 5 min., dokud mne nekdo pustil. V zemich, kde police bere trochu vazneji svoji praci znameni je to, ze chodec se blizi k prechodu.
|
Xantipa | •
|
(26.8.2005 13:31:20) Cizinko, v tom s Tebou naprosto souhlasím. Co mě ale rozčiluje, že kolikrát 2 babči stojí u přechodu a krafají, dokonce stojí kolikrát na přechodu přímo na silnici. To bych vylítla z kůže. Ale zastavím stejně. Raději. Krucinál, co ti policajti dělají, vidějí to taky a ani to s nimi nehne.
|
Kahlan+5 |
|
(26.8.2005 13:55:36) My bydlime od kvetna v Lucembursku a tady zastavi na prechodu pro chodce 100% ridicu aut i autobusu MHD, a to dokonce tak brzy, ze chodec nemusi ani zpomalit. Lidi se tu skoro nerozhlizeji, protoze VSECHNA auta zastavi. Kdybych to nevidela, neverila bych. Mne dokonce zastavil i cyklista, abych mohla nerusene prejit silnici. Pak jsme jeli do sousedni Francie, a tam uz to bylo jinak, vetsina zastavila, ale nekteri ne. Manzel mne musel porad zadrzovat a hlidat a rikal, at si davam bacha, ze uz nejsme v Lucembursku:-) Ted jsme byli 14 dni v Praze a rikali jsme si, ze se chodci i ridici chteji zabit a hlavne se chovaji naprosto nevyzpytatelne. CHodci vbihaji na silnici mimo prechod, na prechodu vahaji, a o tom, jak se chovaji ridici, psat ani nemusim. Proste des a hruza. Ani nemluvim o tom, ze kdyz tady v Luc. jedu v obci 50 km/h, tak mne nikdo nepredjizdi zprava a nehouka na mne, jako v Cechach, a to tu jezdi skoro same sportaky a draha auta.
|
Lída+2 |
|
(28.8.2005 20:47:34) Lucembursko jsme navštívila v roce 1995 a tato skutečnost pro mě byla šokem. Protože co by turisti jsme tam bloumali a jen co jsme byli asi 1metr od přechodu stály auta v obou pruhách. To se doteď u nás v čechách stát nemůže. :-((( Sama jezdím autem a zastavuju. a jako chodec spíš nadávám Bydlím ve městě a do další vesnice vede cyklostezka ve stínu lip. Používá jí 5% cyklistů. A po uzké silnici jezdí ten zbytek. takže ty 2km fakt stojí za to. :-(((( Taky se těším na zimu až jich bude míň. Nechci je hned riskantně předjet a za mnou už troubí auta a nebo nás předjedou oba a udělají myšku a já pak trnu kdy mi je srazí přímo pod auto.
|
|
Bob | •
|
(29.8.2005 12:32:31) Zajímavě to funguje v Damašku. Chodcům nikdo nezastaví a proudy aut se valí bez ohledu na jakékoli jízdní pruhy či semafory. Chodci prostě musí vykročit přímo do proudu. A nikdo je nepřejede! Auta vždycky dobrzdí nárazníkem deset centimetrů od chodcova kolena, ale z nějakého záhadného důvodu do člověka nikdy nenabourají. A všichni se na sebe smějou, nenadává ani chodec, ani řidič.
|
|
|
|
Ivana Procházková |
|
(26.8.2005 13:49:21) Cizinko, já beru za znamení to, že chodec u přechodu stojí a kouká směrem k mému vozidlu, aby sledoval, zda zastavuji a viděl, zda může vkročit. Jenže já kolikrát v takovém případě zastavím a ten chodec nic pořád jenom kouká směrem ke mně. Tak co teda? No nic, já se v takovém případě zase rozjedu. Nebo snad chodec čeká, že vypnu motor??
