| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Přešlapy

 Příspěvky 14 z 4 
Mikulášova babička
18.2.2003 20:45:34
Tak nejak. Taky nevim o feministce, ktera by tvrdila, ze zenstvi samo o sobe je neco blbeho.
17.2.2003 22:00:12
Ja si myslim,ze Katka pise tento clanek hodne z pohledu cloveka zijiciho v Kanade.Ja uz tu budu bydlet rok a je to presne tak.Zeny se snazi ne vyrovnavat ale dominovat nad muzi.Zacalo to asi tim vyrovnavanim se a ted to trochu prehnaly.Vzdy mne dost zarazi kdyz vidim zenu ridit kamion nebo pracovat na silnicich nebo stavbach.Pak jsem se setkala s muzi jako uciteli v materske skolce.Co se tyce domacnosti ,tak tu muzi perou vari proste se podileji i na techto vecech a vsem to prijde prirozene.Je to uplne neco jineho nez co znam z domova.Ja jsem pro rovnopravnost,at si opravdu kazdy vybere co mu vyhovuje,mel by k tomu mit i podminky.Ja jen vim,ze bych kamion ridit nesla.
17.2.2003 11:07:12
Milá Terezo,
nemyslím si, že zrovna tohle by měla pisatelka článku na mysli. Ale když to tak vezmete - projděte si "časopisy pro ženy". Teď to nemyslím jako útok na ženy - já si je prostě tak nějak všechny prošel, protože mi nebylo jasné, proč musí být "časopis pro ženy". Pokud je "časopis pro muže", většinou jsou v něm nahé slečny a závodní auta (taky určitý stereotyp, že?). Ale v časopisech pro ženy jsem bez výjimky nacházel:
1) recepty
2) návody na odtučňovací kůry
3) recenze na čistící prostředky
4) nápady na vybavení bytu vázami, květinami...
5) křížovky.

Když vezmu jako fakt, že většinou v redakci těchto časopisů jsou ženy - co si musí myslet muž, když se do takových časopisů podívá?
Žena je prostě jiná než muž. Není ani lepší, ani horší - je jiná. A právě proto je spojení muže a ženy tím ideálním, co může nastat, protože se muž a žena doplňují. Málokdy najdeme muže, který se ude rozplývat nad dokonale uháčkovanou dečkou a málokterá žena se ráda hrabe v autě (i když takové jsou, samozřejmě). Díky tomu, že v domácnosti s dětmi jsou oba, tak se jejich vliv projevuje jako vliv jedné kompletní osobnosti.
A k těm ženám v reklamách - já třeba nad dokonale čistou záchodovou mísou jásám taky, protože tahle práce je v naší rodině na mě. A jsem rád, když se dá vyčistit s co nejmenší námahou.
A ještě něco - co muž, který v reklamě myje okna, čístí trouby a podobně? I v tomto se trochu blýská na lepší časy - i když ten muž je spíš podle vzhledu politování chudák.
Tereza
  • 
17.2.2003 10:47:23
Nemyslím si, že se musíme bát feministických přešlapů. To, že celý život žijeme v prostředí "promužském" způsobuje, že jakékoliv náznaky sesazování z jejich trůnů vnímáme jako nepatřičné. Proto se stane, že Vám vadí reklamy, kde muži vyznívají jako hlupáci. Ale nepozastavíte se nad reklamami, kde jsou ženy zobrazovány jako jednoduché bytosti, které uspokojí čisté WC, polévka bez žmolků a načesaná hlava. Zkrátka příliš dlouho žijeme ve stereotypu, v němž jsou ženy stále II. kategorií. Myslím, že na poli zrovnoprávnění žen je stále ještě velký kus práce před námi. A nemám pocit, že bych vyžadováním stejných podmínek např. v odměňování či zvýšení prestiže prací v domácnosti či péče o děti přicházela o své ženství.
 Příspěvky 14 z 4 

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.