| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Nepřechvalte ho!

 Příspěvky 110 z 141 [Dalších 131 >>]
Yuki 00,03,07
20.6.2010 0:14:46
možná mám špatný srovnávací vzorek, ale moje děti jsou sociálně o něco slabší než vrstevníci. Přesto jsou na tom víc než dobře s intelektem.
Když je nepochválím, tak jim to prostě nedojde, jim nějaký obecný náznak nestačí a uznání potřebují, jako každý jiný člověk.
Ony se ty děti musí totiž naučit, že něco je dobře odvedená práce a z té mají mít radost, ale když jim to neřeknu, mým opravdu přímo a doslova, tak jim to nedojde a netuší, z čeho by mohli mít radost a na co mají být hrdí.
Jsou sice sociálně pozadu, ale tím stejným si prochází všechny děti, většinou teda asi dřív než ty moje. Mají zpoždění pár let :))
takže když nepochválím je, je to jako bych nepochválila právě asi 5-7 leté děti, ty podle RaR není vhodný chválit. A meší taky ne, aby nebyly závislý na pochvale
Ale jak ty děti zjistí, že udělaly správnou věc? jak se naučí být hrdí na svůj výkon a pyšní sami na sebe, mít patřičný zdravý sebevědomí pramenící z jistoty, než kjdyž budou naučení poznat to, co je správně? samotným jim to fakt dojít nemůže
Luckaaa
18.6.2010 19:43:28
to mi připomíná - říká me si s manželem : stejně Tě miluju - nemusíme si ani říkat co se nepovedlo, většinou to je zřejmé
Luckaaa
18.6.2010 19:32:33
asi u těch lentilek byh to také viděla na fifti fifti, ale je spousta věcí kde fifti fiti nemusí být vůbec spravedlivé.
no a k článku mi nějak tak postupně vychází že zlatá střední cesta je zlaté pravidlo a většinou funguje. jednu z posledních knížek o výchově jsem si četla RaR a ta mě dala odpovědi na dost věcí i pro mne samou (viz pochvala. jak jsem závislá na to co řekne mamka a ostatní a mnohem více jsem začala přemýšlet a co já. ja to vidím já, jsem sama spokojená se svými výsledky. co se mi povedlo a kde budu muset přidat atp. možná vám to přijde samozřemé, ale myslím že výchovné metody cukru a biče - tam patří i přemíra toho pozitivna, dnes a autoritativní výchova naší generace nevychovávázdravě sebevědomé jedince a Myss to popsala jasně :"Zkuste to u dospělých-udělají za pochvalu všechno!Každý chce být pochválen"
Luckaaa
18.6.2010 19:13:52
no to je právě to o čem RaR píše jsme závislí na pochvala někým jiným. jistě je to příjemné, ale vyspělý člověk by se měl umět ohodnotit či ocenit pochválit sám. totiž pochvala od druhého také nemusí být objektivní, nadřízený nemusí vědět kolik opravdového úsilí jsme do práce vložili a naopak někdy vyjde to o co jsme se ani moc nesnažili a pod. z takové pochvaly si toho člověk ani dítě moc neveme, mylsím že lepší je naučit děti ocenit se sami čili aby věděli proč je chválíte nebo oceňujete....závislost na pochvale od druhého je velmi nebezpečná
Yuki 00,03,07
16.6.2010 0:36:58
snížit sebevědomí umí škola i dítěti nadanému - je totiž jiné než průměr a školy si s tím neumí poradit,a pochválit, ocenit nebo si vůbec jen všimnout toho, že dítě umí a zná cokoliv, co není běžbě v osnovách, to se nikomu nechce

já chválím hodně a nese to úspěchy, pomáhá to překonat spoustu překážek
14.6.2010 22:19:18
Souhlasím s Jitkou a myslím, že je i důležité děti nejen takto chválit, ale hlavně povzbuzovat. To je pro budování jejich sebeúcty důležitější než neustálé chválení.
Pawlla
14.6.2010 8:44:21
"Méně učenlivé děti nebudou motivovány nikdy a ničím"

