luckabo |
3.5.2010 14:31:19
Syn teď v první třídě bojuje s Písmenkovými pohádkami. Psaní jako takové je pro něj problém, ale tiskací písmenka ještě větší. Písmenkové pohádky nenávidí.
|
Parvati |
2.5.2010 14:00:19
Zalezi na schopnostech ditete, ziji ve Francii, takze to same, jinak se pise a jinak se cte, dcera to zvladla hrave behem par mesicu kolem svych sestych narozenin a syn zacal cist v peti, behem 4-5 mesicu zvladl vsechny vyjimky, pak jeste chvilku trvalo, nez cetl zcela plynule.
A co se tyka pisma, to je zde psaci spojovane a rekla bych, ze mnohem krasopisnejsi, nez to, kteremu jsem se ucila ve skole ja, hlavne velka psaci pismena jsou dost komplikovana. Jinak behem studiji zde jsem upustila od nekterych psacich velkych pismen po cesku (napr. A, M, zkratka ty, co se pisi skoro jak mala), presla jsem k tiskacim, aby to po me precetli. A zmenila jsem ceske male psaci "t" za to jejich (ktere se vpodstate podoba tiskacimu s tou carkou nahore, jen je spojene), protoze to je pro Francouze totalne necitelne. |
mamula |
30.4.2010 0:01:30
To víš, že ne. Čtení a psaní v rozsahu naší první třídy se tam učí 3 roky. Mají to složitější.
|
Markéta s párkem |
• |
28.4.2010 13:58:14
Moje informace z USA je, že se děti učí skupiny slov, které se čtou podle určitého pravidla (to je asi ta fonetická metoda, o které píšeš) např. make, lake, cake, take x cold, hold, told atd. Ale pořád jde o to, že se to musí učit nazpaměť, nemůže číst, co vidí. A že by to uměli za 4 měsíce, tomu nerozumím. Když se děti za 4 měsíce nenaučí v jazyce, kde se čte, jak se píše, tak si neumím představit, že by to zvládly u tak složitýho jazyka jako je v tomhle angličtina.
|
.Katka |
27.4.2010 22:21:44
Není pravda, že se angličtí rodilí mluvčí učí každé slovo nazpaměť. Tento čistě globální přístup je již překonaný a používá se spíše fonetická metoda. Vlastně se děti učí pravidla výslovnosti. Asi 85 % anglického textu se dá s použitím těchto pravidel normálně přečíst a prý se ten základ dá probrat za 4 měsíce, takže srovnatelně s češtinou. Ale konkrétně v Británii to souvisí ještě s tím, že podporují tvořivost a vlastní vyjádření už u mrňat, takže raději nechají děti psát dřív, než to pořádně umí, jen když to má myšlenku.
|
27.4.2010 18:53:14
Nj, mám starší holku ve třetí třídě a taky má na FB profil Pravda teda je, že tam víc hraje hry, než chatuje... ale pravda je i to, že díky zahraničním spoluhráčům jsem ji aspoň trochu přinutila snažit se používat angličtinu (když se umí domluvit, spíš do hry získá to, co potřebuje). Jinak ze třídy je jich na FB cca čtvrtina.
|
Bruni |
27.4.2010 18:31:12
Hmmm. Tak v mém okolí nevím o nikom, zkusím udělat "průzkum" v naší škole.
|
Markéta s párkem |
• |
27.4.2010 13:51:31
Nemají tam ale děti úlevu proto, že mají mnohem těžší čtení a psaní v tom, že se každé slovo musí naučit nazpaměť, protože v angličtině se slova jinak píší a jinak vyslovují? Takže když se musí učit tyhle těžké věci, mají "úlevu" v tom, že se psací učí později?
|
Líza |
27.4.2010 10:31:04
Co to plácáš? Jak jako, prostě se to naučí? Už se ti někdy stalo, že jsi někomu posílala klasickej dopis psanej rukou a on z toho neporozuměl ani slovu, protože to nepřečet?
|
hbf |
27.4.2010 8:47:25
Cizinci nejsou schopni náš krasopis přečíst ... NO A CO? Pokud potřebují číst krasopis, tak se to prostě naučí.
Nové písmo klidně ano, musí se to vyvíjet, jinak bychom ještě psali se stínováním, ale ne proto, že nevyhovuje cizincům. |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.