| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Výuka jazyků na základních školách

 Příspěvky 110 z 29 [Dalších 19 >>]
Milada.
4.9.2005 19:21:28
Moniko,

ja vyzkum delat nemusim, osobne mi je zcela jasne, jaka je vyuka na ZS. Ze zcela bezne tridy mame najednou tridu s RVJ, hahaha. Takze vcera jsem se synem byla prvne na soukromem doucovani a jeste bude chodit na krouzek AJ. Celkem neverim tomu, ze trida s RVJ bude k necemu. Kdyby ten muj bobanek chtel jit na skolu, kam prijat byl, a kde uci rodili mluvci, tak verim tomu, ze nic dalsiho bych platit nemusela.
Monika Zbořilová
  • 
4.9.2005 17:53:58
Mám velmi špatné zkušenosti. Mám jedno dítě a jsem přesvědčená o tom, že se musíme o vzdělání dítěte ve výuce anglického postarat sami, jinak nebude ze základní školy vědět nic.Platíme soukromou výuku. V České republice chybí učitelé s dobrou znalostí jazyka a schopností jej vyučovat!Udělejte na toto téma výzkum a uvidíte výsledky!
Lucie, dve deti
  • 
18.5.2005 16:18:31
Zdravim vsechny diskutujici rodice i ucitele,
toto tema me velmi zajima, protoze mam dceru v prvni tride a rozhodujeme se s manzelem, zda ji dat ci nedat na jazykovou skolu od 3. tridy. (Ucila se AJ jiz ve skolce formou krouzku a nyni chodi dvakrat tydne na hodinu AJ po vyucovani.) Je vyuka jazyku na "jazykovkach" kvalitnejsi? Co byste poradili?
Diky, Lucie
Radka
  • 
15.5.2005 16:15:25
Naprosto souhlasím, já mám i 27 dětí v jedné třídě. To nevadí, že od 24 se mají dělit. To se běžně nedodržuje, poněvadž, jak je nám neustále předesíláno, na to nejsou peníze! A to máme třídy s rozšířenou výukou jazyků!!! R.
Majka, dvě děti
  • 
13.12.2004 23:07:42
Ahoj Milado,
je moc pozdě a já bych měla zítra vstávat do školy (svojí). Takže času moc nemám. Jenom Ti poradím (možná už pozdě, nevím, ve které třídě je Tvůj syn) - podle mne nejlepší je jazykovka od 3.třídy. Já si nadávám kudy chodím, že Zuzka v jazykovce není. Její výuka (v běžné ZŚ) mi naštěstí nepřipadá tak hrozná - je ve 4. třídě a probírá toho víc, než si já troufnu se svými páťáky (a to nemluvím o tom, že já v 5. třídě učím z té samé učebnice jako má ona ve 4. třídě). Jak to bude pokračovat dál, jsem zvědavá.
Moje osobní zkušenost se vzděláváním té zvěře je natolik hrozná, že se nedivím častým změnám učitelů (nevím, ale řekla bych, že v jazycích je frekvence změn nejčastější).
Ráda si s Tebou časem popovídám, teď jdu spát.

Majka
Milada.
12.12.2004 11:18:13
Ahoj Majko,

Tvuj prispevek mne hodne zaujal, precetla jsem si i to, co jsi psala pred rokem.

Muj syn zacinal s AJ tak, jako Tva dcera, tj. ve skolce. V prvni tride chodil krouzek AJ, nyni je ve druhe, opet chodi na krouzek. Kazdy rok mel jinou lektorku, ted ma tedy treti.
Obavam se velice, ze az mu AJ zacne ve skole, bude to katastrofa, prave kvuli tomu, co pises.
Neco jsem o tom napsala nedavno zde: http://www.rodina.cz/scripts/diskuse/prisp.asp?id=1430760

Cekam, ze dostane nejakou predelanou ucitelku RJ, ucebnice, ktere maji ve 3, 4 a 5 tride neproberou, mezi tim se jim ucitelky treba 3x zmeni a v 6 tride zacnou stavet na necem, co v zivote nevidel.

Po 2,5 letech vyuky AJ muj syn neni schopen vytvorit zcela jednoduche vety. Tape /zde kopiruji Tvuj prispevek/ i v tech "I", "have", "name". Za to uz 3x probiral barvy, cleny rodiny, jidlo, zeleninu a ovoce. Uff. Zkousim a vysvetluji neustale, ale fakticky nevim..to chodi i na dilny v anglictine, ted maji treba Happy English Christmas - ma tam (jako loni) byt i Father Christmas :-))
Proste si pripadam temer jako v dobe, kdy jsem AJ studovala ja! :-(( na stredni skole.

Zvazuji doucovani (konverzaci) uz ted, v druhe tride ZS (a vazne nevim, jaky sem dat smailik).

