| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Odklad školní docházky

  (?)
[<<Předchozích 10] Názory 1120 z 6947  [Dalších 6927 >>]
Okolík 129526
8.3.2024 21:53:27
Sally, příspěvek na který jsem reagovala ukazuje, že tam zamrzlá jsi. Školy v ČR už dávno nevypadají tak, jak je v tom příspěvku popisuješ.~d~
MaMar 39162
8.3.2024 21:34:06
Ananibe, moc hezky řečeno, že ŠKOLY nejsou zralé. Tak snad jen, že když se bude víc mluvit o nutnosti omezit množství odkladů, mohlo by to otevřít i důkladnější debatu o tom, jak vytvořit v prvních ročnících vstřícné prostředí pro všechny děti - ale hlavně to pak také opravdu uskutečnit.
Aninabe 9885
8.3.2024 20:44:52
Nevidím na vhodném odkladu nic nevhodného. Není to vina dětí ani rodičů, že ŠKOLY nejsou zralé na všechny šestileté děti. Proč asi myslíte, že se hovoří o konci známkování od 1. do 3. třídy? Protože málem v každé druhé škole se najde nějaká "dobrá duše", která děti vychovává tím, že jim v první třídě cpe pětky už před Vánocemi. Nevěřila bych tomu, pokud bych nebyla toho svědkem. Mé vlastní děti skončily I PO ODKLADU (výrazně nedonošené a navíc letní, jinak by byly září) v domácím vzdělávání, protože jejich učitelka byla opravdu "něco". Ještě v září začaly děti nosit čtyřky a pětky. Řešili jsme razantně. Mmch. děti končí nižší 8G, co chvíli běhají na nějaké olympiády (teď byly na chemické, jedno dítě skončilo 2. v okrese) = opravdu nejsou na zvláštní školu. Ony si to ovšem po jednání "paní učitelky" myslely. Dokud nebude tento lidský faktor ošetřen (tohle se prostě nesmí dít a tečka), pak se zrušení odkladů nehezky podepíše na některých dětech. Specielně těch lehce nezralých a citlivějších, které vyfasují "soudružku". A to píšu jako učitel.~;((
MaMar 39162
8.3.2024 19:42:28
Může se propadnout jednou na 1.stupni a jednou na 2.
Na naší malotřídce máme žáka, který šel s odkladem a pak jednu třídu opakoval, teď je v 5., ale vlastně věkem už sedmák. A už se teda fakt těšíme, až odejde na 2. stupeň, protože mít třeba při tělocviku pohromadě kluka o dost většího a těžšího než učitelka (není zrovna drobeček ~;) ) s mrňavými prvňáčky, fakt není nic moc, i když jinak má věkově smíšený kolektiv i dost výhod.
Inka ..|-.|-.-|.- 141843
8.3.2024 19:31:14
Alo, věřím, jenom jsem myslela, že už se nepropadá
vrrtak 111742
8.3.2024 19:22:16
Inko proč by to nešlo? Máme ve škole pár dětí co propadnou na prvním stupni, pak jdou s pětkama dál, pak v šestce znovu propadnou a pak dál s pětkama do konce sedmičky a až pak opustí konečně školu. Ale jsou i děti co propadnou jen jednou a pak to tak nějak zvládají aspoň na čtyřky, těch už je víc, ale i tak jsou pak dost starší a fakt ve většině tříd se během těch 9 let se aspoň jeden "propadlík" ocitne. Jinak tady nechávají propadnout i prvňáky, i když to bývá jen občas. To víš toto není základka pro šikovné a nadané děti, ale základka v sociálně vyloučené lokalitě s velkou nezaměstnaností a s menšinou, tady už spíše skoro většinou, díky podnikání s příspěvky na bydlení a množství ubytoven kde se pořád objevují mnohopočetné rodiny z celého kraje
Vážný2 158667
8.3.2024 19:21:42
A samozřejmě jsme měli rok odklad a pak nás škola, co nám odklad dala nepřijala. Že to konzultovali s psychology a že by tam tak silně ADHD dítě nevzali.

Nějak jsme to tušili předem - žena měla dokonce sen, ve kterém viděla muže jako učitele syna na 1. stupni a takové slovo, že máme být prozíraví. A na té škole kam jsme směřovali učitel nebyl.

A "náhodou" jsme našli tu druhou katolickou ZŠ v Praze. Byli jsme za paní ředitelkou a vyložili karty na stůl, ukázali papíry ze SPC atd. Ona hodně váhala, ale řekla, že máme přijít na zápis, že to nechá na panu učiteli.

Den před zápisem dostal syn spálovou angínu. Volali jsme ředitelce, co máme dělat, ta nám řekla, že musíme stejně přijet, že ho máme trochu izolovat od ostatních dětí. Že jinak by prostě rozhodla bez nás. Syn byl díky tomu trochu klidnější ~t~. A třídní se rozhodl, že to s ním zkusí, že ho téma výuky dětí s poruchami učení a chování zajímá.

