| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Chvála drilování

 Příspěvky 110 z 283 [Dalších 273 >>]
Linda
  • 
13.7.2006 12:27:56
No já jsem vystudovala pravda jen "nealternativní" SŠ, ale metody jako diskuse, vyjadřování názoru a učení přitažlivou formou znám a zažila jsem taky.

"Konecne sa citim tak, ze mozem skumat rozne javy, mozem sama vyhladavat informacie a uplatnovat ich vo vyucovani aj v zivote. Zvlast ma bavi, ze na vacsine projektov nemame stanovenu presnu temu, ale mozme si ju sami vybrat."
Pro Tebe toto znamená, že konečně můžeš něco, co jsi dřív nemohla. Ale uznej, že je plno lidí, a určitě máš i takové spolužáky, pro které znamená MOCI=NEMUSET: tedy nikdo je nenutí si informace vyhledávat v takové šíři jako to Ty sama děláš dobrovolně, když si můžou sami zvolit téma projektu, s největší pravděpodobností nezvolí téma nejzajímavější, ale NEJLEHČÍ.
L+2
  • 
10.7.2006 16:30:16
Milado, mas pravdu. Je to generalizace. A je mnoho deti, ktere jsou jine.
Ale, zkus se namatkove zeptat nekolika deti, proc se uci - vetsina ti pravdepodobne odpovi - "aby mely lepsi znamku na vysvedceni" ..... Uprime receno, zazila jsem i spoustu rodicu, kteri by pro zlepseni "znamky" sveho ditete take udelali cokoliv, jenom ne zlepsit vedomosti. Ja osobne si myslim, ze "znamkovani" je velmi nestastny zpusob jak motivovat deti k uceni.
Milada.
10.7.2006 16:22:39
Lido,

to je zase pekna generalizace :-)

L+2
  • 
10.7.2006 16:11:11
No jo, Kackooooo,
to jsi ale prave narazila na ten problem. Deti se v soucasne dobe v Cechach uci proto, aby mely lepsi znamku. Ne proto, aby neco umely. Takze, pokud je cilem lepsi znamka, tak deti delaji vse proto, aby lepsi znamku dosahly, a samozrejeme, pokud jde neco lehce (opisovanim), tak proc by to delaly slozite (ucenim), ze. To je zcela normalni chovani. Az hlavnim cilem bude "neco umet" a ne znamka, tak pak to bude treba vypadat jinak - a nebude se mozna ani opisovat.
sarka, 31 let,1 dite,
  • 
10.7.2006 14:03:22
Plně souhlasím s článkem. U svých příbuzných, kteří mají děti školou povinné, vidím, jak málo dnešní děti znají. Zeptat se jich na nějaké základní věci (např. Smetana, Shakespeare, Krkonoše) bývá mnohdy zbytečné - proč by to měli znát, když to stejně najdou na internetu. Napsat aspoň 3 věty bez pravopisné chyby - malý zázrak. Nás ve škole nijak nešetřili, v některých předmětech jsme museli opravdu drilovat (ono např.cizí jazyk se jinak stěží naučíte) a taky dokázat, že učivo chápeme a umíme ho dokončit. Někdy to bylo krušné, ale zrovna na ty nejpřísnější učitele, kteří po nás chtěli nejvíc znalostí dnes vzpomínám s vděkem.
Líza
4.7.2006 13:48:07
Souhlas. Ještě mě k tomu ale napadá, kolik Pažoutů a Horáčků by se při hodinách chovalo lépe, kdyby je učení bavilo - třeba proto, že by to nebyl telefonní seznam... čímž se dostáváme do uzavřeného kruhu :-DDD
Irena, mimi + batole
  • 
4.7.2006 13:39:44

