| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Dítě nežije náš život

 Příspěvky 110 z 20 [Dalších 10 >>]
11.3.2010 16:46:48
Děkuji za tento krásný článek. Myslím,že nic víc se nemusí psát. Možná jen: co se asi ty učitelky učí, když na škole mají psychologii?
7.3.2010 10:36:42
Mám už velkého syna s LMD, musím přiznat, že dětství bylo krušné, školní léta jsme ustáli, vyučil se a teď už jen převažují už jen pozitiva a životní jistoty ~t~ - má trochu jiné vnímání, všímá si spíše detailů a celek je pro něj nepodstatný. Musím uznat, že s přibývajícím věkem se trochu zklidnil, i když i tak je ho všude plno, vnímání detailů se mu hodí v práci, už 2x našel chybu, která přešla i přez výstupní kontrolu a tak automobilový průmysl přišel o další ostudu. Děti s LMD jsou jiné, ale nechápala bych to jako velkou vadu, v dětství měl brát léky na podpoření mozkové aktivity, mělo to jedinou reakci, že skoro nespal a pak byl unavený, museli jsme přejít na jiné formy stimulace.
7.3.2010 8:33:02
Nedá mi to než reagovat, i když je článek starší. Jsem matkou prvňačky. Nastoupila do jedné nejmenované ZŠ, kde první třídu získala nečekaně učitelka,která dlouhodbě prvňáky neměl. Trvalo mi měsíc, než mi došlo, že své dítě týrat jejími představami o mé dceři nenechám. Lidi, to jste neviděli!!! Ona nám zadávala to, co má dítě umět na zítřek-rozumějte NOVOU látku a ona pak ve škole děti zkoušela, zda jsme je to naučili dobře!!! Dcera přinesla trojku 14 dní po začátku školy. V době,dky jsem se rozhodla,že už nad úkoly prostě dvě hodiny denně trávit nebude. Byl jí opravován sklon písma-o 2mm!!! V říjnu přišla sousedka a ptala se,jestli vím,že na ně paní učitelka křičí. Dceřina odpověď nevím,nepematuju se, nechci se o tom bavit-upozorňuji,že je extrovert.....
Začala jsem pátrat, ukázala sjem sešit té známé a ona říká,hele podívej na začátku krásný písmo,tady se jí klepe ruka-opravdu-začla se jí třást ruka při psaní a čím dál hůř.... obesílala ostatní rodiče emaily-od nich jsem zjistila,že považují za normální rvát dítě násilím do školy,že se jim šprajcuje nad úkolama atd....Pak se dceři spustila uprostřed hodiny krev z nosu a přinesla v listopadu za 4!! To byla poslední kapka!Obvolala jsem školy a do dvou dnů nastoupila na jiné škole....v době,kdy jsem převáděla dceru,dělali to samé další 4 rodiče z té samé třídy......Teď ani nevím,že v nějaké třídě je. Paní učitelka je to bez křiku naučí, dcerka si píše úkoly sama a strašně ráda čte, půjčuje si knihy z knihovny a já je doma zachraňuju před mladší dcerou......
olsche
17.2.2008 14:28:46
I já se musím připojit k ostatním a moc poděkovat za tento článek. Mám tři děti, nejstarší syn patří mezi ty, které jsou označovány za problémové. ADHD, (dysgrafii a dysortografii už neřeším), problémy s chováním ve škole. Na druhé straně vysoká inteligence, zajímavé nápady, nečekané reakce, kterými učitelky vyvádí z míry. Mladší syn je pravý opak. Introvert, dvě hodiny si sedí v koutku a hraje s jedním autíčkem a je velmi nerad, pokud ho někdo ruší tím, že se k němu chce přidat. Naprosto rozdílené osobnosti. Nejmladší dcera si jde tak nějak prostřední cestou mezi nimi. Nemyslím, že mám na každého jiné nároky. A přesto jsou tak strašně rozdílní. Nezbývá, než se obrnit trpělivostí a snažit se je provést dětstvím a dospíváním tak, aby v dospělosti byli sami se sebou a svým životem spokojeni.
17.2.2008 14:11:32
Milá Ifko,
taky jsem kantorka, po šestileté praxi na gymnáziu teď na mateřské dovolené s dvouletým kloučkem a dalším mimčem na cestě. Mám stejný pohled na věc. Na nižším gymnáziu navíc byla spousta ambiciózních dětí ještě ambicióznějších rodičů, pro které cokoliv jiného než číslo jedna je prohrou a jsou schopni doslova mořit svoje děti nesmyslným perfekcionismem. Prostě většina jede na výkon a číslo (rozumějte známku). A některým rodičům to nevysvětlíte.
