18.9.2021 19:17:50 Delete
Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu?
"neovlivníme to nikdo"
Nejen, že jsem ovlivnila, ale vlastně jsem o tom u nás rozhodovala. Jednoduše proto, že mě to zajímalo a ovlivnit jsem to chtěla. Na to člověk nepotřebuje funkci, ale vizi a přehled.
"Hlavní předměty vynechám, tam je to asi jasné."
Jasné to moc není, v každém ročníku je jiný počet hodin, většinou 4 nebo 5. Za mě jsou 4 hodiny málo.
U nás se po malé revizi RVP kvůli informatice (hodina týdně ve všech ročnících od 4. do 9. třídy, zaměření na algoritmizaci, modelování, programování mi přijde až až, užívání kancelářských programů a běžné užívání IT je rozptýleno do ostatních předmětů v rámci rozvíjení digitálních kompetencí) nesnížila dotace na naukové předměty, pokryli jsme to z disponibilních hodin, jen v 9. ročníku je Z a Př každý jen 1 hodina, ale to bylo i před revizí. Zredukovali jsme VO a VkZ, v každém ročníku je jen jedno z toho, střídá se po roce. To mi přijde dostatečné.
Na pracovky a jazyky dělíme i šestnáctihlavé třídy na polovinu, takže jak v dílnách, tak v kuchyňce se dá dobře pracovat, při jazycích je hromada prostoru pro konverzaci. Na dílny máme řezbáře, má je co naučit. V PhMaxu máme ještě nějakou rezervu, tak by třeba příští rok mohla projít i nějaká ta půlená M nebo ČJ.
V 9. ročníku jsme posílili ČJ (5 hodin + 1 hodina cvičení, totéž i v M, ale to už máme delší dobu).
Co se týče spojování do bloků, není to tak jednoduché, co s čím. Na určitá témata dává smysl D + Z, jinde zase Př + Z, jinde Fy + M, jinde Fy + Ch...takže mi přijde lepší integrovaná tematická výuka. Ale na to musí být laděná celá škola. Vím o jedné pražské státní ZŠ, kde to tak nějak mají.
Obecně bych ubrala hodin, v tom by pomohlo zrušení 2. cizího jazyka, ale to bychom byli málo "světoví", takže to neprochází ani přes nátlak různých profesních skupin zaměřených na vzdělávání.
Ubrala bych na prvním stupni množství pravopisu, část bych přesunula na druhý stupeň místo spousty teoretických nesmyslů, a hodinu týdně češtiny bych dala na dramaťák (osobnostně - sociální rozvoj, ne divadlo).
Odpovědět