| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Peníze a bydlení : Reklamace a vracení zboží

28.11.2020 12:20:53 Vážný2

Re: Vyřízení reklamace v době nouzového stavu

Obávám se, že to není jednoznačné. Měli by uvést, proč se neozvali (třeba, že prodejna z důvodu uzavření nebyla obsazená). Ale pokud budou mít rozumný důvod, proč nemohli reagovat do 30 dnů, pak by byly zřejmě pod ochranou "dobrých mravů"

Cituji z prohlášení České obchodní inspekce z 18.3.2020, Práva spotřebitelů v době nouzového stavu:

"... Krizová opatření problematiku uplatňování a vyřizování reklamací specificky neupravují. Při výkonu práv v době nouzového stavu by k sobě účastníci smluvního vztahu měli přistupovat ohleduplně, s trpělivostí a přihlédnutím k mimořádné situaci, v níž se druhá strana může nacházet, např. v souvislosti s nuceným uzavřením provozu, nedostatkem zaměstnanců, kteří musí doma hlídat děti, jsou v karanténě apod.

Např. šikanózní trvání na vyřizování reklamací spotřebního zboží, které není nepostradatelné, v běžných lhůtách a odstupování od smlouvy v případě, že z důvodu nouzového stavu nemohla být reklamace vyřízena, může mít povahu jednání v rozporu s dobrými mravy, kterému není přiznána právní ochrana.

Šikanózní výkon práva, nebo jiný postup v rozporu s dobrými mravy, nepožívá právní ochrany, takové jednání nemá právní účinky. ... "
Odpovědět
Průběh diskuze (2 názorů)
Téma: Vyřízení reklamace v době nouzového stav... sasil 28.11.2020 10:42
*Re: Vyřízení reklamace v době nouzovéh... Vážný2 28.11.2020 12:20

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.