Moc bych si přála, aby můj syn měl ve škole učitelku podobného ražení jako jste Vy. Vím, že takových přibývá, tak snad bude mít štěstí. Trochu mě straší příklad mojí kolegyně, která má skvělého, bystrého a zvídavého kluka, který se stále na něco ptá, chce přijít věcem na kloub a s každou odpovědí se nespokojí. Když se nudí, je neposedný. To není nic divného. A v první třídě z ní udělala paní učitelka neschopnou matku nezvládající své příšerné dítě jednoznačně hodné zájmu pedagogicko psychologické poradny. Tak to je fakt noční můra. Asi bych hledala jinou školu.
Prostě život dětem komplikujeme jako rodiče a často i jako učitelé...
Ifka...
17.2.2008 13:54:25
Článek jsem objevila bohužel až nyní, ale nedá mi to za něj panu doktorovi poděkovat, souhlasím s jeho názory a chci se s budoucími čtenáři podělit o pár zážitků se své praxe.
Jsem nyní na MD a před tím jsem učila 7 let na 1.stupni ZŠ. Vždy jsem se snažila střídat činnosti, hlavně v 1.třídě: např. 5 min.povídání, 10 min.čtení, 10 min.psaní, 10 min.cvičení se zpíváním, atd. Tím, že jsem učila všechny předměty, mohla jsem si dovolit nedodržovat rozvrh, tolerovat únavu dětí, přizpůsobit tempo výuky. Z naší třídy se vždy ozývaly nějaké zvuky, u kolegyň, hlavně těch starších bylo ticho. Když přišel p. ředitel na HV, skončila hodina tím, že hrál na housle, já na klavír a děti zpívaly.
Pokud jsem se setkala s žákem, kterému nešlo psaní, čtení, počítání nebo cokoli jiného, snažila jsem se o individuální přístup nebo o to, že mu nějaký spolužák pomáhal, zatímco ti "rychlejší" měli jinou práci. Ty děti, které uměly číst nebo i psát, byly moje pravá ruka: rozdaly sešity, napsaly to a to, zařídily další věci. Vždy jsem se snažila i ty nejméně bystré za něco pochválit. Ovšem individ. přístup je jiný při 18 dětech a při 30 dětech.
Pak za mnou občas přicházeli rodiče (myslím i jiné třídy):
...že Pepíček psal celé odpoledne ty 2 řádky písmen, maminka to chtěla krasopisně, Andulka to tak přece píše... My to zvládli ve škole za 2 minuty (že to nebylo podle normy? Ale bylo to JEHO písmo a bez chyby!...)
...že Lukášovi nejde násobilka, nebude on pí. uč. dyskalkulik? (neboli: nešlo by, aby si vytáhl kalkulačkou, protože my ho to doma stejně nenaučíme, když to nezvládl za půl roku ve škole..)
...že Milánkovi nejde psaní, to on bude dysgrafik, (neboli my si dojdeme do PPP a on nebude muset psát téměř nic, jako jiné děti v jiných třídách...zcestné...)
...že Tomáškovi nejde čtení...
...že děti šikanují naši romskou dceru, to my tak nenecháme, atd.
Chtěla bych se zmínit i o přestávkách. Já osobně jsem nepsala žákům poznámky typu: "Běhá po chodbě a křičí.." a podobné nesmysly, nad kterými se doma rodiče smějí. Jen jsem přemýšlela, jak to udělat, aby se za 10 minut stihly děti napít, dojít na WC, proběhnout na chodbě s dalšími asi 90 velice hlučnými dětmi, aby je z toho křiku pak nebolela hlava (o dozorující učitelce, která MUSÍ být na té chodbě fyzicky s nimi, WC ani svačinu nestíhá, to ani nepíšu), připravit si na stůl pomůcky na další hodinu, nebo si snad dojít do šatny přezout boty a jít se proběhnout ven? Bylo by to ideální, ale stále mi těch 10 minut nestačí (nepočítám 20 minut velkou přestávku). Ve školách není tolik prostoru, který by dětem vyhovoval na odreagování se a když už je, úředníci by "nevytížené" prostory nejraději nevytápěli, rovnou hned zavřeli a tím ušetřili... jak skvělý nápad...
Namítnete, že by šlo upravit rozvrh hodin, já bych to přivítala, ale dětem jedou autobusy, vlaky, rodiče je chtějí mít brzy doma, mají odpoledne kroužky, hudebku,...nejsme v Anglii.
