| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Klasická třídní schůzka, nebo konzultační hodiny?

 Příspěvky 19 z 9 
Dáša,4kluci
  • 
23.1.2001 1:17:54
Na uvod snad jen tolik,ze situace v nasem zdravotnictvi(viz.diskuze Kde rodit)mi napadne v mnohem pripomina sit.ve skolstvi.Cim to asi bude...
Muj nejstarsi syn mel to stesti,ze pred vstupem do skoly,se v nasem meste otevrela prvni svobodna trida s waldorfsk.prvky.Nebudu zde popisovat hlavni myslenky tohoto ped.smeru,jen konstatuji,ze takto pojata a praktikovana vyuka,splnovala nase predstavy o skole.(syn chodil do skoly velmi rad,mensi pocet deti ve tride,slovni hodnoceni,dobra komunikace se skolou i ostatnimi rodici, vcetne mimoskol.setkavani se vsech atd.)Nejvice si vsak cenim otevrenosti a klidneho reseni veci mene prijemnych,nebo jen takovych na ktere jsem mela jiny nazor.Bohuzel ,shodou mnoha okolnosti, vyuka po dokonceni tretiho rocniku nemohla pokracovat a tak syn nastoupil do ctvrte tr.klas.zakl.skoly.Z te doby mam v sobe pocit horkosti a bezmoci.Ac jsme s ostatnimi rodici vyvinuli obrovske usili,bohuzel,urednika,toho vsevedouciho a mocneho simla v nasem skolstvi,jsme nepremohli.Hodiny a hodiny vysvetlovani,jednani,proseb a zadosti,bohuzel vyznelo do prazdna.Mne samotnou naprosto odboural vyrok red.skolskeho uradu,ktery po trech letech vyuky,(kterou velmi casto kontroloval)konstatoval,ze v dnesni dobe,kdy rodice na sve deti nemaji cas,si nemuze vzit na svedomi pokracovani teto tridy,ktera klade na spolupraci rod.a skoly velke naroky.Jsme pry vyjimkou,ale....a znovu do kola.Dodnes nevim o co nebo koho vlastne tehdy slo,ale o nase deti zrejme ne.
Syn s prechodem do ctvrte tridy(jak mne vsichni strasili)nemel zadne problemy.Jediny zadrhel,nasi spanile jizdy na druhem stupni,je nadrazenost nekterych vyuc.,ponizovani zaku a dalsich spestreni skolnich let.Spise mam z nekterych vyucujicich pocit,ze zaky povazuji za sve protivniky,se kterymi je vhodne poradne zatocit.Chapu,ze mit pred sebou kazdy den 25pubertaku neni zadny med,ale na druhou stranu oni ti pubertaci dokazi vycitit a hlavne plne respektovat opravdovou osobnost bez mrknuti oka.To co pise Iva,je bohuzel hola skutecnost a ve vsem ji davam za pravdu.Mam pocit,ze se hned tak neco v nasem skolstvi nepohne.Proto drzim peste a moc fandim kazdemu z ucitelu,ktery ma odvahu a snahu alespon trochu vybocit ze zajetych koleji(vzdyt ty jsou prece tak osvedcene a obavam se,ze pro mnohe i pohodlne)
PS.V ramci povinne cetby,jsme cetli napr.Robinsonku od Marie Majerove.Co k tomu dodat.
Petr, dva kluci
  • 
15.1.2001 19:55:18
Mila Daso,
Vase zkusenost me (a urcite nejen me) velmi zajima. Dost me tohle tema bere. Jsem zvedav na Vase cerstve postrehy.
  • 
13.1.2001 9:30:37
Na škole (ZŠ), kde jsem učila, byly vždycky na začátku roku klasické třídní schůzky ve třídě (nezdá se vám podivné, že novou třídní přišlo omrknout pouze OSM rodičů? - že by ten zájem rodičů o to, jak si děti ve škole vedou nebyl tak rozšířeným jevem...?), potom vždycky po čtvrtletích konzultační hodiny, kdy rodiče chodili do kabinetu. Ale i mezitím když někdo přišel nebo zavolal, tak ho samozřejmě nikdo nevyhodil.

To, jak to ve školách vypadá, je strašně rozdílné podle učitele.
Mě třeba deptalo, že skupiny při výuce jazyků se můžou dělit až od 26 dětí, a učte jazyk, když tam máte 20-24 dětí. Mluvila jsem o tom s vedením asi pětkrát, že to o ničem není, jenomže - na další jazykáře nejsou prachy. A když by se rozdělily skupiny, byli by potřeba další lidi.

