vlad.,
není to úplně jednoduché.
Školy se fakt až ve středu odpoledne dozvěděly, že to tak bude (a ano, to, že s koncem nouzového stavu končí tyhle vybrané třídy a musí to řešit každý škola, ne všem došlo, nikde to nebylo zdůrazněno), takže na zařízení všeho byly dva dny. Přičemž škola ty informace o tom, kdo bude do téhle třídy děti dávat, prostě nemá (požádali jsme rodiče přes wev, aby se ozvali, ale nevím, jak to dopadlo a myslím, že to, co tady bylo napsáno o tom OČR a tak, tak spousta neví, takže se to bude ještě dost měnit).
Z manuálu (je to pod paragrafem, takže ne doporučení, ale nařízení):
Pro děti IZS je školní družinou/školním klubem zajištěn dopolední a odpolední program v neměnné skupině pro nejvýše 30 dětí. V rámci programu se děti IZS zapojují do distanční výuky své třídy, vypracovávají úkoly a připravují se na výuku. Ve školní družině/školním klubu jsou vytvořeny podmínky také pro odpočinkové činnosti, volnou hru a pohybové aktivity venku.
Je tam, že se děti zapojují do disyanční výuky, ale není tam, jak se zapojují. O povinnosti zapojení do té online části ani slovo, tak to spousta škol neřeší.
Připojení ve školách je, u nás se řeší od loňska, přesto WIFI prostě nefunguje dobře a nepokrývá tak, jak by bylo potřeba. Může to být problém související se stavbou (pavilony, rušení signálu apod.), a taky tím, že primárně mají školy připojení přes kabel. Máme i nějaké přenosné krabičky, to by v tomhle případě mohlo pmoct, protože to má dosah v rámci jedné třídy, ale když jsme uvažovali o větším pokrytí, tak to bylo málo (nějak nevychízel možný počet těch krabiček a plocha budovy).
Počítačová učebna by dávala smysl, kdyby tam nemusela probíhat povinná výuka informatiky, plus kdyby každé dítě mělo vhodná sluchátka s mikrofonem. Ta ve školách erární být nesmí (aspoň tedy u nás se rušila), kvůli hygieně (řešíme vždy při testování SCIO
), tak by si je stejně muselo přinést dítě samo.
Já ještě nemám informace, kolika dětí se to bude týkat u nás, ale doufám, že půjde aspoň na některé hodiny, aby se děti ke svým třídám připojovaly z učitelského PC. Myslím, že by to mohlo vyjít i díky tomu, že těch online hodin nemají tolik a většina vyučujících má skupinky, takže se zvýší pravděpodobnost, že bude u PC volno, když bude to které dítko potřebovat. A u nás tedy i jakýkoliv dohled dětem pomůže s těmi úkoly, to fungovalo i loni na jaře, takže by snad nemuselo na odpoledne a rodiče nic zbývat.