| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Montessori školička: Jak pracovat s Montessori videi

 Příspěvky 110 z 17 [Dalších 7 >>]
Malenka
  • 
13.3.2011 8:20:33
Tohle mám nejraději, krátké video s aktivitou, kterou si můžu rovnou vyzkoušet nebo mě při ní napadne něco úplně jiného. A když chci znát víc z filosofie nebo systému, prostě se zanořím do knih nebo webů zabývajících se Montessori tematikou. Nepřestávejte! :o)
Eva83
12.2.2011 14:37:14
Dobrý den,

za sebe mohu říci, že mě tato videa velice inspirují a jsem za ně ráda. O Montessori pedagogice vím zatím málo, ale díky videím je mi jasné, jaké pomůcky a jakým způsobem mohu používat doma.
Zároveň mi přijde fajn, že mě to motivuje k hledání dalších informacích o tomto tématu :)
5.11.2010 12:56:50
Myslím, že nejlépe by vám odpověděli asi přímo na tom kurzu. Jinak k Vašim dotazům. Myslím, že základ je nemít pomůcku 2x ( nebo na přesýpání třeba 2 různé velikosti hrnků s různým obsahem - pak to není stejné. ) Myslím, že máte výhodu právě v tom, že se naučí právě respektovat toho druhého jedince. Naše dcerka je stejně stará a u ukázky bez problémů čeká. Myslím, že by se to u vás dalo řešit tak, že budou sedět blízko sebe a vy mezi nimi ( pro začátek, než se naučí pravidla ), aby jste mohla zasáhnout na obě strany. Chce to asi hodně trpělivosti, ale dcerka se to naučila velmi brzy. Jinak bych zvolila prostě pouze dvě pomůcky a víc bych jich neměla, než se naučí s tím pracovat a teprve pak bych jich přidala více na výběr, aby jste to stihla zkorigovat. Dcera pracovala nejdříve na zemi přímo u skříňky s pomůckama, nikam je nepřenášela, jen si ji vyndala na zem na kobereček. Pokud by druhé dítko zasahovalo, jemně bych ho odvedla a nasměrovala jinam. Pokud druhé bude pracovat jinak než má, jen bych mu ukázala třeba že to musí posbírat, nebo činnost ukázala znovu jak s ní pracovat. Pokud vysype, pro smetáček si může přece dojít samo ( určitě to není na vás, ono se má naučit situaci řešit ). Ale v centru poradí jistě lépe přímo na hodině.
Hanka 75
3.11.2010 22:41:35
Řešila jsem problematiku kursu, a právě sledu všech kroků, tj. vybrat pomůcku, vzít kobereček, předvést, dohlídnout, korigovat, zabránit rušení, vysypání...

Doma též mám nějaké své pomůcky (samovýroba), a děti jsou vedeny k tomu, že mají respektovat druhého, věci mu nebrat, jenže v určitém věku (a i ted v dvou letech) je pro maličké dítě prostě neodolatené, nezkusit se zapojit do lákavé činnosti toho druhého, nechtít tu samou věc vyzkoušet... děti se učí nápodobou, takže napodobovat toho druhého je prostě naprosto přirozené...
Teď mne napadá, zda to vlastně není proti přirozenosti dítěte, (nebo jak to dělat, aby nebylo ?) vysvětlit mu, že bráchu nemůže napodobovat, protože nemůže brát jeho pomůcku a dělat totéž...

(řadu pomůcek, které doma mám, mám samozřejmě dvakrát např. na přesýpání), ale též mám hry jen jednou (např. jsou drahé).
Jestli mi poradíte s jakými pomůckami jste začínala, co byste doporučila. Nejsem v Montessory nijak moc vzdělaná, nic jsem nečetla, jen co vím z kurzu (ted se budu snažit přečíst, ale prý to není moc k sehnání). Dvojčátka mám taková, že byt máme velký byt, nedokáží si hrát každý jinde s něčím, nevydrží se nevyrušovat... samozřejmě, že se to bude s věkem zlepšovat.

a pak je tu ten praktický problém, že když vysvětluji jednomu dítěti, že nemá sourozenci zasahovat do jeho hry, "práce", vybereme spolu jinou pomůcku, jdeme pro kobereček... druhý mezitím pomůcku použije jak nemá - vysype např. krupici na zem - aha a ted s ním jít pro lopatičku, zamést... a co mezitím první. Myslím, že se to prostě stíhat tak jak s jedním dítětem nedá, nemohou se správně splnit všechny kroky a posloupnosti. Takže jsem usoudila, že buď je cesta snažit se rozkrájet a někdy se to vydaří a někdy ne (např. výše, druhý soustředně pracuje jak má event. nic neprovede a na střídačku nějak stíháte uklízet pomůcky a korigovat děti a nebo se to nestíhá-vy uklízíte pomůcku, na rychlo ukážete, odcházíte k druhému...) a nebo nějak strukturovaně stanovit priority (což doma mohu asi spíše)
což vy jste asi udělala s tím, že neodnášela pomůcky - čemuž trochu nerozumím (asi proto že tak neznám Montessory) rozumím to mu dobře, že s nimi pracovala v téže místnosti, kde byli a neodnášela je do jiné ke stolecku ?
a jinak si malá brala event. říkala o pomůcky, kdy chtěla nebo ve stanovený čas ?