Nebo - učitelky v třídách s malými dětmi měly hrací koberce, čassto lavice do kruhu, a myslím, že měly svou práci rády a snažily se ji dělat zajímavě. Učitelkám z druhého stupně se ale zdálo, že jsou padlé na hlavu a moc to žerou.
U těch malých se myslím víc šíří, že se mohou učit i hraním, vštší problém bude u těch zasloužilých "odbornic" (tím nezpochybˇnuju jejich kvality, spíš přístup).
Shodou okolností jsem byla posazena do fyzicko-matematického kabinetu, a když jsem to poslouchala - "on je úplně blbej, neví ani, jaký součásti má transformátor...(případně jiné mě naprosto neznámé zařízení), měla jsem z toho trochu podivný pocit.

Abych jenom nekritizovala, řešení mě napadlo, je ale z říše nerealizovatelných plánů.
Třídy by musely mít tak kolem 15 dětí (s tím, kolik je teď různých poruch učení a chování, jich víc není únosných), byl by tam koberec, knihovna, a vůbec by to vypadalo víc, jako pokoj. V těch holých neútulných haluznách se děti chovají, jako by jim tam nic nepatřilo a je jedno, když se něco zničí, protože tam stejně nic hezkého není. A daleko víc zodpovědnosti za to, co dělají a co se naučí. Ne víc úkolů, ale dát jim pocítit, že když se nepřipraví, bude jim to chybět a nebudou se moct účastnit dění ve třídě.
Bylo by to ještě na dlouhé psaní, ale škoda hlavně je, že se nejspíš hned tak něco nezmění.
Staré učitelky jsou zajeté, jak to dělaly vždycky (přestavte si lavice na skupinovou práci - jste normální, vždyť budou opisovat!!) a mladých jde učit málo, kvůli penězpm a podmínkám, v jakých se to učení odehrává.
Dáša,4kluci
  • 
12.1.2001 15:19:25
Milý Petře,
díky za těch pár smysluolných slov. Po včerejších schůzkách(3,4,8tř.),jsem tu depku ještě nerozchodila. Napíši víc,až vychladnu. D.
Petr, dva synové
  • 
12.1.2001 9:13:36
Pokoušejte se a nevzdejte to. Škola nám má být nápomocná ve výchově a vzdělávání našich dětí, ne nám je na na devět let uzmout, jako se za císaře pána odváděli mládenci na haličskou frontu. Máme právo vědět o všem, co se ve škole děje, máme právo být pravidelně informováni o tom, jak naše dítě postupuje, jak zvláddá požadavky, které na něj škola klade. Máme s učiteli hovořit o tom, jak se naše dítě ve škole cítí, co bychom si my jako rodiče představovali. Trvejte na důstojném a pravidelném podávání zpráv o svých dětech. Založte sdružení rodičů, nechte se nominovat do rady školy. Držím vám palce.
Dáša,4kluci
  • 
8.1.2001 23:36:15
Musím jen souhlasit.Myslím,že možnost předem domluvené schůzky,by uvítala většina rodičů.A to nejen z důvodů prakt.,jak je tomu v mém případě.
Eva, učitelka
  • 
8.1.2001 14:57:05
Zatím zde zazněly pouze názory maminek. Já stojím takříkajíc na druhé straně barikády a musím všem říct, že vítám raději třídní schůzky než konzultační hodiny. (Na naší škole je obojí - aktivy i konz. hodiny.) Schůzka se totiž většinou svolává kvůli nějakému problému (např. škola v přírodě), a já danou věc osvětluji pouze jednou (pokud rodiče chodí včas, což se stává málokdy). O vypsaných konzultačních hodinách přijdou stejně jenom rodiče bezproblémových žáků a ti tam pak sedí a čekají, že k nim budu promlouvat půl hodiny, vždyť si na mě udělaličas. Ale já řeknu vše ve dvou větách - vždyť jsou přece bezproblémový. Vůbec nejlepším řešením je podle mě domluvit si schůzku, mám-li já nebo rodič nějaký problém.
Dáša,4 synové
  • 
22.11.2000 14:25:43
Díky za úvodní článek.Bohužel marně volám po konz. hodinách již několik let.Opravdový horor nastává vpřípadě několika tř. schůzek během jednoho odpoledne,synové navštěvují 3,4 a 8tř. Všichni asi známe ty nekonečné řady před kabinetem či třídou.Je to ponižující a v daném čase nezvládnutelné. Již brzy se mohu znovu těšit na toto deprimující odpoledne, tak se alespoň opět pokusím prolomit ledy.
lucie
  • 
16.11.2000 18:51:33
Souhlasím naprosto s tímto článkem. Máme dvouměsíčního prvňáka a jsem ze ZŠ nešťastná. Kasárenské metody personálu (ne však všech učitelů), sprostě mluvící děti, sekýrování dětí. Čeká mě první tř. schůzka, takže požadavek na konzultační hodiny určitě vznesu - co se dozvím Vám zase napíšu.
 Příspěvky 19 z 9 

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.