| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Cizí jazyk v mateřské škole

 Příspěvky 110 z 26 [Dalších 16 >>]
fifulilinka
18.9.2012 20:06:22
Ráda bych učila angličtinu ve školce a beru to jako námět na mou bakalářskou práci. Takže se těším, až to v říjnu rozjedeme. O dětech, o jejich zdraví, vyučování se bavíme na stránkách Komunity 111.
kačulee
3.9.2012 23:23:42
Lízo, vse je samozrejme vec nazoru a pokud je nazor podlozen zkusenosti, samozrejme jej respektuji, protoze i ja si vazim toho, kdyz nekdo respektuje ten muj. Ale... bohuzel se mi ve 100% pripadu, kdy mi bylo neco namitano na cizi jazyk v takto brzkem veku, potvrdilo, ze jsou to jen nepodlozena vnitrni presvedceni, aniz by si dotycny neco precetl, zasel se podivat na ukazkovou hodinu, udelal si realnou predstavu o tom, jak vypada cizi jazyk formou hry, promluvil s detmi, ktere se hravou formou jiz od malicka s jazykem seznamuji a osvojuji si jej, prosel nejaky vyzkum, nazory odborniku.... Jednoduse se prikloni k necemu, aniz by si overili, zda-li to nemuze byt i jinak. Setkam-li se pak s clovekem, ktery me castuje poznamkami o tom, jak akorat diteti delam gulas v hlave, pretezuji jej a stavim si vzdusne zamky, kdyz si myslim, ze dvoulete "mimino" si z lekce neco odnese, ANIZ by si o dane veci zjistil alespon minimum informaci - ne, dekuji, v tom pripade ta konverzace opravdu nema smysl. Kdyz uz neco tvrdim, tak mam vedet proc. Ja se stavim vsemi deseti za cizi jazyk jiz v predskolnim veku a vim proc - nacetla jsem si prislusnou literaturu, konzultovala vec s odoborniky, ale predevsim mam vlastni zkusenost (navstevovaly jsme Helen Doron cely rok a budeme pokracovat). Vidim pokroky na sve dceri, ale take na ostatnich detech v centru, to je pro mne prvorade. Samozrejme je vhodne ptat se na to, jaka by mela jazykova "vyuka" byt, aby byla opravdu ucinna a nebylo to jen bohulibe utloukani volneho casu... Mam-li se v teto souvislosti vyjadrit ke svym zkusenostem, tedy Helen Doron, pokladam si otazku: Je centrum s nekolikaletou tradici, pusobici po celem svete, vzdelavajici tisice deti, zaznamenavajici jejich pokroky a uspechy pouhym utloukanim volneho casu? Dle meho nazoru urcite ne! A skolky? Hrava a spontanni forma? Metoda vyuzivajici nazornosti, smyslu a pohybu? Prirozenost? Lektor se zajmem a laskou k cizimu jazyku na spravnem miste? Proc ne... Kdo nic nezkusi... ~;). Je to vec nazoru a priorit:-)
Líza
2.9.2012 13:27:56
Kačule, možná ti lidi mají jinou zkušenost, například už o pár let starší děti a to, k čemu jim byl takovýhle způsob setkávání s jazykem, nebo naopak, jak musela jazyková výuka vypadat, aby skutečně k něčemu byla a nešlo jen o jistě bohulibé utloukání volného času...
