26.1.2022 21:41:06 Delete
Re: ad soutěž ve škole, výchově...
Přečtu si, až budu mít chvilku, teď musím ještě trošku pracovat. Děkuju.
Nevím, co se dočtu, takže to, co teď napíšu, je čistě můj postoj.
Pro někoho možná paradoxně já mám soutěže ráda, ráda jsem závodila ve sportu (běh, šplh, biatlon, sportovní střelba, agility, florbal), účastnila se matematických soutěží, nyní jich řadu na škole organizuju.
Ale všechno to má společného jmenovatele. Účastníci všeho výše zmíněného se jich účastní dobrovolně a užívají v nich to, v čem se cítí silní. Stejně jako já se coby desetiletá mladší žákyně radostně postavila čtrnáctiletým starším žákům na střelnici, protože jsem věděla, že mi to jde. A nevadilo mi pak ani nevyhrát, probudilo to snahu být příště lepší.
U soutěží ve výuce je problém v tom, že ty děti většinou nemají možnost se neúčastnit a tedy opakovaně (každý den) nezažívat prohru, neúspěch, bez vidiny, že to někdy bude jinak. A to bez ohledu na to, že ti, co potřebují nejvíce procvičovat, stráví nejvíce času v pasivní pozici pozorovatele. To už by jím víc dal "nudný" sloupeček příkladů jen pro ně (nudný v uvozovkách, protože mnohým dětem sloupečky vůbec nevadí, když nejsou hlavní náplní hodin a není to furt).
Odpovědět