23.1.2021 17:58:05 sovice
Re: Společnost po covidu
Analfabeto,
myslím, že pouštět některým dětem hodinu probíhající naživo je nereálné. To může snad fungovat u dospělých při přednášce ze stupínku... Učitel pochopitelně reaguje na většinu ve třídě, už vidím Frantu, jak se doma snaží usledovat výuku, zatímco učitelka odchází ze záběru,pak se čeká na odpověď Pepy a Marušky, pak se přihlásí Tonda a huhňá ze zadní lavice něco, co ani schopný mikrofon nechytil, učitelka odpovídá, Franta netuší, nač vlastně...
Spíše by bylo imho dobré mít nějakou databázi výukových videí, on line interaktivních materiálů, na které by bylo možné žáky doma odkázat, a vyčlenit jim čas pro konzultaci v menší skupině. Ovšem to už by chtělo další učitelské úvazky, protože většina třídy by svému učiteli naživo "vzala" jeho úvazek.
Ani pro VŠ nejsou distanční předměty žádná výhra. Něco jako samostudium, něco z materiálů, ale učení se je i o komunikaci s vyučujícím, se spolužáky, o přímém kontaktu, kdy se nechápavě zatváříš a kolega vedle tě během dvou vět naťukne, zatímco sama doma na to zíráš, nechápeš a strávíš spoustu času třeba nad hloupou drobnou chybou... Prostě to není ono. V určité míře, u dobře zvolených předmětů, nebo jako doplnění některých otázek - ano, ale studovat tak celou VŠ, to se mi zdá jako hrozně únavné a demotivující.
Odpovědět