kačulee
1.9.2012 11:50:11
* Omlouvam se za BYLY s tvrdym Y, s ditetem za pochodu se obcas chybicka vloudi ~t~
kačulee
1.9.2012 11:47:30
Souhlasim s "Dášou II" a "Francovka-alpa". Skolka se nas sice jeste netyka, Terezka ma 2 roky, ale jiz od 1 roku navstevujeme centrum Helen Doron. Setkala jsem se mnoha negativnimi nazory jako napr.: cizi jazyk u takove male holcicky je naprosta "pitomina", vyhazovani penez a pretezovani ditete, zmatek v hlave apod. ... Nez jsme zacaly chodit na cizi jazyk, navstevovaly jsme materske centrum i plavani. Jsem takova akcni mamka a potrebuji se porad nekde realizovat, neco vymyslet a delat, takze ani materska me nezastavila. Po ukazkove hodine v Helen Doron jsem se rozhodla, ze Terezku zapisi a nasledne jsem se o cizi jazyk u takto malych deti zacala vice zajimat. Zpetne jsem si precetla velice zajimave clanky a vyzkum, ktery dolozil, ze u deti s cizim jazykem neni duvod cekat - ba naopak. Jak tady uz bylo napsano, deti opravdu "nasavaji" jako houby a do urciteho veku (myslim cca 6-7 let) jsou schopny naucit se kterykoliv jazyk na stejne bazi, jako materstinu. Tyto informace mi pak byly potvrzeny z vice stran od nekolik povolanych lidi ve svem oboru. Dnes jsem vdecna za to, ze jsem se tenkrat sla mrknout na ukazkovou hodinu, protoze po roce setkavani se v centru Helen Doron vidim, jak se dcerka rozivji, jak se rozmluvila a je hrava a pohotova, v obou jazycich prirozena (umerne veku samozrejme). Navic v centru pozoruji take starsi deti a jsou uzasne, plynule prechazi z cestiny do anglictiny a to jen tak - "jakobynic". Na vsechny negativni komentare, ktere dnes slychavam, odpovidam s usmevem a v klidu: "Byly jste se nekdy v centru podivat? Videli jste hodinu? Muvili jste s detmi z centra? Ne? Tak to udelejte a pak nabere nase komunikace nejaky smer....!"
30.7.2012 22:16:09
Ona je jinak docela fajn - starší k ní chodil rok a už mluví správně, chodil tam navíc rád~;)
Ono je to tak, že určité vady výslovnosti se do určitého věku považují za nevybočující z průměru, zrovna to Ž, Š a Č jsem myslím četla, že mají děti umět až ve 4 nebo 5 letech. Pro R a Ř je ta hranice 5 let. Je to asi tak, jako když třeba ve 13 měsících neumí dítě chodit - pokud je jinak v normě, taky ho nikdo nepošle na rehabilitaci:-)
30.7.2012 8:29:31
Presne, ťahanie neskutočných peňazí za nič! Cudzí jazyk sa majú deti učiť v škole od prvej triedy. Nech mi nikto nepovie, že do 18 rokov sa na dieťa nič nenalepí. A je už len na ňom ako sa s tým popasuje. Vidím, že za dva roky čo poniektoré detičky chodia na anglinu, vedia tak prd na druhú. Pár jednoduchých slovíčok a toť vsjo! Samozrejme záleží aj na pedagógovi, ale aj tak, mám na to svoj názor.~q~
štěpánkaa
29.7.2012 22:55:44
k logopedce, která se takto diví bych asi radši nechodila~d~
francofka
29.7.2012 6:35:32
Máme 2 děti v anglické školce. Je to drahé, ale to je otázka priorit. Někdo dá peníze za dovolenou, hory, večírky, oslavy, luxusní oblečení nebo auto, někdo má hypotéku na dům atd. Po zkušenosti, kterou teď máme, bychom bez váhání děti do cizojazyčné školky dali i kdybychom si na to měli půjčit, protože to je investice na celý život. Obě děti mluví pěkně anglicky, mají kamarády cizince a už napořád ten jazyk budou mít zažitý. Jsou schopni sledovat anglickou pohádku i film a hlavně se nestyděj promluvit a zeptat se když něčemu nerozumějí.
28.7.2012 12:20:41
Dcera, (dnes 10 let) a syn (5 let), nastoupili oba postupne do anglické mateřské od cca 3 a pul roku. Oba měli drobné nedostatky, dcera neuměla r a ř a syn dokonce navíc špatně vyslovoval s a š a c a č. Oba jsme výslovnost doučili do 4 a půl let, oba s jednou návštěvou logopedky kolem čtvrtého roku.
S manželem jsme češi. Děti mají výbornou slovní zásobu jak v angličtině tak v češtině (samozřejmě úměrně ke svému věku) V obou jazycích výborné porozumění a výslovnost. Zvládají toho dvojnásob za stejnou dobu co jiné děti v české školce.
Nevidím důvod proč čekat, až budou mluvit pořádně česky, naopak s cizím jazykem zjistí, že existují i jiné hlásky a naučí se o výslovnosti přemýšlet. Navíc získají větší množství nervových propojení v mozku. Řečeno laicky.
A mají to bez námahy s kladným přístupem ke všem dalším cizím jazykům.

Jediný problém byl najít pořádnou školu s výukou angličtiny, aby dcera po nástupu neopakovala vše od začátku. Našli jsme a dcera mě dnes v angličtině opravuje...
 Příspěvky 110 z 26 [Dalších 16 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.