19.6.2020 15:31:58 Majákova
Zápisy učiva, vedení sešitů
Kolegyně, už nějakou dobu uvažuji nad změnami ve své výuce dějepisu - mnoho už jsem jich provedla, ale stále řeším, jak zajímavější formou, nejpřínosnější pro žáky vést dějepisné zápisy. Žáci mají k dispozici učebnici SNP, která je sicě pěkně graficky udělaná, ale je velmi velmi obsažná a podrobná, težko by se přímo z učebnice nějaký žák učil. Snažím se učivo velmi krátit a vybrat jen podstatu. Doteď mají žáci klasické velké linkované sešity, protože tam hodně malujeme, tak ať mají prostor. Většinou jim nadiktuji krátký zápis, ale už mě to tak nebaví. Slabší žáci si nezvládnou udělat sami výcuc z učebnice. Kopírovat zápisy nemůžu, nemám k dispozici ani papíry, ani si to vedení nepřeje, aby se žákům texty kopírovaly. Nákup skvělých pracovních sešitů také nepřichází v úvahu (v našem bezplatném školství - vedení si to také nepřeje). Napadlo mě něco jako portfolio, kde by se zakládaly listy, ale mám obavu, že žáci by v tom měli binec. Nadchl mě zde zde jakýsi interaktivní sešit, který tu někdo nedávno vložil (omlouvám se, už nevím kdo), ale nevím, zda by to bylo vhodné i pro druhostupňové. Ráda s žáky dělám myšlenkové mapy, ale dělat touto formou každý zápis? Fakt nevím. Zkuste mi prosím, kolegyně, ale klidně i ostatní, napsat, co vám se líbí, vyhovuje, osvědčilo se, aby to děti puberťáky aspoň trochu bavilo. Díky.
Odpovědět