23.1.2021 12:46:52 sovice
Re: Společnost po covidu
Dost jsem přemýšlela, že na SŠ by se měl brát dějepis prostě jinak.
Ta klasická chronologie od nejstaršího do současnosti už se předtím prošla, něco i dvakrát.
Střední školy by už se mohly zaměřit jinam. Současnost. Odlehlé oblasti se specifickým vývojem, které se Evropy sem tam dotkly (kolik jste se toho třeba dozvěděli ve škole o historii Japonska nebo Číny?). Průřezové věci - dějiny techniky, dějiny obchodu, dějiny Židů v Evropě i světě, dějiny světových náboženství - zasazené do souvislostí. Setkávání a vzájemné ovlivňování civilizací, vzestupy a pády velkých civilizací a říší. Tolik fascinujících věcí, které by se daly dělat i v seminářích podle zaměření studentů...
Místo toho nemálo škol vezme třetí, jen podrobnější kolečko dat a jmen.
Celou školní docházku mě dějepis hluboce nebavil. Až jako dospělá jsem potkala historičku, se kterou jezdíme hromadně na výlety a ona nám vykládá "historii v souvislostech". Je to tak zajímavé! Těch promarněných hodin a hodin na základní a střední škole je mi fakt líto.
Odpovědět