Ve školách na západ od nás mají (a na rozdíl od ČR i ochotně financují) učitelé pomocné pedag. pracovníky,které pomáhají s dozory, s postiženými dětmi, dokonce i někde opravují písemné práce... U nás jedna učitelka (učí především ženy) ráno v 7.30 h nastartuje na zběsilé celodenní tempo, dozoruje v jídelně, řeší něco s rodiči, do 14 h opravuje sešity, připravuje třídu na další den, pak letí domů za svou rodinou (opět děti, vaření, úklid,...) a po večerech píše přípravy, opravuje, co nestihla, hledá něco na internetu... nápor na nervy...
V naší republice se řídíme heslem: Za málo peněz hodně muziky. Ale neuvědomujeme si, že ta muzika je dost ohlušující pro běžného pedagoga. V poradnách napíší doporučení a učitelko, snaž se, rodiče se většinou zas moc nesnaží, mají svých starostí dost...
Nevím, jak toto velmi vyčerpávající zaměstnání budu dělat s láskou, nadhledem a trpělivostí i po MD. Omlouvám se, že jsem se dostala trochu jinam, chápu, že každé zaměstnání má své, jen jsem chtěla uvést překážky, které spoustě i velice dobrých učitelek podkopávají nohy.
16.2.2008 15:13:17
Také děkuji za článek, měla by si ho přečíst moje maminka... Teda teď už jen pro pochopení, já i ségra už jsme dospělí.
Taky mám dvě dcery, a jedna známá se mě ptala, jestli nemám tendenci je porovnávat. Na to jsem musela odpovědět: "Asi bych tu tendenci měla, kdyby bylo CO porovnávat." Říkám si, že to Bůh věděl, a proto nám dal dvě tak odlišné děti. Až je neuvěřitelné, že jsou opravdu od stejných rodičů, ale je to tak. A to bych musela být slepá, abych neviděla, že každá potřebuje jiný přístup a má jiné silné a slabé stránky. No, jsem straaaašně zvědavá, co z nich jednou bude :-) Pokusím se být jim dobrým průvodcem na hledání jejich cesty, a doufám, že chyby, kterých se na nich dopustím, je nestrhnou, ale posílí...
2.5.2007 12:28:51
Opravdu vynikající článek, díky moc se zpožděním za sebe i za své mimi, které si na školu ještě pár let počká. Téma mě ale zaujalo už proto, že mám za sebou čtyři roky studia učitelství pro ZŠ a rok odučený. V praxi jsem si jen znovu připomněla, jaká je to neskutečná průda celé dopoledne: mnohdy celý den! sedět v lavici, dělat jen povolené pohyby (hlásit se:-) a snažit se vyhovět požadavkům té které paní (nebo pána) učitelky, které mnohdy souvisí s osnovami asi jen z 30%, mnohdy jde o to spíše jen vyhovět požadavku "klidu", což s výukou souvisí ještě méně. Brzy jsem si ověřila, že osnovy sice jsou vytvářeny kvůli "průměrným" žákům, chápejte myslí se těm "ohebným", nikoliv pro žáky talentované, nadprůměrné, vyčnívající, hůře divoké, "dysnějaké", zkrátka jakkoliv originální a jedinečné! Nějak nám ovšem v průběhu studia zapomněli říct, že právě dětí mimo onen pohodlný průměr je bezmála drtivá většina...
  • 
12.5.2006 11:03:21
I když jsem našla tento článek až dnes nemohu se nepřipijit k poděkování za tento článek. Moje dcera je zrovna levák a v první třídě má s již zmíněným krasopisem celkem nemilé zkušenosti. Musela psát klasickým perem kvůli tlaku údajně a asi jen leváci si umí představit jak je to těžké všechno nerozmazat, ale na druhou stranu musím říct, že když se jí něco v písance povede, připíše paní učitelka pěkné. Nejdříve jsem se snažila psaní trénovat, ale poté co jsem zjistila, že mě dělá problém předepsat písmenka přesně podle písanky jsem to vzdala a jen se snažíme napsat to nejlépe jak to jde.
Musím ještě jednou poděkovat za článek, protože si sama uvědomuji, že patřím mezi dost náročné matky a je dobré získat nadhled.
8.5.2006 15:46:05
Také se musím připojit se slovy "díky". Uvědomila jsem si chyby, kterých se občas dopouštím. Bude se mi tak lépe odolávat nátlaku okolí, které se nás snaží nastrčit tam, kde se to právě jemu zdá správné. Naštěstí u nás není pozdě, teprvne "začínáme". Trochu se obávám školy, přístupu pedagogů a jejich ochoty spolupracovat s rodiči, i když je to ještě daleko...
Jana
 Příspěvky 110 z 20 [Dalších 10 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.