Budou a právě tou pochvalou,která někomu příjde zbytečná.Představte si dítě,kterému učení opravdu nejde,nemusí mít žádnou diagnozu a nemusí být lajdák,prostě mu není dáno.Správný pedagog by měl najít něco v čem je dítě dobré a to vyzdvihnout.Bohužel jsem byla několikrát svědkem toho jak přístup školy vypěstoval v dítěti pocit méněcenosti.
Yuki 00,03,07
13.6.2010 21:17:15
to bych ráda viděla slovní hodnocení té chemie :)))
asi by učitelka napsala "možná to umíš, ale já jsem diktovala něco jiného" ~t~~t~~t~
Sylva
  • 
13.6.2010 20:52:49
Méně učenlivé děti nebudou motivovány nikdy a ničím. Učení je zkrátka nebaví ať se známkami nebo bez nich. Děti, které jsou zvídavé, studijní, touží po informacích, tak jim je jedno, jestli mají známky nebo ne. Informace sbírají pro svoji potřebu. Tady se zase dělá z komára velbloud. V podstatě si myslím, že školy bez známek jsou zapotřebí pro méně chápavé děti, ať tedy jsou, ale já jsem zastánce známek. Hned jako rodič vím na čem jsem. Máš z písemky trojku nebo čtyřku? Neučila jsi se nebo tomu nerozumíš? Fakt je, že dcera je studijní typ, šly jí všechny předměty, takže v jejím případě to bylo o tom neučení. To se týkalo ale až gymnázia, tam už se musela učit i ona. Samozřejmě ani známkování není dokonalé, jedničkář - pouhý šprt - předmětu vůbec nerozumí, ale dokáže našprtat na jedničku, to se ale pak v životě projeví, že vystudoval totální blb. Naopak nadstandardně chytrý odejde klidně i s trojkou, ale ví o čem je řeč a v životě znalosti v pohodě samovýukou dožene. Uvádím příklad totálního šprta - zde učitelka (pro zasmání): Dcera na gymplu měla na chemii učitelku (jak ta mohla vystudovat chemii, to nikdy nikdo nepochopil, asi ji vyšprtala). Při zkoušení dcera (nejen ona) dostala známku trojku s odůvodněním, že ona paní učitelka neví, jestli to dcera říkala správně, protože to neříkala přesně tak, jak jim to nadiktovala do sešitu, takže není schopna posoudit správnost. Dceři ani chemie nedělala problémy, věděla o čem mluví a tudíž se nemusela ze sešitu šprtat. Na toto "hodnocení" mé dcery se z první lavice ozvalo "pro Kristapána, to je ale kráva" (spolužák - znalec chemie - se už neudržel). Úča to snad neslyšela nebo dělala, že to neslyší, tenkrát by měl velký malér (rok 1990), jenže měl pravdu. Dceru tento přeborník na chemii ujistil, že měla dostat jedničku, protože to bylo dobře, ale tuhle babu jsme neřešily, dcera se chemii nechtěla věnovat, takže stačilo, když u této baby prošla nakonec s dvojkou. Takže ani známkování není dokonalé, ono dokonalé nemůže být nikdy nic, všechno má své plus i minus, ale přesto dávám přednost známkování.
12.6.2010 11:32:33
Bezvýhradně souhlasím.Dělám to také tak.Od malička.Prostě syna je za co chválit,tak proč ne.Ale např.u kreslení,které mu fakt nejde,nežasnu,jen řeknu-mamince se to bude vždycky líbit,protože je to od Tebe.Vysvětlím mu,že někomu jde to,jinému ono a každý umí něco líp a něco hůř.Chápe,že kreslit neumí a taky mu dvojky z kreslení ohodnotím tak,že já to taky neumím a není to důležité.Zajímá mě matika a čeština (v 1.tř.).Tam pracuje a snaží se.Myslím,že je třeba ocenit snahu,i kdyby známka nevyšla.Pokud tedy dítě pracuje a snaží se.Pochvala velmi funguje a motivuje pro další práci.Zkuste to u dospělých-udělají za pochvalu všechno!Každý chce být pochválen.Své podřízené nejen zprdnu,když něco nefunguje,ale taky pochválím,když pracují dobře.Je až neuvěřitelné,jak to funguje!
 Příspěvky 110 z 141 [Dalších 131 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.