| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Co je vlastně alternativní mateřská škola

 Příspěvky 12 z 2 
  • 
21.10.2001 11:55:05
Souhlasím s názorem p. Kaipra, mám bohužel velmi špatné zkušenosti s předškolním zařízením v Praze 10. Syn je emocionálnější a méně šikovnější při oblékání,a to p. tzv.učitelku dovádí k šílenství. Když nedejbože začne plakat nebo se vztekat, to už neví co má dělat. Výsledek je šikana. Nedovolí mu malovat, nedá bonbon když odchází za školky, v šatně na mne vykřikuje, že toto chování nebude tolerovat, mám mu domluvit apod. nesmysly.
Požádala jsem o zásah pedagogickou poradnu,byla mi přislíbena pomoc,budu si písemně stěžovat p. ředitelce a budu se snažit podnikat kroky, aby syn nebyl touto p. učitelkou šikanován. Ale zároveň hledám pro syna vstřícnější školku třeba i soukromou neboť po pravdě řečeno, ve velkou nápravu nevěřím.
I toto je tzv. výchova v mateřské školce v Podléškové ul. v Praze 10.
  • 
12.1.2000 2:19:22
Úroveň našich školek je sice tímto článkem hodnocena jako velmi dobrá, ale po vlastních zkušenostech s hledáním školky v nejbližím okolí jsem velmi skeptický. Je nutné uvážit, že není velký problém vidět podle prezentací výsledků ty dobré školky, ale jsou tu tyto úskalí:

1. pozor na to, že to kolikrát je práce jen menší části pedag.sboru, nebo dokonce jen jedné učitelky, která svou aktivitou kolikrát "kryje" velmi nealternativní a netvůrčí práci ostatních

2. "hustota" dobrých školek je velmi nedostatečná. Je to dáno obecnou vzdělanostní strukturou v určitém regionu, která v podstatě určuje požadavky rodičů na mateřskou školu a z druhé strany úrovní stř.pedag.škol, která určuje podíl absolventek které chtějí a dovedou "alternativně" působit.

3. Není problém vidět dobré MŠ, ale nikdo důrazně neřeší situaci těch špatných. To je bohužel typické v celém českém školství a zdravotnictví. Za dveřmi sice už čekají někdy i velmi slibní absolventi, ale místa zabírají lidé, kteří by podle výsledků už dávno měli dělat něco jiného. Ovšem mladí si práci nějak najdou, umějí jazyky a tak, ale "předrevoluční" kádry by práci sháněly jen těžko, že.

Řekl bych, že regionální rozdíly mají dokonce tendenci se dále zvětšovat, protože tam, kde je "všechno špatně", je úroveň, která je v dobrém regionu běžná, těžko prosaditelnou revolucí, zatímco v "dobrém" regionu nutí velký podíl dobrých školek ty zaostávající ke změně, protože jinak nebudou mít děti.

Abych to ilustroval: Setkal jsem se se školkou, ze které dítě prostě odešlo samo domů, aniž o tom učitelky věděly. Když matka pro dítě přišla, sice se divila, ale dítě naštěstí dorazilo domů v pořádku, takže se "nic nestalo" a dál už se to dává jen jako příhoda a po česku se nadává. Řekli byste si, že taková školka je buď odsouzena k zániku, nebo aspoň k výměně ředitelky nebo učitelky. Omyl. Neexistuje žádný tlak, který by k tomu vedl. Zánik nebo změna školky je možný jen tam, kde je alternativa - a v mnoha místech prostě není reálné, aby se po jistou dobu uživily školky dvě a bylo možné mezi nimi vybírat. Takže dokud se v takové školce doopravdy nestane něco průměrnou toleranci přesahujícího nebo bohužel tragického, nezmění se nic.
 Příspěvky 12 z 2 

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.