28.11.2003 14:12:27 Šárka, syn skoro 13 let
Re: Motivace k učení
Blanko,
nechci shazovat učitele (oni to fakt s některými dětmi nemají lehké), ale nejlepší by bylo, kdybychom se dokázali k poznámkám postavit tak, jako manžel mé známé:
V druhé třídě hned v září přinesl Hynek poznámku "Ve škole nedává pozor". Jeho tatínek pod to připsal "Doma nejí mrkev". A další poznámky v daném školním roce už nebyly.
A ještě k té motivaci: Vím, že když kluky něco zaujme, tak si to na jedno poslechnutí či podívání vryjou do mozečku velmi dokonale. Ale řeči o tom, co by měli / neměli, a proč by měli / neměli, jsou úplně zbytečné (aspoň u nás, pročež moc neřečním - tedy pokud nevypěním, to mám pak řečí mraky:::)).
A to, co se učí ve třetí třídě, asi moc zajímavé pro ně není - copak někomu mohou připadat vyjmenovaná slova přitažlivá??? Takže pokud učitel není genius (a těch je mezi učiteli stejně málo, jako v kterémkoli jiném vzorku populace), aby takové učivo oživil, neni se co divit, že pozorování mouchy na stropě či kapek deště stékajících po okně poskytne takovému mladému muži ve třetí třídě daleko intenzivnější intelektuální zážitek než doplňování i/y.
Musíme mít pro ně pochopení, oni pak díky svým (ve škole neoceňovaným) vlastnostem a schopnostem třeba něco vynaleznou nebo objeví (nebo aspoň budou třeba umět opravit to, co už existuje::)).
Odpovědět