Re: ahoj..
Jani, já tak daleko (do pěti let) ještě nevidim - mohla bys napsat jak velkou vadu sluchu měla a jak jste na ni přišli (jestli jste si mysleli, že hůř slyší, nebo ne a kdo byl iniciátorem těch vyšteření) a kdy začínala říkat první slova?
A poradila vám logopedka nějaká cvičení? Bojek sice moc nespolupracuje, ale už jsem si všimla, že když něco cvičim s našim mladšim, buď se po cca dvaceti minutách přidá, nebo nás alespoň po očku pozoruje, tak to zkoušim aspoň takhle. Zatim vim jen o cvičeních jako
napodobovat obličeje do zrcadla prý kvůli obličejovému svalstvu (jazyk na špičku nosu, na bradu, úsměv, mračení apod.),
recitování básniček s ukazováním - jen ukazuje, nic neříká
mám prý po něm chtít, aby opakoval aspoň první slabiky slov (on ale nikdy nic nezopakoval - prostě jednoho dne to slovo použije, když ho potřebuje)
a foukání do peříčka - to ho baví hodně, ale nějak mi to přijde k ničemu,
pak prý bychom měli rozvíjet jemnou motoriku, ale tu má na svůj věk vynikající - je i trpělivej.
Výše uvedená cvičení jsou teda pro děti s dysfázií (něco jako dyslexie řeči), mám pocit, že pro nás nemají moc smysl, ale třeba pro někoho jinýho jo... Kamarádka mi k tomu doporučila jednu knížku - sama k autorce chodí s holčičkou právě s dysfázií a je moc spokojená (je to v Praze). Jde o knížku Opožděný vývoj řeči - Dysfázie - metodika, reedukace
(D. Kutálková), 1. vyd. Septima 2002, 102 s. a dá se za 50Kč koupit tady: http://www.frpsp.cz/cze_soubory/vstup_soubory/prodej.php
(ošem do zahraničí to je asi horší...).
Odpovědět