|
cizinka | •
|
(26.8.2005 13:52:19) Nebo mozna se diva, jak se chova ridice v druhym pruhu. To je dost mozny a pro bezpecnost chodce podstatny. Ze zastavis, to je dobre, mas jezdit v meste opatrne a dodrzovat predpisy. Tecka.
|
PajaMM |
|
(26.8.2005 13:56:10) Ale ze se diva do druheho pruhu, to se, myslim, da poznat. Bohuzel, jsou i takovi lide, kteri pockaji, az zastavim auto u prechodu a nerozejdou se...popripade mi vehementne mavaji, at jedu,ze oni pockaji. Tak to me dohani k nepricetnosti:-)
|
cizinka | •
|
(26.8.2005 14:00:56) No ovsem, ze chodi blbci po ulicich, to nevyresime:-))). Jen ze oni nemeli zkousku z dopravnich predpisu, a dopravni predpisy by se nemely nedodrzovat proto, ze existuji blbcy.
|
PajaMM |
|
(26.8.2005 14:04:37) Ovsem neznalost zakona neomlouva...:-)))
|
cizinka | •
|
(26.8.2005 14:20:37) Danielo, to ne, ale zde prece jde mluvit jen o standardni postup. Pochybuji, jestli by to byl dobry argument pro dopravni policii, ze nebrzdim u prechodu proto, ze stvou mne blbci.
|
PajaMM |
|
(26.8.2005 14:52:08) Ale ja jsem nikdy nerekla, ze nebrzdim u prechodu...to ani nahodou. Ja brzdim, ale nekteri chodci jsou proste hrozni - stejne tak, jako jsou hrozni nekteri ridici...
|
PajaMM |
|
(26.8.2005 15:26:27) A taky jsem cetla, ze hned prvni rok po tom, co zacala platit "prednost chodcu", tak vice nez 50% nehod na prechodech bylo zavineno chodci...
A v letosnim roce je take nekolikanasobne vetsi pocet nehod na prechodech a nemyslim si, ze by ridici jezdili hur...
A to, ze chodci nedelaji zkousky z dobpravnich pravidel, je sice pravda, ale ze maji najednou prednost vedi hned - ovsem uz nevedi, za jakych podminek...to je ale chyba kazdeho cloveka, ne?
|
|
|
|
|
Ivana Procházková |
|
(26.8.2005 14:08:16) Ale cizinko, dopravní předpisy říkají dát přednost chodci, který dá znamení, že chce přejít. Bavíme se o tom, že dávám přednost dokonce i chodci, který přejít nechce, protože si jeho chování vykládám jako "znamení, že chce přejít" a že mě to štve..
|
|
|
|
Ivana Procházková |
|
(26.8.2005 14:03:58) Hm, díky žes mi připoměla, že mám dodržovat předpisy a jezdit opatrně (jako bych to bez toho asi nedělala). Ale pořád jsi mi nevysvětlila, jak mám rozumět tomu, když před přechodem zastavím a chodec na mě čučí a čučí a nic (a nejedná se o víceproudou komunikaci).
|
cizinka | •
|
(26.8.2005 14:09:59) No Ivule, ja nemuzu prece te vysvetlit, proc na tebe nejaky chodec cuci... Snad chapes, ze tvoje otazka je absurdni:-)))
|
Ivana Procházková |
|
(26.8.2005 14:27:31) Jo, to chápu, ta otázka je absurdní :) Já chtěla vyjádřit, že si myslím, že i chodci by měli trochu spolupracovat a trochu pomoci plynulosti provozu prostě tím, že když před přechodem zcela zřetelně a dostatečně daleko přibrzďuji (a nejde o víceproudou komunikaci a v protisměru je volno), tak by neměli přejít co nejrychleji a ne tam vejrat a koukat co bude. Snad nečekají, že jim ještě pokynu pravicí, aby přešli? (Teď nemluvím o maminkách s kočárky nebo vyjukaných důchodcích - tam to samozřejmě chápu, že vyčkávají). Ale přece vždyť to neustálé zastavovánía rozjíždění nesvedčí ani ovzduší, kteří ti chodci čuchají, ne? Takže já to prostě řeším tak, že když dám chodci dost velký prostor, aby podniknul nějakou akci (nebo aspoň dal to ZNAMENÍ, že chce přejít) a on pořád nic a jen tak u přechodu kouká, tak já prostě jedu dál.