Majko, mas nejaky napad, co s detma delat vic, nebo mam vazne zaridit to doucovani? Samozrejme, ze i v tom krouzku jsou nektere deti, ktere vyuku narusuji, ostatne o svem diteti s ADHD si nedelam iluze, ze je vzdy hodny jako beranek.

Milada
Majka, 10letá dcera a 6letý syn
  • 
11.12.2004 23:44:13
Před rokem jsem se ocitla v roli kritika učitelů jazyků, protože jsem doučovala tři dyslektické děti (viz můj příspěvek: Zprostředkované zkušenosti). Letos si musím sypat popel na hlavu, protože jsem se tím nepochybně kritizovaným učitelem stala já. Nějak se to tak semlelo, že jsem kývla na nabídku (a dávno vím, že vražednou) učit Aj na 2. stupni ZŚ. I my máme haldu integrovaných dětí, které mají tzv. individuální plán - ale zkuste to ve třídě dodržovat. V každé třídě (a učím 6 ročníků - žádné paralelky, prostě od 4. do 9. třídy) mám několik dyslektiků a několik zlobivců, kteří už mají třídní důtky, dvojky z chování a leccos jiného, ale neplatí na ně nic a na mne oni naopak zkouší všechno. Tito žáci opravdu strašně zdržují výuku, v hodinách především krotím dravou zvěř a občas učím. Mají špatné základy, protože se jim pořád mění učitelé (např. 7. třídy tvrdí, že měli zatím asi 7 učitelů za 3 roky angličtiny...), děti nejsou příliš rozdělené podle vědomostí a taky chuti pracovat. Je to strašně těžké donutit je, aby vůbec vnímali, co říkám, aby pořád nežvanili - potom se totiž při testech a prověrkách strašně diví, že tohle jsme přece nebrali!
Samostatnou kapitolou jsou učebnice. Kdo máte zkušenost s řadou Project 1 - 3, jistě mi dáte za pravdu, že to není žádná radost. Hlavně pro rodiče, kteří většinou nejsou schopni dětem pomoci, protože se v učebnici nezorientují (články, zadání cvičení a i gramatika jsou v angličtině). Tyto učebnice používám spíše jako vodítko a dětem vše vysvětluji po svém a s pomocí na internetu vyhledaných článků. Je to ovšem práce navíc, kterou nikdo - ani děti - neocení.

Ráda bych totuo cestou požádala rodiče, aby k nám učitelům zkusili být tolerantní. Věřím, že většina z nás dělá co může a je to většinou nadlidské úsilí. Stane se, že na některé žáky (a třeba jsou to zrovna vaše děti) jsme nechtíc přísnější nebo nespravedliví, ale kdyby to jen trochu šlo, rádi bychom věci změnili. Sama nevím, kde hledat pomoc - v penězích? V tom, aby se díky malému počtu paradoxně nezvětšovaly třídy? proč by nemohlo být ve třídě 15 dětí místo 25?

Páni poslanci, nebo kdo - co takhle přispět ze svých platů na to, aby naše školství k něčemu bylo a neodcházeli z něj učitelé, kteří by třeba chtěli děti něco naučit, ale vzhledem k těmto podmínkám už to raději vzdají?

Nic nového, viďte. Ale před rokem jsem byla jen rodič, teď jsem i na druhé straně barikády a je to moc poučné, to mi věřte.

Majka

Eda
  • 
9.11.2003 21:31:12
Nevim, ja mám doma takový exemplaře dva.

Syn 9 let.
Mimo češtiny slovensky, německy. s vysvečením z příslušné země. K tomu plynule anglicky.Už před rokem byl sám cizinec v táboře ve Francii pouze s francouzkými dětmi. No a umí dobře číst rusky.

Dcera 5 let. Mmluvi slovensky, německy a anglicky. Ve škole se učí i francouzky. Chodila do americké školky. Navic chodí i do české školy.

U nás je úplně jedno v jaké reči je pohádka.
6.11.2003 23:07:07
mam dve deti ve skole, dalsi jde pristi rok
a musim priznat ze jsem nasim statnim skolstvim zklaman. asi vse vychazi z toho ze to je statni podnik a je to "zadarmo"
www.libinst.cz/kapitola6.php3

skolstvi a vyuka anglictny mi pripada znacne neefektivni!!!


palo
studentka
  • 
6.11.2003 12:39:03
Chodim na osmiletej gympl a prvni ctyri roky mame jen jeden jazyk!!!to je uhozeny,jo a taky jsme se mohli vybrat jen z anglictiny a nemciny,rustina nebo francouzstina je az na vyssim gymplu,nase profesorka na anglictinu je ze slovenska a za minuleho rezimu ucila rustinu,ted uci anglictinu,myslite ze se muzeme naucit dobre mluvit???
 Příspěvky 110 z 29 [Dalších 19 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.