Tereza | •
|
(17.2.2003 10:47:23) Nemyslím si, že se musíme bát feministických přešlapů. To, že celý život žijeme v prostředí "promužském" způsobuje, že jakékoliv náznaky sesazování z jejich trůnů vnímáme jako nepatřičné. Proto se stane, že Vám vadí reklamy, kde muži vyznívají jako hlupáci. Ale nepozastavíte se nad reklamami, kde jsou ženy zobrazovány jako jednoduché bytosti, které uspokojí čisté WC, polévka bez žmolků a načesaná hlava. Zkrátka příliš dlouho žijeme ve stereotypu, v němž jsou ženy stále II. kategorií. Myslím, že na poli zrovnoprávnění žen je stále ještě velký kus práce před námi. A nemám pocit, že bych vyžadováním stejných podmínek např. v odměňování či zvýšení prestiže prací v domácnosti či péče o děti přicházela o své ženství.
|
Vladan |
|
(17.2.2003 11:07:12) Milá Terezo, nemyslím si, že zrovna tohle by měla pisatelka článku na mysli. Ale když to tak vezmete - projděte si "časopisy pro ženy". Teď to nemyslím jako útok na ženy - já si je prostě tak nějak všechny prošel, protože mi nebylo jasné, proč musí být "časopis pro ženy". Pokud je "časopis pro muže", většinou jsou v něm nahé slečny a závodní auta (taky určitý stereotyp, že?). Ale v časopisech pro ženy jsem bez výjimky nacházel: 1) recepty 2) návody na odtučňovací kůry 3) recenze na čistící prostředky 4) nápady na vybavení bytu vázami, květinami... 5) křížovky.
Když vezmu jako fakt, že většinou v redakci těchto časopisů jsou ženy - co si musí myslet muž, když se do takových časopisů podívá? Žena je prostě jiná než muž. Není ani lepší, ani horší - je jiná. A právě proto je spojení muže a ženy tím ideálním, co může nastat, protože se muž a žena doplňují. Málokdy najdeme muže, který se ude rozplývat nad dokonale uháčkovanou dečkou a málokterá žena se ráda hrabe v autě (i když takové jsou, samozřejmě). Díky tomu, že v domácnosti s dětmi jsou oba, tak se jejich vliv projevuje jako vliv jedné kompletní osobnosti. A k těm ženám v reklamách - já třeba nad dokonale čistou záchodovou mísou jásám taky, protože tahle práce je v naší rodině na mě. A jsem rád, když se dá vyčistit s co nejmenší námahou. A ještě něco - co muž, který v reklamě myje okna, čístí trouby a podobně? I v tomto se trochu blýská na lepší časy - i když ten muž je spíš podle vzhledu politování chudák.
|
|
Mikulášova babička |
|
(18.2.2003 20:45:34) Tak nejak. Taky nevim o feministce, ktera by tvrdila, ze zenstvi samo o sobe je neco blbeho.
|
|
|