Jak by měla prevence a osvěta vypadat ?
Ahoj všichni,
když jsme se shodli na tom, že prevence a osvěta zejména u mladistvích by měla být na prvním místě, začala jsem se zabývat otázkou, jak by to asi mělo vypadat a co si třeba já pod tímto pojmem představuji. Zjistila jsem, že nevím.
Pominula jsem v této problematice funkci rodiny a pokusila jsem se to hodit na školu a zjistila jsem, že také nevím, co by měla pro to přesně škola udělat.
Nakonec mě napadlo, že třeba my jsme se v občanské nauce (existuje to ještě?) dost často dost nudili, byl to takový předmět pro předmět, tak jsem si řekla, že bych třeba jako učitel nechala žáky (mluvím o věku do 9. třídy), aby si zjistili přesně ty věci, o nichž jsme se tady bavili, jako třeba :
Najděte si inzeráty, ať víte, kdo Vás teď s Vaší kvalifikací (ukončená povinná školní docházka) zaměstná. Napište si na firmy žádost o práci.
Zajděte si na úřad práce a vytvořte seznam míst, na nichž by Vás zaměstnali.
Kolik byste dostali jako nástupní plat?
Kolik potřebujete na jídlo, dopravu do zaměstnání, nájem, apod.
Vypočítejte , jak dlouho a kolik musíte vydělávat, abyste dostali půjčku na byt.
Zjistěte ceny garsonky ke koupi či k pronájmu.
Zjistěte podmínky úvěrů či možnosti využívání stavebních spoření.
Zajděte si na sociálku a zjistěte si, na jaké sociální podpory byste měli nárok jako - svobodná matka, nedostatečně zabezpečený manželský pár s dítětem, manželka (s dítětem) muže na vojně apod.
Mohla by to být colkově náročná týmová práce a procvičili by si tím i matematiku a když by si to celkově převedli na určitou modelovou situaci (každý sám na sebe), třeba by jim aspoň na chvilku něco došlo, minimálně to, že to není jen o tom, že se to vždycky nějak zařídí a to malé se vyklepe ani nevíte jak ... .
Co napadá Vás ? Jsou mé nápady naiví ? Možná by mě pedagogové vyvedli z omylu a řekli, že něco podobného dělají nebo třeba že jsem co se týče myšlení dnešních teenagerů "mimo mísu".
Díky za nápady a postřehy. Jana
Odpovědět