Je pohodlnější dát žákům naučit se nazpamět telefonní seznam, než se snažit učit je myslet. Na druhou stranu je rozdíl učit na výběrovém gymnáziu, kde se předpokládá určitá úroveň studentů a při výuce se lze soustředit na problém, a na základce, kde učitel musí dávat pozor, aby při hodině Pažout nevypadl z okna nebo Horáček si nerozbil hlavu.
Jana Š
  • 
4.7.2006 10:28:24
Škoda že někdo nezareagoval raději na obsah toho, co jsem napsala. Ale řekla bych, že to je právě příznačné i pro to, čeho se tato diskuze (i diskuse, pokud dáváte přednost tradici, ale spisovné je obojí) týká - pro naše školství a vzdělávací systém a pro naši kulturu vůbec. Vždy se najde velká skupina těch, kteří se zaměří především na formu - a vyžadují spisovnost, faktografickou vzdělanost (tj. sumu znalostí, např. kdo byl J.K. Tyl nebo jaký stát se nachází na území bývalé Mezopotámie, bez jakéhokoliv smyslu nebo cíle). Ale k tomu jazyku: napsala to už Jena - český jazyk není jakýsi monolit, ale je to živoucí a neustále se vyvíjející útvar, který má spoustu různých forem, a spisovná čeština je pouze jednou z nich. A tak i češtináři mohou v soukromém životě používat (nespisovnou) obecnou češtinu nebo nářečí. Ano, uznávám, psaná čeština by měla mít spíše formu spisovnou, ale když například píšu mail kamarádce, taky použiju obecnou češtinu. Toto jsem považovala spíš za neformální diskuzi, a tak jsem volila formu mluvenou, tedy obecnou češtinu. Myslím, že schopnost používat jazyk se pozná podle toho, jak se člověk dokáže vyjadřovat v daném kontextu a situaci, a ne podle toho, že neustále mluví spisovně. Se studenty v hodinách mluvím spisovně, pokud mě ale pozvou do hospody, tak samozřejmě používám mluvený jazyk, tedy nejspíše obecnou češtinu. A pokud bys vyžadovala přísnou spisovnost psané češtiny, musela bys odepsat velkou část moderní české literatury. Možná jsem udělala chybu, nevím, ale spousta lidí se tady vyjadřuje hovorovou nebo obecnou češtinou, a já bych měla psát výhradně spisovně jen proto, že jsem češtinářka? Jak vidíš, umím to a pravopis, gramatika ani stylistika mi nedělají problémy, ale nikdy by mě nenapadlo někomu tady vytýkat, že nepíše spisovně nebo že dělá pravopisné chyby.
4.7.2006 0:13:19
Hele, Milado, tu větu jsem schválně přepisovala, abych tam to slovo "zpravidla" vměstnala :))

Ale není to u vás spíš než doučování něco jako "rozšíření" výuky či něco na ten způsob?

Milada.
3.7.2006 23:36:26
Ivule,

jeste, ze tam mas to slovo "zpravidla" :-) Platim svymu synovi doucovani z AJ od lonskeho zari a to presto, ze AJ zacal mit ve skole az prave od zari - cili jsem vubec nevedela, zda to nahnuty mit bude ci ne:-) Ovsem, vedela jsem, ze uroven anglictiny na nasi skole je mizerna a syn ma navic (dostal se do jazykovky, ale nechtel tam, zustal tedy na skole s mizernou anglictinou).

Ted, po roce chozeni na tuto anglictinu je jasne, ze to mu dava nejvic ze vseho, co kdy kde anglicky ucil a syn si na to hlavne prisel sam (na dalsi krouzek anglictiny uz chodit odmita, vidi, ze tam ty penize jdou do ztracena, bo tam je nejlepsi ze vsech a nemusi hnout prstem).

Pristi rok tedy na toto doucovani bude chodit opet, ostatne prosil pi. ucku, aby tam mohl dokonce o prazdninach, tak mozna zacne uz v srpnu :-)
A samozrejme, ze latka se tam probira od zakladu, nebot syn je zacatecnik, prestoze na anglinu chodi formou ruznych krouzku jiz od skolky.
 Příspěvky 110 z 283 [Dalších 273 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.