|
Ivana Procházková |
|
(26.8.2005 14:29:15) chybka se vloudila, chtěla jsem napsat:
"tak by měli přejít co nejrychleji a ne tam vejrat a koukat co bude"
|
|
Federika |
|
(26.8.2005 14:29:50) Ivule, já fakt kynu pravicí...Aby to bylo jasný, nemám chuť tam půl hodiny čekat...
|
Daja** |
|
(26.8.2005 14:35:16) Jenom jestli to pokynutí pravicí pomůže... Já totiž svým dětem právě vtloukám do hlavy, že i když jim řidič zastaví a pokyne, ať jdou, tak ať se tím nenechají ovlivnit, ale nejdřív si prověří, jestli nejede něco v jiném pruhu. Tu se ovšem samozřejmě jedná o víceproudé silnice.
JO, a když jsme u toho. Mně se jako řidičce párkrát stalo, že chlap, co měl přednost z prava, mi ukazoval, ať jedu já a když jsem nereagovala, tak dával najevo rozčilení. NO to určitě, já se rozjedu, on pak taky a při střetu to bude moje vina, že jsem mu nedala přednost.
|
|
|
Ivana Procházková |
|
(26.8.2005 14:41:26) A pomáhá to? Že bych to začala taky praktikovat ?? :)
|
|
Federika |
|
(26.8.2005 14:47:50) Taky se mi to obnčas stalo...Myslela jsem si, že prostě neví, že má přednost on, tak jsem holt jela... A pokynuí většinou pomůže. Jasně že přitom koukám, jestli mu nic v přechodu nebrání...
|
Aruba |
|
(26.8.2005 18:00:16) nám teda v autoškole zdůrazňovali, že chodcům ZÁSADNĚ nemáme dávat znamení, že můžou vkročit do vozovky. Pokud je v levém pruhu smete nějaký testosteronový šílenec, máme je na triku. Přinejmenším motálně.
Jinak mám přesně opačné zkušenosti než pisatelka. Ženy za volantem jsou ok, chlapi často ohrožují sebe i okolí.
|
Líza |
|
(26.8.2005 18:04:49) Hm, tak já budu asi jedna z těch, které tu v roli chodců tak štvou některé řidičky. Já stojím a nejdu, i když auto zpomaluje, dokud na mě řidič buď nemávne, nebo nenavážu oční kontakt a nevidím, že ví, že tam jsem. Mám dost zkušeností s tím, že auto před přechodem brzdilo a po mém vstupu na vozovku se najednou zase rozjíždělo, protože řidič brzdil jen proto, aby si přehodil kazetu v přehrávači, nebo zrovna telefonoval, nebo jedl, nebo si upravoval pásy, a nemělo to nic společného s tím, že tam je přechod a přecházející chodec.
|
Líza |
|
(26.8.2005 18:06:07) ...než mě někdo chytne za slovo, tak se opravím: řidič ubral plyn (nikoli brzdil) jen proto, že zrovna (telefonoval, jedl, atd atd a nevnímal, co je na silnici)
|
|
|
zuzek |
|
(26.8.2005 18:55:05) JO presně to samé nám v autoškole taky zdůrazňovali! A můj taťka to dělá pořád přestože jsem mu to říkala, že se to nemá!
|
Federika |
|
(26.8.2005 19:04:04) V autoškole se říká věcí...Třeba že ruce na volantu se mají držet v pozici " za deset dvě"...Taky hezký...
