Re: Nová zjištění
A tobě připadá žádoucí zrušit ve škole výchovy? Je to totální zbytečnost? A to, že tvé dítě zvládá školu rychle, znamená, že je to tak obecně? se tvým krátkozrakým náhledem na školu teda rozhodně nesouhlasím. Pár extra nadaných děcek s dobrým rodinným zázemím zvládne učivo hlavních předmětů rychle. Ale co ti ostatní? Já mám 3 děti, všechny nadprůměrně inteligentní. 2 mají po mně poruchu pozornosti. Nejstarší, maturantka, to už jaksi dokáže řešit. Prostřední, páťačka, je totálně v háji. Doma se na množství učiva shodného objemu nezvládá soustředit, neudělám jí, ani kdybych se rozkrájela, prostředí odpovídající škole, které je nerušivé. Navíc tu stepuje a neustále vyluzuje zvuky nejmladší. Umlčela by ji jedině vražda. V pokoji ji ruší hračky. V kuchyni-obýváku (jeden velký prostor) si 4 další lidi chystají jídlo, chodí si pro pití, procházejí na záchod... Takže se učí třeba 6-7 hod denně včetně víkendu.
Dále ty tebou opovrhované výchovy rozvíjí člověka možná víc, než matematika. TV je v dnešní době nezbytná, děcka se většinou neumí hýbat. Většina jich nemá možnost organizovaně sportovat - finance, nedostupnost v místě bydliště či školy. Kdyby si chtěly zasportovat venku (zahrát vybíjenou, basket...), nemají s kým. Málo kdo je tak vnitřně motivovaný, aby si třeba v 8 letech chodil sám zaběhat, zaplavat, zajezdit na kole (nehledě na bezpečnost). Většina rodičů nestíhá pravidelně sportovat s dětmi. Hudebka a výtvarka zase rozvýjí mozek v oblasti, která je stejná, jako ta "matematická". Rozvýjí kreativitu, bez níž by nebyl pokrok. Každý vynález, zlepšovák, i třeba nový recept, je vlastně produktem kreativity. A i kreativita se musí trénovat. Někdo je sice kreativnější od přírody, ale bez tréningu tato se schopnost nerozvine. A taky učí děcka aktivně relaxovat, což je také nezanedbatelný důvod, proč výchovy podporovat.
Jinak s úřadama a přebujelou administrativou naprosto souhlasím.
Odpovědět