Ilona a její holčičky |
• |
24.11.2010 12:29:07
Autor zřejmě chodil do nějaké speciální školy, kde se pyj vyučoval.
|
24.11.2010 1:32:59
Asi tam bude napsáno pindík nebo pinďourek, ne? Svému staršímu synovi jsem už asi před rokem řekla, že je to penis, pyjem jsme to zatím nekomplikovala. A taky že v něm (no já vím, že ne v něm, ale zas tak do detailu jsme to nepitvali) mají pánové semínka, bez kterých se nemůže narodit miminko (jen jeho otázku, jak se ta semínka dostanou k mamince, jsem už zamluvila; tu necháme na další kolo).
|
Pavča |
• |
23.11.2010 11:59:22
Díky, budu ráda, když něco při úklidu vyplave :)
|
Binturongg |
22.11.2010 19:03:54
Štěpánkaa - bééééé , když já si to osobně beru, a to nejsem těhule jako Tante Ema - ale dík!
Ono je dost zoufalé sledovat tak nějak globálně přístup našeho národa ke vzdělání... Jinak - já bych pukla určitě v matice, a to od 6 třídy výš Když jsem učila zvláštňáky fyziku (jen v rámci ozdravovny a na záskok), zjistila jsem, že nejsem s to pobrat fyziku pro 7tř.- tehdy ještě zvláštní školy... Je něco shnilého va státě kantorském. Když pominu, že jsem na přírodní vědy úplný dement, nemůžu tvrdit, že je v pořádku, co se ty děti učí - ty to totiž už vůbec nepoberou... A u běžných základek je to totéž. Kdysi kdosi spočítal, že si ve 4. třídě musí žáci osvojit několik tisíc nových slov (teď nevím, jestli 2 nebo 4 tisíce, abych nekecala), což stačí k průměrnému zvládnutí cizího jazyka.. Je toho moc. Moje máma říká totéž v bleděmodrém - "K čemu je třeťákovi, že ví, jak vypadá netopýr v průřezu, když to neumí ani napsat?" |
štěpánkaa |
22.11.2010 18:09:36
Tante, to s tebou souhlasím. Na prvním stupni si myslím, že by měli učitelé děti pořádně naučit číst a psát, případně počítat s přirozenými čísly. Když vidím učebnice přírodovědy a vlastivědy, nechápu proč tohle do tak malých dětí hustit. Zato číst a psát děti v 5.třídě neumějí, často ani starší. Konkrétně podstatu fotosyntézy stejně z prvního stupně nikdo nepochopí, zhusta ani z druhého. Dokonce i gymnaziální snaha vyznívá často naplano, neb bludy ze základky jsou příliš zafixovány.
|
22.11.2010 17:31:06
Jasně. Spoustu těch věcí vlastně člověk nepotřeboval dál než za písemku, která se z toho psala. Konkrétně mě napadá mnoho údajů třeba z dějáku a i takový diferenciální počet jsem po zkoušce z matiky na fakultě už asi nikdy dál nepotřebovala.
Je to potom ale nutné to učit a trávit čas psaním a opravováním těch písemek? Nemyslím to ironicky. Vycházím z vlastní zkušenosti na základce, kde děti např. ve třetí třídě mají být dle RVP poučeny, co to je fotosyntéza. Paní učitelka většinou nemá o povaze fotosyntézy ani matné tušení. I kdyby měla, je to jedna z věcí, které jsou nad chápání normálního třeťáka. Takových věcí je ale milion a v každém předmětu. Výsledek je, že škola vykáže pomocí třídní knihy a spol. probrání Tridentského koncilu, geopolitické problematiky Sahelu, humorální regulace organismu a kvadratické funkce, přičemž jí opusí dvě třetiny funkčně negramotných dětí, které si v souladu se svými rodiči myslí, že vyjmenovaná slova jsou blbost, nejsou schopni zreprodukovat obsah jedné příhody Křemílka a Vochomůrky a dvě dvouciferná čísla sečtou jen na kalkulačce. Nevím, jak je to přesně na gymplu, protože už jsem ho dávno opustila, ale za mých časů to bylo totéž jen o ligu výš. U gymplu by se možná dalo leccos řešit volitelnými programy podle dispozic studentů, ale celkově by podle mě základ měl být menší, ale bezpečně dostupný u všech, včetně učitelů. Bylo by to realističtější, poctivější a vzdělanost by se tím podle mě zvýšila. |
štěpánkaa |
22.11.2010 17:09:41
Tante, protože jeho učitel se některými věcmi 20 a třeba i více let nezabývá. A řeknu ti, když mám studenta mladého zaníceného biologa, velmi rychle mě ve znalostech svého oboru strčí do kapsy... (aktuálně mám jednu zanícenou botaničku a paleontologa, spolužáci jejich referáty berou naštěstí dobře, i jejich doplňující poznámky k mému výkladu). A myslím si, že do znalostí např.dějepisu nebo ZSV už bych se nedostala - nemám tu motivaci, totiž...
|
22.11.2010 16:59:49
Já si taky myslím, že kdyby došlo na důkladnu prověrku středoškolských znalostí, že nejspíš mimálně v matice puknu a spíš by to bylo ještě o něco horší. Věřím si do té míry, že si myslím, že kdybych mákla, zase se do toho dostanu, ale bez práce by to nebylo. Na základce to mám zadarmo.
Částečně i proto sedím na základce . Ale schizma to podle mě je. Když chceme, aby maturant ovládal to a to, tak jak zdůvodnit, že jeho učitel, vzdělanější a zkušenější než on, to neumí? |
štěpánkaa |
22.11.2010 15:47:41
holky - Tante Emo a Binturong, neberte si to osobně! Jinak vás to zničí. Samy dělejte věci jak umíte nejlíp a netrapte se tím, jak nás byrokracie a nemožné= kolegyně nebo nadřízení ničí. Byla by vás škoda, posílám a
Na druhou stranu sebekriticky přiznávám, že bych ani omylem již neodmaturovala ani z ČJ, naptož pak z cizího jazyka, o dějepisu, zeměpisu, chemii a fyzice nemluvě. Takže ta představa, že by učitel měl umět všechny předměty vyučované např. na gymnáziu (kde učím), ta mi připadá nereálná. |
22.11.2010 15:24:15
No já se ptám také a teď, jak jsem v jináči a rozcitlivělá, tak kvůli tomu občas i pláču, zvláště nad pindy o miškovaném býku.
Ale je to přesně tak jak říkáš a neumím si představit jinou sílu, která by s tím mohla hnout, než je síla voličstva, což je u nás taková síla, jako právě teď vidíme. Takže zatím nic. Svým způsobem je to škodlivější než všechny mafie a kradení, to alespoň lidi vidí. |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.