|
PajaMM |
|
(26.8.2005 20:38:47) Musim te poopravit, uz se neuci "za deset dve", ale "trictvrte na tri"...:-)
|
Federika |
|
(26.8.2005 20:41:43) No vidíš, Danielo, mě učili ještě za deset dvě...To je teda pořádek...Já jen , že mě nevyhovuje ani jeden způsob držení...
|
Federika |
|
(26.8.2005 20:42:25) možná tak " za pět sedm"...
|
|
PajaMM |
|
(26.8.2005 20:43:52) Mne taky ucili za deset dve, neboj:-) A celkem mi to vyhovuje, ale trictvrte na tri je desny....:-)
|
|
JaninaH |
|
(27.8.2005 10:42:08) Federiko, Danielo, teď jste mě zmátly. Za dest dvě je špatně? Proč? (Mám řidičák z roku 1978 :-)))) K chodcům vs. řidičům jen tolik, že kdykoli se dostanu do ciziny, což není moc často (naposled Švédsko), cítím se tam jako chodec nesrovnatelně bezpečněji a respektovaněji než u nás. Čím to asi je? J.
|
PajaMM |
|
(27.8.2005 11:00:43) No, nevim, jestli je to spatne, ale pri pozici "trictvrte na tri" v krizove situaci bez prehmetavani otocis volantem daleko vice...jinak se to ale desne blbe drzi...:-)
|
|
|
|
|
Petra, Dominik 3/04 | •
|
(26.8.2005 21:08:51) to je pravda, to si taky pamatuju. Já držim cca "tři čtvrtě na tři" :-)))))
|
|
|
Líza |
|
(26.8.2005 19:08:36) Já mám takovej dojem, že každý chodec je zodpovědný jaksi sám za to, kam vleze - pokud jde o to "nekynout a nemít morální podíl na přejetí chodce". Takže když na mě někdo mávne, vím, že ON mě pouští. A koukám, jestli ostatní taky nebo ne. To je moje zodpovědnost, ne řidiče, který mě pouští.
|
Federika |
|
(26.8.2005 19:12:52) Myslím si to samý...
|
|
|
|
|
|
|
cizinka | •
|
(29.8.2005 12:22:02) Ivule a DanieloS, odpovidam uz po weekendu a asi uz nebudete to cist , ale pokusim se. K poznamce Ivuli - nejekologictejsi je jezdit po meste na kole nebo MHD. Chapu ale, ze mas sve duvody, proc to nedelas... Chapu take, ze vas oba rozciluji lidi, bezduvadne stojici u prechodu. Takovych ale nevidela jsem hodne, ale dobre rozumim duvody, proc hodne lidi se boji prekrocit ulici. Je totiz zatim zvykem zezdit po velkych ceskych mestech tesne nad a ne pod dovolenou rychlosti. Vetsina neprekonatelnych prechodu v Brne jsou velice dobre viditelna a proto argument s rozjetym autem je smesny. Je to opravdu spatna vymluva, jestli ridic se "rozjede" i presto, ze vidi chodce, smerujiciho k prechodu. Ja si myslim, ze tady nepomuze ani zenska solidarita ani individualni slusnost. Jde spise o prioritach spolecnosti a jeji natlaku na dopravni policii, aby postavila se u prechodu a vybirala pokuty od ridicu a take od nekterych zvlast silenych chodcu (ktere treba prechazeji ulici 10 m od prechodu). Totiz dokud se nestane zvykem, ze auta pro chodce se zastavi ve vsech pruzich a smerech, individualni slusnost a zenska solidarita nebude nic platna pro bezpecnost deti a klid jejich rodicu . Ty pokuty by mozna bylo smysluplne investovat na stavbu vice semaforu, kde zelenou se da objednat, a u kterych chodci by mohly pocekat v skupinkach. Tohle je ve skutku ekologictejsi.
|
|
|
|
|
|
|
|