Hanka 75
3.11.2010 22:21:18
Chodím do kursu v RC Andílek, tedy u vás a pravděpodobně jsem tedy jedna z maminek - je nás v kursu až tři maminky dvojčat.
natáluš
2.11.2010 2:56:06
a proč se třeba konkrétně tento popis neobjeví už zrovna u videoukázky, pak by bylo vše jasné a neměla bych žádný problém
natáluš
2.11.2010 2:54:40
pak se ale vracíme zpět k tomu,že takto koncipovaný seriál postrádá smyslu, neboť kdo se chce dozvědět více, ten musí začít u sebe(cituji vaše slova)-pak ale nepotřebuji videa bez jakéhokoliv vysvětlení a komentáře,neb ten, kdo začal,už ví a jsou mu k ničemu a ten kdo nezačal a rád by se dozvěděl,se vlastně nic nedozví,pokud nazačně šťouravou diskusi. já právě očekávala,že váš serál mi dá možnost nahlédnout pod pokličku,poznat základy a třeba mě motivovat zjistit si více...bohužel na mě osobně má opačný vliv a pokud si mám začít informace zjišťovat jinde,tak k čemu to potom je? promiňte, nemám ve zvyku takto odsuzovat a chápu,že se snažíte o dobrou věc. já se zase snažím vám naznačit,že pro někoho,kdo o metodě téměř nic neví a rád by se dozvěděl, je vámi zvolená cesta špatná
1.11.2010 9:29:36
Milá Hanko, mohu se zeptat, kam s dvojčátky chodíte?
Moje kolegyně má totiž na kurzu, kde pracují rodiče s dětmi dvoje nebo dokonce troje dvojčátka, tak by určitě byla schopna vám poradit.
1.11.2010 9:28:00
Ještě poznámka, tato videa nebyla realizována s cílem někoho o něčem přesvědčit, je to jen náhled, úvod do problemtaiky atd.
Kdo se chce o Montessori dozvědět více, musí začít sám u sebe a věřte, že je to velmi dlouhá cesta, která se neskládá jen z těchto pár ukázek.
Ve světě je to např. tříleté velmi intenzivní studium, takže každý ať si to přebere po svéma dělá to, co je mu příjemné a blízké:-)
1.11.2010 9:25:26
Milá Natáluš, respektuji vaši kritiku, já osobně nemám ve zvyku odsuzovat něco, o čem vím tak málo, to si raději vyhledám informace, abych pochopila podstatu věci a poté se teprve vrhám do diskuze.

Práce s koberečkem spadá do tzv. aktivit praktického života, kobereček je jednou ze základních věcí, které v Montessori systému naleznete, proto mě překvapuje, že se zde někdo zmiňoval, že se o Montessori zajímá a toto nepochopil....

Cílem aktivity je:
Abstraktní cíl: Dítě koordinuje pohyby nohou a rukou. Chová se ohleduplně. Soustředí se na svůj úkol. Trénuje dodržení správného postupu.

Konkrétní cíl: Dítě vymezuje svou pracovní plochu na zemi pomocí koberečku: Přinese si kobereček. Ohleduplně rozbalí kobereček tak, aby to nevadilo ostatním dětem. Pracuje s pomůckou na koberečku. Po skončení práce sroluje kobereček. Uklidí kobereček na místo, kam patří.

Velikost koberečku je většinou 70 x 120 cm. Počet koberečků ve třídě je nižší než počet dětí. Některé děti pracují jinde (například sedí na židli u stolečku) a na zemi je dostatek místa. Na kobereček nešlapeme, ani na něm nesedíme. Kobereček nepřeskakujme, ale obcházíme. Kobereček vymezuje pracovní prostor dítěte. Pokud je na něm pomůcka, nikdo cizí si ji nesmí vzít. Pomůcku na koberečku si dítě může nechat i do druhého dne, pokud chce v práci zítra pokračovat. Stojan s koberečky má své pevné místo ve třídě jako ostatní pomůcky. Koberečky mívají různou barvu. Při ukazování práce s pomůckou sedí učitel tak, aby dítě bylo vedle něj u jeho nedominantní ruky (učitel-pravák má dítě vlevo). Pokud má kobereček jiný rub a líc, je vždy lícová strana nahoře.
 Příspěvky 110 z 17 [Dalších 7 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.