Po čase synovi prozradil se smíchem, že mu pomohl vyhrát na řediteli té druhé školy pivo, že se znali a vsadil se, že syna zvládne dovést do 5. třídy.

Naštěstí mu během první třídy vyměnili "vitamíny pro mozek" za ritalin, což hodně pomohlo.
Vážný2 158667
8.3.2024 19:11:29
::já na to fakt nevzpomínám jako na vopruz, dú byl 5 řádků ve slabikáři na čtení nebo 6 příkladů na sčítání/odečítání

Tak naše prvostupňová alternativní základka sice měla lavice do U, koberec, válecí polštáře, ale stejně syn i dcera měli dost úkolů. Oni podle mne logicky směřovali k tomu, aby více dětí se dostalo na 8lG, když z počátku neměli 2. stupeň. A skutečně cca půlka se jich dostalo (ve slabém roce). Takže i když hravě, tak jeli dost rychle a spoléhali i na spolupráci rodičů. Už jsem to tu psal víckrát, že škola měla při tom spoustu mimoškolních aktivit od raftů, lyží v každém roce, přes řadu slavností, dvoutýdenní tvůrčí olympiádu a ŠvP.

Ale znamenalo to prostě hodně procvičování i doma. Úkoly jsme dostávali písemně mailem (před 20 lety!) ze čt na út.

No a my samozřejmě měli ještě další práci kvůli dyslexii, dygrafii, ADHD... Třeba nácvik čtení doma - 3 strany denně, zpočátku s rámečkem, nějakou tu grafomotoriku atd.
sally 3140
8.3.2024 18:56:40
Rose,
jenomže malotřídka je právě uzpůsobená tomu, že tam jsou děti různého věku a různých úrovní a schopností. Kdežto klasická třída chce mít všechny na stejné úrovni a všichni se učí všechno stejně, ve stejnou dobu.
sally 3140
8.3.2024 18:50:42
Okolíku,
nejsem zamrzlá v představách školství, které jsem zažila před rokem 1989. Po revoluci jsem ještě sama učila, pak jsem leta pracovala v britské škole - a moje děti si prošly zase americkým systémem... myslím, že ze školství jsem toho viděla dost.

A třeba zrovna v britském školství byl ten systém nastaven tak, že ve čtyřech letech děti nastupují do tzv. "reception" - jakési předškolní třídy, která zároveň slouží jako vyrovnávací - aby se srovnaly děti, co jsou od půl roku v daycare nebo "jeslích" a školkách, s dětmi, které byly do těch čtyř let "doma". A pak je tedy v pěti letech první třída a tak dále - ale ty ročníky jsou uskupené po 2 -3 do určitých stupňů. A je to právě tak, že to dítě musí (mělo by) dosáhnout určité úrovně vzdělání na konci těch dvou až tří let - ale jestli se to naučí v prvním roce stupně nebo v druhém, už se tolik neřeší. A když máš slovní hodnocení (ve smyslu, že ten učitel napíše odstavec o tom, co dítě umí a neumí třeba z angličtiny), tak tam ani není ten stres z pětek v první třídě. Navíc pokud je ve škole málo dětí, dají se ročníky spojovat - ty, které jsou v tom stupni.

Nevolám po malotřídkách, ale po poněkud pružnějším systému vzdělávání. Ten britský mi přijde s tím nástupem ve čtyřech letech brutus, přijde mi to brzy. Americký má podobně přípravu - kindergarten" - pro pětileté děti. Která je "zadarmo" (tj. platí se už z městského / státního rozpočtu) a bývala vesměs nepovinná - nicméně lidi tam děti dávali (neznám snad nikoho, kdo by se rozhodl KG přeskočit) - právě proto, že to zase byl určitý mezistupeň - u nás (liší se to stát od státu, školní distrikt od distriktu) to bylo na tři hodiny denně a hodně ještě "školkové" - ale přitom už se tam jela základní písmenka, a takové ty obecné znalosti (měsíce, dny, čas), základní počty a tak - takže do první třídy šli už všichni trochu zpracovaní - a už zaběhlí v nějakém systému hodin, přestávek, různých předmětů atd. Btw, i v tomhle systému, v poměrně velké škole (cca 500 dětí KG - 5. třída) v milionovém městě byla malotřídka (spojení čtvrťáci a páťáci - byly tři normální paralelky čtvrťáků a tři paralelky páťáků - a jedna spojená - protože to tak mezi těmito dvěmi ročníky vyšlo s počty dětí).
[<<Předchozích 10] Názory 1120 z 6947  [Dalších 6927 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.